پایان غم انگیز یک عمر مبارزه در سازمان مجاهدین خلق ایران

0
857

پایان غم انگیز یک عمر مبارزه در سازمان مجاهدین خلق ایران

از کادرهای مستقر در آلبانی ر – ا ـ 30.01.2015
میرزا آقا پاک نیت هفته پیش خبر درگذشت مجاهد خلق میرزا آقا پاک نیت ( میرزا آقا ) را از اطلاعیه سازمان دریافت کردم . میرزا آقا با ۳۲ سال سابقه مبارزاتی در سازمان مجاهدین خلق ایران و نزدیک به ۲۷ سال سابقه مبارزه حرفه ای و تشکیلاتی در درون این سازمان از جمله افرادی بود که مورد آزار و شکنجه های روحی فراوان از طرف رژیم حاکم بر ایران قرار گرفته بود . میرزا آقا در سال ۱۳۶۶ به منطقه مرزی آمد تا در کنار دیگر رزمندگان به مبارزه علیه رژیم سرکوبگر حاکم بر ایران بپردازد . وی در سال ۱۳۷۵ رده عضویت گرفت و پس از اشغال عراق بعنوان کادر مجاهد به او رده مسئول نهاد ابلاغ شد . نامبرده از جمله افراد بیماری بود که میبایستی در لیست اعزام به خارج از کشور قرار می گرفت . و بهمین دلیل در سال ۱۳۹۲ در اولین اکیپ عازم آلبانی قرار گرفت . میرزا آقا تا آخرین روز وفات در سن ۸۱ سالگی بعنوان کادر سازمان شناخته می شد .

pakneyat2
وقتی اطلاعیه سازمان را خواندم که خبر وفات او را نقل می کرد احساس گیجی به من دست داد . گویا اینکه قلم زن یک دشمن بود ، دشمنی که می خواست کینه فردی خود علیه این پیرمرد راحل را تخلیه کند . یکبار به جملات اطلاعیه نگاهی بیاندازیم تا به عمق کینه نسبت به کادرهایی از سازمان اشراف پیدا کنیم :
” مرحوم میرزا آقا پاک نیت در جریان دستگیری و شهادت دختر مجاهدش در دهه ۶۰ وادار به همکاری با مزدوران و پاسداران خمینی شده بود اما در سالهای بعد به ترکیه گریخت و در ۱۳۶۶ به اشرف رفت و به مجاهدین پناهنده شد .”
راستی چه نیازی بود از یک راحل که بیش از ۳۰ سال از عمرش را پای سازمان ریخته با این ” افشاگری ” بدرقه شود . آیا هیچ نقطه مثبتی در این مرد شریف وجود نداشت که سازمان پیکر او را با آن به خاک بسپارد ؟
راستی او پناهند سازمان بود یا کادر مجاهد ؟ این چه پناهنده ای بود که اگر عملیات جاری یا غسل هفتگی نمی کرد برایش نشست جمعی گذاشته میشد و در آن هتاکی میشد و حتی چند مورد کتک کاری . این چه پناهنده ای بود که به او رده عضویت و کادر مجاهد ابلاغ شده بود ؟
… درد آور است … اگر سازمان می خواهد این پیام را به ما که هنوز توی مناسبات هستیم به این شکل بدهد که هر که از تشکیلات خارج شود ولو بعد از مرگش هم باشد باید تاوان بپردازد … واقعا درد آور است !
سخن البته زیاد است و بماند برای وقت دیگر .
از کادرهای مستقر در آلبانی ر – ا
۱-۲۵-۲۰۱۵

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید