کانون وبلاگ نویسان مستقل ایرانی : ذکر خیری از مرحوم آندرانیک

0
505

در این میان کسی از مجاهدین نوشت که او گفته است که میخواهم زمینی به اندازه اشرف با سرمایه ام در ایران بخرم و مجاهدین آنجا گرد بیایند. اول فکرکردیم که چه اندیشه معصوم و کودکانه ای ولی به سرعت دریافتیم که چرا که نه ! و چه بسا که جمهوری اسلامی هم در این کارخیر سرمایه گذا ری میکرد , وتوافق هر دو سوی دعوا حاصل می آمد , مگر رجوی زمینی نمیخواست که درآن خدایی کند , حرامسرایش را داشته باشد وفرقه اش , چه بهتر که این زمین در ایران باشد ونه در خا ک دشمن

ذکر خیری از مرحوم آندرانیک

کانون وبلاگ نویسان ایرانی ــ 01.03.2015 یادش بخیر و خدایش بیامرزد , برایش نوشتیم که هنرمند انحصار نمیپذیرد , گفتیم هنرمند حزبی و گروهی هنرش شعاری میشود که طیف خاصی را در بر میگیرد و بس و گفتیم و نوشتیم که هنر ارزشش بیشتر از آن است که غیر در راه مفهوم عام آزادی جای دیگری مصرف شود . شاید نگذاشتند نامه ما بدستش برسد , شاید هم خواند و بی پاسخ گذاشت و شاید هم لحظه ای به آن اندیشیده باشد . چه میشود کرد هنرمندی که چنین منحصر شود لاجرم ایمیل و صفحه شخصی ندارد که بدانیم نظرش چه بود و پاسخش کدام .

آن گذشت که دریاد و رثایش مجاهدین همه گفتند و نوشتند که او اشرفی بود و مجاهد, گفتند که او دلبسته اشرف بود و هر لحظه از اشرف میگفت و به یاد اشرف بود و بامجاهدین ؛ صد افسوس که چنان شد و کسی نگفت که او دلبسته ایران بود و آزادی و کسی ننوشت که او به مردمش می اندیشید و به رفاه و سرافرازی آنان وآنهمه شور و نغمه و نت خلاصه شد به “من اشرفی هستم “و…..هیچ .

در این میان کسی از مجاهدین نوشت که او گفته است که میخواهم زمینی به اندازه اشرف با سرمایه ام در ایران بخرم و مجاهدین آنجا گرد بیایند. اول فکرکردیم که چه اندیشه معصوم و کودکانه ای ولی به سرعت دریافتیم که چرا که نه ! و چه بسا که جمهوری اسلامی هم در این کارخیر سرمایه گذا ری میکرد , وتوافق هر دو سوی دعوا حاصل می آمد , مگر رجوی زمینی نمیخواست که درآن خدایی کند , حرامسرایش را داشته باشد وفرقه اش , چه بهتر که این زمین در ایران باشد ونه در خا ک دشمن تا نسبت و لقب ستون پنجمی هم گریبانگیرشان نشود , و مگر جمهوری اسلای هم نمیخواست که مخالفانش را کسی به بند بکشد و زندان کند و ارتباطشان را با جهان و مردم قطع کند ورفته رفته بپوساند و محو کند ؟مثلا حاشیه کویر چه کم از حاشیه دیالی دارد ؟ اگر بگویید عملیات و جنگ و…. میگوییم آنها همه و همه فشار صدام بود بخا طر نان و آب واشرف و دلار وگرنه رجوی دوست تر داشت که همه در قرارگاه برایش کف بزنند و هر روز بساط عقد و رقص رهایی برپا باشد .تاکتیک جنگها و عملیات انجام شده گواه حرف ماست , جنگها یی که برای مجاهدین ننگ و نفرت مردم ایران را در پی داشت و سودش به جیب صدام میرفت را چه کسی میتواند برنامه ریزی کرده باشد ؟

دوستی که سالها در اشرف به سر برده میگفت که کسی ترانه پرنده های قفسی با تنظیم همین هنرمند را در اشرف زمزمه میکرد و خواند که :

پرنده های قفسی عادت دارن به بیکسی

عمرشون بی هم نفس کز میکنن کنج قفس

نمیدونن سفر چیه

عاشق دربه در کیه

هر کی بریزه شادونه فکر میکنن خداشونه

یه عمره بی حبیبن

با آسمون غریبن

این همه نعمت اما همیشه بی نصیبن

مسئول مجاهدین که آنجا خواهر رقیه بوده فکر میکند که این شعر را در وصف اشرف و در اعتراض میخواند و همین کافی بوده تا کارش به نشست و تنبیه و بنگالی شدن بکشد که همه این اسامی شیوه های خاص شکنجه های روحی است که باید با فرهنگ مجاهدین آشنا باشید تا بدانید . به هر حال

یادش بخیر و روحش شاد .

این متن شعر و لینک صدای پرنده های قفسی

این هم تمام تظیمات و ساخته های آندرانیک که مجاهدین ندیده گرفته اند و اسمی از آن نمی آورند.

و توضیح آخر اینکه یک هنرمند دیگر هم داریم که هنوز میسازد و می نوازد به اسم آندرانیک آرزومانیان که با

مرحوم آندرانیک آساطوریان اشتباه گرفته نشود.

منبع کانون وبلاگ نویسان ایرانی

http://www.radiofarda.com/audio/26870630.html

***

تروریست ها شورای ملی مقاومت رجویاعضای ” شورای ملی مقاومت ” بدانند که چه نانی می خورند؟

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید