فریدون اورموی: آنها زندانیان رجوی اند و پلیس عراق نقش ارتش حافظ مرزها رادارد!

0
1026

وقتی موصل بعنوان دومین شهر بزرگ عراق باین سادگی مورد تصرف قرار میگیرد، شما از حکومتی که با این مشکلات عدیده مواجه است و این ساکنان لیبرتی هدفمندانه و بدون تطابق با سازش های قبلی به مهمانان ناخوانده تبدیل شده اند، نمیتوانید درخواست این چنینی از دولت عراق داشته باشید. بجای اینها و زمانی که میبینید این دولت نه وظیفه دارد و نه درتوانش است که همه چیز را بحال عادی خود برگرداند، بجای اعمال فشار غیرموثر برآن ، کمک کنید که این اسرا خاک عراق را تخلیه نمایند!

آنها زندانیان رجوی اند و پلیس عراق نقش ارتش حافظ مرزها رادارد!
فریدون اورموی ــ 30.03.2015    طفره رفتن ازانتقال ساکنان لیبرتی عراق به کشورهای امن جهان ، همچنان درسرلوحه ی امور باند رجوی قرار دارد!
گویا که رهبران این باند مستبد فراموش کرده اند که موقعیت ترانزیتی کمپ لیبرتی را پذیرفته اند ومیبایست ازمدت ها پیش این اسرای رجوی را ازآنجا خارج میکردند!
بیانیه هایی لابی های متعدد این تشکی ضدملی نشان میدهد ، هدف برآن واقع شده که با تلقین و تکرار به کشورها و مردم ایران و بخصوص خانواده های ضرر دیده از این مناسبات غیرانسانی رجوی ها ، مردم وکشورهای ذینفع واقعا هم قبول کنند که مهر الی الابد کمپ پناهندگی بر لیبرتی زده شده و انگار نه انگار که این مکان صرفا به یک محل اتراق کوتاه مدت تخصیص یافته و نه چیز دیگر!
یکی دیگر از لابی های ۴نفری رجوی- که بنظر می رسد هزینه ی حفظ این لابی ها بارها بیشتر ازهزینه ایست که برای انتقال این گروگان های رجوی لازم است – اقدام به صدور بیانیه ای در راستای تکرار “ننه من غریبم” های مسعود رجوی و تثبیت این ادعاهای خارج ازعرف و قانون- کرده است و عنوان این خبر همراه با ضمائم و بندهایش بنام ” فراخوان چهار عضو کمیته مشورتی شورای حقوق‌بشر سازمان ملل‌متحد به لغو محاصره غیرانسانی کمپ لیبرتی ” در رسانه های فرقه ی رجوی انتشار یافته که محتوی و ادبیات مخصوص اش با ادعاهای این باند مویی نمیزند:
” هم‌زمان با اجلاس کمیته مشورتی شورای حقوق‌بشرملل‌متحد در ژنو، چهار تن از کارشناسان حقوق‌بشر کمیته مشورتی شورای حقوق‌بشر ملل متحد، محمد بنانی، ژان زیگلر، احمر بلال صوفی و آلفرد انتوندوگورو کاروکورا با صدور بیانیه‌یی تحت عنوان «شرایط غیرانسانی پناهندگان ایرانی در کمپ لیبرتی» به لغو محاصره غیرانسانی و تضمین امنیت و حفاظت اشرفی‌ها فراخوان دادند “.
بنده فعلا با ماهیت و شخصیت این صدور کننده های بیانیه و یا کسانی که لابد فی سبیل اله اجازه داده اند این بیانیه بنام آنها صادر شود، نداشته و تحقیق این مسئله را بعهده ی خوانندگان این نوشته قرار میدهم!
درادامه ی متن چنین آمده است:
” ما گزارشاتی دریافت کردیم که حاکی از نگرانی عمیق درباره شرایط غیرانسانی تحمیل‌شده بر پناهندگان ایرانی مستقر در کمپ لیبرتی درعراق است. دو نظریه گروه کار بازداشتهای خودسرانه در آوریل و اوت ۲۰۱۲ تصریح می‌کند که این کمپ شرایط یک زندان را دارد “.
یعنی اگر پلیس عراق از اطراف این محل کنار بکشد، رهبران فرقه ی رجوی اجازه خواهند داد که تمامی این افراد به بیرون رفته، مثلا در بغداد گردش نموده ، خرید کرده و به هرکجا که خواستند بروند؟!
اگر اینطور است، گذاشتن نگهبان های متعدد و ایجاد بازرسی های چند لایه درمحیطی حدود یک هکتار و ممانعت دیدارهای افراد حتی درداخل این مجموعه ی کوچک برای چیست؟!
چرا ساکنین لیبرتی اجازه ندارند که آزادانه و بدون امر و نهی و ادای توضیات تشکیلاتی! به دکه های پلیس عراق نزدیک شوند و یا بدون الزام به ادای توضیحات ، به مقر نیروهای کمیساریای عالی درمحل مراجعه نمایند؟!
آیا این ممانعت ها ازجانب پلیس عراق است و یا پادوهای رجوی هستند که انجام این وظیفه ی مبرم انقلابی چهار- چشمی پاییدن کمپ نشینان را- بعهده گرفته اند؟!
پس اگر زندانی درکار است، تحمیل آن توسط رهبری باند رجوی اعمال میشود وشما کارشناسان محترم! اگر ریگی برکفش ندارید و درد انسان دوستی ویران تان میکند، این تذکر کوچک را به روسای این فرقه بدهید و هزینه ی بعدی آنرا که القابی مانند ” مزدور” و… است، پذیرا باشید!
با این فرض خیرخواهانه ، که شما درلیست آن دسته از افرادی نیستید که با دریافت ده ها هزار دلار ، بنفع رهبران فرقه و تداوم اسارت این کمپ نشینان قراردارید!
دگر باره آورده شده است:
” دولت عراق باید به تعهداتش در احترام به انسان‌دوستی و حقوق‌بشر این پناهندگان و تأمین امنیت و حفاظت آنها هم‌چنان که در یادداشت تفاهمی که در سال ۲۰۱۱ با ملل‌متحد امضا کرده تأکید شده است، متعهد باشد. متأسفانه در گذشته این طور نبوده است و در نتیجه پناهندگان هدف حملات موشکی مرگبار متعدد قرار گرفته‌اند. تا کنون ۱۱۷تن از این پناهندگان در کمپ اشرف و سپس در کمپ لیبرتی در حملات توسط نیروهای عراقی یا حملات موشکی کشته شده‌اند و ۷تن از آنها به‌گروگان ‌گرفته ‌شده‌اند و هیچ خبری از آنها در دست نیست “.
وقتی موصل بعنوان دومین شهر بزرگ عراق باین سادگی مورد تصرف قرار میگیرد، شما از حکومتی که با این مشکلات عدیده مواجه است و این ساکنان لیبرتی هدفمندانه و بدون تطابق با سازش های قبلی به مهمانان ناخوانده تبدیل شده اند، نمیتوانید درخواست این چنینی از دولت عراق داشته باشید. بجای اینها و زمانی که میبینید این دولت نه وظیفه دارد و نه درتوانش است که همه چیز را بحال عادی خود برگرداند، بجای اعمال فشار غیرموثر برآن ، کمک کنید که این اسرا خاک عراق را تخلیه نمایند!
دنباله ی حرف های حساب؟! این کارشناسان موجود درزرادخانه ی رجوی ، چنین است:
” مقامات عراقی همچنین یک محاصره پزشکی بی‌رحمانه را بر کمپ اعمال می‌کنند و پناهندگان را از دسترسی آزادانه به خدمات پزشکی منع می‌کنند. … تا به‌حال در نتیجه این محاصره پزشکی ۲۴نفر جان خود را از دست داده‌اند که اگر امکانات پزشکی مکفی در اختیار داشتند، می‌توانستند به زندگی خود ادامه بدهند. این محاصره پزشکی باعث شده که بیماریهای ساده بسیاری از ساکنان به بیماریهای مزمن و صعب‌العلاج تبدیل شود. طبق گزارش کمیته امداد پزشکی لیبرتی در ژانویه امسال، بیش از ۹۰۰تن از ساکنان در انتظار انتقال به بیمارستان هستند. برخی از آنها از سال ۲۰۱۲ در صف هستند، اما دولت عراق در انتقال آنها کارشکنی می‌کند “.
این ادعا ابدا ازطرف یک یا چند منبع با صلاحیت و بی طرف بثبوت نرسیده و جریان ازاین قرار است که دولت عراق هم درمقابل آن ادعا کرده که روسای خودخوانده ی لیبرتی که وجود نهادی بنام دولت عراق را برنمیتابند، ، اصراردارند که مترجمان بیماران توسط خود آنها تعیین شود و ازانتخاب مترجمی که ازافراد آشکار وپنهان رجوی باشد، که این مسئله سوء ظن های امنیتی ای مثل برقراری روابط تروریستی با القاعده وبعثی ها را برای دولت عراق تولید میکند.
دولت عراق بارها اعلام کرده که ضمن اینکه درمحل دارای مراکز پزشکی بوده و برای انتقال بیماران صعب العلاج به بغداد وهرجای دیگر هم مشکل فنی و…ندارد و تنها به اصرار روسای اردوگاه که چه کسی مترجم و راهنمای راه و بیمارستان باشد ، با سوء ظن مینگرد و شاید اینسوء تفاهمات است که به جان بیماران صدمه وارد میکند!
البته کسانی بوده اند که پیشنهاد کرده اند که نمایندگانی ازاعضای خانواده ی این اسرا درمحل حضور داشته باشد وهمراه مامورین بین المللی ذیصلاح به تحقیق کنه قضیه پرداخته وراهگشایی های لازم را انجام دهند که این پیشنهاد گوش شنوائی نداشته است!
دربیانیه ی مورد بحث آمده است:
” علاوه بر عدم دسترسی به مراقبت پزشکی، پناهندگان با شرایط به‌شدت ناگوار و دشوار اقتصادی مواجهند. به‌رغم تضمینهای سازمان ملل و آمریکا به این‌که پناهندگان می‌توانند اموال منقول و غیرمنقول خود در کمپ اشرف را به‌فروش برسانند، به آنها اجازه این کار داده نشده است و بدتر از آن، بسیاری از اموال و دارایی‌های آنها بدون هیچ حفاظتی از سوی دولت عراق توسط شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران غارت شده است. طبق ارزیابی‌های فنی، (ارزش) اموال منقول و غیرمنقول ساکنان به ۵۵۰ میلیون دلار می‌رسد، آنها برای تأمین هزینه لیبرتی به‌شدت به پول این اموال نیاز دارند “.
آیا این اموال متعلق به پناهندگان است؟! یعنی درصورت موافقت دولت عراق آنها بطور فردی میتوانند این اموال را شخصا دراختیار گرفته وتملک نمایند؟!
صرفنظر از اینکه این اموال چگونه فراهم شده ومیزان مشروعیت آن چقدراست وبا قبول اینکه این اموال مشروع است؟! ، آیا این گروگانهای لیبرتی طبق تعهدات مکرر، وکالت جان ومال وناموس خود را به مسعود رجوی نسپرده اند وخود را ازداشتن حق هرنوع مالکیت محروم الی الابد نکرده اند؟ پس بشرط بازگرداندن ناممکن اموال، چه بهره ای نصیب اکثریت قریب باتفاق لیبرتی نشینان میگردد؟!
بنابراین هراموالی که قرار باشد بدین ها داده شود، بطور اتوماتیک در اختیار رجوی مجهول المکان قرار میگیرد و نفعی برای ساکنین کمپ ندارد!
من نیز درهمراهی با تعدادی ازهموطنان که درخواست کرده اند که هیئتی مرکب از اعضای خانواده های این اسیران به بغداد رفته و برای تحویل این اموال از دولت عراق مذاکره کنند تا اگر مسائل قانونی اجازه دهد، این اموال را در خدمت انتقال افراد به خارج ازعراق قراردهند و روسای باند رجوی اجازه نداشته باشند که دخل و تصرفی در این اموال نموده وآنرا جهت دادن رشوه به دیگران و در راستای استمرار بقای این اسرا درعراق مصرف کنند!
باز میخوانیم:
” نظر به این وضعیت اسفناک ما درخواست می‌کنیم که کمپ لیبرتی به‌عنوان یک کمپ پناهندگی تحت نظارت کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل به ‌رسمیت شناخته شود و آن دسته از افراد و ارگانهای عراقی که در ارتباط با رژیم ایران هستند از این کمپ دور نگه داشته شوند “.
چگونه میتوان دولتی را واداشت که افرادی را که از نظر قوانین آن کشور تروریست شناخته میشوند، قسمتی از خاک خود را با شرط فک مالکیت از خود، دراختیار آن گروه قراردهد؟ آیا دراین پیشنهاد نشانی ازحکم عقل سلیم دیده میشود ومیتواند نظر یک حقوقدان ویا ۴ کارشناس حقوق بشری باشد؟!
مسلم است به گروهی که بیشتر از نصف وقت خود را صرف دخالت درامور عراق کرده و بر تنش های موجود این کشور دامن می زند ، چنین اجازه ای داده نمیشود!
هدف ازدور نگه داشته شدن آن دسته از نیروهای عراقی مثلا طرفدار ایران ، بدست آوردن آزادی عمل برای رهبران باند رجوی است تا بتوانند افراد مورد اعتماد خود را آزادانه درعراق به حرکت درآورده، در ائتلاف های ضد دولتی شرکت کند واگر میسر شد، تیم های عملیاتی به داخل ایران اعزام کند که البته یک طفل دبستانی هم این مسئله را میداند وبراین امر آگاه است که چنین امکاناتی به هیچکس ومخصوصا به سازمانی درقالب باند رجوی ، درهیچ کجای جهان داده نمیشود!
درپیان بیانیه آمده است:
” ما همچنین سازمان ملل و جامعه بین‌المللی را فرا می‌خوانیم اقدامات ضروری و لازم را انجام بدهند تا مطمئن شوند دولت عراق به محاصره کمپ پایان بدهد و دسترسی نامحدود پناهندگان به خدمات پزشکی و حق آنها را برای فروش اموال و دارایی‌هایشان تضمین کند “.
من با وجود اینکه دربالا ماهیت این درخواست ابلهانه را برملا کرده ام ، باردیگر تاکید میکنم که این بند ازدرخواست ۴ نفر ازاعضای لابی رجوی، حکم دخالت خشن در امور عراق را دارد و از هیچ کشوری نمیتوان درخواست کرد که نظارتی بر قسمتی از اراضی خود نداشته باشد!

منبع : سایت نیم نگاه

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید