ایران فانوس: پیروزی گقتمان بر خشونت

0
1367

بعضی از این کشورها و گروههای تروریستی که خود در پیله زاده شده و النهایه مرگ شان نیز در پیله خواهد بود، در ادامه تبلیغات مخرب شان هر نوع گشایش و مذاکره و صلح را به جام زهر تشبیه می کنند. در حالی که هر نوع گشایش و تفاهم و مذاکره برای موقعیت کنونی ایران، جام شهد و برای دشمنان ایران به مثابه جام زهر خواهد بود. آنان هنوز به این دانش و یقین مبرهن نرسیده و نخواهند رسید که راز بقاء و تکامل موجودات در خروج از رحم و پیله، است. لاجرم …

پیروزی گفتمان بر خشونت

ایران فانوس، 04.03.2015   سیزده بدر سال 1394، گویا متفاوت از سیزده بدرهای دیگر بود. دروغ نبود، راست بود. بد نبود، خوب بود. در این روز که معمولاً مردم سبزه های نوروزی را به نشانه وحدت و همزیستی با طبیعت، به آب می سپرند و نیت و آرزوی سال پیش رو را در دل نجوا می کنند، به هر حال همه چیز، جهان پیرامون و آینده ما را همین افکار و رویاها می سازند.

روز سیزدهم امسال و پس از 12 سال تقلا و تکاپو برای صلح و زندگی مسالمت آمیز، سرانجام تیم مذاکره کننده ایرانی به مدیریت محمد جواد ظریف، با تیم مذاکره کننده های کشورهای 5+1 در لوزان سوییس، به تفاهمی مشروط دست یافتند که این تفاهم در صورت همکاری می تواند ظرف سه ماه آینده به توافقی برگشت ناپذیر و پایدار مابین ایران و کشورهای غربی و اعضای شورای امنیت بیانجامد.

اولین واکنش های این توافق، شادی و سرور و هیجان مردم ایران در خیابانها بود. مهم مردم هستند. البته واکنشهای منفی از جانب گروهها و رسانه های داخلی به چشم می خورد، چون که کسانی از جنگ و تحریم نان می خوردند. اما بدترین واکنش منفی را سران اسراییل در روزهای پنجشنبه و جمعه، نشان داده و قول دادند تا سه ماه آینده برای برهم زدن مذاکرات و یا این که نتیجه مذاکرات را علیه ایران به پیش ببرند.

توافق اولیه مذاکرات ایران و کشورهای 5+1، در اپوزسیون ایران نیز واکنشهای متفاوتی برانگیخته است. طبعاً کسانی راضی و کسانی که دل به شکست مذاکرات و جنگ، دوخته بودند شدیداً نگرانند. بسیاری از کشورهای همسایه ایران تا گروههایی که با همسایگان کار می کنند، در این بین که همه سرمایه شان را روی برهم زدن مذاکرات یا به عبارتی جنگ، گذاشته بودند، به قول آلمانیها همه تخم مرغهایشان را در یک سبد قرار داده بودند، خوشبختانه قبل از اینکه تخم هایشان به جوجه بدل شود، در همان تک سبد شکست و برایشان خسران و خسارت فراوان به بار آورد.

با این وصف می توان اظهار داشت در وهله اول، مهم این نیست که طرفین بازی، چه داده و چه گرفته اند که البته اینها مستمسکی جهت تبیلیغات برای مخالفین و معارضین شده است. قبل از داد و ستد، مهم صلح و آشتی و پیش بردن گفتمان علیه خشونت است. به هر حال اگر این توافق به پیش نمی رفت و حاصل نمی داد، گزینه دیگر یعنی تحریم و جنگ، هزینه اش بسیار بیشتر بود.

واقعیت مهمتر این است که طی 30 سال اخیر دهها کشوری که از فساد و دیکتاتوری رنج می بردند، وقتی با آمریکا رابطه برقرار کردند به دموکراسی و حقوق بشر نزدیک تر شدند. ایزوله به ویژه برای کشوری بزرگ در چنین موقعیت و زمانه ای، خطرناک است. ایزوله، ضمن این که کشور را از معیارهای حقوق بشری و جهانشمول دور می کند، می تواند خطر فساد و ناامنی و خشونت و جنگ را افزایش دهد. چیزی که به هر حال همسایگان ایران و بعضی از گروههای وابسته روی آن سرمایه گذاری کلان کرده و خواهان سقوط ایران شده بودند.

وقتی از کشورهای همسایه حرف می زنیم، اکثراً متاثر از منافع و تبلیغات اسراییل بوده اند. اسراییل، کشوری است که امنیت خود را بهانه جنگ علیه ایران، قرار داده  و علیرغم داشتن سلاح هسته ای هر نوع پیشرفت ایران را مخل امنیت و صلح در منطقه تحلیل و تفسیر می کرد. در حالی که تاریخ سه هزارساله مابین کشورها و مردم جهان، گویای این حقیقت است که بدون سلاح اتمی جنگهای بیشتری مابین مردم و ملتها صورت گرفته و در اصل سلاح اتمی تا به امروز خاصیت ضد جنگ داشته و اگر ایران از حیث نظامی از قدرت برتر برخوردار نباشد، همسایگان همراه با گروههای تروریستی که همه جا پیشمرگ و پیشقراول اربابان خود هستند، هر نوع برون رفت کشور ایران را سد کرده و از درون و برون کشور را با خشونت و جنگ مواجه خواهند کرد.

بعضی از این کشورها و گروههای تروریستی که خود در پیله زاده شده و النهایه مرگ شان نیز در پیله خواهد بود، در ادامه تبلیغات مخرب شان هر نوع گشایش و مذاکره و صلح را به جام زهر تشبیه می کنند. در حالی که هر نوع گشایش و تفاهم و مذاکره برای موقعیت کنونی ایران، جام شهد و برای دشمنان ایران به مثابه جام زهر خواهد بود.

آنان هنوز به این دانش و یقین مبرهن نرسیده و نخواهند رسید که راز بقاء و تکامل موجودات در خروج از رحم و پیله، است. لاجرم آنچه را که خود نمی خواهند و نمی توانند، می خواهند در مورد کشور ایران تبلیغ و اجرایی کنند.

خوشبختانه این بار نیز تیغ تیز تبلیغات و توطئه و دسیسه شان به خطا رفته و سرمایه های هنگفت و همه سرمایه هایی که در راستای عدم برون رفت ایران، اندوخته بودند به هدر رفت.

توافق حاصله در لوزان سوییس، را که ابتدا و در قدم اول به صلح و شکست تحریمها و شکست تروریستها و جنگ طلبان، انجامیده است را به مردم ایران تبریک و تهنیت می گوییم با این امید که این قدم اول و آغاز سال است و انتظار داریم تا پایان سال قدمهای دیگری در موارد دموکراسی و حقوق بشر، برداشته شود.

کانون سیاسی ـ فرهنگی ایران فانوس

منبع : ایران فانوس

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید