مسعود تقی پوریان: پیامدهای توافقات هسته ای ، اظهارات و نگرانی های فرقه مجاهدین

0
661

مریم رجوی خود را به هر دری میزد تا فقط با تنها همفکرش یعنی اسراییل سریعتر موضوع را بلاتکلیف و یا بی حاصل نشان داده شده ارزیابی کند. وی هشت فروردین به بهانه تجاوز عربستان به خاک یمن به قدردانی سران ضددمکراتیک عرب می نشیند و از آنها بعنوان مانع شدن در بلند پروازی های اتمی ایران میخواهد نگذارند نفوذ سیاسی ایران در کشورهای منطقه بسط یابد…

پیامدهای توافقات هسته ای ، اظهارات و نگرانی های فرقه مجاهدین

مسعود تقی پوریان (عضو سابق ارتش آزادیبخش و مجاهدین) ـ 08.04.2015    با تنظیم بیانیه کلی توافقات لوزان سوئیس بین ایران و کشورهای ۱+۵ روند مثبت و روبه رشد تعاملات آتی ایران با دنیای غرب جدی تر میشود. گفته می شود اوباما از اینکه بعد از ۳۵ سال ایالات متحده امریکا توانسته گفتمان اعتدال و مناسبی با ایران را پیش ببرد امروز دوشنبه ۱۷ فروردین در مصاحبه اش اعلام نموده است. بحثی که عمق رویکرد اقتدارگرایانه ایران و تاثیر گزاری جدی در کشورهای همسایه را بخود معطوف نموده است. حتی اوباما بصورت منطقی به پایداری ۸ ساله ایران در دفاع از سرزمین اش اشاره کرد و اینکه تحریم ها شاید ایران را سرسخت تر می کرد و وحدت ملی را افزون!!.

اینها نکات بسیار جدی است که میتواند صاحبنظران سیاسی دنیا را به اندیشه جدی وادار نماید. در مقابل سازمان تروریستی مجاهدین که حیات همیشگی خود را در زندگی در شکاف های سیاسی می یابد از ابتدا با هر توافقی پیش بینی شده مخالفت می نمود و تحقق آن را محال می دانست!!.

تحلیل سرشاخ شدن غرب ، چه امریکا و یا اتحادیه اروپا با ایران آرزوی ننگین مریم قجر برای اقناع لجاجت های خیانت آمیزش بود. سازمان مرتبا با انعکاس اظهار نظرهای نئوکان های کنگره امریکا سعی در وارونه جلوه دادن نگرش کل نمایندگان کنگره علیه ایران بود. انتشار مواضع جنگ طلبانه و مکرر مک کین موضوعی بود که توسط رسانه و سایت های سازمان دامن زده می شد. اشتیاق عدم حصول نتیجه خوب برای دو طرف مذاکره نخ نبات گفته های سران فرقه مجاهدین در اینجا و آنجا بود. مریم رجوی خود را به هر دری میزد تا فقط با تنها همفکرش یعنی اسراییل سریعتر موضوع را بلاتکلیف و یا بی حاصل نشان داده شده ارزیابی کند. وی هشت فروردین به بهانه تجاوز عربستان به خاک یمن به قدردانی سران ضددمکراتیک عرب می نشیند و از آنها بعنوان مانع شدن در بلند پروازی های اتمی ایران میخواهد نگذارند نفوذ سیاسی ایران در کشورهای منطقه بسط یابد.

نشخوار تلقین های رسانه ای همچون “رفع تحریمها هم نمی تواند اقتصاد ورشکسته ایران را درمان کند” یا به نقل از خزانه داری امریکا برجسته می کند که “تحریم های رژیم ایران به قوت خود باقی خواهد ماند” و یا به نقل از تد کروزمی گوید “اوباما نمی تواند کنگره را دور بزند” و…… . ملاحظه میشود آنچه از لابلای همه این اخبار قابل درک هست نیت ضدمردمی و ضد ملی جریان به واقع تروریستی مجاهدین هست. در حالیکه :

۱- روزنامه هاآرتص اسراییل توافق هسته ایران را خبر بد برای اسراییل تلقی می کند. حقارت سیاسی عربستان نزد جامعه جهانی و کارشناسان عرب برجسته می گردد.

۲- با لحاظ دادن کیفیت فعالیت های هسته ای کشور ، ادامه تحقیقات هسته ای تاسطح ir8 ، سطح فعالیت های جدید فردو و نطنز و میزان تولید پلوتونیم و فعالیت راکتور آب سنگین اراک همه با اجماع بلند پایه ترین صاحبنظران ایران اتخاذ و اقدام خواهد شد.

۳- حتی در این بیانیه کلی و نه قرارداد و توافقنامه ، همه تحریمات اقتصادی اتحادیه اروپا و امریکا و شورای امنیت بعد از امضای توافقنامه لغو خواهند شد.

۴- همچنان ایران برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای خود را دنبال می‌کند، سطح و ظرفیت غنی‌سازی و فقط میزان ذخایر ایران برای دوره‌های زمانی مشخص، محدود خواهد شد ضمن اینکه رسما در باشگاه جهانی فعالیت های هسته ای ثبت نام میشود.

۵- در متن پیش‌نویس آمده است “که این تنها یک سند کاری بین ما و طرف مقابل است و هیچ ارزشی ندارد و ممکن است دیدگاه‌ها بالا و پایین شود تا ما به یک توافق برسیم.”

لینک به منبع

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید