مزدا پارسی: نگاهی به کارکرد فرصت طلبی در فرقه رجوی

0
536

سلاح را که ” ناموس مجاهد” می خواند تحویل آمریکایی ها داد ، با آمریکا که روزی امپریالیسم جهانخوار می نامید تفاهم نامه نوشت. در صحرای ناوادا از ستاد مشترک ارتش آمریکا آموزش جاسوسی و نظامی دریافت کرد و لابی های خود را در راهرو های کنگره گسترش داد و دلار های اهدایی صدام را به جیب سیاستمداران ایرانی و جنگ طلب ریخت. اگر روزی مسعود رجوی و یارانش در جبهه های فتح آموزش نظامی می دیدند و دست دوستی به فلسطینی ها و در راس آنها یاسر عرفات می داد امروز در خدمت مطامع اسراییل است و بازوی عملیاتی موساد برای ترور دانشمندان هسته ای و جاسوسی در سایت های هسته ای ایران است.

نگاهی به کارکرد فرصت طلبی در فرقه رجوی

مزدا پارسی ـ 23.04.2015   فرصت طلبی یا اپورچونیسم یا اپورتونیسم به معنی مسلک ابن الوقت بودن است. فرد یا گروه اپورچونیست  بسرعت بر حسب تغییر اوضاع سیاسی یا تغییر حکومت یا زمامدار بنا بنفع شخصی تغییر عقیده و تغییر رفتارمی دهد.

فُرصت طلب فرزند حوادث است و همیشه در کمین تحولات است تا  به پای بوسی جناح قدرتمند برود. ابراز شادمانی سازمان مجاهدین خلق از احتمال پیروزی اقلیت قدرتمند جامعه امریکا که وابسته به جناح جنگ طلب و نفتیونی ست که منافعشان به منافع صهیونیست ها گره میخورد، ناشی از همین ذات فرصت طلبی ست. فرقه رجوی با پرو بال دادن به کوچکترین مخالفت های اعضای کنگره در باب  توافق هسته ای در رسانه های خود ، نمی تواند شادی خود را پنهان کند.

انتشاراخبارگزینشی از کل مسایل حول مذاکرات هسته ای با تیتر های چون  “لایحه کورکر – منندز دارای بیش از دو سوم آرای سنای آمریکا” یا “هشدار سناتور باب کورکر: کاهش تحریم رژیم ایران به‌معنای دادن پول بیشتر برای تروریسم است” ،  نشان می دهد که این فرقه همواره در کمین فرصت ها برای  بهره برداری تبلیغاتی از تحولات جهانی است به سود منافع جنگ طلبان و نهایتا منافع خود فرقه به عنوان دو گروه متخاصم با جمهوری اسلامی.

بنا به تعاریف، فرصت طلب همیشه در پی بکار گیری دسیسه ها در جهت یاری رساندن به جناح قدرتمند است. از این رو ، به روش های مختلف متوسل می شود تا جناح قدرت را راضی نگه دارد. برای فرقه ی مجاهدین خلق خیانتکاری ها از زمان همدستی با دشمن در حال جنگ با وطن در هشت سال جنگ ایران و عراق آغاز شد. خدمات فرقه رجوی به صدام حسین شامل جاسوسی و جمع آوری اطلاعات درباره جبهه های ایران می شد و در ازای آن حمایت مالی و لجستیکی دیکتاتور عراق آنها را برای کشتار و ترور مقامات و شهروندان ایرانی تقویت می کرد.

فرصت طلب باطنا به هیچ یک از اصول و مبانی اخلاقی و اجتماعی و تربیتی وابستگی و دلبستگی ندارد.هر چند که به ظاهر ممکن است بسیار معتقد به یک سری اصول ایدئولوژیک به نظر برسد اما یگانه هدف او در زندگی منافع شخصی اوست.  فرصت طلب به رنگ های مختلف تظاهر می کند چون به فردای خود امیدوار نیست و همواره از آینده بیم دارد. از همین رو پس از سقوط صدام حسین به عنوان حامی اصلی مجاهدین خلق، ذات اپورتونیستی مسعود رجوی او را بر ان داشت که به قدرت های دیگری چون آمریکا و اسراییل متوسل شود. بدین ترتیب اصل اساسی سازمان که مبارزه مسلحانه بود را زیر پا گذاشت و سلاح را که ” ناموس مجاهد” می خواند تحویل آمریکایی ها داد ، با آمریکا که روزی امپریالیسم جهانخوار می نامید تفاهم نامه نوشت. در صحرای ناوادا از ستاد مشترک ارتش آمریکا آموزش جاسوسی و نظامی دریافت کرد و لابی های خود را در راهرو های کنگره گسترش داد و دلار های اهدایی صدام را به جیب سیاستمداران ایرانی و جنگ طلب ریخت.

اگر روزی مسعود رجوی و یارانش در جبهه های فتح آموزش نظامی می دیدند و دست دوستی به فلسطینی ها و در راس آنها یاسر عرفات می داد امروز در خدمت مطامع اسراییل است و بازوی عملیاتی موساد برای ترور دانشمندان هسته ای و جاسوسی در سایت های هسته ای ایران است.

با این حال ، فرصت طلب هر روز در جستجوی روزنه است که بتواند به تاریکی های تخیلات وی هر چند نا چیز هم باشد روشنی بیآندازد و همیشه در سراسیمه گی و اضطراب زندگی میکند. همین اضطراب همیشگی ست که بازوی تبلیغاتی مجاهدین و لابی های آن را به سوی هر گونه شایعه پراکنی و دروغ پردازی در باره جمهوری اسلامی و فعالیت های هسته ای اش سوق می دهد و منافع ملی فدای آرزو های شخصی ٫ فردی و ایدئولوژیک میگردد . چون افراد فُرصت طلب حایز جهان بینی ٫ ایمان ٫ اراده و عقیده ثابت نمی باشد و ابن الوقت یعنی فرزند وقت و زمان است.

بنابراین افراد و گروه هایی چون فرقه رجوی اگر امروز برای تحقق آرمان ها قول میدهد ٫ فردا به اساس منافع فردی ٫ پیمان شکنی میکند. ازین رو ست که فرصت طلبی مزمن ترین و خطرناکترین بیماری روانی وسیاسی نه تنها بنیاد اخلاقی خودفرصت طلب هارا تخریب می کند و به قهقرا می برد ٫ بلکه بر پیکره تشکیلاتی گروه و افراد درون آن ضرباتی جبران ناپذیر وارد می کند.

 لینک به منبع

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید