مزدا پارسی: رقص با شیطان، سیاستمداران گمراه و مجاهدین خلق

0
780

بخشی از نامه ی سرگشاده ی خانم آن سینگلتون ، عضو سابق فرقه رجوی و عضو فعلی شورای مشاوران استراتژی خاورمیانه و نویسنده ی کتاب ” ارتش خصوصی صدام” به خانم پلوسی را بخوانید: “بنابراین شگفت زده می شوید اگر بدانید که گروه ایرانی جنگ طلبی که به دنبال تغییر رژیم ایران است ، مجاهدین خلق تروریست ، ادعا می کند که از حمایت شما برخوردار است. در اقدامی گستاخانه ، مجاهدین نه تنها از نام نیک شما سوء استفاده کرده اند و شما را به موضعی وصل کرده اند که همواره مخالفت خود با آن را ابراز داشته اید ، بلکه ظاهراً بخش زیادی از مخالفان شما در کنگره را فریب داده اند و حضور آن ها در مراسم را ویژه ی حمایت از مجاهدین خلق جلوه دادند.

رقص با شیطان، سیاستمداران گمراه و مجاهدین خلق

مزدا پارسی ـ 27.04.2015  هر چند که سازمان مجاهدین خلق و ایالات متحده امریکا منافع کاملاً متفاوتی در قبال ایران دارند ، اما سازمان تلاش بسیار می کند که با بخش ضد دیپلماسی در دولت امریکا همراه شود . سازمان ایده های توهم زده و سراسر ساختگی خود درباره ی برنامه ی هسته ای ایران را با هدف جلب توجه غرب برای تغییر رژیم در ایران ، تبلیغ می کند. از این رو، دستیابی به توافق با ایران ، از طریق دیپلماسی، مؤثرترین ابزار مجاهدین خلق برای حمله به ایران را منهدم می کند. با این وجود ، سیاستمداران گمراه امریکایی با همسویی با گروهی که سابقاً در فهرست تروریستی بوده است، ممکن است قادر باشند تلاش های دیپلماتیک امریکا را تحلیل ببرند.

ماجرا کمی پیچیده به نظر می رسد. از یک سو ، گزارش های زیادی از حمایت مخفیانه دولت امریکا از مجاهدین خلق وجود دارد. در سال ۲۰۰۸ سیمور هرش از نخستین کسانی بود که در نشریه نیویورکر به این موضوع اشاره کرد :” با وجود این که مجاهدین خلق بیش از یک دهه در فهرست تروریستی وزارت امور خارجه امریکا بوده است ، در سال های اخیر مستقیم یا غیرمستقیم از ایالات متحده سلاح و اطلاعات جاسوسی دریافت کرده است.”

هرش در ادامه می نویسد:” یک مشاور پنتاگون به من گفت که برخی مبالغی که به تازگی آزاد شده است احتمالاً سر از حساب های های مجاهدین در می آورد.”

از سوی دیگر، در پی انتشار بیانیه ی چارچوب توافق هسته ای ، تعهد دولت امریکا به روابط دیپلماتیک با جمهوری اسلامی به نظر سازنده و مثبت می رسد.

در همین حال ، دستگاه تبلیغات و لابی های مجاهدین بی کار ننشسته اند. آن ها کماکان از شکاف میان احزاب کنگره بهره می برند. فعالانه به نفع افرادی چون باب کورکر رئیس کمیته ی روابط خراجی کنگره فعالیت می کنند . با همکاری باب منندز به دنبال تصویب لایحه ای برای کار شکنی در توافق هسته ای هستند.

سران سازمان نمی توانند خرسندی خود را از ابراز مخالفت ها علیه توافق هسته ای پنهان کنند. رسانه های تبلیغاتی مجاهدین خلق هرگونه مخالفتی از سوی هرمقام بی اهمیتی را در بوق و کرنا می کنند چه برسد به مخالفت جناح قدرتمند جمهوری خواهان امریکا که همواره از حمایت صهیونیست ها و جنگ طلبان برخورداربوده اند.

اما احتمالا شادی مجاهدین طولی نخواهد کشید چرا که به گزارش هافینگتن پست ، افرادی چون نانسی پلوسی رهبر اقلیت خانه ی نمایندگان امریکا احتمالاً به نفع مذاکرات از اوباما حمایت خواهد کرد.

” روز سه شنبه {۱۴ آوریل } جمهوری خواهان سنا با کاخ سفید توافقی امضا کردند که رئیس جمهور را ملزم می کرد هرگونه توافق با ایران را به تصویب نهایی کنگره برساند. اما اگر آنها بتوانند ۳/۲ آرد لازم برای رد احتمالی توافق را به دست آورند ، مخالفان نیز باید به همین میزان رأی به دست آورند. با توجه به قابلیت رهبر اقلیت نمایندگان یعنی نانسی پلوسی رسیدن به چنین رأیی دشوار خواهد بود. برای مقابله با مخالفان حق وتو اوباما ، پلوسی فقط ۱۴۵ رأی از ۱۸۸ رأی دمکرات ها را لازم دارد.”

نکته ی تعجب آور در این میان این است که خانم نانسی پلوسی علیرغم آنکه یکی از نمایندگان طرفدار دیپلماسی و ضد جنگ است ، پیش تر توسط پروپاگاندای مجاهدین خلق فریب خورده است . در زیر بخشی از نامه ی سرگشاده ی خانم آن سینگلتون ، عضو سابق فرقه رجوی و عضو فعلی شورای مشاوران استراتژی خاورمیانه و نویسنده ی کتاب ” ارتش خصوصی صدام” به خانم پلوسی را بخوانید:

“بنابراین شگفت زده می شوید اگر بدانید که گروه ایرانی جنگ طلبی که به دنبال تغییر رژیم ایران است ، مجاهدین خلق تروریست ، ادعا می کند که از حمایت شما برخوردار است. در اقدامی گستاخانه ، مجاهدین نه تنها از نام نیک شما سوء استفاده کرده اند و شما را به موضعی وصل کرده اند که همواره مخالفت خود با آن را ابراز داشته اید ، بلکه ظاهراً بخش زیادی از مخالفان شما در کنگره را فریب داده اند و حضور آن ها در مراسم را ویژه ی حمایت از مجاهدین خلق جلوه دادند.

“وب سایت مجاهدین خلق در گزارشی از جشنی که در روز هفدهم مارس در کنگره برای آغاز سال نو ایرانی برگزار شد، آورده است که چندین حامی و لابیست مجاهدین خلق – که نام هایشان شامل ایلنا راس لتینن ، تد پو ، جکسون لی ، همه از مدافعان تغییر رژیم در ایران است – در این مراسم شرکت کرده اند . همچنین حدود ۳۰۰ تن از کارکنان کنگره ، که بیشتر آن ها ولی نه همه آن ها ، از جناح نومحافظه کار بوده اند که موضع ضد دیپلماسی خود را آشکارا اعلام کرده اند ، مانند جان بولتون که همین اخیراً اصرار داشت که امریکا به ایران حمله نظامی کند.”

خانم سینگلتون به عنوان کسی که تجربه ی زندگی در ساختار فرقه ای مجاهدین خلق را داشته است به درستی به این مقام امریکایی هشدار می دهد که درباره ی تاکتیک های فریبکارانه مجاهدین خلق برای شستشوی مغزی ، گمراه کردن و سوء استفاده از سیاستمداران در جهت رسیدن به جاه طلبی های خشونت آمیزش ، مراقب و محتاط باشد:

“من به عنوان کارشناس سازمان مجاهدین خلق که بیش از یک دهه است برای کمک به رهایی ساکنان کمپ اشرف و کمپ لیبرتی تلاش کرده ام ، برای شما می نویسم تا دروغ ها و فریب کاری های سران مجاهدین خلق ، مسعود و مریم رجوی را افشا کنم. از شما تقاضا دارم که موضوع ربوده شدن نام و شهرتشان از سوی مجاهدین خلق را پیگیری کنید. اما همچنین اصرار دارم که همکاران خود در کنگره – از جمله کسانی که در جناح سیاسی مخالف شما هستند – را دربار ی روش های مکارانه ی این گروه هوشیار کنید. دخالت صریح مجاهدین خلق در روند سیاسی امریکا نه تنها شدیداً برخلاف منافع ملی شماست ، بلکه سیلی است به چهره ی ایرانیان و امریکایی های صلح دوستی مانند شما و پرزیدنت اوباما که وقت و انرژی بسیار برای پیشبرد دیپلماسی صرف کرده اند.”

مزدا پارسی

لینک به منبع

لینک به متن انگلیسی

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید