ایران فانوس: آیا آمریکا به دنبال اطلاعات است؟!

0
883

واقعیت این است که آمریکا با داشتن قوی ترین نهادهای اطلاعاتی و صرف بودجه قابل توجه برای این امور که قادر است حتی موبایل و تلفن شخصی بعضی از روسای دولت ها را کنترل و شنود کند، چه نیازی به اطلاعات و شهادت کسی دارد که به رتق و فتق و امورات شخصی و خانوادگی اش، در مانده است. در ضمن، دولت اسلامی چیزی پشت پرده ندارد و همه چیزش از عملیات و اهداف و بودجه های مالی و نظامی و نفرات و حامیانش، همه شناخته شده و رو است. آنان چیزی برای پنهان کردن ندارند اما شاهدین داعش، مسایل زیادی برای پنهان کردن دارند.

آیا آمریکا به دنبال اطلاعات است؟!

ایران فانوس ـ 02.05.2015      روز چهارشنبه ۲۹ آوریل، به دعوت تعدادی از نمایندگان کنگره آمریکا از مریم قجرعضدانلو که رهبر مجاهدین خلق و ساکن پاریس است، از وی خواستند تا از طریق ویدئو کنفرانس، اطلاعاتی را در مورد دولت اسلامی یا داعش، در اختیارشان قرار دهد!

طبق معمول، تعدادی از نمایندگان مخالف سعی کردند با برملا کردن پیشینه ضد آمریکایی مجاهدین، مخالفت خود را از این نوع تبلیغات و لانسه کردن و جا زدن تروریسم به عنوان ابزار فشار، اعلام دارند. آنان عملیاتهای مجاهدین خلق طی دهه ۱۹۷۰ میلادی علیه پرسنل نظامی و غیر نظامی آمریکا، حمایت مجاهدین از گروگانگیری سفرای آمریکایی در تهران و حمایت همه جانبه شان از صدام حسین و نقض حقوق اعضاء و غیره را بهانه تصمیم و اعتراض خود قرار دادند.

واقعیت این است که آمریکا با داشتن قوی ترین نهادهای اطلاعاتی و صرف بودجه قابل توجه برای این امور که قادر است حتی موبایل و تلفن شخصی بعضی از روسای دولت ها را کنترل و شنود کند، چه نیازی به اطلاعات و شهادت کسی دارد که به رتق و فتق و امورات شخصی و خانوادگی اش، در مانده است. در ضمن، دولت اسلامی چیزی پشت پرده ندارد و همه چیزش از عملیات و اهداف و بودجه های مالی و نظامی و نفرات و حامیانش، همه شناخته شده و رو است. آنان چیزی برای پنهان کردن ندارند اما شاهدین داعش، مسایل زیادی برای پنهان کردن دارند.

بعضی از نمایندگان مخالف در کنگره، اذعان داشتند که مریم قجر در پاریس زندگی می کند و اطلاعاتی از گروه داعش ندارد!

آیا آمریکا به دنبال اطلاعات از گروه داعش است؟ در این رابطه، مریم قجر ضمن این که اطلاعات زیادی از همکاران سابق و فعلی خود دارد، همچنین اطلاعاتش را قبلاً از طریق اربابان منطقه ای و حامیان مالی اش به نهادهای اطلاعاتی آمریکا رسانده و نیازی نیست تا اطلاعاتش را از طریق ویدئو پخش و نشر کنند. شیوه پخش و نشر اطلاعات مجاهدین، این گونه نیست.

مجاهدین طی همه سالهای جنگ ایران و عراق اطلاعات مورد نظر عراق را به آنان می رساندند. بعضی از اطلاعات نظامی را فی الفور و در همان ساعات اولیه و بعضی دیگر را از طریق مسئولین مربوطه در جلسات چانه زنی برای مهم جلوه دادن خود و اطلاعات و پولی که بایست از بابتش دریافت دارند. پخش و نشر اطلاعات، راه و رسم خود را دارد که هم مریم قجر و هم آمریکا، راهش را بهتر می دانند.

بنابراین هدف از ویدئوکنفرانس روز چهارشنبه ۲۹ آوریل، در رابطه با گروه تروریستی داعش نبود، بلکه در ارتباط با مسایل ایران و امتیازگیری از حکومت ایران در رابطه با توافقات اتمی بوده و این موضوع غامض و پیچیده ای نیست که قابل رد گم کردن و یا پنهان کردن باشد.

بر نهادهای اطلاعاتی آمریکا که سالها از نزدیک با مجاهدین و مخالفین شان مراودات مختلف داشتند، پوشیده نیست که آنان یک گروه تروریست و بنیادگرا و ضد زن و ضد دموکراسی و ضد آمریکایی اند و این موارد را طی ۴۰ سال اخیر آشکار و در نهان، ثابت کرده اند. امریکایی ها دقیقاً از ماهیت و اهداف و لاتغییر بودن ایدئولوژی و منش و رهبری مجاهدین، اشراف داشته و نیازی به شهود و اطلاعات جدید ندارند. رهبران مجاهدین، کسانی هستند که با یک منطق و ایدئولوژی ارتجاعی، اعمال و عملیاتهای ضد آمریکایی را سرلوحه برنامه و اهداف خود قرار داده تا جایی که وقتی عملیات تروریستی ۱۱ سپتامبر در آمریکا اتفاق افتاد، مسعود رجوی پس از شیرینی خوران به خاطر مرگ شهروندان آمریکایی، با ذوق و شوق بی حد اعلان داشت، حالا این اسلام ارتجاعی بود، وای به روزی که اسلام انقلابی بر مسند قدرت باشد.

خود مجاهدین نیز تا کنون و به تجربه دریافته اند که آمریکا قادر به ریسک خطرناک و پر هزینه در ارتباط با ایران نیست و لاجرم از آنان کمافی السابق و پس از استفاده همه جانبه صدام حسین، استفاده ابزاری کرده و خواهد کرد.

اما شرایط در طرف مجاهدین به گونه ای سخت و بغرنج است که به تبلیغات و تملق و شهادت نزد دشمن، ابراز رضایت دارند و این را موهبتی در راستای روحیه دادن به نیروهای درمانده خود می دانند. آمریکا نیز در شرایطی به سر می برد که مثل موارد گذشته همچنان خود را مجاز می بیند تا از ابزار تروریسم برای صلح و حسن نیت، استفاده کند!

مریم قجر در سخنرانی کلیشه ای و مملو از شعر و شعار همیشگی در ویدئو کنفرانس چهارشنبه، ذره ای از منافع عربستان و اسراییل، کوتاه نیامده و در همه کلماتش سعی کرد مصالح آنان را لحاظ کرده و تبلیغ کرده باشد.

زمانی که آمریکا مدام به مقامات ایرانی بحث اعتماد و راستی آزمایی و برون رفت از کدورت را پیشنهاد می کند، این در حالی است که اگر طرف ایرانی نیز مقابل به مثل می کرد می بایست یکی از رهبران تروریسم چون البغدادی را مورد استفاده علیه منافع آمریکا و یا در کنف حمایت خود قرار می داد که در نتیجه این امر حسن نیت نبود، بلکه امتیازگیری و باجگیری نامشروع محسوب می شد.

درنتیجه ما کسانی که از فرقه مخوف مجاهدین جداشده و اطلاعات موثقی در ارتباط با جاسوسی و مزدوری و نقض حقوق بشر و اهداف و آرمانهای تروریستی و ضد زن و ضد دموکراتیک و ضد آمریکایی آنان در اختیار داریم، به مقامات آمریکایی چند باره هشدار می دهیم تا بازیهای مسخره و کهنه موش و گربه را در ارتباط با مجاهدین و حکومت ایران، خاتمه داده و اگر برای حقوق بشر و دموکراسی در ایران نگران هستید، از مریم قجر که یکی از رهبران کهنه کار تروریسم است در ارتباط با نقض حقوق اعضاء و خروج اعضای شان از کشور جنگ زده عراق، سئوال کرده و به خواهید تا او برای یک بار و به دور از تبلیغات و طفره رفتن، از مسایل و مسئولیت حادی که بر دوش دارد انجام وظیفه کرده و جان و خانواده اعضایش را در ارتباط با توافقات پیش رو مابین ایران و آمریکا، هزینه نکند.

کانون سیاسی ـ فرهنگی ایران فانوس

لینک به منبع

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید