چه کسی ظهور ” داعش ” را پیش بینی کرده بود؟

0
1415

فارین پالسی به اشاره به پیش بینی های “مایکل ناگاتا” درباره قدرت گیر یداعش می نویسد:”در سال 2013 میلادی، او در کنفرانسی با حضور فرماندهان ارتش نظامی امریکا در امور خاورمیانه ایستاد و گفت که در آینده نزدیک سوریه، یمن و عراق با خطر تجزیه مواجه خواهند شد. یک افسر نظامی امریکایی از طریق مقام ارشد امنیتی که در آن جلسه حضور داشته این موضوع را تایید کرده است. او این پیش بینی را پیش از ظهور داعش در عراق و سوریه انجام داده بود و …

 چه کسی ظهور ” داعش ” را پیش بینی کرده بود؟

06.05.2015  به گزارش پارسینه،  نشریه امریکایی “فارین پالسی” با انتشار گزارشی به نقش مهم “مایکل ناگاتا” فرمانده امریکایی در مبارزه علیه داعش اشاره کرده است. این نشریه امریکایی همچنین به جزئیاتی از دیدارهای وی با مقام های ارشد امریکایی اشاره کرده و این که او در این دیدارها ظهور داعش و افزایش قدرت گیری آن گروه تروریستی را پیش بینی کرده بود. “فارین پالسی” این پرسش را مطرح می نماید که آیا او به اندازه کافی می تواند در آموزش و هدایت نیروهای نظامی برای مبارزه علیه داعش موثر عمل کند؟

فارین پالسی به اشاره به پیش بینی های “مایکل ناگاتا” درباره قدرت گیر یداعش می نویسد:”در سال 2013 میلادی، او در کنفرانسی با حضور فرماندهان ارتش نظامی امریکا در امور خاورمیانه ایستاد و گفت که در آینده نزدیک سوریه، یمن و عراق با خطر تجزیه مواجه خواهند شد. یک افسر نظامی امریکایی از طریق مقام ارشد امنیتی که در آن جلسه حضور داشته این موضوع را تایید کرده است. او این پیش بینی را پیش از ظهور داعش در عراق و سوریه انجام داده بود و پیش از آن که حوثی ها در یمن قدرت را در دست گرفته و دولت تحت حمایت امریکا را مجبور به کناره گیری از قدرت نمایند. با این حال، گذشت زمان نشان داد که این نظامی دو ستاره امریکایی پیش بینی اش درست بوده است.”

“فارین پالسی” با اشاره به نقش کنونی “ناگاتا” در چگونگی مبارزه نیروهای امریکایی در داعش است:”او در اردن بر آموزش و تجهیز شورشیان سوری نظارت دارد و معتقد است که امریکا از این طریق بهترین شانس را برای شکست داعش بدون استفاده از نیروهای پیاده نظام خود دارد.”

فارین پالسی در ادامه با اشاره به زندگی “ناگاتا” می نویسد:”مایکل ناگاتا” پسر یک سرهنگ ارتش امریکا است. او همواره به دلیل هشدراهایش درباره افزایش فعالیت بنیادگرایان شناخته شده است. پیشتر او مشاور عملیات ویژه “مارتین دمپسی” رییس ستاد مشترک ارتش امریکا بوده است. مقام های پیشین اطلاعاتی می گویند که مایکل ناگاتا از نظر فکری به “دمپسی” بسیار نزدیک است.”

چه کسی ظهور

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید