مشاور کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا: غرب نباید عروسک خیمه‌شب‌بازی رجوی شود

0
1092

در یادداشت منتشر شده او در پایگاه «MUFTAH» آمده است: «در حالی که مذاکره‌کنندگان ایران و گروه ۵+۱ مذاکرات هسته‌ای را برای رسیدن به توافق جامع پیش از پایان ماه ژوئن ادامه می‌دهند، مخالفان دیپلماسی و تنش‌زدایی احتمالی تلاش‌هایشان را برای از بین بردن هرگونه توافقی تشدید کرده‌اند». او ادامه داد: «مجاهدین خلق در این مسیر پیشرو بوده گروهی که تا سال ۲۰۰۹ توسط اتحادیه اروپا و تا سال ۲۰۱۲ توسط آمریکا در لیست گروه‌های تروریستی قرار داشت. این سازمان مقادیر بسیار زیادی پول برای لابی کردن در بین نخبگان دو سوی آتلانتیک هزینه کرده تا آن را به عنوان جایگزین دولت کنونی ایران به رسمیت بشناسند».

تلاش مستاصلانه مجاهدین خلق در پارلمان اروپا برای خرابکاری در مسیر دیپلماسی با ایران

مشاور کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا: غرب نباید عروسک خیمه‌شب‌بازی رجوی شود

الدار مامادوف، سایت اروپایی مافتا ـ 12.05.2015  دیپلمات سابق لتونی و مشاور کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا به کشورهای غربی توصیه کرد ضمن توافق هسته‌ای با ایران، تبدیل به عروسک خیمه‌شب‌بازی گروهک تروریستی منافقین نشوند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک دیپلمات اروپایی سابق و مشاور کنونی پارلمان اروپا در یادداشتی به تلاش‌های گروهک تروریستی منافقین برای از بین بردن مذاکرات هسته‌ای پرداخت.

«الدار مامدوف» عضو سابق وزارت خارجه لتونی و دیپلمات پیشین در سفارتهای این کشور در آمریکا و اسپانیا بوده و اکنون علاوه بر مسئولیت در هیات روابط بین پارلمانی پارلمان اروپا و ایران،‌ مشاور سیاسی گروه سوسیال دموکراتها در کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا است.

وی در مطلبی با عنوان «تلاش‌های ناامیدانه گروه در تبعید و به خوبی کمک مالی شده “مجاهدین خلق” برای خرابکاری در مسیر دیپلماسی با ایران» به بررسی تحرکات و اقدامات این گروهک تروریستی در قبال مذاکرات هسته‌ای پرداخت.

در یادداشت منتشر شده او در پایگاه «MUFTAH» آمده است: «در حالی که مذاکره‌کنندگان ایران و گروه ۵+۱ مذاکرات هسته‌ای را برای رسیدن به توافق جامع پیش از پایان ماه ژوئن ادامه می‌دهند، مخالفان دیپلماسی و تنش‌زدایی احتمالی تلاش‌هایشان را برای از بین بردن هرگونه توافقی تشدید کرده‌اند».

او ادامه داد: «مجاهدین خلق در این مسیر پیشرو بوده گروهی که تا سال ۲۰۰۹ توسط اتحادیه اروپا و تا سال ۲۰۱۲ توسط آمریکا در لیست گروه‌های تروریستی قرار داشت. این سازمان مقادیر بسیار زیادی پول برای لابی کردن در بین نخبگان دو سوی آتلانتیک هزینه کرده تا آن را به عنوان جایگزین دولت کنونی ایران به رسمیت بشناسند».

مشاور سیاسی پارلمان اروپا افزود: «از آنجا که توافق چندجانبه و مبتنی بر مذاکره با ایران رویکردهای مبتنی بر تلاش به رهبری غرب برای تغییر نظام در ایران را عملا دفن و نابود خواهد کرد، مجاهدین خلق برای نابودی مذاکرات در حال تلاش برای استفاده از نفوذ غیرطبیعی خود است. تغییر نظام تنها موضوع در دستورکار آنها است».

مامدوف ضمن رد اظهارات بی اساس سرکرده گروهک تروریستی منافقین در نشست استماع کنگره آمریکا که در آن او گفته بود بهترین راه غرب برای مقابله با داعش تغییر نظام ایران است، نوشت: «ایران جزو اولین کشورهایی بوده که برای مقابله با داعش منابع مالی و انسانی هزینه کرده است. مریم رجوی اشاره‌ای به این موضوع هم نکرد که در تابستان ۲۰۱۴ و سقوط موصل، مجاهدین خلق ضمن استقبال از آن، این موضوع را “بخشی از انقلاب مردمی علیه رژیم نوری المالکی” خواند».

در ادامه او تاکید کرد: «وقتی ارتش آمریکا به جنگ با داعش پیوست، دفاع از داعش و یا کم جلوه دادن جنایات آن دیگر از نظر سیاسی غیرقابل دفاع شد در نتیجه مجاهدین خلق سریعا لحن خود را تغییر داد و ناگهان داعش را محصول و تولید ایران جلوه داد».

عضو سابق وزارت خارجه لتونی تاکید کرد که گروهک تروریستی منافقین به منظور در پیش گرفتن هدف خود در براندازی نظام ایران، در کشورهای اروپایی به دنبال بهره‌گیری از تاکتیک تاکید بر موضوعات و ادعاهای حقوق بشری ضد ایران بوده است.

وی که مسئولیتی در روابط بین پارلمانی پارلمان اروپا و ایران هم دارد،‌تاکید کرد: «مذاکره بین پارلمانی تنها جایگاه و سطح مستقر برای تعامل بین مقامات اتحادیه اروپا و ایران است. برای پیشرفت در روابط ایران و اتحادیه اروپا در موضع هسته‌ای و دیگر مسائل، ضروری است که محافظه‌کاران ایرانی را روی میز حفظ کنیم».

وی با اشاره به تلاش‌های ناکام این گروهک تروریستی برای استفاده از ادعاهای حقوق بشری جهت تحریم‌های بیشتر علیه ایران نوشت: «وقتی طرح آنها شکست خورد، آن‌ها از نمایندگان اروپایی خواستند تا سفر ماه می هیات ایرانی به بروکسل را تحریم کنند».

او با توهم خواندن «تغییر نظام ایران» نوشت: «به جای تضعیف مذاکرات هسته‌ای، راه‌های موثرتری برای رفع نگرانی‌های حیاتی درباره موضوعات حقوق بشری وجود دارد. در نهایت توافق هسته‌ای و احتمال تعامل با ایران بهتر از هرگونه توهمات درباره تغییر نظام می‌تواند سبب پیشرفت واقعی در حقوق بشر شود».

وی در پایان این مطلب هم توصیه کرد که کشورهای غربی به سمت نهایی کردن توافق هسته‌ای با ایران پیش بروند و اجازه ندهند تا «تبدیل به عروسکهای خیمه‌شب‌بازی» گروهک تروریستی منافقین شوند.

لینک به منبع (خبرگزاری فارس)

لینک به متن اصلی مقاله (انگلیسی)

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید