عاطفه اقبال: حق دیدار!

0
810

تنها قربانیان این وضعیت خانواده ها هستند که بعضا بیش از سه یا دو دهه است از فرزندانشان بی خبرند و در این میان از هر دو طرف زیر فشار مستمر قرار گرفته اند تا یک وضعیت صرفا عاطفی، خانوادگی و حقوق بشری را به تقابل سیاسی بین دو طرف تبدیل کنند! خانواده ها نه ” منافق” هستند و نه ” مزدور وزارت اطلاعات”! آنها فقط میخواهند عزیزانشان را در آغوش بکشند و از آنها خبری بیابند! دیدار با فرزندان و آشنایان یک حق است. آنرا در بازیهای سیاسی، تبلیغاتی مخدوش نکنیم!

حق دیدار!
عاطفه اقبال – 22 اردیبهشت 94 برابر با 13 می 2015    بنا به گزارش خبرگزاری ها رئیس جمهور عراق، فوآد معصوم دیروز، سه شنبه 22 اردیبهشت وارد تهران شد. وزیر تجارت، گردشگری و محیط زیست نیز با رئیس جمهور عراق در این سفر همراه هستند. این اولین دیدار رسمی فواد معصوم از ایران میباشد. قرار است طی این سفر رئیس جمهور عراق با رئیس جمهور جمهوری اسلامی، علی خامنه ای، شمخانی، لاریجانی و هاشمی رفسنجانی دیدار داشته باشد.
آیا این سفر وضعیت حساس و بحرانی ساکنان کمپ لیبرتی در عراق را شکننده تر نخواهد کرد؟ آیا ساکنان این کمپ در این گفتگوها دوباره مورد معامله قرار نخواهند گرفت؟ سازمان ملل تا کنون هیچ تلاش عملی و جدی در انتقال تمامی ساکنان لیبرتی به کشور ثالث انجام نداده است. مجاهدین نیز همچنان در مورد سرنوشت ساکنان این کمپ و پروژه انتقالشان به کشور ثالث از سوی کمیساریای عالی پناهندگان و سازمان ملل سکوت خبری پیشه کرده اند. خانواده های کسانی که در کمپ لیبرتی حضور دارند در نگرانی روز افزون از وضعیت عزیزانشان بسر می برند و هیچ کس در قبال فرزندانشان به آنها پاسخگو نیست! آنها در صورت تقاضای دیدن و پیگیری عزیزانشان از سوی رژیم جمهوری اسلامی، مورد اقسام فشارها و آزارها قرار میگیرند تا از آنها سوء استفاده تبلیغاتی در این رابطه شود در غیر اینصورت با برچسب ” منافق” آنها را مورد فشار سیستم های امنیتی قرار میدهند. از طرف دیگر مجاهدین نیز خانواده های ساکنان لیبرتی را اگر به خودشان وابسته نباشند، ” خانواده الدنگ ” می نامند و با برچسب “مزدوری وزارت اطلاعات” سعی در تخریب شخصیت و منفعل کردن آنها دارند. حتی خانواده هایی که چندین دهه است مجبور به ترک ایران به دلیل مخالفت با رژیم جمهوری اسلامی شده اند و در این مسیر تمام زندگیشان را از دست داده اند، نیز از این تهمت ها مبری نیستند! تنها قربانیان این وضعیت خانواده ها هستند که بعضا بیش از سه یا دو دهه است از فرزندانشان بی خبرند و در این میان از هر دو طرف زیر فشار مستمر قرار گرفته اند تا یک وضعیت صرفا عاطفی، خانوادگی و حقوق بشری را به تقابل سیاسی بین دو طرف تبدیل کنند! خانواده ها نه ” منافق” هستند و نه ” مزدور وزارت اطلاعات”! آنها فقط میخواهند عزیزانشان را در آغوش بکشند و از آنها خبری بیابند! دیدار با فرزندان و آشنایان یک حق است. آنرا در بازیهای سیاسی، تبلیغاتی مخدوش نکنیم!
عاطفه اقبال – 22 اردیبهشت 94 برابر با 13 می 2015
از طرف کمپین برای انتقال فوری ساکنان لیبرتی به کشور ثالث

لینک به منبع

Atefeh-eghbal3

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید