محمد کرمی:چرا سازمان مجاهدین به هتل مهاجر در بغداد این قدر تهمت …

0
917

بعد از بسته شدن کمپ تیف فرار نفرات از تشکیلات فرقه ادامه داشت، سران فرقه فکر کرده بودند با بستن کمپ تیف می توانند نفرات را مهار کنند که فرار نکنند. اما در اینجا هم تحلیل سران فرقه آبکی درامد و نفرات کماکان فرار می کردند. در سال ۲۰۰۹ ارتش آمریکا تحویل دهی بعضی از مناطق به دولت عراق را شروع کرد ازجمله سازمان مجاهدین در کمپ اشرف را هم تحویل سازمان ملل و دولت عراق داد. در آن زمان نماینده سازمان ملل در عراق آقای کوبلر بود . از آنجا که مسئول تمامی افراد مجاهدین در عراق سازمان ملل بود و هست، بنابراین سازمان ملل می بایست مسائل افرادی را که از اشرف فرار می کردند حل و فصل می کرد. این مسأله را آقای کوبلر در سال ۲۰۰۹ با دولت وقت عراق مطرح کرد و از دولت عراق خواست محلی را برای افرادی که جدا می شوند یا فرار می کنند مشخص کند.

چرا سازمان مجاهدین به هتل مهاجر در بغداد این قدر تهمت می زند ؟ این همه ترس و واهمه بابت چیست؟


https://youtu.be/rW0-f0jv8iE

محمد کرمی ـ وبلاگ عیاران ـ 06.06.2015  چرا رجوی ها تمام تلاش خود را می کنند که هتل مهاجر در بغداد را اینقدر وجشناک توصیف کنند در بحث قبلی تحلیل بر کمپ تیف داشتیم که در ادامه به داستان هتل مهاجر می رسد

شکل گیری هتل مهاجر

بعد از بسته شدن کمپ تیف فرار نفرات از تشکیلات فرقه ادامه داشت، سران فرقه فکر کرده بودند با بستن کمپ تیف می توانند نفرات را مهار کنند که فرار نکنند. اما در اینجا هم تحلیل سران فرقه آبکی درامد و نفرات کماکان فرار می کردند. در سال ۲۰۰۹ ارتش آمریکا تحویل دهی بعضی از مناطق به دولت عراق را شروع کرد ازجمله سازمان مجاهدین در کمپ اشرف را هم تحویل سازمان ملل و دولت عراق داد. در آن زمان نماینده سازمان ملل در عراق آقای کوبلر بود . از آنجا که مسئول تمامی افراد مجاهدین در عراق سازمان ملل بود و هست، بنابراین سازمان ملل می بایست مسائل افرادی را که از اشرف فرار می کردند حل و فصل می کرد. این مسأله را آقای کوبلر در سال ۲۰۰۹ با دولت وقت عراق مطرح کرد و از دولت عراق خواست محلی را برای افرادی که جدا می شوند یا فرار می کنند مشخص کند. در این رابطه سازمان ملل از طریق نمایندۀ ویژه خودش با دولت عراق قراردادی امضا کرد که بر اساس آن دولت عراق برای این افراد هتل مهاجر را پیشنهاد داد که با توجه به تعداد نفرات که کم و زیاد می شود یک قسمتی از هتل در اختیار کمیساریا باشد. هتل مهاجر یکی از هتل های ۴ ستاره بغداد می باشد که مانند تمامی هتل هایی که در بغداد وجود دارد همۀ مردم از آن هنگام مسافرت و نیز برگزاری جشن و عروسی استفاده می کنند و مانند هر هتلی دیگر تردد به آن آزاد هست فقط قسمتی که در اختیار کمیساریا می باشد از لحاظ حفاظتی تحت نظر پلیس عراق قرار دارد.

شرایط هتل مهاجر: افرادی که به هتل مهاجر می روند مسئول تمام عیار آنها کمیساریای سازمان ملل می باشد. در این رابطه دولت عراق فقط کارهای حفاظتی و امنیت افراد را بر عهده دارد. تمام هزینه ها و مخارج زندگی افراد از جمله هزینه خوراک از طرف کمیساریا تأمین می شود که توسط یکی از مسئولین کمیساریا ماهانه به صورت نقدی به افراد داده میشود که افراد با آن نیازهای خودشان از جمله مواد غذائی را از بیرون هتل تهیه می کنند. هیچ ارگانی بدون اطلاع و هماهنگی باکمیساریا نمی تواند با این افراد رابطه برقرار کنند . با افرادی که در این هتل هستند تا زمانی که موافقت نکنند و راضی نباشند هیچ مقام عراقی یا ارگانی دیگر نمی تواند ملاقات یا گفتگو کند. افراد می توانند هرگونه احساس ناامنی یا نارضایتی و هر مورد خلاف میل آنها را در هر زمان از روز یا شب با تماس با شماره تلفنی که از کمیساریا دارند به اطلاع کمیساریا برسانند که بلافاصله فردی از کمیساریا برای رسیدگی در محل حاضر میشود .

مثلا زمانی که مسئول امنیت هتل برنامه خرید و بازدید نفرات از شهر را مقداری محدود کرده بود نفرات هتل به کمیساریا اعتراض می کنند که چرا آنها را محدود کرده اند؟ بلافاصله یکی از مسئولین کمیساریا برای رسیدگی در محل حاضر می شود. مسئول امنیتی در هتل می گوید علت اینکه مقداری تردد آنها را محدود کرده ایم فقط به خاطر حفظ جان خودشان می باشد زیرا این روز ها در خیابانهای بغداد خودروهای انفجاری و بمب و غیره زیاد شده است و ما از این می ترسیم که آسیبی به اینها برسد و به این علت نوبت خرید را به هفته ای یک بار تقلیل داده ایم. یا در رابطه با موارد های دیگری که بوده بلافاصله اقدام کرده اند .

این هتل مانند هرجای دیگر اینترنت دارد و تمامی افرادی که به هتل می آیند به اینترنت و دنیای آزاد وصل هستند. پس از نجات از فرقه با هزینه ای که کمیساریا می دهد نفرات موبایل و کامپیوتر و….. می خرند تا با خانواده و دوستان خود ارتباط برقرار می کنند.

فرقه رجوی یک سری اطلاعات دروغی را در رابطه با هتل مهاجر بغداد پخش کرده با این ادعا که سازمان مجاهدین این اخبار را با استفاده از عناصر اطلاعاتی خود در عراق و خارج به دست آورده است و وانمود کرده که در پوش خانواده هایی که فرزندانشان در لیبرتی است یا در پوش افراد جدا شده یا مخالف سازمان و از طریق دنیای مجازی یعنی اینترنت و شبکه هایی مانند فیس بوک ….. با افرادی که در داخل هتل مهاجر بودند ارتباط برقرار می کردند و بطور غیر مستقیم بدون اینکه نفر متوجه شود آنها را تخلیه اطلاعاتی می کردند. در حالیکه آنها در همین شبکه ها با افرادی رابطه برقرار کرده و یک سری اطلاعات کلی بدست آمده را کنار هم می چینند و با تجزیه و تحلیل خود آن را بزرگ و تحت عنوان اطلاعات بدست آمده از بخشی موهوم با نام پر طمطراق ستاد داخله در بوق وکرنا می کنند در حالیکه مطلقا دروغ و بی اساس می باشند. این ستاد موهوم «داخله» (یعنی ستادی که به اصطلاح در داخل ایران فعالیت می کند!!) یک بنگال در لیبرتی است که به نام آن از اورسور اواز اطلاعیه صادر می شود. فرقۀ رجوی این ادعاهای پوشالی را در تلویزیون خود به عنوان اطلاعات به دست آمده توسط عوامل خود پخش کرده تا چنین وانمود کند که در عراق و ایران هنوز هم هوادارانی برای خود دارد که برایش کار می کنند و اطلاعات می دهند!!.

لینک به منبع

لینک به قسمت اول
داستان تیف چیست که سازمان مجاهدین بعد سالیان که تیف منحل شد، کماکان سوز و گداز دارد؟ قسمت اول

لینک به قسمت دوم
تیف و تبعات آن در دستگاه مجاهدین با گذشت سالها : قسمت دوم
لینک به قسمت سوم
تحلیل کمپ جدا شدگان تیف و اثرات ان بر اردوی رجوی

 

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید