گزارش انعکاسات مطبوعاتی از آلبانی

0
756

مجری توانای این برنامه آقای آرتور نورا Artur Nura اخیرا همراه با دو گزارشگر دیگر، یعنی خانم بتی نیوما Beti Njuma گزارشگر و مجری تلویزیونی معروف آلبانی در تلویزیون تاپ کانال Top Channel و آقای بن آندونی Ben Andoni ژورنالیست صاحب نام در چندین رسانه از جمله هفته نامه وزین سیاسی JAVA، و گزارشگر شبکه الجزیره در آلبانی، یک دیداری چهار روزه از ایران داشتند.

گزارش انعکاسات مطبوعاتی از آلبانی

ابراهیم خدابنده ـ 19.06.2015   تلویزیون سراسری کانال یک کشور آلبانی با نام A1 Report برنامه ای به صورت میزگرد و گفتگوی چند جانبه با عنوان Tete a Tete به معنی “گفتگوی رو در رو” دارد که هر هفته به تجزیه و تحلیل مسائل روز سیاسی با شرکت تحلیلگران و کارشناسان مربوطه به صورت بحث و گفتگوی چند جانبه می پردازد.

مجری توانای این برنامه آقای آرتور نورا Artur Nura اخیرا همراه با دو گزارشگر دیگر، یعنی خانم بتی نیوما Beti Njuma گزارشگر و مجری تلویزیونی معروف آلبانی در تلویزیون تاپ کانال Top Channel و آقای بن آندونی Ben Andoni ژورنالیست صاحب نام در چندین رسانه از جمله هفته نامه وزین سیاسی JAVA، و گزارشگر شبکه الجزیره در آلبانی، یک دیداری چهار روزه از ایران داشتند.

برنامه این هفته “گفتگوی رو در رو” که در ساعت ۲۲:۳۰ روز ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ پخش گردید به مسائل مربوط به ایران اختصاص داشت که در آن علیرضا غنوی مشاور سیاسی سفارت جمهوری اسلامی ایران در تیرانا، ادلیرا عثمانی Edlira Osmani وکیل با تجربه در خصوص مسائل ایران، لردیکیون یوپای Lerdikjon Jupaj که سابقه ۵ سال کار در برنامه فارسی رادیو آلبانی داشته است، بن آندونی Ben Andoni سردبیر روزنامه Albania Daily News، و همچنین Genc Mlloja Genc شرکت داشتند.

برنامه تلویزیون آلبانی علیه مجاهدین خلق فرقه رجوی

در این برنامه نماینده جمهوری اسلامی به تشریح مواضع دولت ایران در قبال مسائل روز پرداخت و به سؤالات شرکت کنندگان پاسخ گفت. او تأکید کرد که کشور ایران را باید از نزدیک دید و قضاوت نمود و به همین دلیل او در مقابل مراجعه خبرنگاران و سؤالات آنان همیشه از ایشان خواسته است تا خود به ایران سفر کرده و مشاهداتشان را عینا و بدون واسطه انعکاس دهند.

او در خصوص موضوع میزبانی کشور آلبانی از اعضای سازمان مجاهدین خلق به سوابق تروریستی این گروه اشاره کرد و اعلام نمود که وظیفه خود میداند تا مقامات و افکار عمومی کشور آلبانی را از خطرات امنیت ملی ناشی از حضور آنان مطلع نماید تا بهرحال کشور آلبانی خود در این خصوص مستقلا و آگاهانه قدم بردارد.

دیگر مهمانان نیز در خصوص مسائل مربوط به ایران و مسائل هسته ای و غیره صحبت هائی کردند و مجری آقای نورا و همچنین آقای آندونی از تجارب بسیار مثبت خود از سفر به ایران گفتند و همزمان اسلایدهائی از تصاویری که از ایران تهیه کرده بودند نشان دادند.

آگهی این برنامه از قبل در فیس بوک و در صفحه این تلویزیون در لینک زیر گذاشته شده بود.

https://www.facebook.com/a1report/photos/
a.221464501347794.1073741828.220911974736380
/449500911877484/?type=1&fref=nf

نوار ضبط شده این برنامه عینا در لینک زیر در یوتیوب قابل مشاهده است:

https://www.youtube.com/watch?v=ARt28tFwInk&feature=youtu.be&a


https://youtu.be/ARt28tFwInk

آقای بن آندونی همچنین جداگانه اقدام به تهیه مطالبی متعدد برای هفته نامه JAVA نمود که در یکی از آنها با عنوان “ایران بزودی تغییر خواهد کرد – ایرانیان به فرهنگ خود افتخار کرده و نسبت به آن آگاهانه عمل میکنند” به شرح خصوصیات مثبت ایرانیان و نگرش عمیق آنان نسبت به جهان و سیاست پرداخت.

http://www.javanews.al/ekskluzive-rrugetim-
ne-iran-ne-atdheun-e-darit-dhe-hafezit-foto
/

او همچنین عکس ها و گزارشات متعددی بر روی صفحه تیوتر خود در خصوص ایران قرار داده است. برخی گزارشات و عکس های وی در لینک های زیر قابل رؤیت است:

https://twitter.com/benandoni

http://www.gazetatema.net/web/2015/06/10/fotot-
rrugetim-ne-iran-ne-atdheun-e-darit-dhe-hafezit/

http://www.javanews.al/ekskluzive-iran
-hapja-llogaritet-me-count-down/

http://www.javanews.al/irani-tani-te-gjithe-e-duan/

همچنین خبرگزاری بمب خبری Bomb News گزارشی از سفر خانم بتی نیوما Beti Njuma که مصاحبه ها و برنامه های تلویزیونی متعددی در آلبانی داشته و چهره ای کاملا معروف و محبوب است با عنوان “نیوما با روسری در ایران” درج نمود که در لینک زیر قابل مشاهده است:

http://www.newsbomb.al/index.php/fcb-bomb/item/
13110-gazetarja-beti-njuma-ne-iran-mbulohet-me-
shami#st_refDomain=&st_refQuery

خبرنگار تلویزیون آلبانی در تهران

خبرنگاران یاد شده همچنین یک ناهار کاری در مجلس شورای اسلامی داشتند که بعد از آن با خانم فاطمه آلیا عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و نیز مؤسس و رییس کمیته حقوق بشر مجلس، و همچنین با آقای روبرت بگلریان نماینده ارامنه اصفهان و جنوب کشور در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون انرژی دیدار داشتند.

در محل وزارت خارجه ایران، این خبرنگاران با خانم مرضیه افخم سخنگوی وزارت خارجه و نیز رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه دیدار و گفتگو داشتند و سؤالات خود را در خصوص مسائل هسته ای ایران و مناقشات سوریه و عراق و یمن و همچنین حضور فرقه رجوی در آلبانی مطرح نموده و پاسخ گرفتند.

خانم افخم در این دیدار تأکید نمود که مجاهدین خلق دیگر مسئله ایران نیستند بلکه در حال حاضر مسئله عراق می باشند که دولت این کشور خواهان خروج فوری آنان از خاک خود است چرا که آنان را تهدید امنیت ملی کشورش می داند و دولت آلبانی هم حتما دقت و حساسیت لازم برای پذیرش آنان را بعمل آورده و مصالح امنیتی و ملی خود را مد نظر قرار داده است.

لینک به منبع

تیرانا ژوئیه 2014اولین کسی که از اشرف فرار کرد

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید