سازمان مجاهدین زمینهایی را در آلبانی برای ساختن اشرف جدید خریداری می کند.

0
610

سازمان زمینهایی را در آلبانی برای ساختن اشرف جدید خریداری می کند.

لینک به منبع

لینک به متن اصلی (عربی)

ورود ۵۰۰ عضو سازمان مجاهدین خلق به آلبانی تاکنون

تلاشهای پیگیرانۀ غربیها برای اعادۀ حیثیت مجاهدین خلق

روزنامۀ عراقی الصباح الجدید

۱۹ ژوئن ۲۰۱۵

سازمان مجاهدین خلق مخالف دولت ایران نهایت تلاش خود را به عمل می آورد که حد اکثر پشتیبانی و حمایت ممکن غرب را به دست بیاورد تا اصلی ترین اپوزیسیون ایران به شمار برود و در نتیجه غرب به این سازمان قبل از هر کسی و هر سازمانی دیگر نقش مورد نظر خود در هر اقدامی علیه رژیم ایران را بدهد. این سازمان که حدود دو هزار عضو آن همچنان در داخل عراق در «کمپ لیبرتی» در نزدیکی فرودگاه بغداد بسر می برند قبل از هر چیز کوشید طی یک جشن سالانه که یک هفته پیش در پایتخت فرانسه پاریس برگزار شد مواضع سیاسی جدید خود را اعلام کند.

به نظر می رسد که این تلاشها نه در یک جادۀ سرراست و آسان بلکه در یک جادۀ پر پیچ و خم جریان دارد زیرا بازیگر اصلی در روابط با جمهوری اسلامی ایران یعنی آمریکا سخت مشغول انجام گفتگوهای پیچیده با ایران در مورد برنامۀ هسته ای آن می باشد و علائم زیادی وجود دارد مبنی بر اینکه دست یافتن به یک توافق نهایی بین طرفین نزدیک است.

در این راستا سازمان مجاهدین خلق با تمام توان می کوشد طرفهای آمریکایی مخالف چنین توافقی را بسیج کند بویژه که مخالفان آمریکایی این توافق هم در میان جمهوریخواهان هستند و هم در میان دموکراتها و در رأس آنان نیوت گینگریچ قرار دارد.

۳۸ تن از دولتمردان غربی و شخصیتهای سیاسی و نظامی برجستۀ آمریکایی از جمله از میان وزرا و رؤسای حزب دموکرات و نمایندگان کنگرۀ آمریکا و اعضای مجلس سنا و سفرا و رؤسای ستاد ارتش و ژنرالهای سابق طی نامه ای به رئیس جمهور آمریکا باراک اوباما و نیز به کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا از هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه دیدگاههای خودشان در قبال استراتژی آمریکا در برخورد با موضوعات مختلف خاور میانه را تشریح کرده و تأکید نموده اند که عامل نا امنی و بی ثباتی در خاور میانه رژیم ایران می باشد و در نتیجه و برای مبارزه با این رژیم باید سازمان مجاهدین خلق به رسمیت شناخته شود. از جملۀ این شخصیتها برنار کوشنر سیاستمدار معروف فرانسوی است.

آشکارا به نظر می رسد که یک جریان غربی گسترده به احیای نقش سازمان مجاهدین خلق در عرصۀ تحولات سیاسی تشویق می کند و چه بسا می کوشد گفتگوهای آمریکا و ایران در مورد برنامۀ هسته ای ایران شکست بخورد.

لازم به یادآوری است که یک خانم کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا از حزب دموکرات موفق شد دولت آلبانی را راضی کند که بر پایۀ ملاحظاتی انسانی چند صد تن از اعضای مجاهدین خلق را در خاک خود بپذیرد و باز اسکان بدهد و در همین حال آمریکا نیز ۲۸ عضو این سازمان را پذیرفت و احتمالا مجموع کسانیکه وارد آلبانی شده اند به ۵۰۰ نفر بالغ می شوند. ولی منابع آگاه در پایتخت فرانسه به الصباح الجدید گفتند که یک مشکل یا طوفانی سیاسی در آلبانی در حال شکل گرفتن می باشد زیرا سازمان مجاهدین خلق می خواهد اعضایش را در یک پادگان واحد جای بدهد و به این منظور زمینهایی را در آلبانی خریداری کرده است. دولت آلبانی بیم آن را دارد که این پادگان همانند پادگان اشرف سابق در عراق باشد و همان نقش را بازی کند یعنی به یک پایگاه برای آموزش نظامی و طراحی و آمادگی برای عملیات نظامی در ایران و خارج آن طبق خواسته و هدف سازمان تبدیل گردد.

این سازمان اغلب با یک کارزار و بسیج سازمان یافته علیه هر تلاشی برای هر نوع انتقاد از آن اقدام می کند و برای پاسخ دادن به هر تلاشی در این راستا از طرفهای غربی کمک می گیرد.

داعش و برگ سوختۀ مجاهدین خلق

لینک به منبع

لینک به متن اصلی (عربی)

روزنامۀ عراقی الصباح الجدید

ستون نویسندگان

۲۱ مارس ۲۰۱۵

به قلم عدنان سراج رئیس مرکز عراقی توسعۀ رسانه ای

Head of the Iraqi Centre for Media Development, Adnan al-Sarraj

بسیارند سازمانهای تروریستی که برای بی ثباتی عراق و ضربه زدن به ارادۀ ملتش بویژه به دنبال ظهور باند تروریستی داعش تلاش می کنند چرا که به محض ظهور داعش این سازمانها به اعلام پیوستگی به آن و دادن کمک مسقتیم و غیر مستقیم به آن اقدام کردند. از جملۀ این سازمانها سازمان تروریستی مجاهدین خلق می باشد که بعد از اینکه جنایتهای بسیاری در دوران حکومت بعث مرتکب شد و با توسل به ترفندهای رذیلانه اقدام به تصرف زمینهای عراق و تجاوز به حقوق عراقیان نمود امروز نیز با ائتلاف با داعش می کوشد دست به اعمالی برای ناامن کردن عراق و فتنه انگیزی مذهبی در میان اجزاء تشکیل دهندۀ ملت عراق بزند و این کار را با ارتکاب جنایتهایی در مناطق مشخصی انجام می دهد تا برای مردم چنین وانمود کند که آنها مشاوران ایرانی هستند که در نبردهای جاری بین نیروهای عراقی و بسیج مردمی از یک سو و دستجات داعش از سوی دیگر مشورت می دهند در حالیکه عوامل این سازمان با هماهنگی با داعش طرحهایی را برای ضربه زدن به وحدت ملی که علت بسیاری از پیروزهای بود ترسیم می کنند.

همچنین این کارهای بزدلانه دلیل دیگری بر این است که سازمان تروریستی مجاهدین خلق چیزی جز دستجاتی تروریستی نیستند که پیوسته همراه با دیگر سازمانهای همتای خود می خواهند عراق را ویران ساخته و رشته های پیوند و همزیستی مسالمت آمیز مردم این کشور را از هم بگسلند تا از مردم به دلیل خواسته هایشان انتقام بگیرند خواسته هایی که در رأس آن اخراج آنها از خاک عراق و راحت شدن از شرشان می باشد.

مردم شهرهای عراق باید تحرکات و فعالیتهای این دستهجات و گروهها را به اطلاع نیروهای امنیتی عراق برسانند و در قبال جنایتهای آنان هشیار و بیدار باشند زیرا چنین افرادی چیزی جز فرهنگ کشتار و آواره کردن مردم و ویران ساختن مناطقی که در آن حضور دارند ندارند و تاریخ سیاهشان شاهد این امر می باشد.

دستجات داعش پیوسته دنبال کسانی هستند که با عراق دشمنی می کنند و دنبال تجارب جدید آنها هستند تا نفوذ خودشان را از طریق ائتلاف با این دستجات و گروهها با روشهایی پنهانی یا آشکار گسترش دهند و هدفشان در نهایت زیر پوششهای متعدد وارد آوردن انواع ویرانی و انجام انواع کارهای تروریستی چه در داخل یا در جبهه های جنگ می باشد. گروه تروریستی داعش از انجام وحشیانه ترین جنایتها و به کار بستن کثیف ترین شیوه های وحشیانه علیه هر آنچه عراقی است دریغ نمی کند.

از این رو عجیب نیست که سازمانی مثل سازمان مجاهدین خلق یکی از مهمترین این گروهها باشد که طرحهایی پلید را به سود داعش اجرا می کند زیرا هر دوی این گروهها در نقطۀ شروعشان به سوی هدف مشترکشان بهم می رسند و آن ویران ساختن عراق و از بین بردن تجربۀ جدیدش می باشد بدون توجه به اینکه این شیوه ها منجر به نقض حقوق بشر یا خونریزی و تجاوز به نوامیس می گردد.

روزهای آینده بسیاری از این واقعیتها را روشن خواهد ساخت.

عدنان سراج رئیس مرکز عراقی توسعۀ رسانه ای

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید