کریم غلامی:از اردوگاه اشرف تا اردوگاه پناهندگی (قسمت بیست و دوم)

0
978

از اردوگاه اشرف تا اردوگاه پناهندگی (قسمت بیست و دوم)

کریم غلامی، ایران فانوس، بیست و یکم اکتبر ۲۰۱۵:… در شهریور سال ۱۳۷۴ شهرزاد صدر سید جوادی (دختر صدر حاج سید جوادی) به عنوان مسئول اول سازمان مجاهدین منتصب شد. این انتصاب در فرانسه صورت گرفت. ما در عراق این انتصاب را در یک برنامه ویدئویی دیدیم. شهرزاد صدر در واقع یکی از بی خاصیت ترین مسئولین سازمان مجاهدین بود. فقط او بخاطر رابطه فامیلی با صدر حاج سید جوادی و نوشتن …

لینک به منبع

لینک به قسمت قبلی:

از اردوگاه اشرف تا اردوگاه پناهندگی (قسمت بیست و دوم)

بجز نشست های “حوض” سال ۱۳۷۴ و پایان یک دوره دو ساله بین سالهای ۱۳۷۲ تا ۱۳۷۴ که در آن هر صدای مخالف سرکوب شد و چه از زندانی و شکنجه و سر به نیست کردن اتفاق مهم دیگری که افتاد، انتصاب شهرزاد صدر بی خاصیت به عنوان مسئول اول سازمان مجاهدین بود.

در شهریور سال ۱۳۷۴ شهرزاد صدر سید جوادی (دختر صدر حاج سید جوادی) به عنوان مسئول اول سازمان مجاهدین منتصب شد. این انتصاب در فرانسه صورت گرفت. ما در عراق این انتصاب را در یک برنامه ویدئویی دیدیم. شهرزاد صدر در واقع یکی از بی خاصیت ترین مسئولین سازمان مجاهدین بود. فقط او بخاطر رابطه فامیلی با صدر حاج سید جوادی و نوشتن یک مقاله به نام “عمو جان فرومایه” (توهین نامه ای که بر علیه دکتر علی اصغر جاج سید جوادی نوشته شده بود) شناخته شده بود. طی دو سالی که او به عنوان مسئول اول سازمان مجاهدین بود، بطور کلی بود و نبودش احساس نمی شد. فقط در چند نشست مهم شغلش فحش دادن و توهین به دیگران بود. بطور مثال در همان دوره نشست های “حوض” او در امر سرکوب و توهین و فحاشی، چنان بوی سبقت را از دیگر چماق داران برداشته بود که به گفته خود یکی از همین چماق داران آنها در مقابل بد دهنی و پاچه گیری شهرزاد صدر کم می آوردند.

حال شهرزاد صدر کیست؟

او دختر صدر حاج سید جوادی است، او در یک خانواده یی روشنفکر و ادیب به دنیا آمده بود. بعد از انقلاب اسلامی، سال ۱۳۵۷ مسعود رجوی برای کسب اعتبار به دنبال ارتباط برقرار کردن خود با شخصیت های سیاسی و فرهنگی شناخته شده جامعه ایران بود و از آنجایی که شهرزاد صدر برادر زاده دکتر علی اصغر جاج سید جوادی بود، او می توانست نقش مهمی در این فریبکاری ایفا بکند. برای همین مسعود رجوی نماینده خود یعنی پرویز یعقوبی (در آن زمان او نقش کلیدی در سازمان ایفا می کرد و او یکی از باتجربه ترین اعضای سازمان بود) را برای خاستگاری از شهرزاد صدر به همسری محمود عضدانلو فرستاد. به این ترتیب سازمان به علی اصغر حاج سید جوادی نزدیک شد و برای مدتی از نام و وجه او برای پیش برد کارها و پیدا کردن وجه در بین مردم ایران استفاده کرد. اما وقتی آقای دکترسید جوادی از ماهیت سازمان مجاهدین و مسعود رجوی اطلاع پیدا کرد، حمایت خود را از روی سازمان مجاهدین و مسعود رجوی برداشت. از آن روز به بعد آقای دکتر سید جوادی به لیست دشمنان مسعود رجوی افزوده شد و او زیر ضرب یک تهاجم افسار گسیخته قرار گرفت. از جمله می توان نامه ای به امضای شهرزاد صدر و برادرش علیرضا تحت عنوان “عموجان فرومایه!” اشاره کرد. دختر شهرزاد صدر به نام نرگس قجر عضدانلو، در سال ۱۹۹۱ همراه سایر کودکان به خارج از عراق فرستاده شد.

هر چند شهرزاد صدر به عنوان یکی از مسئولین سازمان مجاهدین شناخته شده بود و یکی از اعضای شورای رهبری سازمان مجاهدین بود و در سال ۱۳۷۴ به عنوان مسئول اول سازمان مجاهدین منتصب شد، او چیزی بیش از یک مهره برای سوء استفاده از اعتبار خانوادگی اش بیش نبود. در طی همه سالیان او برای مسعود رجوی و مریم رجوی، کنیزی بیش نبود. در جریان خود سوزی های سال ۲۰۰۳ در فرانسه او نقش بسیار کلیدی داشت و عامل اصلی تحریک کردن اعضا برای خود سوزی بود.

بعد از این دوره از نشست های سرکوب گرانه “حوض” سازمان دوره حملات تروریستی خود به ایران را گسترده تر و شکل جدیدی داد. طی سال ۱۳۷۵ برای اولین بار بود که در سازمان مجاهدین ما طیف جدیدی از نیروهای تازه پیوسته را می دیدیم. این نیروها بطور کلی سیاسی نبودند. بجز تعداد محدودی بقیه نیروها یا فریب خورده بودند یا بزهکارهایی بودند که توسط پلیس تحت تعقیب بودند. بسیاری را می شناختم که سازمان به آنها قول کار و یا فرستادن به خارج داده بود و وقتی آنها به عراق و اسارتگاه اشرف می آمدند، تازه می فهمیدند که به چه دامی افتاده اند و گروه دوم شامل تبهکارانی بودند که در ایران جرم هایی مانند تجاوز و دزدی و قتل داشتند و آنها تحت تعقیب پلیس بودند و سازمان با قول پناه دادن به آنها و فرستادنشان به اروپا و یا آمریکا به تور سازمان می افتادند. همین افراد در سازمان جرم های متعددی مرتکب شدند. از جمله چاقو کشی و مجروح کردن و دزدی از انبارها و یا وسایل شخصی افراد.

ادامه دارد

گزارش کمپ لیبرتی 6گزارش چهارم ایران اینترلینک از بغداد، اکتبر ۲۰۱۴ (انگلیسی)
اعضای مجاهدین خلق در سنین بازنشستگی، گروگانهای رجوی در کمپ لیبرتی

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید