• محمد حسین سبحانی: مسعود رجوی در کمای مغزی است    :    حضور مجاهدین خلق در عراق ، چه در اشرف و چه  در لیبرتی ، ظرفی بوده است که توهم اعضا را برای باصطلاح  روشن کردن دوباره موتور ارتش آزادیبخش   دامن ...
  • ایران قلم: سرکار خانم عاصمه جیلانی ! لطفا اشتباه آقای احمد شهید را تکرار نکنید    :   متاسفانه در گذشته آقای احمد شهید از  کانال منابع سازمان مجاهدین تغذیه می شدند، همان های که خود خشونت را تولید می کنند، و خود زندان ، زندانبان و شکنجه گر ...
  • سبحانی: مجاهدین ظرف بی بدیل جغرافیای عراق را جهت استمرار استراتژی خشونت برای همیشه از دست دادند    :   بنابراین جغرافیای عراق ظرف بی بدیلی برای مجاهدین خلق در راستای استمرار استراتژی خشونت و ترور و جنگ مسلحانه بود که مجاهدین خلق با حضور در آلبانی با صدای ...
  • محمد حسین سبحانی:سازمان مجاهدین در “مرداب” یک گام به جلو حرکت کرده است    :   سازمان مجاهدین بعد از سرنگونی صدام حسین باید بها و تاوان سیاسی و تشکیلاتی آغاز مبارزه مسلحانه و خشونت طلبانه را  تمام و کمال می پرداخت، ولی به ...
  • مصاحبه ایران قلم با سبحانی ـ هنوز زخم های خشونت و مبارزه مسلحانه التیام نیافته است    :   البته من قصد نداشتم که شورشیان فارک را با مجاهدین خلق مقایسه کنم، انچه اشاره کردم درس تاریخی است که سازمان مجاهدین می تواند از عمق نفرت و دوری مردم از ...
  • ایران قلم: از پیام شادباش !! مسعود رجوی خبری نیست. چرا؟    :    با گذشت چند روز از خروج کامل اعضای مجاهدین خلق از عراق از پیام شادباش و پیروزی ، سنت همیشگی مسعود رجوی ، خبری نیست. این فاکت ها ...
  • جامعه شناسی لیبرال شعله نشد ، جرقه نزد

    شوتس همچون نیچه و دلتای میگفت که واقعیت همیشه یک واقعیت تفسیر و تبیین و معنی شده خصوصی و شخصی است . وی در مقاله ” نماد ، واقعیت ، و جامعه ” سمبلها را پلی میان حوزههای مختلف واقعیت میدانست . از جمله آثار او – ساختارمعنی دار جهان اجتماعی ، مسائل شخصیت در جهان اجتماعی ، و مجموعه مقالات ، هستند . از طریق کتاب نام برده نخست او با جنبش فنومنولوگی هوسرل رابطه برقرار نمود . جامعه شناس دیگر، نوربرت  الیاس 1990 – 1897 در شرق دولت پروس آنزمان آلمان در خانواده ای یهودی بدنیا آمد و در هلند درگذشت . او در سالهای دانشجویی شاگرد کلاس درس کاسپارس و هوسرل بود و همچون آگوست کنت و کارل مارکس به موضوع تغییرات روابط اجتماعی و سرنوشت انسان پرداخت . مهمترین اثر او ” تئوری پروسه تمدن ” نام دارد

    جامعه شناسان بورژوایی بیاد نمی مانند . 

    جامعه شناسی لیبرال شعله نشد ، جرقه نزد . 

    نصرت شاد ـ 26.10.2015

    آلفرد  شوتس 1959- 1899 جامعه شناس آلمانی زبان بهودی تبار اتریشی با بقدرت رسیدن فاشیسم در اروپا ،به انگلیس فرار کرد . او جامعه شناسی را جهان زندگی نامید . در نظر او جهان اجتماعی و جهان زندگی انسان از آغاز جهانی فرهنگی هستند . شوتس در امریکا به محفل جدید فنومنولوگی تالکوت و پارسون پیوست ولی بعدها در مقابل نظرات حاکم پارسون ایستاد . سبک کار او از مشاهده به شناخت ، او را در آغاز هوادار هنری برگسن و فلسفه زبان نمود .

    شوتس همچون نیچه و دلتای میگفت که واقعیت همیشه یک واقعیت تفسیر و تبیین و معنی شده خصوصی و شخصی است . وی در مقاله ” نماد ، واقعیت ، و جامعه ” سمبلها را پلی میان حوزههای مختلف واقعیت میدانست . از جمله آثار او – ساختارمعنی دار جهان اجتماعی ، مسائل شخصیت در جهان اجتماعی ، و مجموعه مقالات ، هستند . از طریق کتاب نام برده نخست او با جنبش فنومنولوگی هوسرل رابطه برقرار نمود .

    جامعه شناس دیگر، نوربرت  الیاس 1990 – 1897 در شرق دولت پروس آنزمان آلمان در خانواده ای یهودی بدنیا آمد و در هلند درگذشت . او در سالهای دانشجویی شاگرد کلاس درس کاسپارس و هوسرل بود و همچون آگوست کنت و کارل مارکس به موضوع تغییرات روابط اجتماعی و سرنوشت انسان پرداخت . مهمترین اثر او ” تئوری پروسه تمدن ” نام دارد . وی میگفت اجبارهای اجتماعی گاهی از اراده و عمل انسان قوی تر میشوند . نظریه پروسه تمدنها بخش مهمی از جامعه شناسی غرب شده است . نوربرت الیاس امید به دخالت انسان در تاریخ و تغییر آن داشت . بعدها از جامعه شناسی الیاس انتقاد شد که آن ، بورژوایی است چون دوره سرمایه داری را فراموش کرده .

    موضوع آثار الیاس شناخت جامعه جهانی ، فاجعه تاریخ آلمان بدلیل سرکارآمدن فاشیسم ، و جامعه شناسی آثارهنری است . مورخین جامعه شناسی اشاره میکنند که تا زمانیکه ماتریالیسم تاریخی جامعه شناسی مارکس در غرب مطرح بود ، امکانی برای توجه به آثار الیاس پیش نیامد . موضوع پایاننامه دکترای الیاس بعدها زمینه کار اغلب تحقیقات جامعه شناسانه او گردید .ازجمله آثار الیاس – جریان زندگی ، ایده خرد جستاری انتقادی در باره مفهوم تاریخ ، تنهایی در زمان مرگ ، انسان و جامعه درباری ، در باره پروسه تمدن ، در باره جامعه افراد، اصول نظری پروسه اجتماعی ، بازگشت جامعه شناسان به زمان حال ، بیوگرافی موتسارت ، جامعه شناسی یک نبوغ ، و تئوری نمادها ، هستند . در تئوری نمادها مینویسد که در جامعه شناسی و علوم انسانی دیگر، باید بر دوئالیسم طبیعت و فرهنگ غالب شود . کتاب دو جلدی ” پروسه تمدن ” او تحقیقی روان- جامعه شناسانه بشمار می آید .

    نتیجه کار ارویگ  گوفمن فرانسوی 1982- 1822 ، سی سال کار علمی و خلق 11 کتاب پرخواننده جامعه شناسانه است که به چندین زبان مهم خارجی ترجمه شده اند .کارشناسان جامعه شناسی آثاراورا اخلاقگرایانه ، انتقادی ، و فروتنانه میدانند . سبک تحقیق او در جامعه شناسی ،استفاده از میکرسکوپ تجزیه و تحلیل است . معروفیت او بدلیل چاپ و نشر کتاب مهم اش یعنی “تجزیه و تحلیل چهارچوبی ” در سال 1982 بود .

    اودرآغاز شاگرد امیل دورکهایم بود ولی بجای موضوعات کلان در ساختارهای اجتماعی به مسائل خرد روزمره زندگی پرداخت و آنان را بزرگ و مهم نمود . آثاراورا میتوان اساس یک جامعه شناسی فرهنگی قرارداد . او خواهان آزادی ضمیر ناخودآگاه اجتماعی بود . شاگردان او مدعی شدند که بر اساس روش تحقیق جامعه شناسی خرد ، رمانهای فلوبر ، داستایوسکی ، پروست ، و موسیل نیز به ما شناخت بیشتری میدهند تا روش تحقیق جامعه شناسان موضوعات کلان .

    پیره بوردیو متولد 1930 ، جامعه شناس کانادایی ، خلاف سارتر خودرا روشنفکری مسئول نمیدانست که باید در باره هر موضوعی اعلان نظر و موضع کند .اوبا آثارش نماینده جبهه ضد لوی اشتراوس گردید ، جانبداری اش از سارتر غالبا علیه ذهن گرایی ساختارگرایی بود . بر اساس تحقیقات جامعه شناسی که او در شمال آفریقا نمود مدعی شد که 16 درصد ازدواجها در میان اعراب مسلمان آنجا بصورت  خویشاوندی صورت میگیرد که معمولا یک استراتژی خانوادگی بشمار می آیند .

    کلید تئوری جامعه شناسی بوردیو مفهوم ” هاپیتوس” است که شباهتی به مفهوم ” هویت زندگی ” ماکس وبر دارد . اوازظاهر بیرونی میگوید که باطن درونی را افشا  یا توصیف می نماید . مشهورترین اثر بوردیو  ” اختلافات ظریف ” است که بعدها با اشاره به کتاب کانت ” نقد اجتماعی قوه قضاوت ” نام گرفت . در کتاب ” هستی شناسی هایدگر ” او هایدگر را یک فیلسوف نازی نامید که فاقد اصالت تفکر است .

    ازجمله دیگرآثار بوردیو – نقد عقل نظری ، معنی اجتماعی و جامعه شناسی عکس العمل ، هستند . بوردیو همچون پاسکال انسان را موجودی خودکار و متفکر میدانست . در این مورد او تحت تعثیر کتاب ” نژاد و تاریخ ” لوی اشتراوس بود . بوردیو تا آخر عمر یک ساختارگرای شکاک و متزلزل باقی ماند . اودر رابطه با تشخیص اختلاف جامعه مدرن به نظریه حوزههای مختلف زندگی مانند – دین ، فلسفه ، اقتصاد ، قدرت ، مد ، و ادبیات اشاره میکند که حوزههای مبارزه ، بازی ، و نیرو ، نیز هستند . او در جنبش ” هنر در خدمت هنر ” به نفی نیروی حوزه ای آن میپردازد .

    آدرنو پیرامون نظرات بوردیو گفته بود – شیئی کردن موضوعات موجب فراموشی آنان میشود . در نظر مورخین علم جامعه شناسی این سخن آدرنو را باید روی در ورودی جامعه شناسی بوردیو نوشت . بوردیو میگفت که در آغاز متن بود و حرف زدن و نه زبان ؛ یعنی در نظر او همه چیز متن است فرای زبان . با اشاره به این گونه افکار بوردیو امروزه گفته میشود که او یکی از مخالفان افکار مدرسی اسکولاستیک است .

    alfred  schütz 1899 – 1959

    norbert  elias  1897 – 1990

    ervig  goffmann  1922- 1982

    pierre  bourdieu 1930 -

    مطالب مرتبط :

    هنوز “ فرقه ها در میان ما ” هستند

    در حال حاضر فرقه‌ها در میان ما یک تهدید اجتماعی محسوب می‌شوند.‌ این تهدید در وهله اول متوجه اعضای خود آن فرقه و سپس خانواده و دوستان و آشنایان آنها و نهایتا محیط زندگی و جامعه آنان است. فرقه‌ها یک تهدید و خطر امنیت ملی هم هستند، چرا که براحتی می‌توانند با به کارگیری شیوه‌های روانی افراد را به ترور و جنایت نیز وادار نمایند. لذا باید ... مطلب کامل

    زهرا میرباقری: مجاهدین خلق مبارزه مسلحانه و ممنوعیت بزرگداشت ترور

    بعد از ۳۸ سال که از شروع مبارزه مسلحانه سازمان مجاهدین خلق با جمهوری اسلامی می گذرد، مسعود رجوی در دستیابی به اهداف فوق ناموفق بوده است. جمهوری اسلامی سرنگون نشده است. آلترناتیو دمکراتیک مدعی رجوی که قرار بود جانشین نظام سیاسی حاکم در ایران شود، نه تنها به قدرت نرسید، بلکه در طی این سال ها شورای ملی مقاومت به تدریج از هم پاشیده و عملا ... مطلب کامل

    غلامعلی میرزایی: آیا این پایانی برتجمعات فرقه مجاهدین در ویلپنت پاریس نبود؟

    مراسم که شروع می شد اول داخل سالن سپس دوربین بیرون را نشان میداد که سرکرده فرفه مجاهدین خلق بایک اسکورت وارد می شد (البته در تمام کشورهای اروپایی از وزارت کشورمجوز گرفته می شود ومالیات هم برای اجازه ومخارج پلیس داده میشه )ولی اینها این را به حساب پایان مماشات و به رسمیت شناختن خودشان می گذاشتند. سر کرده فرقه مجاهدین که وارد می شد فقط تعدادی ... مطلب کامل

    شوخی با دمکراسی

    اما این همه داستان نیست و اشارات کوتاه درام گراهام به خانواده دوستی کامینز و علاقه او به همسر و فرزندش بُعدی عمیق را به این کاراکتر می دهد. ولی شاه بیت اثر تقابل کریگ الیور و دومینیک کامینز در یک کافه و قبل تر نمای لانگ شات آنها در مترو باز می گردد که در نهایت پختگی، تعامل و تقابل دراماتیک دوقطب سناریو را که هیچ ... مطلب کامل

    علی جهانی: مبارزه مسلحانه فرقه رجوی تا کنون چه دستاوردی داشته است

    مگرمیشود  که گروه تروریستی که خواستار  تحریم شدید و جنگ و ویرانی علیه مردم ایران هست و هم صدا با افراطی ترین جناح های جنگ طلب در حزب جمهوری خواه آمریکا و متحدین منطقه ای شان نظیر اسراییل و شیوخ مرتجع عربستان سعودی به چیزی جز جنگ و ویرانی و کشتار و خونریزی فکر نمی کند آزادی خواه و مدافع حقوق بشر باشد ؟  مگرمیشود گروهی که ... مطلب کامل

    اقتدار کاغذی مریم رجوی در تظاهرات فرقه مجاهدین در بروکسل و اشنگتن

    همانطور که پیشبینی می شد، مریم رجوی به دلیل وضعیت امنیتی فرانسه و شرایط بغرنجی که برای تشکل مجاهدین پدید آمده، موفق به گرفتن مجوز گردهمایی همه ساله در حومه پاریس نشد و اجباراً تظاهرات چندصد نفره در بروکسل را جایگزین سخنرانی چندهزار نفره در ویلپنت کرد، و خود از راه دور برای این گردهمایی سخنرانی کرد. وی حتی نتوانست چند دوجین سخنران آمریکایی و فرانسوی را ... مطلب کامل

    اقتدار کاغذی مریم رجوی در تظاهرات فرقه مجاهدین در بروکسل و اشنگتن

    سی خرداد سال شصت و سالهای سیاه پس از آن مشخص شد که شخص مسعود و سران جنایتکار فرقه اش به دلیل تمامیت خواهی و دیکتاتوری و قدرت طلبی و انحرافشان از اصول و پایه های اصیل سازمان مجاهدین در ایجاد بن بست امروز اپوزیسیون و مبارزۀ آزادیخواهانۀ مردم ایران نقش اساسی داشته و دارد. امروز نیز همکاری و هم دستی و هم آوایی سران ... مطلب کامل

    اقتدار کاغذی مریم رجوی در تظاهرات فرقه مجاهدین در بروکسل و اشنگتن

    پس از خروج آمریکا از برجام، کشورهای اروپایی وعده دادند با راه‌اندازی یک سامانه حمایت از مبادلات تجاری موسوم به "اینستکس" تدابیری اتخاذ کنند که جمهوری اسلامی از مزایای اقتصادی برجام بی‌نصیب نماند. این سامانه در ماه فوریه به طور رسمی به ثبت رسید اما تا کنون فعالیت مشخصی برای تسهیل مبادلات تجاری میان ایران و شرکت‌های اروپایی نداشته است. ایران ۱۸ اردیبهشت و در سالروز خروج آمریکا ... مطلب کامل

    اقتدار کاغذی مریم رجوی در تظاهرات فرقه مجاهدین در بروکسل و اشنگتن

    و مجدداً تکرار می کنم : دموکراسی و همبستگی ملی برای تو پشیزی ارزش ندارد واز آنجا که هیچ نیروی عاقل و دمکراسی طلب و میهن پرست در داخل و بویژه خارجه تو را قبول ندارند، و در رسانه های خارجه هم به سربازان آل سعود بن سلمان – امریکا – نتانیاهو مشهور شده اید. چرا ؟ زیرا همانطورکه در مطالب قبلی ام گفتم، دیگربا ... مطلب کامل

    اقتدار کاغذی مریم رجوی در تظاهرات فرقه مجاهدین در بروکسل و اشنگتن

    علی شیرزاد، وبلاگ وطنم ایران، بیست و دوم ژوئن ۲۰۱۹:… مهمترین موضوع ازخط ونشان کشیدنهای عضدانلو خبری نبود و خودش هم پیام ویدئویی داد هیچ حرفی برای بیان نداشت مقایسه کنید با چه تجملات و دبدبه و کبدبه ای وارد ویلپنت میشد ؛ تعداد شرکت کنندگان صد هزارنفری بقول خودش چند هزار نفر امده بودند که انها هم مشغول سلفی گرفتند بودند ؛ و اما خروجی این ... مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    سایت ایران قلم از انتشار مطالب و مقالاتی که در آن کلمات توهین آمیز استفاده شده، معذور است.

    مسئولیت مطالب درج شده بر عهده نویسندگان می باشد

    تمام حقوق این سایت برای © 2019 ايران قلم. محفوظ است.
    marmaris escort - marmaris bayan escort - escort marmaris - marmaris escort bayan -