دویچه وله: عبدالحمید اباعود، طراح حملات پاریس کشته شد

0
1206

طراح حملات تروریستی پاریس در عملیاتی کشته شده است که روز چهارشنبه (۱۸ نوامبر/ ۲۷ آبان) در پاریس آغاز شد و هدف آن دستگیری طراحان اصلی حملات خونین روز جمعه گذشته بود. پلیس در این عملیات آپارتمانی در منطقه سن دنی، واقع در شمال پاریس را محاصره کرد که گفته می‌شد چند تن از مظنونان در آن پنهان شده‌اند. دو نفر از تروریست‌ها در این عملیات کشته شدند که یکی از آن‌ها زنی بود که خود را منفجر کرد و دیگری عبدالحمید اباعود بود. اباعود یک بلژیکی مراکشی‌تبار بود.

عبدالحمید اباعود، طراح حملات پاریس کشته شد

20.11.2015  ـ رادیو دویچه وله

دادستان پاریس اعلام کرد که عبدالحمید اباعود، طراح حملات پاریس در عملیات ضدتروریستی پلیس فرانسه کشته شده است. پیش‌تر این احتمال داده شده بود که او به سوریه فرار کرده باشد.

بنا بر گزارش‌های رسمی جنازه عبدالحمید اباعود از روی اثر انگشت وی شناسایی شده است. دادستان فرانسه گفته است که جنازه فردی که پلیس در آپارتمانی در سن دنی در شمال پاریس پیدا کرده، متعلق به اوست. پیش از این پلیس احتمال این را داده بود که او موفق به فرار به سوریه شده باشد.

بیشتر بخوانید: واشنگتن‌ پست: مظنون به طراحی حملات پاریس کشته شده است

طراح حملات تروریستی پاریس در عملیاتی کشته شده است که روز چهارشنبه (۱۸ نوامبر/ ۲۷ آبان) در پاریس آغاز شد و هدف آن دستگیری طراحان اصلی حملات خونین روز جمعه گذشته بود.

پلیس در این عملیات آپارتمانی در منطقه سن دنی، واقع در شمال پاریس را محاصره کرد که گفته می‌شد چند تن از مظنونان در آن پنهان شده‌اند. دو نفر از تروریست‌ها در این عملیات کشته شدند که یکی از آن‌ها زنی بود که خود را منفجر کرد و دیگری عبدالحمید اباعود بود. اباعود یک بلژیکی مراکشی‌تبار بود.

بیشتر بخوانید: عملیات ضد تروریستی در پاریس با دو کشته پایان یافت

تمدید وضعیت فوق‌العاده در فرانسه برای سه ماه

امروز (پنج‌شنبه ۱۹ نوامبر/ ۲۸ آبان) هم‌چنین مجلس فرانسه به تمدید حالت فوق‌العاده به مدت سه ماه رای داد. در این مدت هر تجمعی که خطری برای “نظم عمومی” محسوب شود، می‌تواند لغو شود. مجلس سنای فرانسه فردا درباره این مقررات تصمیم خواهد گرفت.

مانوئل والس، نخست وزیر فرانسه پیش از رای‌گیری درباره تمدید وضعیت فوق‌العاده، نسبت به خطر حملات احتمالی آتی هشدار داد.

بیشتر بخوانید: نخست‌وزیر فرانسه: تروریست‌ها ممکن است حمله شیمیایی کنند

در همین زمینه:

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید