سری دوم خانواده ها در لیبرتی – گزارش پنجم، ششم و هفتم

0
685

سری دوم خانواده ها در لیبرتی – گزارش هفتم

بنیاد خانواده سحر، بغداد، بیست و دوم نوامبر ۲۰۱۵:…  این موضوع موجب شد تا فرقه رجوی بعد از ظهر واکنش نشان دهد و لذا عده ای از عناصر فرقه که به مقابل درب اردوگاه فرستاده شده بودند شروع به پرخاش و فحاشی به خانواده ها نمودند. این اولین بار است که فرقه اینچنین در لیبرتی واکنش نشان می دهد و افرادش را می فرستند تا رو در رو و از نزدیک به مقابله با خانواده ها بپردازند که معلوم است کاملا بهم ریخته اند …

لینک به منبع

نامه به UNHCR
سری دوم خانواده ها در لیبرتی (گزارشات اول و دوم)
سری دوم خانواده ها در لیبرتی – گزارش سوم (+ فیلم ها، اسامی و گزارشات مرتبط)
سری دوم خانواده ها در لیبرتی – گزارش چهارم
سری دوم خانواده ها در لیبرتی – گزارشات پنجم و ششم

سری دوم خانواده ها در لیبرتی – گزارش هفتم

خانواده ها کمپ لیبرتی مجاهدین خلق نوامبر 2015

Families at Camp Liberty say ‘meeting our loved ones is a fundamental human right’

کمپ لیبرتی خانواده گروگانهای مجاهدین خلق فرقه رجوی

مأمورین عراقی امروز صبح، ظاهرا بر اساس دستورات جدید، مانع از آن شدند تا خانواده ها به اردوگاه نزدیک شوند ولی خانواده ها مصمم بودند تا صدای خود را به داخل اردوگاه برسانند. بالاخره بعد از گفتگوهای بسیار و اصرار و انکار های مکرر، خانواده ها توانستند به تدریج تا مدخل ورودی اردوگاه پیش بروند و عزیزان خود را فریاد کنند.

این موضوع موجب شد تا فرقه رجوی بعد از ظهر واکنش نشان دهد و لذا عده ای از عناصر فرقه که به مقابل درب اردوگاه فرستاده شده بودند شروع به پرخاش و فحاشی به خانواده ها نمودند. این اولین بار است که فرقه اینچنین در لیبرتی واکنش نشان می دهد و افرادش را می فرستند تا رو در رو و از نزدیک به مقابله با خانواده ها بپردازند که معلوم است کاملا بهم ریخته اند.

کمپ لیبرتی خانواده گروگانهای مجاهدین خلق فرقه رجوی

از قرار معلوم فرقه رجوی تمامی امکانات خود را بسیج کرده تا دولت عراق را تحت فشار بگذارد تا خانواده ها را برگردانند که تاکنون موفقیتی حاصل نگردیده است. آنان حتی کانال های خود در داخل بغداد را هم به سراغ سفارت آمریکا فرستاده و خواستار مداخله آمریکائی ها شده اند.

کار رجوی به جائی رسیده که چند مادر و پدر سالمند ارکان قدرتش را این چنین به لرزه در آورده و او را به تکاپو واداشته است. فرقه بعد از سه روز بر خلاف عادت همیشه هنوز هیچ موضعگیری علنی در این خصوص انجام نداده است.

همچنین روزنامه کل الاخبار عراق امروز گزارشاتی در خصوص حضور خانواده ها در مقابل اردوگاه لیبرتی و خواسته های آنان انعکاس داد که نظر افکار عمومی این کشور را به خود جلب نموده است.

کمپ لیبرتی خانواده گروگانهای مجاهدین خلق فرقه رجوی

کمپ لیبرتی خانواده گروگانهای مجاهدین خلق فرقه رجوی

بنیاد خانواده سحر

بغداد – ۲۲ نوامبر ۲۰۱۵

سری دوم خانواده ها در لیبرتی – گزارشات پنجم و ششم

بنیاد خانواده سحر، بغداد، بیست و دوم نوامبر ۲۰۱۵:… عناصر فرقه رجوی در غرب در تلاش های سیاسی خود مطرح میکنند که حضور خانواده ها در مقابل اردوگاه لیبرتی زمینه ساز تهاجم موشکی دیگری خواهد شد، که البته تنها قربانیان مغزشوئی شده داخل تشکیلات می توانند چنین استدلالی را بپذیرند. از طرف دیگر بسیاری از خانواده ها در اروپا به دفاتر کمیساریای عالی ملل متحد برای پناهندگان UNHCR مراجعه …

خانواده های مجاهدین خلق بغداد سپتامبر 2015گزارش پنجم از حضور خانواده ها (دروغ شاخدار)

خانواده ها کمپ لیبرتی سپتامبر 2015دیدار با عزیزان حق مسلم خانواده هاست (گزارش چهارم)

سری دوم خانواده ها در لیبرتی – گزارش پنجم

لینک به منبع

نامه به UNHCR
سری دوم خانواده ها در لیبرتی (گزارشات اول و دوم)

سری دوم خانواده ها در لیبرتی – گزارش سوم (+ فیلم ها، اسامی و گزارشات مرتبط)
سری دوم خانواده ها در لیبرتی – گزارش چهارم

امروز خانواده ها بعد از دومین روز حضور خود در عراق، و بعد از بازگشت از مقابل اردوگاه لیبرتی، دیداری با جداشدگان اخیر فرقه رجوی در هتل مهاجر در بغداد داشتند.

خانواده ها بسیار مشتاق بودند تا با جدا شده ها، خصوصا آقای اسماعیل فلاح رنجکش که بعد از تهاجم موشکی به اردوگاه لیبرتی از آنجا فرار کرده و جدا شده بود، دیدار و گفتگو داشته و احیانا از وضعیت عزیزان خود کسب اطلاع نمایند. خوشبختانه جداشدگان مستقر در هتل مهاجر خبر سلامتی بستگان خانواده های حاضر را به آنان دادند که موجب دلگرمی شان شد.

جداشدگان سازمان البته در خصوص فشارهای داخل سازمان و محدودیت هائی که اعمال میشود نیز صحبت کردند. آنان گفتند که فشار روانی و کنترلی در داخل اردوگاه روی افراد بسیار بالاست اما در مقابل جو نارضایتی نیز روز بروز بیشتر و گسترده تر میشود.

آنها در یک نظر متفق القول بودند و آن اینکه به هیچ وجه تصویر درستی از شرایط خارج از اردوگاه نداشتند و با فرض و پذیرش شرایط فوق العاده وحشتناک در بیرون از فرقه دست به فرار زدند. آنان تأکید داشتند که سازمان یک سره به همه ساکنان اردوگاه دروغ میگوید و تصویر نادرستی از عراق ارائه میدهد و هرگز آنان را از مراجعه خانواده ها مطلع نمی سازد.

توضیحات آنان قوت قلبی برای خانواده ها بود که فضای داخل اردوگاه بزودی تغییر کرده و افراد بیشتری فرار خواهند کرد. جداشدگان در هتل مهاجر گفتند که اغلب افراد مایل به جدا شدن هستند اما فضای بسته داخل اردوگاه و عدم ارتباط ساکنان با دنیای خارج شرایط را برای جداشدن فوق العاده سخت میکند. آنان میگفتند که اگر افراد در درون لیبرتی کمترین اطلاعی از شرایط خارج از فرقه رجوی داشته باشند هرگز در آنجا نخواهند ماند و به این دلیل مسعود رجوی به هر قیمتی که شده مانع از ارتباط افراد با دنیای خارج و خصوصا خانواده ها میشود.

آقای رنجکش اطلاع داد که بعد از تهاجم موشکی به اردوگاه لیبرتی فضای بهم ریختگی بالائی حاکم بود و افراد علنا اعتراض داشتند که چرا آنان را در آنجا که کمترین امنیتی ندارد بزور نگاه داشته اند. به گفته آقای رنجکش، افراد داخل اردوگاه، رجوی را مقصر اصلی می دانستند.

خانواده ها فردا صبح طبق برنامه مجددا عازم اردوگاه لیبرتی خواهند شد تا از مقامات یونامی به صورت مستقیم درخواست ملاقات با عزیزانشان را داشته باشند و یا حداقل توضیح بخواهند که چرا آنان اجازه دیدار با بستگانشان را نداشته و از این حق محروم هستند.

بنیاد خانواده سحر

بغداد – ۲۱ نوامبر ۲۰۱۵

سری دوم خانواده ها در لیبرتی – گزارش ششم

لینک به منبع

امروز سومین روز حضور خانواده ها در مقابل دروازه ورودی اردوگاه لیبرتی در عراق است و فرقه رجوی بر خلاف بار اول در سپتامبر گذشته هنوز هیچ واکنش علنی نشان نداده است، اما همچنان تمامی ظرفیت لابی خود را برای فشار بر روی دولت عراق بکار گرفته تا خانواده ها را مجبور به ترک محل نماید.

خانواده ها کمپ لیبرتی مجاهدین خلق فرقه رجوی

مسئولین عراقی در محل امروز فاصله تجمع خانواده ها تا اردوگاه را بیشتر کرده اند تا صدای آنان به هیچ عنوان به داخل اردوگاه نرود، که این امر البته به دلیل فشارهائی است که در آمریکا و اروپا بر روی دولت عراق وارد میکنند.

هزینه ای که سازمان برای قدری دورتر کردن چند نفر از بستگان ساکنان اردوگاه میکند همگان را به تعجب واداشته است. این میزان وحشت از چند پدر و مادر سالخورده عمق پوسیدگی و بی وجودی رجوی و فرقه اش را نشان میدهد که تا چه میزان طبل توخالی است و تا چه میزان علیرغم ادعاهائی که دارد خفیف و بی مقدار است.

خانواده ها کمپ لیبرتی مجاهدین خلق فرقه رجوی

عناصر فرقه رجوی در غرب در تلاش های سیاسی خود مطرح میکنند که حضور خانواده ها در مقابل اردوگاه لیبرتی زمینه ساز تهاجم موشکی دیگری خواهد شد، که البته تنها قربانیان مغزشوئی شده داخل تشکیلات می توانند چنین استدلالی را بپذیرند.

از طرف دیگر بسیاری از خانواده ها در اروپا به دفاتر کمیساریای عالی ملل متحد برای پناهندگان UNHCR مراجعه کرده و خواستار توضیح در خصوص عدم اجازه به خانواده ها جهت دیدار با عزیزانشان شده اند که این مراجعات به ژنو منعکس گردیده و متعاقبا به اطلاع مقامات ملل متحد در بغداد هم رسیده است ولی آنان سعی دارند تا فعلا از قضایا دور بمانند و در عوض دولت عراق را درگیر کنند.

خانواده ها کمپ لیبرتی مجاهدین خلق فرقه رجوی

بنیاد خانواده سحر بارها هشدار داده که رجوی مصمم است تا جائی که میتواند از اعضای فرقه اش در عراق کشته بگیرد و صرف تبلیغاتش کند و تنها راه نجات آنان خلع ید از مسعود رجوی و منتقل کردن قربانیان به مکانی امن در خارج از عراق می باشد.

ما از تمامی ارگان های جداشدگان در اروپا درخواست میکنیم تا گزارشات مراجعات به دفاتر کمیساریا در کشورهایشان را در سایت هایشان جهت اطلاع عموم منعکس نمایند.

بنیاد خانواده سحر

بغداد – ۲۲ نوامبر ۲۰۱۵

خانواده ها کمپ لیبرتی مجاهدین خلقکیهان لندن: لیبرتی: سودای ارتش آزادی و ماجراجویی رهبرانش

همچنین:
http://iran-interlink.org/wordpressfa/?p=22087

نامه به UNHCR

بنیاد خانواده سحر، بغداد، بیستم نوامبر ۲۰۱۵:…  طی دو هفته اخیر از جانب خانواده های ساکنان اردوگاه لیبرتی در عراق به کرات مورد مراجعه قرار گرفته ایم. آنان مایل به کسب اطلاع از وضعیت عزیزانشان هستند که در فرقه رجوی (سازمان مجاهدین خلق، شورای ملی مقاومت، ارتش آزادیبخش ملی و غیره) گرفتار می باشند. در این نامه ما به عنوان نماینده این خانواده ها مایلیم توجه شما را به بدیهیات زیر جلب …

گزارش کمپ لیبرتی 6Rajavi’s combatants are nearing retirement age (Iran Interlink Fourth Report from Baghdad, Novmeber 2014)

خانواده ها کمپ لیبرتی مجاهدین خلق نوامبر 2015Families at Camp Liberty say ‘meeting our loved ones is a fundamental human right’ّ

لینک به منبع

لینک به متن انگلیسی نامه

نامه به UNHCR

کمیساریای عالی پناهندگی سازمان ملل متحدنامه ای توسط بنیاد خانواده سحر از جانب خانواده های اسرای دربند رجوی در اردوگاه لیبرتی تسلیم کمیساریای عالی ملل متحد در بغداد گردید که ترجمه فارسی نامه مذبور به شرح زیر است:

کمیساریای عالی ملل متحد برای پناهندگان UNHCR

بغداد، عراق

خانم یا آقای عزیز

با احترام، طی دو هفته اخیر از جانب خانواده های ساکنان اردوگاه لیبرتی در عراق به کرات مورد مراجعه قرار گرفته ایم. آنان مایل به کسب اطلاع از وضعیت عزیزانشان هستند که در فرقه رجوی (سازمان مجاهدین خلق، شورای ملی مقاومت، ارتش آزادیبخش ملی و غیره) گرفتار می باشند.

در این نامه ما به عنوان نماینده این خانواده ها مایلیم توجه شما را به بدیهیات زیر جلب نمائیم:

۱٫ کمیساریا تنها مسئول مستقیم اردوگاه لیبرتی است و اردوگاه تحت نظارت و مدیریت این نهاد اداره میگردد

۲٫ کمیساریا وظیفه دارد تا با پناهندگان داخل اردوگاه به صورت مستقیم و فردی و بدون واسطه ارتباط داشته باشد و برخورد گروهی و ارتباط صرفا از کانال رهبران فرقه خلاف مقررات می باشد

۳٫ بر اساس تجارب مکرر گذشته، عراق و اردوگاه لیبرتی به هیچ عنوان جای امنی برای ساکنان اردوگاه نیست

لذا با توجه به داده های فوق مایلیم از شما سؤال نمائیم که:

۱٫ چرا خانواده ها اجازه دیدار یا ارتباط با عزیزانشان را در داخل اردوگاه ندارند؟

۲٫ چرا کمیساریا در برابر رهبر فرقه ای مسعود رجوی در همه حال سازش می نماید؟

۳٫ بعد از گذشت بیش از ۱۲ سال از سقوط صدام حسین، چرا تمامی ساکنان به محل امنی منتقل نشده اند؟

ما از جانب خانواده ها مشتاقانه منتظر دریافت پاسخ شما در اسرع وقت هستیم.

ارادتمند

بنیاد خانواده سحر

بغداد، ۲۰ نوامبر ۲۰۱۵

***

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید