نامۀ سرگشادۀ حسین نژاد به دکتر عبد الکریم لاهیجی

0
790

نامۀ سرگشادۀ حسین نژاد به دکتر عبد الکریم لاهیجی

قربانعلی حسین نژاد، پیوند رهایی، بیست و پنجم نوامبر ۲۰۱۵:… اکنون می بینید که به جای شما وکیل و شخصیت وزین ایرانی حقوقی بین المللی این نمایندگان پارلمان عراق هستند که برای حق دیدار خانواده های ایرانی با عزیزانشان در عراق و انتقال ساکنان کمپ لیبرتی به کشورهای ثالث فعالیت می کنند! چرا؟ لذا اینجانب از شما به عنوان برجسته ترین چهرۀ فعال حقوق بشری در سطح بین المللی و ایران و همۀ شخصیتها …

لینک به منبع

نامۀ سرگشادۀ حسین نژاد به دکتر عبد الکریم لاهیجی

در مورد محرومیت ساکنان لیبرتی از دیدار و تماس با خانواده هایشان و ضرورت انتقال آنان از عراق

آقای لاهیجی، به جای شما وکیل و شخصیت ایرانی حقوقی بین المللی اکنون نمایندگان پارلمان عراق برای حق دیدار خانواده های ایرانی و انتقال ساکنان لیبرتی از عراق فعالیت می کنند! چرا؟

آقای دکتر عبد الکریم لاهیجی رئیس فدراسیون بین المللی نهادهای حقوق بشر و مدیر اتحادیۀ حقوق بشر در ایران و پایه گذار جمعیت ایرانی دفاع از آزادی و حقوق بشر؛Abdolkarim-Lahiji-e

با سلام و آرزوی موفقیت در اندیشه ها و فعالیتهایتان برای تحقق حقوق بشر بویژه در ایران و برای مردم ایران.

حتما از طریق رسانه های ایرانی مطلعید که بیش از دو هزار ایرانی در کمپ لیبرتی در بغداد عملا در اسارت فکری و جسمی و روحی سازمان مجاهدین خلق که اکنون فقط فرقۀ رجوی می باشد قرار دارند چرا که به دستور رهبری سازمان که شخص دومش مریم رجوی در همین پاریس اقامت دارد آنان از هرگونه ارتباط و تماس با دنیای بیرون بویژه افراد خانواده هایشان در ایران و خارج منع و محروم شده اند. این ممنوعیت و محرومیت در مورد افرادی از ساکنان این کمپ نیز که توسط کمیساریای عالی پناهندگان ملل متحد به آلبانی منتقل می شوند صادق است و آنها در آنجا نیز توسط تشکیلات سازمان و به دستور اکید رهبری آن از هر گونه امکان ارتباط و تماس با دنیای بیرون از جمله خانواده هایشان محروم می باشند.

اینجانب که در سه سال اخیر بعد از سی سال حضور در تشکیلات سازمان مجاهدین خلق در فرانسه و عراق از آن سازمان بیرون آمدم در قرارگاههای این سازمان در عراق از هر گونه تماس و ارتباط بیرونی از جمله با انترنت و تلفن مثل تمامی اعضای این سازمان محروم بودم بطوریکه وقتی بیرون آمدم تلفن موبایل را برای اولین بار دیدم و استفاده کردم و این در حالیست که من در بخشهای سیاسی و روابط خارجی بودم تا چه رسد به بخشهای نظامی و غیر سیاسی سازمان.

همانطور که احتمالا از طرق مختلف در جریان هستید، تعدادی از خانواده های اعضای گرفتار در اردوگاه لیبرتی، مقر سازمان مجاهدین خلق در عراق، هر از چندی از استانهای مختلف ایران به عراق سفر کرده و به اردوگاه لیبرتی برای دیدار با عزیزانشان مراجعه می کنند.

رجوی همۀ افراد سازمانش را از هر گونه تماس و ارتباط با افراد خانواده هایشان محروم و ممنوع ساخته بطوریکه رهبران سازمانش به من اجازه نمی دادند با دختر بزرگم زینب که اخیرا در نتیجۀ فعالیتها و فشارهای اینجانب از کمپ لیبرتی در بغداد به کمپ این سازمان در آلبانی منتقل شده دیدار کنم در حالیکه هر دوی ما داخل سازمان و در کمپ اشرف در عراق بودیم و به آن دخترم هم اجازه ندادند حتی با خواهر کوچکترش مونا که در عمرشان همدیگر را ندیده اند و از ایران برای دیدار اولین بار بعد از سی سال با من یعنی پدرش و با خواهرش در داخل سازمان به عراق آمده بود دیدار کند.

رهبران این سازمان مسعود رجوی ومریم رجوی دیدارهای خانوادگی را تحریم کرده اند و علتش این است که از جدا شدن افراد از تشیکلاتشان و فروپاشی آن هراس دارند.

در میان همین خانواده هایی که به جلوی در کمپ لیبرتی مراجعه می کنند افرادی هستند که مطلقا در عمر خودشان فرزندانشان یا پدرشان را ندیده اند و بقیۀ افراد خانواده ها از بیست تا سی سال است از دیدن فرزندانشان و یا هر گونه تماس با آنها در عصر ارتباطات و در دنیایی که حتی خطرناکترین جنایتکاران در زندانها حق ملاقات با افراد خانواده شان دارند محروم هستند.

آقای دکتر لاهیجی،

سری جدید خانواده های ایرانی که هم اکنون در بغداد برای تماس و دیدار با عزیزانشان تلاش می کنند روز گذشته در پارلمان عراق حضور یافته و با تعدادی از نمایندگان مجلس و اعضا و رؤسای کمیسیونهای آن دیدار و گفتگو کردند.

نمایندگان مجلس عراق بر حق مسلم خانواده ها برای دیدار با عزیزانشان بعد از سالیان دراز تأکید ورزیدند و اظهار داشتند که به این بهانه که آنان همگی با هم نمیخواهند بستگان خود را ببینند نمیشود این حق را از این خانواده ها گرفت چرا که مسلما این خانواده ها می خواهند عزیزان خود را ملاقات کنند.

نمایندگان پارلمان عراق تصمیم به تشکیل کمیته ای با حضور نمایندگانی از وزارتخانه های خارجه و حقوق بشر عراق گرفته اند تا هیئتی را به کمپ لیبرتی بفرستند و درخواست ملاقات نمایند و توضیح بخواهند که چرا ساکنان لیبرتی بر خلاف قوانین و مقررات ملل متحد که مسئول این اردوگاه است حق ارتباط با بیرون از اردوگاه را ندارند.

همچنین مقرر شده که اعضای کمیتۀ مذکور با سفارت خانه های غربی در بغداد دیدار کرده و از آنان بخواهند تا ساکنان کمپ لیبرتی را در کشورهای خود به عنوان پناهنده بپذیرند.

اکنون می بینید که به جای شما وکیل و شخصیت وزین ایرانی حقوقی بین المللی این نمایندگان پارلمان عراق هستند که برای حق دیدار خانواده های ایرانی با عزیزانشان در عراق و انتقال ساکنان کمپ لیبرتی به کشورهای ثالث فعالیت می کنند! چرا؟

لذا اینجانب از شما به عنوان برجسته ترین چهرۀ فعال حقوق بشری در سطح بین المللی و ایران و همۀ شخصیتها و سازمانهای حقوق بشری ذیربط در حقوق انسانی ایرانیان بویژه کمپینها و تشکلهای مربوط به انتقال ساکنان لیبرتی به کشورهای ثالث خواستار استفاده از همۀ امکانات و نفوذ و اهرمهای حقوقی و بین المللی و رسانه ای تان برای اعمال فشار بر رهبری سازمان مجاهدین خلق و مشخصا مریم رجوی که مقیم فرانسه می باشد هستم تا ساکنان لیبرتی بتوانند با دنیای بیرون بویژه با خانواده هایشان ارتباط و دیدار داشته باشند و نیز نهایت همکاری از سوی کشورها و رهبری سازمان مجاهدین خلق برای انتقال این افراد از جهنم عراق و از زیر خطر مرگ در هر لحظه (مانند موارد مرگ و میر و حملات تروریستی که تا حالا جان صدها تن از آنان را گرفته است) به کشورهای ثالث صورت بگیرد.

با سپاس و آرزوی موفقیت برای شما و همۀ فعالان حقوق بشر

قربانعلی حسین نژاد عضو قدیمی و مترجم ارشد جدا شدۀ بخش روابط خارجی سازمان مجاهدین

– پاریس

۲۵ نوامبر ۲۰۱۵

۴ آذر ۱۳۹۴

ایمیل: ghorbanali1329@gmail.com

رونوشت به:

– دفتر آقای بنی صدر – فرانسه

– آقای دکتر محمد رضا روحانی – فرانسه

– آقای دکتر کریم قصیم – آلمان

– خانم شیرین عبادی رئیس کانون مدافعان حقوق بشر- ایران

– خانم عاطفه اقبال مدیر کمپین برای انتقال ساکنان لیبرتی به کشورهای ثالث – فرانسه

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید