نامه سرگشاده به وزیردادگستری آلمان

0
837

نامه سرگشاده به وزیردادگستری آلمان

علی اکبر راستگو، کانون آوا، سیزدهم دسامبر ۲۰۱۵:… سازمان مجاهدین از دیرباز سعی داشته جداشده ها و منتقدین را بسکوت بکشاند. افرادی را که تسلیم شانتاژهای سازمان نمی شوندو در مقابل ان می ایستند، با نسبت دادن عنوان عوامل و مزدوران وزارت اطلاعات ایران بدنام می کند. کسانی را نمی توانند خاموش کنند سعی می کنند به شهرتشان با چنین اتهاماتی حمله کرده واعتبارشان را بکلی از بین ببرند. حتی خانواده های …

لینک به منبع

نامه سرگشاده مهندس علی اکبرراستگو به وزیردادگستری آلمان

جناب آقای هایکو ماس، وزیرمحترم دادگستری آلمان

دادستانی فدرال آلمان روز ۲۸ اکتبر ۲۰۱۵ طی اطلاعیه ای بشماره ۴۶/۲۰۱۵ که در سایت رسمی آن دادستانی درج شد، خبر از دستگیری یک تبعه ایرانی بنام میثم پ. درتاریخ ۲۳ اکتبر داد.

دراطلاعیه دادستانی آمده که فردمزبور طبق ماده ۹۹ بند یک تبصره یک قانون جرایم عمومی دستگیرشده است.

در این ماده آمده است: “کسی که برای سرویس امنیتی یک کشورغریبه، کار اطلاعاتی علیه کشورآلمان شامل تحویل اطلاعات یا شئی، انجام بدهد به تا ۵ سال زندان و یا پرداخت جریمه می شود.

در ادامه اطلاعیه دادستانی فدرال آمده است:

“میثم پ. متهم است که از دسامبر ۲۰۱۳ از جانب یک سرویس امنیتی ایرانی بطورسیتماتیک اعضای سازمان مجاهدین خلق، یک گروه شبه نظامی اپوزیسیون ایرانی را زیرنظرگرفته و اطلاعات بدست آمده را در مقابل دریافت پول دراختیار آن سرویس قرارداده است.”

سازمان مجاهدین نیزطبیعتا با خوشحالی از این خبراستقبال کرده و در همان تاریخ ۲۸ اکتبر ۲۰۱۵ اطلاعیه ای در سابت انگلیسی شورای ملی مقاومت، بازوی سیاسی این سازمان، درج کرده و اطلاعیه دادستانی فدرال را با تحویل “مدارک” تکمیل کرده است.

مجاهدین ابتدا بساکن هول شده نام کامل متهم را در اعلامیه خودذکر می کنند در حالیکه در اطلاعیه دادستانی نام خانوادگی متهم بطور اختصار درج شده بود، از طرف دیگر بازهم هول حلیم در دیگ افتاده “اطلاعات سری” افشاء می کنند. طبق این اطلاعات میثم پ. بعداز اخراج از مجاهدین در آوریل ۲۰۱۲ در هتل مهاجر واقع در بغداد از جانب سرویس امنیت ایران استخدام می شود که از آنجا به اروپا اعزام شود.

همچنین پنج نفردیگری که در اطلاعیه دادستانی به آنها اشاره میشود، در اعلامیه شورای ملی مقومت بعنوان “همدستان” میثم پ. معرفی می شوند که همراه باوی در آوریل از کمپ لیبرتی “اخراج” شده اند.

جناب آقای وزیر!

اتهام آقای میثم پ. هرچه باشد موضوعی است که مربوط به قوه قضائیه آلمان می باشد و مسلما مراحل دادرسی آن در چارچوب قوانین انجام می گیرد و ما نمی خواهیم در تحقیقات دخالت کنیم ولی نکته ای که نباید از نظردور داشت و موضوع این نامه می باشد نقش سازمان مجاهدین در این مسئله می باشد. می خواهیم بشما نشان بدهیم که سازمان چه هدفی را در این موضوع دنبال کرده و چه منافعی را درنظردارد.

سازمان مجاهدین از دیرباز سعی داشته جداشده ها و منتقدین را بسکوت بکشاند. افرادی را که تسلیم شانتاژهای سازمان نمی شوندو در مقابل ان می ایستند، با نسبت دادن عنوان عوامل و مزدوران وزارت اطلاعات ایران بدنام می کند. کسانی را نمی توانند خاموش کنند سعی می کنند به شهرتشان با چنین اتهاماتی حمله کرده واعتبارشان را بکلی از بین ببرند. حتی خانواده های اعضای مجاهدین در کمپ لیبرتی عراق که خواستار ملاقات با عزیزانشان هستند، از نظر مجاهدین مزدوران سرویس امنیت ایران محسوب می شوند.

سازمان مجاهدین علیه همه منتقدین خود داستانسرایی و درباره باصطلاح همکاری آنان با سرویس امنیت ایران “شاهدسازی” کرده است. در این رابطه حتی سایت اینترنتی جداگانه ای بنام “ایران افشاگر” ایجاد کرده است که اختصاصا در ان علیه جداشدگان ومنتقدین “پرونده سازی ” می کند.

آقای وزیر!

سازمان مجاهدین خلق در حال حاضر از موضوع دستگیری میثم پ به طور خاص جهت تهدید دیگر منتقدان، با ترفند اینکه اگر آنها به افشاگری علیه سازمان ادامه دهند بعنوان جاسوس دستگیرخواهند شد، استفاده می کند.

بسیاری از ایرانیان پناهنده گزارش داده اند که سازمان مجاهدین خلق به جداشدگان از این سازمان پیشنهاد پول کرده اگر در مقابل آنها علیه مجاهدین علنی موضع نگیرند ویا مطلبی ننویسند. به خصوص به افرادی که اخیراز کمپ لیبرتی عراق به آلبانی انتقال پیداکرده اند، از طرف سازمان پول پرداخت شده که در مقابل هم در اینترنت به عنوان حامیان سازمان مجاهدین خلق مطلب درج کنند ویا کلا ساکت بشوند..

بنا به گزارش آقای محمدکرمی، جداشده از سازمان مجاهدین، میثم پ نیز بعد از آمدن به آلمان ماهانه “حق السکوت” از مجاهدین دریافت کرده است. در مقابل وی تعهد کرده بود که هیچ مقاله و مصاحبه ای علیه مجاهدین انجام ندهد و با دیگرجداشدگان نیز همکاری نکند. واگر به این تعهد پایبند نباشد پرونده قضایی برایش در المان درست می کند.

اما چرا باید مجاهدین به فردی که مطمئن هستند از نظر آنها جاسوس هست، ماهانه پول پرداخت کنند؟

محمد کرمی در گزارش خود اضافه می کند که میثمپ هنگامی که درخواست پول بیشتری می کند در غیر اینصورت به نوشتن وافشاگری علیه این فرقه شبه نظامی می پردازد، مسئولین مجاهدین وی را جهت تنبیه و تجربه شدن برای دیگر اعضای جداشده با توطئه ای پیش ساخته بعنوان جاسوس به پلیس معرفی می کنند.

بسیاری از جداشدگان در اروپا که منتقد علنی سازمان مجاهدین هستند و تجربیات و خاطرات خود با این سازمان را جهت آگاهی افکار عمومی در مورد این فرقه های شبه نظامی در سایتها منتشر می کنند، اکنون نگرانند که ارگانهای امنیتی بدام دروغها و توطئه های سازمان مجاهدین بیافتند و ناعادلانه و غیرقانونی مورد اتهام قراربگیرند.

آقای وزیر!

بعنوان یک آلمانی-ایرانی که تا بحال چندین بار هدف حملات “کمپین تهمت و افترا” مجاهدین قرارگرفته، امیدوارم که این اطلاعات بشما و اداره شما کمک کند تا تصویر واضح تری نسبت به روشهای رذیلانه سازمان مجاهدین پیداکنید.

با احترام

مهندس علی اکبرراستگو – کانون آوا

۱۳دسامبر ۲۰۱۵

رونوشت :

– دادستانی فدرال آلمان

– اداره حراست از قانون اساسی

– وزارت کشور

پیوست: نامه بزبان آلمانی با فرمات PDF

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید