از هر ده آلمانی یک نفر داوطلبانه به پناهجویان کمک می‌کند

0
677

بیش از نیمی از پرسش‌شوندگان نسبت به امنیت داخلی و افزایش نرخ بزهکاری اظهار نگرانی کرده‌اند. نزدیک به ۷۰ درصد نیز گفته‌اند که افزایش شمار مسلمانان افراط‌گرا موضوعی نگران‌کننده برای آنان به شمار می‌رود. ۴۰ درصد نیز اظهار داشته‌اند که فرهنگ اسلامی در آینده “زندگی روزانه‌شان را تحت تصرف خود درخواهد آورد.” ۸۸ درصد از شرکت‌کنندگان در پاسخ به پرسشی در رابطه با جنبه‌های مثبت احتمالی افزایش شمار پناهجویان در آلمان بر این باور بوده‌اند که آلمان “از انسان‌ها در شرایط اضطراری حمایت می‌کند.” ۷۰ درصد نیز گفته‌اند که آلمان با پذیرش پناهجویان وجهه مثبتی برای خود در جهان کسب کرده است. بر مبنای آمار جدید منتشر شده در باره شمار پناهجویان در آلمان، از آغاز سال جاری ۲۰۱۵ تا پایان نوامبر همین سال، حدود ۹۶۵ هزار پناهجو در آلمان ثبت ‌نام شده‌اند.

از هر ده آلمانی یک نفر داوطلبانه به پناهجویان کمک می‌کند

دویچه وله ـ 25.12.2015

نتایج یک مطالعه تحقیقاتی نشان می‌دهد که میزان فعالیت‌های داوطلبانه آلمانی‌ها در زمینه کمک به پناهجویان بیش از هر بخش دیگری در اجتماع بوده است. آلمانی‌ها طبق این تحقیق بیش از همه نگران افزایش راستگرایی در این کشور هستند.

آلمان و سوئد دو کشور اتحادیه اروپا بوده‌اند که از زمان آغاز بحران پناهجویی ‌پذیرای بیشترین شمار پناهجویان در خاک خود شده‌‌اند. یک مطالعه تحقیقاتی جدید نشان می‌دهد که در مجموع ۱۰/۹ درصد از آلمانی‌ها با اهدای لباس، حمایت از اقامتگاه‌های پناهجویی، توزیع غذا یا همراهی پناهجویان در مراجعه به ادارات دولتی به طور فعال در زمینه کمک به پناهجویان مشارکت داشته‌اند.

این پژوهش که به سفارش کلیسای پروتستان انجام شده، نشان می‌دهد که میزان فعالیت‌های داوطلبانه آلمانی‌ها در راستای کمک به پناهجویان بیشتر از تمامی زمینه‌های دیگر بوده است. در رده دوم، فعالیت‌های داوطلبانه‌ی مربوط به ورزش و تحرک بدنی قرار دارند که ۱۰/۱ درصد را شامل می‌شوند.

بیشتر بخوانید: مهمان‌دوستی‌ پناه‌جویان سوری، زنی آلمانی را به گریه انداخت

آلمانی‌ها همچنین با اهدای کمک‌های مالی نیز در امور خیریه فعالیت چشمگیری داشته‌اند. ۱۷ درصد از پرسش‌شوندگان گفته‌اند که به سازمان‌های خیریه کمک مالی کرده‌اند. یک درصد نیز به پناهجویان در خانه‌های خود جای داده‌اند.

همزمان بیش از نیمی از پرسش‌شوندگان (۵۲ درصد) اعتراف کرده‌اند که تا بدین‌جا “هیچ تجربه‌ای” در رابطه با پناهجویان نداشته‌اند. آن دسته ‌از کسانی که با پناهجویان ارتباط داشته‌اند، به استناد این پژوهش، آن را تجربه‌ای خوب ارزیابی کرده‌اند.

نگرانی‌های آلمانی‌ها

شمار بالای پناهجویان در آلمان نگرانی‌هایی را نیز میان شهروندان این کشور به وجود آورده است.

اما طبق نتایج به‌دست‌آمده در این پژوهش‌ بیشترین میزان نگرانی شهروندان به افزایش گرایش‌های راست‌گرایانه و نژادپرستانه باز می‌گردد. ۸۵ درصد از پرسش‌شوندگان بر این باورند که این دست گرایش‌ها در آلمان افزایش خواهند یافت.

۷۷ درصد گفته‌اند که نگرانی‌شان از عدم یافتن آپارتمانی با اجاره مناسب و قابل پرداخت است. ۷۰ درصد نیز فکر می‌کنند که به زودی سیاست صرفه‌جویی در زمینه‌های بیشتری از سوی دولت اعمال خواهد شد.

تماشای ویدیو04:58

“با همدیگر”؛ پروژه‌‌ای برای کمک به پناهجویان

بیش از نیمی از پرسش‌شوندگان نسبت به امنیت داخلی و افزایش نرخ بزهکاری اظهار نگرانی کرده‌اند. نزدیک به ۷۰ درصد نیز گفته‌اند که افزایش شمار مسلمانان افراط‌گرا موضوعی نگران‌کننده برای آنان به شمار می‌رود.

۴۰ درصد نیز اظهار داشته‌اند که فرهنگ اسلامی در آینده “زندگی روزانه‌شان را تحت تصرف خود درخواهد آورد.”

۸۸ درصد از شرکت‌کنندگان در پاسخ به پرسشی در رابطه با جنبه‌های مثبت احتمالی افزایش شمار پناهجویان در آلمان بر این باور بوده‌اند که آلمان “از انسان‌ها در شرایط اضطراری حمایت می‌کند.”

۷۰ درصد نیز گفته‌اند که آلمان با پذیرش پناهجویان وجهه مثبتی برای خود در جهان کسب کرده است.

بر مبنای آمار جدید منتشر شده در باره شمار پناهجویان در آلمان، از آغاز سال جاری ۲۰۱۵ تا پایان نوامبر همین سال، حدود ۹۶۵ هزار پناهجو در آلمان ثبت ‌نام شده‌اند.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید