ابراهیم خدابنده: مروری مختصر بر فرقه های مخرب کنترل ذهن (۶)

0
1383

مروری مختصر بر فرقه های مخرب کنترل ذهن (۶)

ابراهیم خدابنده، ایران اینترلینک، سوم ژانویه ۲۰۱۶:… آیا در ارائه گزارش در خصوص فرقه ها تلاش نمیشود مشابهت ها با سازمان مجاهدین خلق برجسته گردیده و احیانا به خواننده القا شود که این سازمان هم یک فرقه مشابه موارد دیگر است؟ درست است و این کار صورت میگیرد. اما باید توجه شود که هرگز در این گزارشات ذره ای از حقیقت فاصله گرفته نمیشود. در این بررسی ها اطلاعات موثق ارائه میگردد که براحتی …

http://iran-interlink.org

لینک به منبع

لینک به قسمت فبلی

مروری مختصر بر فرقه های مخرب کنترل ذهن (۶)

ابتدا به سه سؤال پرسیده شده در پیام ها پاسخ داده میشود:

۱٫ هدف از این بررسی ها چیست و نهایتا چه منظوری دنبال میشود؟ همانطور که قبلا اشاره شد “فرقه های مخرب کنترل ذهن” یا “کنترل ذهن مخرب فرقه ای” تهدید اصلی هزاره سوم شناخته میشود. این پدیده در عصر حاضر و خصوصا از شروع قرن جدید ابعاد ویرانگر وسیعی پیدا کرده که ضرورت بررسی و مطالعه آنرا بیشتر میکند. آثار مخرب فرقه ها تا سالیان سال، حتی بعضا تا آخر عمر، با فرد مانیپوله ذهنی و مغزشوئی شده باقی می ماند مگر آنکه با آگاهی در خصوص این پدیده و با کمک متخصصین آنرا از خود دور کند.

۲٫ معیار انتخاب فرقه ها برای بررسی چیست؟ انتخاب چند فرقه جهت بررسی، از میان هزاران فرقه گذشته و حال در سراسر جهان، کار ساده ای نیست. من بیشتر فرقه هائی را انتخاب کرده ام که در دنیا و رسانه ها موضوع بحث بیشتری بوده و مطالب بیشتری در خصوص آنان در سایت های مختلف ارائه گردیده است. بهرحال فرقه ها شباهت های بسیاری دارند و بررسی نمونه های متعدد برای ارتقای دانش فرقه ای و برای درک محتوای عملکرد آنان لازم است.

۳٫ آیا در ارائه گزارش در خصوص فرقه ها تلاش نمیشود مشابهت ها با سازمان مجاهدین خلق برجسته گردیده و احیانا به خواننده القا شود که این سازمان هم یک فرقه مشابه موارد دیگر است؟ درست است و این کار صورت میگیرد. اما باید توجه شود که هرگز در این گزارشات ذره ای از حقیقت فاصله گرفته نمیشود. در این بررسی ها اطلاعات موثق ارائه میگردد که براحتی قابل تحقیق است و خواننده خود می تواند نتیجه گیری نماید. هر آنچه که در خصوص هر فرقه نوشته شده مستند به منابع بسیاری است. یک منبع بطور کامل ترجمه نشده، بلکه در خصوص هر فرقه چندین ده برابر آنچه که نوشته شده، در طول زمان مطالعه گردیده است.

در زیر دو نمونه از نظرات حول این سلسله مقالات از سایت بنیاد خانواده سحر آورده میشود:

قربانعلی حسین نژاد:

با سلام، بله من می خوانم، بسیار ضروری و عالی است، و این زحمات آقای خدابنده واقعاً ستودنی و بی سابقه در ایران می باشد و جا دارد که برای راه یافتن این مقولۀ فرقه ها و وارد کردن فرقۀ رجوی به لیست فرقه ها توسط سازمان ملل و کشورها تلاش جدی و گسترده به عمل بیاید زیرا در صورتیکه سازمان ملل و کشورها فرقۀ رجوی را رسما به عنوان یک فرقه بشناسند بسیاری از معادلات و برخوردها با این فرقه تغییر می کند. در اینجا یعنی کشور فرانسه دولت فرانسه رسما اعلام کرده که این سازمان را به عنوان یک فرقۀ خشونت طلب می داند که در فرانسه حضور قانونی ندارد ولی اشکالش این است که فرانسه رهبران این فرقه را به عنوان افراد پناهنده می شناسد نه رهبران آن فرقه!! آن مقاله در الرأی العام عراق در سال ۲۰۱۲ هم که اشاره کرده اید تماما با استناد به اظهارات علنی و مطبوعاتی بسیاری از اعضای سابق شورای رهبری فرقۀ رجوی می باشد. موفق باشید. حسین نژاد

محمد کرمی:

این مقالات را واقعا نیاز است که همه کسانی که سیاسی هستند بخصوص گروه ها بخوانند. فرقه رجوی تکامل یافته تمامی فرقه ها می باشد که در این ۱۰۰ سال گذشته در این کره خاکی وجود داشته است. علت آن هم این است که مسعود رجوی زندگی نامه تمامی این فرقه ها را مطالعه کرده و از تجربه تمامی آنها استفاده نموده است. مثلا به عملکردهای داعش کنونی نگاه کنید یکی از عمل کردهای مسعود رجوی می باشد. ارتش خمر های سرخ را مطالعه کرده باشید همین طور، با این تفاوت که آنها برای مدت کوتاهی در قدرت بودند اما عملکرد همان است. یا همین فرقه هائی که در آمریکا وجود دارد یا در اروپا عملکرد ها تماما یکی است .

این مسئولیت افراد جدا شده از این فرقه است که به سهم خود هر فرد از هر دریچه ای که این موضوع را لمس کرده بیان کند، کتاب بنویسد، تا این فرقه را در تاریخ ثبت کنند.

زحماتی که دوست عزیز ما آقای خدابنده کشیده و انرژی که بابت مطالعه و ترجمه این فرقه ها گذاشته است قابل تقدیر می باشد موفق باشید. کرمی

بررسی فرقه کو کلاکس کلان (سازمان سری ضد سیاهپوستان آمریکا):

کو کلاکس کلان Ku Klux Klan یا به اختصار KKK یک فرقه مسیحی افراطی تروریستی در آمریکا بوده و هست که اصل مخفی کاری در آن حرف اول را میزند بطوری که بستگان نزدیک اعضا هم از عضویت آنان در این فرقه بی خبرند. بنابراین اطلاعات در خصوص سازمان کار و عملکرد و هویت اعضای رده بالا و خصوصا حامیان آن، خصوصا در دهه های اخیر، بسیار کم است.

این فرقه برای بار اول در سال ۱۸۶۶ توسط شش افسر سابق ارتش ایالت های جنوبی در جنگ داخلی آمریکا به عنوان یک باشگاه مذهبی مسیحی تأسیس گردید. هدف از تشکیل آن دادن آموزش دینی به اعضا اعلام شده بود که برنامه های تفریحی همراه با این آموزش ها ترتیب داده میشد. نام آنها از یونانی گرفته شده که به معنی دایره است. محل فعالیت آنها ابتدا بیشتر در جنوب آمریکا بود. آنان نظرات نژاد پرستانه داشته و سیاهان را یاران شیطان می دانند که باید امحاء شوند.

سپس برای بار دوم این فرقه در سال ۱۹۱۵ در آتلانتا در ایالت جورجیا باز تأسیس شد و در سال ۱۹۲۱ به عنوان یک شرکت تجاری اقدام به فعالیت و عضوگیری نمود. کو کلاکس کلان دوم یک سازمان رسمی بود که در سطح ملی به رسمیت شناخته میشد. این فرقه در اواسط دهه ۱۹۲۰ ادعا میکرد که حدود ۱۵% از جمعیت واجد شرایط آمریکا و به عبارتی ۴ تا ۵ میلیون مرد را در عضویت خود دارد. لازم به ذکر است که تنها مردها میتوانستند عضو این فرقه شوند و آنان می بایست عضویت خود را از همسرانشان پنهان نگاه میداشتند. در سال ۱۹۳۰ تعداد اعضای آن ۳۰۰۰۰ نفر تخمین زده میشد. فساد و اقدامات تبهکارانه و درگیری های داخلی نهایتا موجب از بین رفتن آن در دهه ۱۹۴۰ شد.

برای بار سوم در دهه های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ این نام توسط برخی برای تشکیل فرقه های متعدد بکار گرفته شد. وجه مشترک همه آنان فاشیسم، تروریسم، و تبهکاری بود. رهبران آنان به این بهانه به دنبال کسب قدرت و ثروت و توجیه شهوت رانی های خود بودند. آنها در جنوب آمریکا توانسته بودند با همکاری و حمایت پلیس به قتل و غارت سیاهان بپردازند و هویت آنان همیشه مخفی باقی می ماند. قربانیان آنها تنها سیاهان نبودند. مخالفان و حتی کسانی که سالیان سال عضو فرقه بودند، چنانچه از دستورات سرپیچی کرده یا خواهان خروج میشدند، به فجیع ترین شکل به قتل می رسیدند. آتش زدن خانه و زندگی مخالفان از اعمال رایج این فرقه بود. در این مقطع بسیاری از شخصیت های مهم آمریکائی به صورت مخفیانه عضو این گروه شدند.

کو کلاکس کلان بعد از هر عملیات یک صلیب به آتش کشیده شده بر جا می گذاشتند

سازماندهی این گروه کاملا هرمی و به گونه ای بود که حتی اعضا نیز عمدتا یک دیگر را نمی شناختند. دستورات از بالا به پائین داده میشد و اغلب اعضا جز مسئول مستقیم خود با کسی در ارتباط نبودند. تشکیلات به شعبه های متعدد تقسیم میشد که هر شعبه را یک Chapter می خواندند که یک عنوان مذهبی برای زیر شاخه های یک کلیسا می باشد. در رأس هر شعبه یک مسئول با عنوان تیتان بزرگ Great Titan قرار داشت که دستورات را از بالا گرفته و ابلاغ می نمود. در زیر دست او شاخه هائی بود که هر کدام توسط یک تیتان اداره میشد. تیتان به خدایان یونان باستان گفته میشد که تیتان بزرگ خدای جنگ بود. تنظیم رابطه هر عضو با تیتان گروه خود، درست مانند تنظیم رابطه هر فرد با خدا بود و می بایست هیچ چیز از وی پنهان نداشته باشد و او را مالک جان و مال و افکار خود بداند و دستورات او را بدون چون و چرا اجرا کند.

فعالیت های کو کلاکس کلان در سال ۱۹۲۲ در اینگلوود در ایالت کالیفرنیا رسانه ای شد. این زمانی بود که ۳۶ مرد از این فرقه دستگیر و به جرم قتل و غارت محاکمه شدند،. تمامی دستگیر شدگان حین عمل نقاب به چهره داشتند. آنان در یک نیمه شب به منزل یک فرد با اصالت اسپانیائی که او و اعضای خانواده اش را مخالف خود می پنداشتند یورش بردند. در این رابطه پلیس مداخله نمود و بین پلیس و نفرات فرقه درگیری و تیراندازی صورت گرفت که به کشته شدن یکی از اعضای گروه و یکی از نفرات پلیس اینگلوود منجر گردید. این ۳۶ مرد محاکمه شدند و در کمال تعجب هیئت منصفه در دادگاه در خصوص تمامی دستگیر شدگان رأی به برائت داد. به نوشته لوس آنجلس تایمز این مسئله یک افتضاح قضائی بوجود آورد و موجب بروز سروصدای زیادی گردید که نهایتا به غیرقانونی شدن فرقه کو کلاکس کلان در کالیفرنیا منجر شد. اما فرقه مربوطه همچنان به کار خود در اینگلوود ادامه داد.

مشابه داستان فوق همیشه و در همه حال از آن زمان تاکنون در آمریکا وجود داشته است. یک جوان سیاه پوست ۱۲ ساله به نام تامیر رایس Tamir Rice در آمریکا با شلیک گلوله یک پلیس سفید پوست در کلیولند در ۲۲ نوامبر ۲۰۱۴ به قتل رسید و اخیرا هیئت منصفه حکم به برائت پلیس مربوطه داد که بحث های بسیاری را برانگیخت. شبکه تلویزیونی سی ان ان CNN در این خصوص گفت که متأسفانه در آمریکا معمولا هیئت منصفه در دادگاه ها به شدت تحت نفوذ دادستان ها هستند و استقلال عمل ندارند. روزنامه نیویورک تایمز نوشت که افسر پلیس کلیولند برای قتل تامیر رایس مورد پیگرد قانونی قرار نمی گیرد. اگر چه بسیاری دست فرقه های افراطی مسیحی را در این گونه موارد بر ملا میکنند اما کلا ترس و واهمه شدیدی در مقامات و رسانه ها نسبت به باز کردن چنین موضوعاتی وجود دارد.

لینک به خبر نیویورک تایمز:

http://www.nytimes.com/2015/12/29/us/tamir-rice-police-shootiing-cleveland.html

کوکلاکس کلان در کانادا:

سازمان کو کلاکس کلان عملیات خود را در کانادا نیز گسترش داد که بر اساس کو کلاکس کلان دوم در ایالات متحده صورت گرفت. این فرقه شعبه هائی Chapters در کانادا در دهه ۱۹۲۰ و اوایل دهه ۱۹۳۰ بوجود آورد. اولین شعبه در تورنتو در سال ۱۹۲۵ توسط دو آمریکائی و یک نفر از تورنتو با عنوان سازمان اخوت Fraternity به ثبت رسید و رسمیت یافت. سازمان اخوت یا برادری بسیار موفق عمل کرد و بسیاری از سیاستمداران با نفوذ و نمایندگان پارلمان را جذب نمود و در سیاست کانادا به نفوذ قابل ملاحظه ای دست یافت.

بسیاری از سیاهان و مخالفان این گروه در کانادا به صورتی فجیع و البته مشکوک به قتل رسیدند و این سازمان همچنان در کانادا به فعالیت ها و اعمال نفوذ سیاسی خود مشغول بود. در سال ۱۹۹۱، کارنی نرلاند Carny Nerland یک سفید پوست نژاد پرست و عضو کو کلاکس کلان و رهبر شاخه این گروه در ساسکاتچوان Saskatchewan که با عنوان “کلیسای عیسی مسیح مسیحی ملت آریائی “Church of Jesus Christ Christian Aryan Nation فعالیت می نمود یک نفر را در مغازه خود با تفنگ تهاجمی به قتل رساند.

کو کلاکس کلان در کانادا بعضا خشن تر از داخل آمریکا عمل میکرد و مخالفان خود را به فجیع ترین شکل به قتل می رساند و منازل و محل کسب و کار آنان را نیز تخریب می نمود و به آتش میکشید و از آنجا که نفوذ قابل ملاحظه ای در پارلمان و دولت و قوه قضائیه داشت هرگز مورد بازخواست قرار نمی گرفت. آنان به کلیساهای کاتولیک نیز حمله ور میشدند و نمازگزاران را مورد ضرب و شتم قرار میدادند. کو کلاکس کلان کاتولیک ها را ضد دین و دشمن مسیح می دانست که باید مانند سیاهان نابود شوند.

در سالهای اخیر از آنجا که کیفیت سازماندهی این فرقه در کانادا به مراتب پیچیده تر شده است نفوذ این گروه در سیاست کانادا که به شدت اسلام ستیز است نمود علنی و مستقیم کمتری پیدا کرده اما ناظران اعتقاد دارند که این گروه در سیاست کانادا نفوذ قابل ملاحظه ای دارد. همچنین گفته میشود که رهبران این گروه در کانادا دارای ثروت های افسانه ای هستند که از استثمار اعضای مغزشوئی شده خود و وارد کردن آنان به فعالیت های غیرقانونی به دست آورده اند.

کوکلاکس کلان در سال ۲۰۱۵:

امروزه این فرقه به عنوان یک سازمان تروریستی افراطی نیمه مخفی شناخته میشود که در آمریکا و کانادا دست به جنایت و غارت میزند و البته نمودها و تبلیغات آشکار و سایت هم دارد و ظاهرا تمامی امکانات امنیتی و انتظامی و قضائی آمریکا جلودار آنان نیست. آنان در گوشه و کنار کشور میتینگ می گذارند، تظاهرات براه می اندازند، جذب نیرو میکنند، با دولتمردان و شخصیت های با نفوذ ارتباط برقرار مینمایند، افراد بسیاری در پلیس و حکومت های محلی و دستگاه قضائی دارند و به نام مسیح و مسیحیت فجیع ترین جنایات را مرتکب میشوند. آنان از پرچم ایالت های جنوبی در جنگ های داخلی آمریکا، که ظاهرا استفاده از آن ممنوع است، به عنوان پرچم خود استفاده می نمایند. نافرمانی و درخواست جدائی در این فرقه متشکل از تماما مردان، حکم مرگ برای فرد مربوطه و کل خانواده اش را به فجیع ترین شکل به همراه دارد.

پوستر تبلیغی شوالیه های سفید وفادار و کو کلاکس کلان

امروزه این گروه با نام پوششی شوالیه های سفید وفادار Loyal White Knights به فعالیت های تبلیغی خود ادامه میدهد. در زیر یک گزارش از تظاهرات علنی آنان به تاریخ ۱۸ ژوئیه ۲۰۱۵ در نشریه آمریکائی پولیتیکو به عنوان تنها یک نمونه از صدها و بلکه هزاران نمونه آورده میشود:

“چند ده نفر از افراد گروه “شوالیه های سفید وفادار” مرتبط با “کو کلاکس کلان” در شمال کارولینا در خارج از مقر حکومت محلی کارولینا در کلمبیا روز شنبه در اعتراض به تصمیم دولت مبنی بر ممنوعیت استفاده از پرچم جنگ کنفدراسیون (پرچم ارتش جنوب در جنگ داخلی آمریکا) که از سال ۱۹۶۰ در بیرون مقر این گروه به اهتزاز در آمده است تظاهرات کردند.

جیمز اسپرس James Spears تیتان بزرگ شعبه محلی Chapter Great Titan به پولیتیکو Politico گفت که KKK علیه پائین کشیدن پرچم کنفدراسیون به دلایل واهی و جهت دفاع از فرهنگ سفید دست به تظاهرات زده است. اما برای سایرین حاضر در محل، هدف از تظاهرات تحریک کردن مقامات ایالتی تنها چند هفته بعد از اینکه یک مرد مسلح به نام دیلان استورم روف Dylann Storm Roof اقدام به قتل عام ۹ آفریقائی- آمریکائی عضو کلیسای امانوئل در چارلستون در جنوب کالیفرنیا در ۱۷ ژوئیه ۲۰۱۵ کرد می باشد.”

لینک به منبع اصلی خبر و تصاویر مربوطه:

http://mic.com/articles/122500/15-gut-wrenching-photos-show-what-a-kkk-rally-looks-like-in-2015#.WJlZvAWfq

تصویر زیر که گروه را با پرچم کنفدراسیون در پشت و پرچم آمریکا در مقابل نشان میدهد در بسیاری از رسانه های آمریکائی انتشار یافت. برخی اظهار نظر کردند که اگر آمریکا و غرب و کلا مسیحیان جهان با تمامی امکانات و قدرتی که دارند از پس این گروه افراطی مسیحی در قلب خاک خودشان که ظاهرا هیچ حامی دولتی در جهان ندارد بر نمی آیند، چگونه انتظار دارند که مسلمانان جهان که امکاناتی در اختیار ندارند از پس گروه افراطی مسلمان داعش که حامیان و پشتیبانان دولتی بسیاری در غرب و منطقه دارد برآیند. راستی چرا رفتار این گروه که سالانه جان صدها سیاه و حتی غیرسیاه مخالف خود بعلاوه خانواده آنان را میگیرد و اموال آنان را به غارت می برد به حساب مسیحیت گذاشته نمیشود؟

تصویر تبلیغی گروه مسیحی افراطی تروریستی کو کلاکس کلان

فعالیت های تبلیغی کو کلاکس کلان را میتوانید در سایت رسمی خودشان مشاهده نمائید:

http://www.kkkknights.com/

این فرقه سایت های بسیاری را اداره میکند. جالب است که در سایت رسمی خودشان اعتراف میکنند که KKK در ظرف ۸۶ سال تعداد ۳۴۴۶ سیاه را در آمریکا مستقیما به قتل رسانده است و در عین حال ادعا می نماید که سیاهان هم میتوانند به عضویت این گروه در آیند.

تبلیغات کو کلاکس کلان و شوالیه های سفید وفادار در سایت رسمی فرقه با نشانی و مشخصات

سؤالی که خصوصا این روزها بسیار پرسیده میشود اینست که آیا این فرقه بدون دریافت کمک های مستقیم دولتی میتواند به حیات خود در آمریکا ادامه دهد؟ این فرقه منافع چه کسی یا کسانی را تأمین می نماید و چرا هرگز جداشدگان آن فرصت اظهار نظر پیدا نمیکنند؟

آیا کو کلاکس کلان واقعا با سیاهان مشکل دارد؟

لازم به ذکر است که فرقه ها برای جذب نیرو نیاز به یک دشمن دارند تا نفرت اعضا نسبت به آن را برانگیخته و ذهنشان را کنترل نمایند. برای فاشیسم هیتلری این دشمن یهودیان بود که آنان را عامل اصلی تمامی مشکلات معرفی می نمود و خشم و نفرت مردم را نسبت به آن سوق میداد. از نظر بسیاری هیتلر یک رهبر فرقه ای بود که افراد خود را با ایجاد تنفر نسبت به یهودیان مغرشوئی و کنترل می کرد. کو کلاکس کلان با ایجاد نفرت نسبت به سیاهان و معرفی کردن آنان به عنوان عامل تمامی بدبختی ها افراد را تحت کنترل ذهنی خود در می آورند و بعد آنان را در جهت منافع و مطامع خود استثمار می نمایند.

امروزه این قبیل گروه ها با ایجاد نفرت نسبت به مسلمانان در جهان به جذب نیرو می پردازند و سپس این نیروها را مورد سوء استفاده در جهت منافع قدرت پرستانه خود قرار میدهند. بسیاری از سیاهان در واکنش به اقدامات گروه هائی نظیر کو کلاکس کلان در آمریکا و اروپا مسلمان شدند اما از آن طرف برخی از آنان مورد سوء استفاده فرقه های از نوع مقابل مانند القاعده قرار گرفتند. نهایتا این فرقه ها منافع قدرت طلبانه و سود جویانه را برای قشر خاصی دنبال می نمایند. شباهت

در عکس زیر جیمز مور James Moore رهبر شوالیه های سفید وفادار با عنوان رسمی Imperial Kludd در گفتگو به شبکه تلویزیونی سی ان ان CNN در خصوص انجمن اخوت در دانشگاه اوکلاهما که به عضو گیری برای کو کلاکس کلان می پردازد توضیح میدهد.

James Moore – The Imperial Kludd

کو کلاکس کلان نه تنها در حال حاضر بعد از گذشت بیش از یک قرن همچنان زنده و فعال است بلکه در طول زمان موجب بروز بسیاری از فرقه های افراطی مسیحی دیگر از جمله نازی ها در آلمان گردیده است. طی چند دهه گذشته اندیشه نژاد پرستی با رنگ و لعاب مسیحیت در بسیاری از کشورهای غربی نمود پیدا کرده و همچنان فعال است.

واژه های کلیدی:

جهت تحقیقات بیشتر حول فرقه کو کلاکس کلان میتوانید واژه های کلیدی زیر را در اینترنت جستجو نمائید:

Ku Klux Klan

Loyal White Knights

Imperial White Knights

James Moore

The Imperial Kludd

تنظیم از: ابراهیم خدابنده

دی ۱۳۹۴

__________________________________________

 

آرشیو موضوع : فرقه ها

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید