ایران فانوس: اعدام شیخ نمر محکوم است

0
1529

اعدام شیخ نمر محکوم است

ایران فانوس، چهارم ژانویه ۲۰۱۶:…  فرقه مجاهدین که بعد از سقوط صدام حسین مبلغ سیاستهای عربستان سعودی است و مترصد فرصتی است تا با جرقه و جنگ مابین ایران و عربستان، این بار کیسه عربستان سعودی را خالی کند، در حالی از قانون شرع عربستان در مقابل به زعم خود تروریستها دفاع می کند که در داخل ایران، نه به قانون و نه به شرع و نه به عواطف و عرف مردم، توجهی ندارد و هر آنچه اعدام را که به هر بهانه …

لینک به منبع

اعدام شیخ نمر محکوم است

روز شنبه دوم ژانویه، تعداد ۴۷ تن از مخالفین نظام آل سعود در عربستان سعودی اعدام شدند. از این تعداد، شیخ نمر باقرالنمر روحانی شیعه، نیز در شمار اعدام شدگان یا سربریدگان توسط حکومت عربستان است که اتفاقاً مدتهای زیادی بر سر بازداشت و حکم اعدام این روحانی شیعه مابین ایران و عربستان مناقشات سیاسی و تبلیغاتی وجود داشت و هم اکنون این مناقشات در سطح دولت به اعتراضات دیپلماتیک و در سطح گروههای دیگر حتی به آتش زدن کنسولگری عربستان سعودی در شهر مشهد و سفارتش در تهران انجامیده است.

تا امروز محکومیتها علیه عربستان سعودی تنها در محدوده نهادهای حقوق بشری چون عفو بین الملل و دیده بان حقوق بشر، بوده و سایر کشورهای غربی که با عربستان سعودی منافع مشترک دارند، با یک محکومیت سطحی از کنار آن گذشته و حتی کشورهای دیگر منطقه چون مصر و ترکیه که داعیه اسلامی نیز دارند، نقض حقوق بشر توسط عربستان را محکوم نکرده و تعدادی نیز چون اردن و کویت و بحرین و سایرین، ضمن حمایت از اقدام عربستان سعودی، حمله به کنسولگری و سفارت عربستان در تهران را شدیداً محکوم کرده اند.

در طیف مخالفین حکومت ایران نیز کسانی که در نزدیکی و دفاع از منافع دولت عربستان شهره عام و خاص اند، از قول وزارت خارجه عربستان و در یکی از سایتهای وابسته خود به نام آفتابکاران، آورده اند،

“یک مقام مسئول در وزارت امور خارجه سعودی، مواضع ستیزه جویانه مقام‌های نظام ایران درباره احکام شرعی اجرا شده در حق ترویست‌ها در سعودی را به شدت محکوم و از آن ابراز انزجار کرد.

این منبع در سخنانی گفت که نظام ایرانی، چهره واقعی خود را با حمایت از تروریسم نشان داد، اقدامی که ادامه سیاست‌هایش در بر هم زدن امنیت و ثبات کشورهای منطقه را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سعودی (واس) این منبع خاطرنشان کرد که نظام ایران با دفاع از اقدام‌های تروریستی و توجیه آن‌ها، شریک تروریست‌ها در جنایت‌هایشان به شمار می‌آید و مسئولیت کامل سیاست‌های تحریک آمیز و مقابله جویانه را بر عهده دارد…”.

فرقه مجاهدین که بعد از سقوط صدام حسین مبلغ سیاستهای عربستان سعودی است و مترصد فرصتی است تا با جرقه و جنگ مابین ایران و عربستان، این بار کیسه عربستان سعودی را خالی کند، در حالی از قانون شرع عربستان در مقابل به زعم خود تروریستها دفاع می کند که در داخل ایران، نه به قانون و نه به شرع و نه به عواطف و عرف مردم، توجهی ندارد و هر آنچه اعدام را که به هر بهانه و توجیهی صورت گرفته باشد، نه در چهارچوب حقوق بشر بلکه در راستای سیاستهای جنگی کشورهایی چون عربستان و اسراییل و آمریکا، محکوم می کند.

از همه که بگذریم، حقوق بشر یک امر جهانشمول است و تنها برای کشورهای عربستان و ایران ننوشته اند، بلکه همه آحاد و مردم کره زمین از هر قوم و ملیت و نژاد و رنگ و جنسی را در بر می گیرد. طبعاً اعدام یا سربریدن روحانی شیعه در عربستان سعودی، با هر نیت و قانون و توجیهی صورت گرفته باشد، محکوم است اگرچه واضح و مبرهن است اعدام شیخ نمر در عربستان سعودی بنا بر مقاصد سیاسی صورت گرفته و این اولین بار نبوده و آخرین بار نیز نخواهد بود. مدافعان و مدعیان حقوق بشر در جهان اگر با اعدام شیخ نمر در عربستان سعودی، سیاسی و فرصت طلبانه برخورد کنند، چه بسا حکومت آل سعود جریح تر شده و همچنان به نقض حقوق بشر ادامه داده مگر این که در مقابل این هیولای جهل و ترس، عمل اقتدار و بازدارنده ای صورت گیرد.

ایران فانوس اعدام شیخ نمر روحانی شیعه و سایر مخالفین حکومت عربستان سعودی را محکوم کرده همچنان که هرگونه نقض حقوق بشر در سایر نقاط جهان را محکوم می کند.

کانون سیاسی ـ فرهنگی ایران فانوس

مزدور هادی روشن روانروزنامه سعودی دست به دامان مسئول جاسوسی «منافقین» شد

بهزاد نظیری مجاهدین خلق فرقه رجویمصاحبه بهزاد نظیری با العربیه سعودی، نماینده اسیران لیبرتی در ژنو؟!

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید