دویچه وله: دولت آلمان مصمم به تشدید قوانین پناهندگی است

0
1175

وزیر کشور آلمان، توماس دمزیر از حزب دموکرات مسیحی نیز خواهان حضور بیشتر نیروهای پلیس در خیابان‌ها شد. او همچنین اظهار داشت دادگاه خارجیانی که مرتکب جرم می‌شوند باید سریع‌تر برگزار شود. به گفته وزیر کشور آلمان این سخت‌گیری‌ها شامل طرفداران فوتبال که دست به خشونت می‌زنند هم می‌شود. دمزیر پیشتر در گفت‌وگو با شبکه دوم تلویزیون آلمان (ZDF) تصریح کرده بود که آزار جنسی نسبت به زنان از سوی گروه‌های مردان پدیده جدیدی نیست اما با این شکل و در این وسعت و از سوی پناهجویان و پناهندگان، تا کنون سابقه نداشته است. وزیر کشور آلمان گفته باید بپذیریم که ظرفیت ارتکاب جرم در مهاجرانی که از آفریقا و شبه جزیره بالکان می‌آیند بالاست بنابراین صحیح نبوده که پلیس ملیت متهمان را اعلام نکرده است. پلیس کلن تا چند روز پس از وقایع شب سال نو در این شهر از دادن اطلاعات درباره ملیت و تابعیت متهمان خودداری می‌کرد. استدلال پلیس این بود که نمی‌خواسته به احساسات ضد پناهجویان و خارجی‌ها دامن بزند. روز دوشنبه همچنین فراکسیون ائتلاف دو حزب حاکم آلمان، سوسیال دموکرات و دموکرات مسیحی در پارلمان این کشور درباره تشدید قوانین مربوط به پناهندگان گفت‌وگو کردند. سخنگوی فراکسیون حزب دموکرات مسیحی به خبرگزاری آلمان گفته وقایع شب سال نو درشهر کلن ما را مجبور کرده که سریع‌تر عمل کنیم.

دولت آلمان مصمم به تشدید قوانین پناهندگی است

12.01.2016 ـ دویچه وله

لینک به منبع

حمله گروهی به زنان در شب سال نو، دولت آلمان را مصمم به تشدید قوانین مربوط به پناهندگان کرده است. اخراج فوری پناهجویان و پناهندگان مجرم و محدودیت در محل سکونت آنها از جمله این قوانین جدید خواهد بود.

پس از وقایع شب سال نو در شهر کلن و چند شهر دیگر آلمان، دولت این کشور بر سخت‌تر کردن قوانین پناهندگی مصر شده است. در نشست ویژه کمیته امور داخلی استان نورد راین وست فالن که شهر کلن در آن قرار دارد، وزیر امور داخلی این استان روز دوشنبه ۱۱ ژانویه (۲۱ دی) از انتقادهای گسترده نسبت به عملکرد پلیس کلن در حادثه شب سال نو خبر داد.

وزیر کشور آلمان، توماس دمزیر از حزب دموکرات مسیحی نیز خواهان حضور بیشتر نیروهای پلیس در خیابان‌ها شد. او همچنین اظهار داشت دادگاه خارجیانی که مرتکب جرم می‌شوند باید سریع‌تر برگزار شود. به گفته وزیر کشور آلمان این سخت‌گیری‌ها شامل طرفداران فوتبال که دست به خشونت می‌زنند هم می‌شود.

دمزیر پیشتر در گفت‌وگو با شبکه دوم تلویزیون آلمان (ZDF) تصریح کرده بود که آزار جنسی نسبت به زنان از سوی گروه‌های مردان پدیده جدیدی نیست اما با این شکل و در این وسعت و از سوی پناهجویان و پناهندگان، تا کنون سابقه نداشته است.

وزیر کشور آلمان گفته باید بپذیریم که ظرفیت ارتکاب جرم در مهاجرانی که از آفریقا و شبه جزیره بالکان می‌آیند بالاست بنابراین صحیح نبوده که پلیس ملیت متهمان را اعلام نکرده است.

پلیس کلن تا چند روز پس از وقایع شب سال نو در این شهر از دادن اطلاعات درباره ملیت و تابعیت متهمان خودداری می‌کرد. استدلال پلیس این بود که نمی‌خواسته به احساسات ضد پناهجویان و خارجی‌ها دامن بزند.

روز دوشنبه همچنین فراکسیون ائتلاف دو حزب حاکم آلمان، سوسیال دموکرات و دموکرات مسیحی در پارلمان این کشور درباره تشدید قوانین مربوط به پناهندگان گفت‌وگو کردند. سخنگوی فراکسیون حزب دموکرات مسیحی به خبرگزاری آلمان گفته وقایع شب سال نو درشهر کلن ما را مجبور کرده که سریع‌تر عمل کنیم.

به گفته این نماینده مجلس آلمان سیاستمداران امور اخلی و حقوقی باید پیشنهادات مطرح‌شده در نشست حزب دموکرات مسیحی که آخر هفته گذشته در شهر ماینز آلمان برگزار شد را جدی بگیرند؛ پیشنهاداتی درباره اخراج فوری پناهندگان و اجبار به ترک خاک پناهجویانی که مرتکب جرم می‌شوند.

تشدید مجازات برای آزار و تجاوز جنسی، ازدیاد و تقویت نیروهای پلیس و افزایش شمار دوربین‌های کنترل اماکن عمومی از جمله دیگر پیشنهادات احزاب مختلف آلمان است.

باید جلوی گِتوسازی خارجیان گرفته شود

زیگمار گابریل جانشین صدراعظم آلمان و رئیس حزب سوسیال دموکرات گفته شهرهای آلمان باید قوانین محکمی برای سکونت پناهجویان و پناهندگان در شهرهای آلمان پیاده کنند. به گفته گابریل این دولت و شهرداری‌ها هستند که باید تصمیم بگیرند پناهجویان و پناهندگان در کدام شهرهای آلمان ساکن شوند.

در همین زمینه:

“۶۰ درصد مردم آلمان همچنان دیدشان به خارجی‌ها مثبت است”

حمله افراد ناشناس به شهروندان خارجی ‌در شهر کلن

وزیر دادگستری آلمان: تعرضات جنسی شب سال نو هماهنگ شده بود

مرکل: پس از تعرضات کلن تشدید قوانین پناهجویی ضروری است

قائم‌مقام آنگلا مرکل پیشنهاد داده که برای محل سکونت پناهجویان و حتی کسانی که تقاضای پناهندگی‌شان پذیرفته شده باید قوانین محدودکننده‌‌ای وضع شود.

استدلال گابریل برای این پیشنهاد این است که باید جلوی “گِتوسازی” خارجیان گرفته شود. “گِتو” ((Ghetto لغتی ایتالیایی و نامی است که در قرون وسطا برای محله‌های مخصوص سکونت یهودیان در ایتالیا و به طور مشخص شهر ونیز به کار می‌رفت. حکومت هیتلر نیز از این اصطلاح برای مناطقی در لهستان و چکسلواکی که یهودیان را به آنجا می‌فرستاد استفاده می‌کرد.

منظور گابریل از این اصطلاح سوق دادن خارجیان به یک منطقه در شهر و جمع کردن همه آنان در این نقطه است. این گونه محلات که اکثرا در حاشیه شهرهای بزرگ هستند مشکلات زیادی از نظر امنیتی، اجتماعی و فرهنگی دارند. دوتا از معروف‌ترین این محلات “نوی کلن” در برلین و “کوروایلر” در کلن هستند.

معاون صدر اعظم آلمان می‌خواهد جلوی تشکیل چنین محلاتی گرفته شود. او تصریح کرده که اگر همه پناهجویان یا پناهندگان به شهرهای بزرگ بروند دولت آلمان با “مشکل گِتو” روبرو خواهد شد.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان نیز در نشست حزب دموکرات مسیحی اعلام کرد که محدودیت محل سکونت برای پناهجویان باید به طور آزمایشی به اجرا گذاشته شود. وی هدف از این طرح را تقسیم عادلانه صدها هزار پناهجو و پناهنده در منطق مختلف آلمان ذکر کرد.

زیگمار گابریل با اشاره به حملات گروهی به زنان در شب سال نو در کلن و چند شهر دیگر، تصریح کرده که تنها “یک دولت قوی” می‌تواند قوانین و مقررات را پیاده کند و این دولت قوی نیاز به نیروی پلیس بیشتر و دادستان‌های قوی‌تری دارد.

دولت ائتلافی آلمان متهم به این است در سال‌های گذشته، دست به اقداماتی زده که باعث ضعیف‌تر شدن دولت شده است. قائم‌مقام صدر اعظم آلمان حالا گفته: «من فکر می‌کنم آنچه ما نیاز داریم، برعکس چیزی است که تا کنون انجام شده است.»

گابریل یک بار دیگر بر تشدید قوانین مربوط به اخراج پناهجویان و لغو اجازه اقامت پناهندگان مجرم تاکید کرده است. او البته در عین حال خواستار توجه به مواردی شده که اخراج پناهجویان را ممنوع کرده است. جانشین مرکل گفته:«این مسلم است که ما نمی‌توانیم یک پناهجو را تنها به دلیل دزدی به کشورش بازگردانیم.»

زیگمار گابریل که وزارت اقتصاد آلمان را نیز بر عهده دارد با همه این سخت‌گیری‌ها بر وظیفه دولت برای فراهم کردن امکان تحصیل و آموزش و هم‌پیوندی خارجیان تاکید کرده و نیز گفته: «بیشتر افرادی که سوی ما می‌آیند در فرار از جنگ‌های داخلی و خارجی و پیگردهای قضایی به ما روی آورده‌اند.»

 

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید