آرش رضایی: پسا برجام ، دوزخ مجاهدین خلق

0
1543

سرنگونی رژیم صدام و از دست دادن بدنه اجتماعی باعث منزوی شدن مجاهدین خلق شد. بهره گیری از تاکتیک های متعدد همچون افشای مسائل و اطلاعات مربوط به پرونده هسته ای ایران به منظور تاثیرگذاری بر تحولات منطقه ای و معادلات بین المللی در رابطه با تضعیف نظام سیاسی حاکم بر ایران راه به جایی نبرد.دیپلماسی هوشمندانه ی سیاستمداران و دولتمردان ایرانی سرانجام علیرغم توطئه های مشترک رژیم اسرائیل و عربستان سعودی و همسوئی مجاهدین خلق با این دو رژیم که بشدت منفور ملت های منطقه ی خاورمیانه هستند ، موفق شد که پیامدهای مخرب تحریم های همه جانبه و خطر و تحمیل یک جنگ ناعادلانه را از بین ببرد. حال اروپا و جهانیان آغوش خود را بر روی دولتمردان ایرانی باز کرده اند. سفر دکتر حسن روحانی در راس هیئتی بلندپایه، تیم اقتصادی ، سیاسی ، دیپلماتیک و گروهی از بازرگانان ایرانی به دو کشور پر نفوذ اروپایی (ایتالیا و فرانسه) نشانگر تثبیت موقعیت بین المللی و جایگاه مهم و تعیین کننده ی منطقه ای کشور ایران است.

پسا برجام ، دوزخ مجاهدین خلق

آرش رضایی ـ عضو تیم مدیریت سایت نیم نگاه ـ 02.02.2016

لینک به منبع

سرنگونی رژیم صدام حسین و اشغال عراق از سوی ارتش امریکا و نیروهای ائتلاف بین المللی در ۲۰ مارس ۲۰۰۳ ، بزرگترین ضربه به گروه تروریستی مجاهدین خلق درعراق بود. زیرا مجاهدین خلق بزرگترین حامی و پشتیبان خود را از دست دادند.

مسعود رجوی رهبرعقیدتی گروه در سال ۱۳۶۵ چند روز پس از ملاقات و دیدار با طارق عزیز وزیر امورخارجه رژیم مستبد صدام در پاریس به همراه تعداد زیادی از کادرهای رده بالای مجاهدین به عراق رفتند و تا بیش از دو دهه متحد استراتژیک رژیم صدام حسین بودند. اعضای گروه مجاهدین درعملیات های متعدد نظامی مرزی و اقدامات تروریستی در شهرهای ایران به ترور و کشتار دست زدند. مزدوری علنی و اقدامات ضد میهنی و ضد مردمی سران تشکیلات رجوی باعث شد که بدنه اجتماعی و تعداد زیادی از هواداران و حامیانشان را در ایران از دست بدهند.

سرنگونی رژیم صدام و از دست دادن بدنه اجتماعی باعث منزوی شدن مجاهدین خلق شد. بهره گیری از تاکتیک های متعدد همچون افشای مسائل و اطلاعات مربوط به پرونده هسته ای ایران به منظور تاثیرگذاری بر تحولات منطقه ای و معادلات بین المللی در رابطه با تضعیف نظام سیاسی حاکم بر ایران راه به جایی نبرد.دیپلماسی هوشمندانه ی سیاستمداران و دولتمردان ایرانی سرانجام علیرغم توطئه های مشترک رژیم اسرائیل و عربستان سعودی و همسوئی مجاهدین خلق با این دو رژیم که بشدت منفور ملت های منطقه ی خاورمیانه هستند ، موفق شد که پیامدهای مخرب تحریم های همه جانبه و خطر و تحمیل یک جنگ ناعادلانه را از بین ببرد.

حال اروپا و جهانیان آغوش خود را بر روی دولتمردان ایرانی باز کرده اند. سفر دکتر حسن روحانی در راس هیئتی بلندپایه، تیم اقتصادی ، سیاسی ، دیپلماتیک و گروهی از بازرگانان ایرانی به دو کشور پر نفوذ اروپایی (ایتالیا و فرانسه) نشانگر تثبیت موقعیت بین المللی و جایگاه مهم و تعیین کننده ی منطقه ای کشور ایران است.

56212_741

سرجیو ماتارلا، رئیس جمهور ایتالیا به خبرگزاری رسمی ایران گفته است که نقش ایران نه تنها در تعادل منطقه، بلکه در تعامل های بین المللی “بسیارمهم”است.او همچنین اعتقاد دارد که ایران یک بازیگر تعییین کننده در سطح بین المللی است. آقای ماتارلا می گوید : “نیاز به همکاری همه است. طبیعتا ما روی اینکه ایران بتواند تعاملی سازنده و مثبت در سطح بین المللی داشته باشد، حساب می کنیم”

در سفر دکتر حسن روحانی به ایتالیا ، مقامات بلندپایه کشور ایتالیا برای میهمان خود دکتر حسن روحانی که از دوشنبه تا ظهر امروز در «رم» است، بی اغراق سنگ‌تمام‌گذاشتند و به گرمی از او و هیئت همراهش استقبال و پذیرایی کردند.

سی.ان.ان در گزارشی تاکید کرد: ایتالیایی ها برای روحانی سنگ تمام گذاشتند و استقبالی بالاتر از اوباما برای او تدارک دیدند برای اولین بار بخش خصوصی ایران قراردادهایی به مبلغ ۳میلیارد دلار با طرف های ایتالیایی منعقد کرد شرکت ایتالیایی «سایپم» قراردادی به ارزش ۵ میلیارد یورو برای توسعه ۲ پالایشگاه ایرانی امضا کرد شرکت بزرگ نفتی «انی» پیشنهادی ۴ میلیارد دلاری برای توسعه تنها فاز باقی‌مانده پارس جنوبی ارائه کرد.

توافق ۱۷ میلیارد یورویی ایران و ایتالیا نشانه ی روشنی از جایگاه مهم اقتصادی و اعتبار ایران در اقتصاد جهانی است.

7

اما « دکتر حسن روحانی» امروز در حالی به «پاریس» می‌رسد که روز گذشته «پاپ فرانسیس» میزبانش بود. شبکه «سی‌ان‌ان» از آن به‌عنوان دیداری «تاریخی» یاد کرده، این دیدار با تشریفات خاص برگزار شد، روحانی پس از انجام مراسم استقبال رسمی از سوی سراسقف «گئورک» رئیس تشریفات دربار پاپ، عازم دیدار با رهبر کاتولیک‌های جهان شد. دو طرف با تأکید بر اینکه ادیان الهی و آسمانی، مروج صلح و پرهیز ازخشونت و افراطی‌گری هستند، ملت‌ها و کشورهای جهان را به تلاشی فراگیر برای استقرار صلح در جهان فراخواندند.

مقامات واتیکان گفته‌اند پاپ، ایران را به‌عنوان کشوری که نقش کلیدی در منطقه دارد، می‌بیند؛ «سی‌ان‌ان» در گزارش خود اشاره کرد: پاپ فرانسیس بسیار مایل به سفر به ایران است.

1

رسانه های غربی و شبکه های تلویزیونی معتبر جهانی می گویند : رئیس‌جمهور ایران در دیدار ۴۰‌دقیقه‌ای به پاپ فرانسیس گفت: «از شما می‌خواهم برایم دعا کنید». پاپ فرانسیس نیز ضمن تشکر از روحانی بابت دیدار از واتیکان گفت: «امید به صلح دارم».

2

امروز ظهر دکتر روحانی و هیئت همراه به پاریس وارد می شوند. فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه بی صبرانه منتظر دیدار با دکتر حسن روحانی است.

 بی شک مرحله ی نوینی در روابط ایران و فرانسه آغاز خواهد شد. فرانسه در روزهای گذشته قربانی تروریسم افسار گسیخته بود. عده ای از مردم و شهروندان بیگناه این کشور بیرحمانه در طی عملیات تروریستی و انتحاری کشته شدند.

4

 قطعا مقامات فرانسوی به این امر مهم پی برده اند که در دنیا تروریسم خوب و بد وجود ندارد. مجاهدین خلق و داعش دو روی یک سکه هستند. هر دو گروه در کشتار بیرحمانه مردم و ترور شهروندان بیگناه ایرانی، عراقی و فرانسوی نقش مستقیم و عامدانه داشتند. پس با لحاظ موقعیت ژئواستراتژیک ایران و در نظر گرفتن فاکتورهای موقعیت، وسعت سرزمینی، قدرت ملی، منابع زیر زمینی و عوامل اقتصادی، سیاسی و امنیتی ـ دولتمردان و مقامات امنیتی فرانسه به فهم عمیق و وسعت دید در زمینه ی روند مختل کننده روابط ایران و فرانسه به دلیل حضور اعضای رده بالا و کلیدی گروه تروریستی مجاهدین در فرانسه، خواهند رسید و سعی خواهند کرد تا بیش از این اجازه ی فعالیت مخرب و بازدارنده به چنین گروهی (تشکیلات رجوی) با ساختار فرقه گرایانه و سابقه اقدامات گسترده ی تروریستی ندهند.

لینک های مرتبط :

http://www.nimnegah.org/farsi/?p=16132

حملات مرگبار پاریس و پارادوکس در فلسفه سیاسی دولتمردان فرانسوی

http://www.nimnegah.org/farsi/?p=10479

مجاهدین خلق و داعش ، یک بستر و یک رویا

50

تروریسم عکس العمل کور و بی منطق گروه های متعصب و کوک شده و تجسم ناتوانی و استیصال تروریست ها در مقابل قدرت حکومتها است

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید