ایران در کنفرانس امنیتی مونیخ شرکت می‌کند

0
1366

ولفگانگ ایشینگر، رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ، خواهان استراتژی‌ای برای سوریه شد که “گزینه‌های عملی نظامی قابل اعتمادی” را دربرگیرد. به گفته او خاورمیانه در آستانه انفجاری بزرگ است. کنفرانس امنیتی مونیخ روزهای ۱۲ تا ۱۴ فوریه (۲۳ تا ۲۵ بهمن) برگزار خواهد شد. قرار است در حاشیه این کنفرانس نشستی نیز درباره وضعیت سوریه با شرکت نمایندگان ۲۰ کشور برگزار شود. این نشست در چارچوب مذاکرات صلح سوریه در ژنو برگزار می‌شود. گفته می‌شود که علاوه بر جواد ظریف از ایران، عادل جبیر، وزیر امور خارجه عربستان نیز در آن شرکت خواهد کرد. کنفرانس امنیتی مونیخ همه‌ساله در ماه فوریه در هتل “بایریشر هوف” شهر مونیخ آلمان برگزار می‌شود. مدیریت این کنفرانس بر عهده بخش خصوصی است و از سوی شماری از شرکت‌های صنعتی و تجاری آلمان حمایت مالی می‌شود.

ایران در کنفرانس امنیتی مونیخ شرکت می‌کند

دویچه وله ـ 08.02.2016

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تایید کرد که این کشور در کنفرانس امنیتی مونیخ شرکت می‌کند. حسین جابری انصاری گفت از ایران برای شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ در عالی‌ترین سطح کشور دعوت به‌عمل آمده است.

کنفرانس امنیتی مونیخ، فوریه ۲۰۱۵کنفرانس امنیتی مونیخ، فوریه ۲۰۱۵

حسین جابری انصاری، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران صبح دوشنبه (۱۹ بهمن/ ۸ فوریه) در نشست هفتگی خود با خبرنگاران رسانه‌های گروهی گفت: «طبق آن چه که اعلام شده قرار است ادامه گفت‌وگوها در مورد بحران سوریه نیز در مونیخ برگزار شود و اگر چنین نشستی برگزار شود ایران علاوه بر شرکت در اجلاس امنیتی مونیخ در نشست مورد اشاره نیز شرکت خواهد داشت.»

سخنگوی وزارت خارجه ایران نگفت این کشور در چه سطحی در کنفرانس امنیتی مونیخ شرکت خواهد کرد، اما خبرگزاری‌ها پیشتر اعلام کرده بودند که محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران به این کنفرانس خواهد رفت. ظریف سال گذشته نیز در کنفرانس مونیخ حضور داشت.

در همین زمینه:

رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ: خاورمیانه در آستانه انفجاری بزرگ است

ولفگانگ ایشینگر، رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ، خواهان استراتژی‌ای برای سوریه شد که “گزینه‌های عملی نظامی قابل اعتمادی” را دربرگیرد. به گفته او خاورمیانه در آستانه انفجاری بزرگ است.

کنفرانس امنیتی مونیخ روزهای ۱۲ تا ۱۴ فوریه (۲۳ تا ۲۵ بهمن) برگزار خواهد شد. قرار است در حاشیه این کنفرانس نشستی نیز درباره وضعیت سوریه با شرکت نمایندگان ۲۰ کشور برگزار شود. این نشست در چارچوب مذاکرات صلح سوریه در ژنو برگزار می‌شود.

گفته می‌شود که علاوه بر جواد ظریف از ایران، عادل جبیر، وزیر امور خارجه عربستان نیز در آن شرکت خواهد کرد.

کنفرانس امنیتی مونیخ همه‌ساله در ماه فوریه در هتل “بایریشر هوف” شهر مونیخ آلمان برگزار می‌شود. مدیریت این کنفرانس بر عهده بخش خصوصی است و از سوی شماری از شرکت‌های صنعتی و تجاری آلمان حمایت مالی می‌شود.

این گردهمایی کانون بحث و رایزنی درباره مسائل امنیت جهانی است. سال گذشته تحولات خاورمیانه موضوع عمده بحث‌های این کنفرانس بود و انتظار می‌رود امسال نیز مسائل خاورمیانه، جنگ داخلی سوریه، تروریسم و داعش، مسائل شرق اروپا و بحران پناهندگان از مباحث اصلی کنفرانس باشد.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید