تلاش جان کری برای قانع کردن دولت آلبانی به پذیرش اعضای فرقه مجاهدین

0
1207

تلاش کری برای قانع کردن دولت آلبانی به پذیرش اعضای گروهک منافقین

خبرگزاری فارس، پانزدهم فوریه ۲۰۱۶:… آسوشیتدپرس به نقل از مقامات آمریکایی همراه کری، نوشته است که این اصلاحات هرچند برای پیوستن آلبانی به اتحادیه اروپا لازم هستند، اما در عین حال برای پذیرش اعضای گروهک منافقین نیز ضروری به شمار می‌آیند. اعضای گروهک منافقین پس از اخراج از کمپ اشرف عراق، در حال حاضر در کمپ لیبرتی اقامت دارند و قرار است از این کشور خارج شوند. دولت عراق بارها خواستار خروج فوری آن‌ها شده است … 

لینک به منبع

لینک به گزارش آسوشیتد پرس (انگلیسی)

در سفر به تیرانا

تلاش کری برای قانع کردن دولت آلبانی به پذیرش اعضای گروهک منافقین

Albaian-President-Bujar-Nishani-and-John-Kerry-2016

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا روز یکشنبه در جریان سفر به آلبانی، تلاش کرد مقامات این کشور را به پذیرش اعضای گروهک تروریستی منافقین متقاعد کند.

وی که پس از سفری چهار روزه به آلمان در حال بازگشت به واشنگتن بود، توقف کوتاهی هم در تیرانا پایتخت آلبانی داشت تا از مقامات این کشور بخواهد بسته اصلاحات قضایی مد نظر آمریکا را که راه را برای پذیرش اعضای منافقین باز می‌کند، تصویب کنند. وی تصویب این بسته اصلاحاتی را گام مهمی در راستای پیوستن آلبانی به اتحادیه اروپا دانست.

این بسته اصلاحی شامل ایجاد یک دادگاه ضدفساد و دفتر تحقیقات قضایی مشابه اف‌بی‌آی است. آمریکا وعده داده است که ۲۰ میلیون دلار برای حمایت از اجرای این طرح به آلبانی اهدا کرده و علاوه بر این هم ۵ میلیون دلار در بودجه سال جاری تیرانا کمک کند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از مقامات آمریکایی همراه کری، نوشته است که این اصلاحات هرچند برای پیوستن آلبانی به اتحادیه اروپا لازم هستند، اما در عین حال برای پذیرش اعضای گروهک منافقین نیز ضروری به شمار می‌آیند.

اعضای گروهک منافقین پس از اخراج از کمپ اشرف عراق، در حال حاضر در کمپ لیبرتی اقامت دارند و قرار است از این کشور خارج شوند. دولت عراق بارها خواستار خروج فوری آن‌ها شده است.

آلبانی تاکنون ۱۰۰۰ نفر از اعضای این گروهک را پذیرفته و وعده داده است که ۲۰۰۰ نفر دیگر را نیز بپذیرد.

امروز «ادی راما» نخست‌وزیر آلبانی اعلام کرد که انتظار دارد بسته اصلاحات قضایی ماه آینده میلادی تصویب شود.

دولت باراک اوباما در سال ۲۰۱۲ گروهک منافقین را از فهرست گروه‌های تروریستی خارج کرد و در سال‌های گذشته تلاش زیادی کرده تا جایی برای اسکان اعضای آن بیابد.

«سیمور هرش» روزنامه‌نگار تحقیقی برجسته آمریکایی در آوریل سال ۲۰۱۲ در گزارشی افشاگرانه، اعلام کرد که فرماندهی عملیات ویژه ارتش آمریکا بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۹ عناصر این گروهک را در سایت‌های مخفی در نوادا آموزش داده است. به گفته وی، اعضای این گروهک کارهای اطلاعاتی، شنود مکالمات و استفاده از تسلیحات و فنون رزم را فراگرفته‌اند.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

آرشیو موضوع : نجات یافتگان در آلبانی، ایران آزادی

 

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید