وصیت‌نامه دست‌نویس بن‌لادن منتشر شد. نگرانی بن لادن از کار گذاشتن ردیاب در دندان همسرش در ایران

0
1713

در میان این اسناد، پیش‌نویس یک سخنرانی طولانی دیده می‌شود که بن‌لادن پیش‌بینی می کند جنگ ویرانگری بین ایران و آمریکا در بگیرد: “کوس جنگ در شرق و غرب به صدا در آمده و در آستانه جنگ جهانی سوم، رئیس کاخ سفید منطقه ما را تهدید می‌کند، او ایران و متحدانش را در نظر گرفته است.” این نوشته بدون تاریخ است.در نامه‌ای به یکی از همسرانش که در ایران اقامت داشت، بن‌لادن اظهار نگرانی کرده بود که مراجعه همسرش به دندانپزشک ممکن است فرصتی به ایران داده باشد تا یک ردیاب کوچک را زیر پوست او کار بگذارد.بن لادن از همسرش خواسته بود تا تاریخ دقیق مراجعه به دندانپزشک و هر درمانی را که برایش انجام شده، هر چقدر جزئی، را به یاد بیاورد.این اسناد نشان می‌دهند رهبر سابق القاعده احتمال می‌داده که کشته شود. او در نامه‌ای در سال ۲۰۰۸ به پدرش نوشته: “اگر کشته شدم، برایم بسیار دعا و کارهای خیر کنید چون به دعای خیر شما برای رسیدن به منزل آخرت بسیار نیاز دارم.”

وصیت‌نامه دست‌نویس بن‌لادن منتشر شد

نگرانی بن لادن از کار گذاشتن ردیاب در دندان همسرش در ایران

بی بی سی ـ 02.03.2016

Image copyrightAP

دفتر مدیریت اطلاعات ملی آمریکا وصیت‌نامه دست‌نویس اسامه بن لادن و ۱۱۲ مدرک دیگر متعلق به او را منتشر کرد.

انتشار این اسناد نتیجه بازنگری اسناد طبقه‌بندی شده‌ای است که از تابستان گذشته با همکاری هفت نهاد اطلاعاتی و امنیتی آمریکا و کاخ سفید زیر نظر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) آغاز شده است.

این اسناد در حمله کماندوهای آمریکایی به مخفیگاه بن‌لادن در ابیت‌آباد پاکستان در سال ۲۰۱۱، که به کشته شدن او منتهی شد، به دست نیروهای آمریکایی افتاده است.

بن لادن در وصیت‌نامه خود خواسته بوده تا بخش اعظم ۲۹ میلیون دلار ثروت او در “جهاد در راه خدا” مصرف و مابقی آن بین بستانگانش تقسیم شود.

با اینکه بن‌لادن به اینکه این مبلغ در سودان است اشاره می‌کند معلوم نیست این پول در کجا نگهداری شده است. اینکه این مبلغ نقد بوده یا بصورت ملک و مستغلات است هم مبهم است.

او از بستگانی که ممکن است مدعی ارث شوند خواسته تا به وصیت او عمل کنند و آن مقدار از پولش را که در سودان مانده صرف جهاد کنند.

Image copyrightGetty
Image captionکماندوهای آمریکایی در حال تماشای تلویزیون در زمانی که باراک اباما خبر مرگ بن‌لادن را اعلام کرد

بجز وصیت‌نامه مابقی مدارک طیف وسیعی از موضوعات مختلفی را در بر می‌گیرد از جمله اختلافات القاعده با شاخه القاعده در عراق که در نهایت منجر به انشعاب و تشکیل گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) شد و همینطور نگرانی بن‌لادن درباره نگاه افکار عمومی به القاعده.

در میان این اسناد، پیش‌نویس یک سخنرانی طولانی دیده می‌شود که بن‌لادن پیش‌بینی می کند جنگ ویرانگری بین ایران و آمریکا در بگیرد: “کوس جنگ در شرق و غرب به صدا در آمده و در آستانه جنگ جهانی سوم، رئیس کاخ سفید منطقه ما را تهدید می‌کند، او ایران و متحدانش را در نظر گرفته است.” این نوشته بدون تاریخ است.

در نامه‌ای به یکی از همسرانش که در ایران اقامت داشت، بن‌لادن اظهار نگرانی کرده بود که مراجعه همسرش به دندانپزشک ممکن است فرصتی به ایران داده باشد تا یک ردیاب کوچک را زیر پوست او کار بگذارد.

بن لادن از همسرش خواسته بود تا تاریخ دقیق مراجعه به دندانپزشک و هر درمانی را که برایش انجام شده، هر چقدر جزئی، را به یاد بیاورد.

این اسناد نشان می‌دهند رهبر سابق القاعده احتمال می‌داده که کشته شود. او در نامه‌ای در سال ۲۰۰۸ به پدرش نوشته: “اگر کشته شدم، برایم بسیار دعا و کارهای خیر کنید چون به دعای خیر شما برای رسیدن به منزل آخرت بسیار نیاز دارم.”

او در نامه‌ای دیگر خطاب به “عموم امت اسلامی” از پیشرفت “جهاد مقدس” و شکست های آمریکا از در افغانستان صحبت کرده است.

Image copyrightGetty
Image captionمخفی‌گاه بن‌لادن در ابیت‌آباد

این نامه تاریخ ندارد اما به نظر می رسد در سال ۲۰۱۰ نوشته شده باشد:”ما به دهمین سال جهاد رسیده‌ایم و آمریکا و متحدانش هنوز به دنبال سراب هستند و در دریای بی‌ساحل گم شده‌اند.”

“آنها خیال می‌کردند جنگ آسان خواهد بود و در چند روز یا هفته به اهداف خود خواهند رسید بنابراین از نظر مالی آماده نبودند و حمایت مردمی هم ندارند تا جنگ را برای یک دهه یا بیشتر ادامه دهند.”

بن‌لادن در این نوشته‌ها معتقد است آمریکا در باتلاق افغانستان و در جنگی که نمی تواند پیرروز شود گیر افتاده است. در نامه‌ای بدون تاریخ که احتمالا بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۰ نوشته شده او وضعیت آمریکا را به وضعیت شوروی سابق در سال‌های آخر اشغال افغانستان تشبیه کرده است: “وضعیت آمریکا به مویی بند است، فقط کافی است کمی دیگر صبور باشیم، با صبر پیروزی از آن ماست.”

بن لادن کمی پیش از مرگ شاهد سقوط معمر قذافی دیکتاتور لیبی بود. او در نامه‌ای به تاریخ ششم اسانتقال به زباله‌دانفند ۱۳۸۹ خطاب به “امت ما در لیبی” از پیروزی القاعده سخن گفت: “حمد و ستایش خدای را که القاعده را اسباب دردسر او [قذافی] کرد، القاعده بر سینه‌اش نشست و او را به خشم و عذاب آورد. خدایی که القاعده را خار چشم و عامل مجازاتی مثال‌زدنی برای او کرد، این فرد واقعا رذل و متوهم که مایه دردسر ما در مقابل جهانیان بود.”

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

آرشیو موضوع : داعش

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید