ترجمه بخش‌هایی از مصاحبه آقای احسان بیدی با روزنامه دیتا ـ آلبانی

0
409

نظرت درمورد مجاهدین دیگری که به آلبانی خواهند آمد چیست؟ شنیده ام که قرار است دوهزار نفر دیگر بیایند. این تعداد که آمدند نباید به آنها آزادی زیادی داده شود. مهم این است که به این افراد امکان همان فعالیتی را که درعراق داشتند، داده نشود. مطمئن باشید که سازمان مجاهدین اپوزیسیون ایران نیست، این موضوع را امریکا بوجود آورده و آنها استفاده اش را میکنند. آنها تلاش میکنند که کلیه نفرات درآلبانی باشند. اگر دوهزار نفر اینجا بیایند و تحت کنترل نباشند آلبانی شکست خورده است. شما اهداف آنها را نمی دانید. شما فکر میکنید که آنها صرفاً ضد ایران هستند، شما نمی دانید که زیر چهره انسانی شان چند گرگ مخفی شده است… خواستید باور نکنید، ما درقرن 21 هستیم و برای درک کردن و رسیدن  به نتیحه لازم شما میتوانید فعالیت های این سازمان را در اروپای غربی و جهان عرب مشاهده کنید.

ترجمه بخش‌هایی از مصاحبه آقای احسان بیدی با روزنامه دیتا در آلبانی

سایت نجات یافتگان در آلبانی ـ 09.03.2016

لینک به منبع

مقدمه خبرنگار روزنامه دیتا

  احسان سه سال است که در آلبانی زندگی میکند،38 ساله و مهندسی مکانیک می باشد، درسال2013 وارد آلبانی شده، مدتی در شهرهای الباسان و سپس لوشنیا زندگی کرده، درحال حاضر بیش از یکسال است که در خانه ایی اجاره ایی درحومه تیرانا ساکن میباشد.

درآلبانی خود را چگونه احساس می کنید، آیا خود را در امنیت می بینید؟

من از اعضای سازمان مجاهدین خلق بوده‌ام که در کمپ های این سازمان اشرف و لیبرتی حضور داشته‌ام و به خاطر اختلافاتی که داشتم از آن‌ها جدا شدم الان هم در آلبانی هستم.

تاکنون با کمک پلیس و وزارت کشور تا حدودی احساس امنیت میکنم، هرچند بعضاً احساس ترس دارم، سازمان قصد دارد از هر جهت من را بایکوت کند، به نظر من سازمان مجاهدین دیکتاتوری بزرگتر از دولت ایران است. سازمان مجاهدین طوماری به امضا رسانده است که من را از آلبانی اخراج کنند و تلاش کرده ام که جلوی این اخراج را بگیرم.

یعنی اینکه شما هم ضد دولت ایران و هم ضد سازمان هستید، نسبت به کدامیک نفرت بیشتری دارید؟

سازمان مجاهدین، آنها خطرناکتر از دولت ایران هستند. من حامی آنها بودم و با آنها زندگی کردم و شکنجه های وحشتناکی را دیده ام که از سوی سران مجاهدین انجام شده است، دوستان من توسط آنها به قتل رسیده اند. بی آبرویی آنها حد نمی شناسد، با نفرات مجاهدین مشکلی ندارم آنان افرادی مثل من میباشند، ولی رهبران آنها هستند که مشکل سازند، بی عدالتی های زیادی را تحت نام دموکراسی و آزادی انجام داده اند.

نظرت درمورد مجاهدین دیگری که به آلبانی خواهند آمد چیست؟ehsan-bidi-3-251x300

شنیده ام که قرار است دوهزار نفر دیگر بیایند. این تعداد که آمدند نباید به آنها آزادی زیادی داده شود. مهم این است که به این افراد امکان همان فعالیتی را که درعراق داشتند، داده نشود. مطمئن باشید که سازمان مجاهدین اپوزیسیون ایران نیست، این موضوع را امریکا بوجود آورده و آنها استفاده اش را میکنند. آنها تلاش میکنند که کلیه نفرات درآلبانی باشند. اگر دوهزار نفر اینجا بیایند و تحت کنترل نباشند آلبانی شکست خورده است. شما اهداف آنها را نمی دانید. شما فکر میکنید که آنها صرفاً ضد ایران هستند، شما نمی دانید که زیر چهره انسانی شان چند گرگ مخفی شده است.

چرا باید حرف شما را درمورد مطلبی را می گوئید باور کنیم؟

خواستید باور نکنید، ما درقرن 21 هستیم و برای درک کردن و رسیدن  به نتیحه لازم شما میتوانید فعالیت های این سازمان را در اروپای غربی و جهان عرب مشاهده کنید.

سازمان به شما اجازه ازدواج نمی دهد، شما خود را استثنا کرده اید، آیا درآلبانی ازدواج کرده اید؟

من نزدیک بود با یک دختر آلبانیایی درشهر لوشنیا ازدواج کنم، رابطه عاشقانه ایی هم داشتیم. ولی بخاطر دلایلی که به ما مربوط نمی شود ازهم جداشدیم. خانم های آلبانیایی بجز ظاهر زیبایی که دارند بسیار وفادار می باشند.

 به خدا اعتقاد دارید؟

البته، اگر خدا نبود به اینجا نمی رسیدم، با کمک او موفق شدهام. ولی شخص بنیاد گرایی که میتوانید تصورکنید نیستم، به انسان و پس از آن به دین و مذهب او(خدا) احترام زیادی قایل هستم.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

آرشیو موضوع : آلبانی

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید