اطلاع‌ رسانی قطره‌ چکانی پلیس، تصفیه حساب سیاسی؟

0
870

اطلاع‌ رسانی قطره‌ چکانی پلیس، تصفیه حساب سیاسی؟ (+ فرد دستگیر شده نه کشمیری است و نه عطریانفر)

سایت کلمه، شانزدهم می ۲۰۱۶:… مینو دلنواز و زهره عطریان دو زنی هستند که احتمال داده می‌شود یکی از آنها هویت فرد دستگیر شده باشد. اما گمانه‌زنی‌ها در حد احتمالات باقی مانده است. بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی بر این باورند، این خبر که ناگهان عامل انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی پس از سالها دستگیر و به ایران منتقل می‌شود، خبر از پروژه‌ای دارد که تسویه‌حساب‌های سیاسی را به همراه دارد … 

خبرگزاری مهر، شانزدهم می ۲۰۱۶:
لینک به منبع

سردار اشتری عنوان کرد؛ فرد دستگیر شده نه کشمیری است نه عطریانفر/۱۰۰ مجرم ایرانی در خارج

فرمانده نیروی انتظامی با اعلام اینکه بیش از ۱۰۰ مجرم باید به کشور مسترد شوند، گفت: متهم شناسایی شده در آلبانی نه کشمیری است و نه عطریانفر.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین اشتری پیش از ظهر دوشنبه در اختتامیه جشنواره قرانی نیروهای مسلح ایران و عمان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بیش از ۱۰۰ مجرم ایرانی در کشورهای دیگر تحت تعقیب هستند، افزود: فرد شناسایی شده در کشور آلبانی نه کشمیری و نه عطریانفر است. این متهم خانمی است که در جریان بمب گذاری شرکت داشته و در تحقیقات پلیسی به ماموران پلیس شناسایی شده اما در حال حاضر کشور آلبانی از استرداد وی به ایران سر باز می زند.

وی در ادامه با اعلام اینکه بیش از ۱۰۰ مجرم ایرانی که در کشورهای دیگر مخفی شده اند در لیست اعلان قرمز پلیس اینترپل قرار دارند، اظهار داشت: خوشبختانه پلیس ایران طبق قراردادهای منعقد شده همکاری خوبی با کشورهای بین المللی دارد اما متاسفانه کشورهای دیگر از جمله کانادا در بحث خاوری و آلبانی در بحث مجرم منافقی که به تازگی شناسایی شده است از انجام همکاری با کشور ایران سر باز می زنند.

فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره فعالیت گشت های نامحسوس پلیس، گفت: فعالیت گشت های نامحسوس با جدیت و قوت ادامه دارد و با توجه به نظرسنجی های به عمل آمده مردم نیز از حضور این نیروها استقبال کرده اند و همکاری خوبی با ماموران پلیس دارند.

وی با اعلام اینکه گشت های نامحسوس بیشتر در زمینه برخورد با خرده فروشان مواد مخدر، توزیع کنندگان مواد مخدر و مزاحمان نوامیس فعالیت می کنند، افزود: افرادی که اقدام به ایجاد رعب و وحشت برای شهروندان می کنند نیز در گشت نامحسوس با آنها برخورد می شود.

سردار اشتری گفت: مردم نیز می توانند در اجرای این طرح به ماموران پلیس کمک کنند در صورت مشاهده اختلال در نظم و امنیت و ایجاد مزاحمت برای نوامیس شهروندان می توانند با شماره تلفن ۱۱۰ و ۱۹۷ تماس بگیرند.

فرمانده نیروی انتظامی درباره پوشش تابستانی و همچنین برخورد پلیس با بدپوششان نیز گفت: پلیس با نظارت دستگاه ها و همچنین پلیس اماکن جلسه ای را با شورای اصناف برگزار کرده است و مقرر شده اصناف از فروش کالاهایی که مغایرت با فرهنگ اسلامی دارند جلوگیری به عمل آورند.

سایت کلمه، شانزدهم می ۲۰۱۶:
لینک به منبع

اطلاع‌رسانی قطره‌چکانی پلیس و انواع شایعات در فضای رسانه‌ای

دستگیری عامل انفجار حزب جمهوری؛ نتیجه ۳۵ سال پیگیری یا پروژه سیاسی؟

چکیده : با آنکه نزدیکان احمدی‌نژاد قصد داشتند از خبر دستگیری یکی از عوامل بمب‌گذاری دفتر حزب جمهوری‌اسلامی در سال ۶۰ بهره‌برداری سیاسی کنند و آنان را به پروژه نفوذ گره بزنند، اما خبرهای بعدی این تلاش را خنثی کرد. برخلاف گمانه‌زنی‌ها و شایعات مطرح شده، عامل دستگیر شده مرتبط با انفجار ساختمان حزب جمهوری یک زن است. این در حالی بود که شایعاتی که از روز گذشته در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های خبری رد و بدل می‌شد، گمانه‌ها را بین دو نام مسعود کشمیری به محمدرضا کلاهی تغییر می‌داد…

کلمه – گروه خبر: با آنکه نزدیکان احمدی‌نژاد قصد داشتند از خبر دستگیری یکی از عوامل بمب‌گذاری دفتر حزب جمهوری‌اسلامی در سال ۶۰ بهره‌برداری سیاسی کنند و آنان را به پروژه نفوذ گره بزنند، اما خبرهای بعدی این تلاش را خنثی کرد.

برخلاف گمانه‌زنی‌ها و شایعات مطرح شده، عامل دستگیر شده مرتبط با انفجار ساختمان حزب جمهوری یک زن است. این در حالی بود که شایعاتی که از روز گذشته در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های خبری رد و بدل می‌شد، گمانه‌ها را بین دو نام مسعود کشمیری به محمدرضا کلاهی تغییر می‌داد.

عبد‌الرضا داوری یکی از نزدیکان محمود احمدی‌نژاد هم به نقل از برخی منابع که نام آن‌ها را فاش نکرده بود با قاطعیت نوشت که هویت فرد بازداشت شده مسعود کشمیری است.
داوری نوشت که او در تیرانا بازداشت شده و “با انتقال او به ایران، جعبه سیاه پروژه نفوذ در جمهوری اسلامی گشوده خواهد شد.”

اما وقتی در این میان نام “دفتر حزب” به میان آمد، نام مسعود کشمیری کنار رفت. زیرا او عامل انفجار دفتر نخست‌وزیری است که به شهادت رجایی و باهنر رییس‌جمهور و نخست‌وزیر وقت منجر شد. بنابراین گمانه‌ها به این سمت رفت که محمدرضا کلاهی عامل انفجار دفتر حزب دستگیر شده است.

انفجار در دفتر حزب جمهوری اسلامی در ۷ تیر ۱۳۶۰ منجر به شهادت هفتاد و پنج نفر از اعضای این حزب و از جمله آیت‌الله محمد بهشتی شد. عامل بمب‌گذاری در دفتر حزب محمدرضا کلاهی بود که توانست از ایران فرار کند. حال پس از سالها دوباره نام او بر صدر خبرها نشسته است.

پس از انتشار خبر دستگیری عامل بمب‌گذاری دفتر حزب، شایعاتی مبنی بر این منتشر شد که چون مدتها بوده محمدرضا کلاهی از سازمان مجاهدین خلق بریده و فراری بوده در یک بده بستان سیاسی با آمریکا از نتایج پس از توافق و اجرایی شدن برجام، به ایران تحویل شده است.

حتی بازار شایعه تا بدان جا پیش رفت که گفته شد هم مسعود کشمیری و هم محمدرضا کلاهی به ایران تحویل داده شده‌اند و پس از اخذ اعترافات مقابل دوربین در روزهای گذشته کشمیری اعدام شده است.

به خصوص آنکه دو سال پیش، پس از سالها مسعود کشمیری و محمدرضا کلاهی دو عضو سازمان مجاهدین که دو حمله تروریستی عظیم در ایران را به نام خود رقم زده بودند، در رستورانی در شهر کلن و هنگام رانندگی در شهر هامبورگ آلمان مشاهده شدند. دو عضوی که گفته می‌شد از سازمان بریده‌ و مدتها زندگی پنهانی داشته‌ و وقتی فهمیدند شناسایی شده‌اند به آلبانی رفته‌اند.

پازل بده بستان با کشورهای دیگر پس از برجام چندان دور از ذهن نمی‌آمد. اما توضیحات بعدی سردار منتظرالمهدی در تشریح جزئیات دستگیری نام کلاهی را نیز از فهرست خارج کرد.

سخنگوی پلیس اعلام کرد فرد دستگیر شده یک زن است و این خانم به استناد اعلان قرمز دستگیر شده است و در توضیح گفت: “اعلان قرمز اینترپل به مثابه حکم جلب سیار بین‌المللی است که پس از صدور این اعلان، این عضو گروهک تروریستی منافقین که در انفجار ساختمان حزب جمهوری اسلامی در سال ۶۰ دست داشته است، در کشور آلبانی دستگیر شد.

اما این توضیحات اندک نتوانست عطش خبری پیرامون این اتفاق را اندکی تسکین دهد. حال توجه‌ها به سوی همسر کلاهی که یکی از مقامات سازمان به شمار می‌رود معطوف شد.

کلاهی پس از فرار از ایران در عراق در بخش عارفی (روابط با عراق) با نام مستعار کریم فعالیت می‌کرده و همان جا با زنی سازمانی به نام خورشید فرجی زنوز اهل تهران ازدواج می‌کند. همسرش قبلاً‌ مسوول نهاد بوده که تنزل رده داشته، مدتی فرمانده گردان ارکان (پشتیبانی) و مدتی مسئول تأسیسات بوده است. او آموزش خلبانی را گذارنده، آخرین مسئولیتش به عنوان فرمانده یگان پدافند و به اصطلاح ارتش آزادیبخش سازماندهی شده است. گفته می‌شود کلاهی در سال ۱۳۷۰ نسبت به سازمان دچار شبهه می‌شود و دو سال بعد از مجاهدین جدا شده و از یک سال بعد از آن از عراق به آلمان می‌رود.

علاوه بر خورشید فرجی، دو نام دیگر هم در شبکه‌های اجتماعی در شایعات و اخبار ضد و نقیض منتشر شد. مینو دلنواز همسر مسعود کشمیری و همچنین زهره عطریان دو زنی هستند که احتمال داده می‌شود یکی از آنها هویت فرد دستگیر شده باشد.

اما همه گمانه‌زنی‌ها در حد احتمالات باقی مانده است. بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی بر این باورند، این خبر که ناگهان عامل انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی پس از سالها دستگیر و به ایران منتقل می‌شود، خبر از پروژه‌ای دارد که تسویه‌حساب‌های سیاسی را به همراه دارد.

(پایان)

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

چه کسی عامل انفجار حزب جمهوری اسلامی بود؟

۲۶ ارد ۱۳۹۵

چه کسی عامل انفجار حزب جمهوری اسلامی بود (+ گمانه زنی ها در مورد دستگیری در آلبانی)  الف، پانزدهم می ۲۰۱۶:…  مسعود رجوی در یکی …

چه کسی عامل انفجار حزب جمهوری اسلامی بود؟

محبوب ترین مطالب برای موضوع انفجار حزب جمهوری اسلامی

آرشیو موضوع : انفجار حزب جمهوری اسلامی

زن دستگیر شده در آلبانی، زهره عطریان‌فر نیست

زن دستگیر شده در آلبانی، زهره عطریان‌فر نیست

بر اساس اطلاعات دریافتی «تابناک»، ایران از سال‌ها پیش برای گروهی از منافقین که سوابق تروریستی و جنایی سنگینی در ایران داشتند در پلیس اینترپل اعلام قرمز کرده بود و جنایات این اشخاص ذکر شده بود تا کشورهایی که این اشخاص از آنها تردد می‌کند، اقدامات امنیتی و قضایی لازم را درباره آنها در دستور کار قرار …

چه کسی عامل انفجار حزب جمهوری اسلامی بود؟

چه کسی عامل انفجار حزب جمهوری اسلامی بود؟

چه کسی عامل انفجار حزب جمهوری اسلامی بود (+ گمانه زنی ها در مورد دستگیری در آلبانی)  الف، پانزدهم می ۲۰۱۶:…  مسعود رجوی در یکی از این ملاقات‌ها صریحاً در مورد مسئولیت سازمان در انفجار هفتم تیر سخن می گوید. وی در دیداری با سپهبد طاهر جلیل حبوش رئیس سازمان کل اطلاعات عراق در سال …

 همچنین:
http://iran-interlink.org/fa/index.php?mod=view&id=10252

هفت تیر، سی سال پس از بمب گذاری دفتر حزب جمهوری اسلامی

(مجتبی واحدی و مسعود خدابنده در برنامه افق، صدای امریکا)

.

… بزرگترین خطای مجاهدین این بود که با کشتن آیت الله بهشتی به روند دموکراسی در ایران آسیب زدند. گفته های علی یونسی وزیر اطلاعات دولت اصلاحات در گفتگو با شرق به مناسبت سی امین سالگرد بمب گذاری دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی. سی سال پیش در همین ساعات آیت الله سید محمد حسینی بهشتی نخستین رئیس دیوان عالی ایران پس از انقلاب، اولین دبیر کل حزب جمهوری اسلامی و نایب رئیس مجلس خبرگان قانون اساسی در انفجار مهیبی در سالن اجتماعات دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی در سرچشمه باتفاق محمد منتظری و بیش از هفتاد تن دیگر از جمله بیست و هفت نماینده مجلس، چهار وزیر و دوازده معاون وزیر کشته شدند. هر چند عامل انفجار هفتم تیر محمد رضا کلاهی دانشجوی دانشگاه علم و صنعت …

برنامه افق، تلویزیون صدای امریکا، بیست و هشتم ژوئن ۲۰۱۱
http://www.voanews.com/persian/programs/tv/113209144.html

لینک جهت دانلود (صد مگا بایت، سی دقیقه)

همین ویدئو در یو تیوب:

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید