حضور خانواده های قربانیان فرقه مجاهدین در پارلمان عراق

0
650

حضور خانواده ها در پارلمان عراق (+ نامه به نخست وزیر عراق)

بنیاد خانواده سحر، بغداد، سوم اوت ۲۰۱۶:…  آقای عدنان شهمانی نماینده مجلس و رئیس کمیته رسیدگی به پرونده مجاهدین خلق در کمیسیون حقوق بشر پارلمان عراق در جمع خانواده ها سخنرانی نمود. او به آنان اطمینان داد که هر آنچه در توان او و همکارانش باشد برای احقاق حق مسلم خانواده ها یعنی دیدار با عزیزانشان در اردوگاه لیبرتی انجام خواهد داد. او گفت که پرونده مجاهدین خلق … 

حضور خانواده ها در پارلمان عراق

لینک به منبع

امروز سه شنبه ۲ اوت ۲۰۱۶، خانواده های دردمند و رنج کشیده اسرای گرفتار در چنگ رجوی در اردوگاه لیبرتی در یکی از سالن های ساختمان پارلمان عراق حاضر شده و با نمایندگان مجلس دیدار و گفتگو کردند. تعدادی از خبرنگاران نیز در این دیدار حضور داشتند.

آقای عدنان شهمانی نماینده مجلس و رئیس کمیته رسیدگی به پرونده مجاهدین خلق در کمیسیون حقوق بشر پارلمان عراق در جمع خانواده ها سخنرانی نمود. او به آنان اطمینان داد که هر آنچه در توان او و همکارانش باشد برای احقاق حق مسلم خانواده ها یعنی دیدار با عزیزانشان در اردوگاه لیبرتی انجام خواهد داد. او گفت که پرونده مجاهدین خلق در کمیسیون حقوق بشر مجلس عراق در حال بررسی است و قطعا موضع مشخص در این خصوص اتخاذ خواهد شد.

خانواده ها تأکید کردند که خواسته ای به غیر از دیدار با عزیزان خود و کسب اطلاع از احوال آنان ندارند که این ابتدائی ترین حقشان توسط فرقه رجوی نادیده گرفته میشود و متأسفانه کمیساریای عالی ملل متحد برای پناهندگان که مسئول مستقیم اردوگاه است نیز نه تنها از انجام وظایف خود طفره رفته بلکه عملا به سود رجوی وارد میشود.

در این جلسه چند تن از نمایندگان خانواده ها به بیان درخواسته های جمع پرداختند و سپس برخی از پدران و مادران دل سوخته در گفت و گویی صمیمی از رنج هایی که در این سال ها کشیده اند سخن گفتند. جناب شهمانی نیز در پاسخ به خانواده ها، روند طی شده در خصوص تلاش های دولت عراق برای به سرانجام رساندن پرونده ی مجاهدین خلق را تشریح نمود. خانواده ها در این ملاقات بر خواسته ی همیشگی خود یعنی ملاقات با عزیزانشان تاکید کردند.

جناب شهمانی ضمن ابراز همدردی با خانواده ها و خصوصا مادران چشم انتظار مجددا قول مساعدت و یاری داد و تأکید کرد از هیچ کوششی برای گرفتن اجازه ملاقات با اسیران گرفتار در فرقه رجوی دریغ نخواهد کرد.

در پایان این دیدار، نامه زیر به نمایندگان و اعضای کمیسیون حقوق بشر تحویل گردید:

نماینده گان محترم مجلس عراق و کمیسیون حقوق بشر

ما امضاء کنندگان ذیل این نامه، خانواده هایی هستیم که فرزندان و بستگان ما هم اکنون در کمپ لیبرتی تحت نظارت کمیساریا و دولت عراق ساکن هستند.

فرزندان ما در حصار تشکیلاتی سازمان مجاهدین خلق به دام افتاده اند و شما مسئول حفاظت از آنان هستید.

ما از نمایندگان محترم مجلس و کمیسیون حقوق بشر عراق و کمیساریای ملل متحد برای پناهندگان در بغداد می خواهیم بدرخواست ملاقات ما با فرزندانمان ترتیب اثر بدهند و اقدام جدی بعمل آورند.

ما خانواده ها دو و بعضا سه دهه است که با فرزندانمان هیچ ملاقاتی نداشته ایم و این ناشی از کنترل ذهن و جسم سازمان مجاهدین خلق بر روی فرزندانمان بوده است.

درخواست ما خیلی واضح و صریح است. ما خواستار دیدار با عزیزانمان هستیم که بخاطر این موضوع هزاران کیلومتر رنج سفر را بجان خریده ایم تا بلکه فرزندانمان را در آغوش بکشیم. آیا این حق مسلم و طبیعی مادران و پدران و فرزندان و خواهران و برادران آنها نیست؟

ما طبق موازین و منشور ملل متحد و کنوانسیونهای حقوق بشری درخواست دیدار می نماییم. خواهشمندیم اقدام کنید. ما با فرزندانمان تنها چند ده متر فاصله داریم. آیا این درخواست کمک در راستای اهداف انساندوستانه انسانهای آزادیخواه و خواهان استقلال واقعی نیست؟ ما منتظریم و به اقدامات فوری خیر خواهانه شما در این زمینه چشم امید دوخته ایم.

درست است که کار انتقال شروع گردیده ولی این از نقطه نظر ما خانواده ها کافی نیست. اولا به دلیل شرایط امنیتی حاضر در عراق خصوصا” گلوله باران اخیر لیبرتی و حوادث مشابه آن و ثانیا به دلیل شرایط طاقت فرسای آب و هوایی و امکان بخطر افتادن جان عزیزانمان بر اثر گرما و شیوع بیماری ناشی از آلودگی محیط زندگی شان.

ما خانواده ها نگرانی عمیق خودرا از شرایط نگهداری فرزندانمان در لیبرتی و پروژه بسیار کند روند انتقال آنان به کشورهای ثالث اعلام می کنیم.

در پایان خاطر نشان می سازیم ملاقات و دیداری صمیمانه بدور از ترتیبات تشکیلاتی سازمان مجاهدین خلق در لیبرتی، خواست ما خانواده ها است که هزاران کیلومتر دور تر و با هزاران امید بدینجا روانه شده ایم.

ما خانواده‌ها توجه مسئولین و دولتمردان عراق، کمیساریای عالی ملل متحد برای پناهندگان را به خواسته هایمان جلب نموده و پاسخ عاجل به این درخواست را خواستاریم.

رونوشت

کمیساریای عالی ملل متحد برای پناهندگان UNHCR
صلیب سرخ جهانی ICRC
دیدبان حقوق بشر HRW

خانواده های عزیمت کننده به درب کمپ لیبرتی جهت دیدار حضوری با فرزندانمان

اسامی و امضاهای خانواده ها

نامۀ خانواده های متحصن جلوی لیبرتی به نخست وزیر عراق

لینک به منبع

بسم الله الرحمن الرحیم

عالیجناب دکتر حید رالعبادی

نخست وزیر محترم دولت جمهوری عراق

با درود فراوان، بطوریکه مستحضر هستید ما امضا کنندگان این درخواست شمار کثیری از خانواده ها و بستگان اعضای سازمان مجاهدین خلق هستیم که هم اینک در کمپ الحریه (لیبرتی) تحت نظارت کمیساریا و تحت حفاظت پلیس محترم عراق مستقر هستند.

ما شهروندان ایرانی مهمان دولت و ملت عراق هستیم و تنها برای جامۀ عمل پوشاندن به یک درخواست بدینجا آمده ایم و آن درخواستی ساده و صریح تنها ملاقات و دیدار با عزیزانمان می باشد.

ما مدت سه روز است از طرق قانونی در بغداد حضور داریم و جهت دیدار فرزندانمان مدت دو روز است به کمپ موسوم به الحریه مراجعه نموده ایم ولی با سه مانع جدی مواجه شدیم که امکان این دیدار را به صفر می رسانند.

مانع اول کمیساریای امور پناهندگان سازمان ملل مستقر در بغداد همسو و تامین کننده منافع سازمان مجاهدین خلق و نه خانواده ها و بستگان اعضای کمپ.
مانع دوم پلیس محترم عراق مامور حفاظت کمپ.

مانع سوم سازمان مجاهدین خلق می باشد که با ایجاد موانع بتونی و سیم های خاردار ورودی کمپ را به میدان جنگی تبدیل کرده و عده ای از مأموران خود را با سنگ و چوب و چماق در پشت این موانع مستقر نموده است.

تنها خواسته بحق ما خانواده ها که با تحمل سختیهای فراوان سفر , خودرا بدرب کمپ لیبرتی رسانده ایم، دیدار یکساعته با فرزندانمان پس از دو و یا سه دهه تحمیل محرومیت ملاقات از جانب سازمان مجاهدین خلق می باشد.

عالیجناب،

متاسفانه در برخورد خشن گارد داخلی وابسته به سازمان مجاهدین خلق که با سنگ پرانی و با چوب و چماق به جنگ عاطفۀ انسانی خانواده های خواستار دیدار با عزیزانشان برخاسته اند پیر مردی که فرزندی در داخل کمپ دارد سنگباران شده و بشدت مجروح و مصدوم شد و این درحالی است که پلیس حفاظت موسوم به سوات مستقر در صحنه همسو با گارد مجاهدین افراطی و خشن کمپ گام برداشته و نتوانسته است موانع فیزیکی را برطرف و شرایط دیدار را برقرار نماید.

ما خواستار تحقیق وبرخورد قانونی با مسببان این حادثه تروریستی علیه خانواده ها هستیم وخواستار رفع موانع موجود و مشکلات بوجود آمده بوده دست یاری بسوی شما نخست وزیر محترم عراق دراز می کنیم.

ما اعتقاد داریم مسئولان محترم عراقی حامی این دیدار انساندوستانه ما خانواده ها با فرزندانمان در کمپ لیبرتی هستند لذا خواستار رفع موانع قانونی و اجرایی این دیدار هستیم.

خانواده های ایرانی که هریک فرزندان و بستگانی در کمپ الحریه دارند

بغداد – ۳ اوت

______________________________

محمد حسین سبحانی: ” مرحوم مسعود رجوی “

آرشیو موضوع : تحقیق و پژوهش

ملاقاتی فقط برای عکس و فیلم گرفتن و تبلیغات

ملاقاتی فقط برای عکس و فیلم گرفتن و تبلیغات!  قربانعلی حسین نژاد، پیوند رهایی، دوم اوت ۲۰۱۶:…  مریم رجوی و هیأت همراهش در دیدار با شما (دیداری که طبق گزارش رسانه های رسمی فلسطینی و حتی خود سازمان مجاهدین هیچگونه صحبتی از سوی آقای محمود عباس در حمایت از این سازمان و مسائل مربوط به …

خاطره ای دردناک از عراق: آقای رجوی شما از آن زمان مُردید!

بله آقای رجوی شما که در عراق و مخصوصاً زمان صدام هرگز فکر نمی‌کردید یک روزی پای مجاهدین به خارج از اسارتگاه اشرف برسد و ما را مظلوم و بی‌کس پنداشته بودی و هر آنچه خواستی بر سرمان آوردی و اگر هم اعتراض می‌کردیم راه زندان ابوغریب و نشانی مخابرات اربابت صدام را می دادی، بله شما از …

مریم سنجابی:فرار سران رده یک فرقه رجوی از لیبرتی و فریب کاری پیرامون شخص رجوی

فرار سران رده یک فرقه رجوی از لیبرتی و فریب کاری پیرامون شخص رجوی  مریم سنجابی، ندای حقیقت، نوزدهم ژوئیه ۲۰۱۶:…  ولی من از این فرصت میخواهم استفاده نموده و به همه خانواده های مظلوم اسیران و اعضای قربانی شده و مجامع بین المللی بیطرف هشدار داده و اعلام می کنم این کار هم یک …

مهاجرانی :ترکی بن فیصل و اعلام مرگ یک مومیایی

اکنون در دوره ی شعار هزار اشرف، همان تک پایگاه اشرف نابود شده است و در یک عملیات مسلحانه هم بسیاری از سران سازمان به قتل رسیدند. اموال و تاسیسات اشرف را هم حراج کردند. بازماندگان اشرف نشان هم که به لیبرتی رفتند. نه اشرفی ماند و نه ارتش آزادی بخشی. باید پرسید این شعار هزار اشرف که …

سخنرانی محمد حسین سبحانی در جلسه فعالین حقوق بشر در پاریس ـ ۹ یولی ۲۰۱۶

اما همانطور که در ابتدا اشاره کردم؛ نکته‌ای که این روز را تاریخی کرد نه بخاطر اهمیت سازمان مجاهدین بود و نه بخاطر اهمیت دستگیری مریم رجوی ، بلکه از این جهت این روز تاریخی است که چشم و گوش مردم جهان با پدیده …

محمد حسین سبحانی: ” مرحوم مسعود رجوی “

تصور من این است که باید معمای ” مرحوم مسعود رجوی ” را در محورهای 7 و 8 جستجو کرد. البته روشن است که باید  به همه این فرضیه ها ، اول از همه،  فرقه مجاهدین خلق و رهبری آن پاسخ بدهند که البته …

ایران قلم: در مراسمی که از جانب یک سازمان فرقه گرا و تروریستی برگزار می شود، شرکت نکنید

مسعود رجوی و مریم رجوی و سران این فرقه  به دلیل خیانت هایی که علیه مردم ایران مرتکب شده اند نه تنها از هیچ پایگاه مردمی برخوردار نیستند بلکه به شدت مورد تنفر و انزجار آحاد ملت ایران قرار دارند و به همین دلیل قادر نیستند که ایرانیان …

عمل چریکی و مسلحانه هم ترویج خشونت می​کند و هم …

عمل چریکی در ذات خود یک عمل متناقض است که هم ترویج خشونت می​کند و هم ترویج شجاعت، از خود گذشتگی، ایثار و فداکاری در راه مردم، در راه آرمان و در راه سازمان و چون به افراط فداکاری می​کند، به خودش حق می​دهد دست به خشونت​هایی بزند که از نظر یک روح دموکراتیک و انسانی یا محکوم …

علی جهانی: چه کسی جاسوس و خائن هست؟

از همه می خواهم که قضاوت کنند که بعنوان مثال بنده که  برای تهیه معیشت زندگی  ؛ روزی نه ساعت در رستوران مشغول کار سخت هستم و با حد اقل در آمد  در یک  خانه ای اجاره ای زندگی می کنم و سالی یک بار چند هفته تعطیل هستم ولی  حتی پس اندازی برای رفتن به تعطیلات …

گفتگو با سعید شاهسوندی ـ پیش‌زمینه‌های جزوه سبز (۲)

اکنون تقی شهرام دستش از دنیا کوتاه است و کسی نمی‌خواهد بر زخمهای کهنه نمک بپاشد. او انگیزه مبارزه با ستم و میرایی داشت و با کسانیکه دستشان از دور بر آتش بوده است اصلاً و ابدا قابل قیاس نیست. از آنجا که نقش فرد در تاریخ (چه سازنده و چه مخربانه) واقعی است، باید ببینیم چه باید کرد که …

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید