کشتکار: قابل توجه مزدوران و وطن روشان فرقه رجوی (۲)

0
488

قابل توجه مزدوران و وطن روشان فرقه رجوی (۲)

 نادر کشتکار، وبلاگ کشتکار، بیست و ششم اوت ۲۰۱۶:…  سایت بی بی سی در تحلیلی تحت عنوان چرخش ترکیه در سوریه و نادیده گرفتن عربستان،از توافق پشت پرده ای میان ترکیه و امریکا از سویی وایران و روسیه از سوی دیگربر سر آینده سوریه پرده برداشت ،توافقی که در آن نشانی از دولت عربستان در آن به چشم نمیخورد. بر اساس این توافق بشار اسد تا سال آینده که موعد انتخابات ریاست جمهوری در کشورش سر برسد،بر سر قدرت … 

لینک به منبع

لینک به قسمت اول

قابل توجه مزدوران و وطن روشان فرقه رجوی (۲)

مدت زمانیست که فرقه رجوی خوش رقصی و دم تکان دادن برای وهابیون عربستان را علنی کرده و در سیمای باصطلاح مقاومتشان که بیشتر به سیمای مشتی آدم وطن فروش شباهت پیدا کرده، و همینطور در سایتهای رسمی و پوششی خود با کوشش بسیار سعی بر تطهیر و توجیه جنایتهای آل سعود در منطقه و بخصوص در یمن و سوریه پرداخته و میپردازد.

بعد از پوچ در آمدن تمامی تحلیلهای این فرقه در عراق و شکست و به بن بست رسیدن تحلیلها و معادلاتشان در عرصه نظامی ،بنظر میرسد در سیاستها و خط مشی خود در معادلات منطقه ای نیز دچار ورشکستگی شده اند و در عر صه سیاسی نیز با حمایتهای خود از جنایتهای دولت عربستان و گروهای تروریستی دست ساز آل سعود ،همچون داعش در منطقه نه تنها در عرصه بین المللی بلکه در نزد افکار عمومی وهموطنان ایرانی چه در داخل و چه در خارج از ایران نیزبیش از بیش مورد تنفر و انزجار قرار گرفته اند.

مریم رجوی در ابتدای شکل گیری داعش و آغاز جنایاتشان در عراق از آنها تحت عنوان مردمان و عشائرانقلابی یاد و تجلیل کرد.بعد از آنکه داعش موفق به اشغال بخشهای وسیعی از خاک سوریه و عراق شد،خوش رقصی های این فرقه برای عربستان نیز علنی ترشد.

در ابتدای شروع جنگ داخلی در سوریه ،دولتهایی نظیر عربستان ،قطر و ترکیه این تصور را داشتند که عمر دولت بشار اسد نمیتواند به بالاتر از یک و یا دوسال برسد. کشورهای مذکور و امریکا در ابتدا بشدت و بطور علنی و بدفعات مخالفت خود را با حضور نمایندگان دولت بشار اسد و همینطور ایران به عنوان یکی از طرفهای در گیر در این مناقشه را در مذاکرات صلح اعلام کرده و میکردند.

چندین نشست در سطح بین المللی و با حظور کشورهای ترکیه ،قطر ،عربستان ،امریکا ،روسیه و چند کشور اروپایی دیگر از جمله آلمان و همینطور نمایندگان گروههای نظامی در گیر با دولت سوریه در کشورهای مختلف برگزار شد.اما هیچ کدام به سرانجامی نرسید و این در حالی بود که بارها بان کی مون دبیر کل سازمان ملل و همینطور کشورهای با نفودی چون آلمان و روسیه بر ضرورت حضور ایران درمذاکرات صلح تاکید کرده و میکردند.

در آنزمان نیز فرقه رجوی که کاری جز تکرار و کپی تبلیغات ضد ایرانی وهابیون عربستان و بازتاب آن در سایتهای مجازی و تصویری خود نداشت ،بنظر از وضعیت موجود رضایت داشته وبه بازی گرفته نشدن ایران در معادلات منطقه ای را دستگاههای تبلیغاتی نیروههای ائتلاف به رهبری عربستان و فرقه رجوی جشن میگرفتند.

اما کم کم قدرتهای جهانی از روی اجبار و از سر استیصال در یافتن یک راه حل اساسی برای بحران سوریه،نه تنها به حضور ایران تن داده و از مواضع قبلی خود عقب نشینی کردند ،بلکه به درخواست ایران با حضور نمایندگان دولت بشار اسد نیز در فرایند مذاکرات صلح موافقت کردند.

اما گویا چرخیدن معادلات منطقه بر خلاف آنچه دولت عربستان و فرقه رجوی تصور میکردند همچنان ادامه دارد.

سایت بی بی سی در تحلیلی تحت عنوان چرخش ترکیه در سوریه و نادیده گرفتن عربستان،از توافق پشت پرده ای میان ترکیه و امریکا از سویی وایران و روسیه از سوی دیگربر سر آینده سوریه پرده برداشت ،توافقی که در آن نشانی از دولت عربستان در آن به چشم نمیخورد.

بر اساس این توافق بشار اسد تا سال آینده که موعد انتخابات ریاست جمهوری در کشورش سر برسد،بر سر قدرت خواهد ماند و پس از آن ،دیگر در انتخابات نامزد نخواهد شد تا راه برای تشکیل حکومت ودولتی که مورد توافق ایران ،امریکا،روسیه وترکیه باشد باز شود.

اما نه تنها ترکیه بلکه بنظر میرسد ،قطر نیز که در این سالیان متحد نزدیک عربستان در مناقشه سوریه بوده است نیز در حال چرخش است.سخنان اخیر وزیر خارجه قطر آقای محمدآل ثانی که بر ضرورت پایان هر چه سریعتر جنگ در سوریه تاکید و پافشاری کرده است،از دید تحلیگران عرب موضعگیری در برابرعربستانی است که بر حمایت از نیروهای مسلح در سوریه تا غلبه کامل آنها بر نظام حاکم اصرار میورزند.

خشم سیاستمداران سعودی از تغییرات اخیر را میتوان از مقاله ای تحت عنوان هم پیمانی “ملا،تزار،سلطان وجلاد” در روزنامه الشرق الاوسط بوضوح و روشنی دید.

بهر حال بنظر میرسد نحوست فرقه رجوی بعد از صدام حسین حالا گریبان سعودیها را گرفته است.با از بین رفتن داعش در عراق و سوریه ،که تنها برگ برنده عربستان در این کشورهاست ،قدرت و سهم اصلی را در این دو کشور ایران خواهد برد بخصوص در عراق.

فرقه رجوی نیز باید برای دو تا سه سال آینده به فکر جایگزین دیگری غیر از وهابیون آل سعود برای نوکری و مزدوری باشند.و برای این منظور این فرقه باید همچنان منتظر مانده و ببینند که در آینده در کدام شکاف میتوانند به حیاتشان ادامه دهند.والبته دعا کنند که شکاف قابل مانوری برای ادامه زندگیشان نصیبشیان شود ،چه بدون شکاف نمیتوانند اساسأ جلوه و حیاتی داشته باشند.

والسلام

نادر کشتکار

آلمان

*** 

عربستان سعودی مجاهدین خلق داعش و تروریسمهشدار امنیتی آلمان درباره ماجراجوئی های عربستان

مریم رجوی مزدور عربستان سعودی گردن زدن را تایید می کنداز «ضارب دختران» تا «اعدام ضدبشری یک زندانی»! نگاهی به مواضع متناقض مریم رجوی

همچنین:

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید