نامه مطهری به پورمحمدی درباره فایل صوتی آیت الله منتظری

0
1139

نامه مطهری به پورمحمدی درباره فایل صوتی آیت الله منتظری

خبرگزاری ایسنا، تهران، بیست و هفتم اوت ۲۰۱۶:… این امر محل بحث نیست. محل بحث این است که با توجه به این که از نظر اسلام و در حکومت اسلامی حتی به چنین جانیانی و طرفداران آنها نیز نباید ظلم شود آیا شایعاتی که درباره اتفاق سال ۶۷ درباره نحوه اجرای حکم امام(ره) گفته می‌شود صحت دارد یا خیر؟ جناب عالی که همراه آقایان رئیسی، نیّری و رازینی در متن این قضیه بودید باید ضمن توضیح ماجرا،  یا می‌فرمودید این شایعات به هیچ وجه … 

لینک به منبع

نامه مطهری به پورمحمدی درباره فایل صوتی آیت الله منتظری

علی مطهرینایب رییس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به وزیر دادگستری درباره اظهارات اخیر وی در خصوص فایل صوتی آیت الله منتظری بر لزوم ارائه توضیحاتی در زمینه شایعات مربوط به سال ۶۷ تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، علی مطهری در این نامه که آن را در اختیار ایسنا گذاشته، آورده است:

«جناب حجت‌الاسلام آقای پورمحمدی دامت برکاته

وزیر محترم دادگستری

با اهداء سلام، به عرض می‌رساند در صحبت خود در ارتباط با انتشار فایل صوتی مرحوم آیت‌الله منتظری، فرموده‌اید: «برخی دنبال تطهیر دشمنان خون‌آشام این ملت هستند که در قساوت و خونریزی به صغیر و کبیر رحم نکردند به طوری که همه افراد در ترس قساوت آنها بودند.»

متأسفانه این، مشکل کشور ماست که مسئولان به جای توضیح یک مسئله و پاسخ به سؤالی که برای برخی اذهان ایجاد شده است به مغالطه می‌پردازند و از عواطف انسانی و دینی و انقلابی مردم بهره‌برداری می‌کنند و هیچ گاه به سؤال مورد نظر پاسخ نمی‌دهند. در موضوع فایل صوتی مذکور همه مسئولانی که پاسخ دادند صرفا به جنایتکاری منافقین از یک سو و عظمت شخصیت امام خمینی(ره) از سوی دیگر پرداختند و هیچ پاسخی به سؤال ندادند و در واقع توضیح واضحات دادند.

انحرافات فکری و جنایات بزرگ منافقین بر همه روشن است و گروه فرقان هم که شخصیتی به عظمت آیت‌الله مطهری را به شهادت رساند شاخه‌ای از منافقین بود. این امر محل بحث نیست. محل بحث این است که با توجه به این که از نظر اسلام و در حکومت اسلامی حتی به چنین جانیانی و طرفداران آنها نیز نباید ظلم شود آیا شایعاتی که درباره اتفاق سال ۶۷ درباره نحوه اجرای حکم امام(ره) گفته می‌شود صحت دارد یا خیر؟ جناب عالی که همراه آقایان رئیسی، نیّری و رازینی در متن این قضیه بودید باید ضمن توضیح ماجرا،  یا می‌فرمودید این شایعات به هیچ وجه صحت ندارد و یا می‌فرمودید ممکن است قصورهایی هم صورت گرفته باشد که در صورت اثبات از خانواده‌های آنها عذرخواهی و جبران خسارت خواهد شد.

این روش برخلاف تفکر رایج که کتمان خطاهای احتمالی را موجب تقویت نظام می‌داند و بلکه نوعی عصمت برای جمهوری اسلامی قائل است، موجب جلب اعتماد بیشتر مردم و استحکام افزون‌تر نظام اسلامی است.

از خدای متعال توفیق الهی روزافزون جناب‌عالی را مسئلت می‌کنم.

با تقدیم احترام

علی مطهری»

خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) برای انتشار پاسخ وزیر محترم دادگستری به این نامه آمادگی دارد.

متن مصاحبه پور محمدی با صدا و سیما
لینک به منبع

پورمحمدی: توسل به منافقین نشانه استیصال و دست خالی بودن دشمنان

وزیر دادگستری : اینکه برخی دشمنان خارجی و برخی داخلی ها به منافقین متوسل می شوند نشان دهنده دست خالی بودن آنها و اقتدار و موفقیت ملت ایران است.

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا برخی در داخل به فکر تطهیر منافقین افتاده‌اند؟ افزود:‌ بحثی که این روزها درباره منافقین اتفاق افتاد فراتر از بحث تطهیر اینهاست و موضوع تطهیر موضوعی است که زیر هدف بزرگتری قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه امروز ما در عرصه داخلی از استحکام قوی برخوردار شده ایم گفت: اقتدار و انسجام مقبول داخلی در عرصه های مختلف از جمله سیاسی ، اجتماعی ، امنیتی ، اقتصادی و فرهنگی کسب کرده ایم و دستاوردهای برجسته ای بدست آورده ایم.

وزیر دادگستری افزود: ثمره اقتدار داخلی ما در عرصه بین المللی و منطقه ای هم موجب پیشرفتها و موفقیتهای بسیار بزرگی شده است و امروز همه گواهی می دهندکه جمهوری اسلامی ایران در منطقه غرب آسیا، بازیگر و تعیین کننده بسیاری از مناسبات و نقش‌آفرین است.

پورمحمدی گفت: ‌اینها خشم و غضب اسرائیلی ها، عربستانی ها و اذناب آمریکا را ایجاد کرده است و این عقده‌گشایی ها، پرخاشگری ها و رفتارهای خارج قاعده و عرف را از اینها می بینیم و اینها همه به این خاطر است که جمهوری اسلامی ایران دور جدی و تحرک تاثیر گذاری را در منطقه ایجاد کرده است.

وزیر دادگستری با اشاره به اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی هم جایگاه مناسبی بدست آورده است افزود: تا پیش از این به ما می گفتند که خلاف عرف بین المللی حرکت می کنیم و ما را در شورای امنیت ، سازمان ملل و نهادهای بین المللی محکوم می کردند و آمریکایی ها بنام جامعه بین المللی حرف می زدند اما اکنون این حرفها عوض شده است و ما دیگر در شورای امنیت و سازمان ملل و نهادهای بین المللی محکوم نیستیم و دیگر آمریکا حق ندارد به عنوان نماینده جامعه بین الملل حرف بزند.

پورمحمدی گفت: اگر ما پیش از این جایگاه اتهامی داشتیم اکنون جایگاه شاکی و تهاجمی داریم و ما اکنون مدعی هستیم و به آمریکا می گوییم که تو طرفدار تروریستها هستی و از آنها حمایت می کنی؛ تو دنبال آشوب و ناامنی در منطقه و جاهای مختلف جهان هستی؛ تو داری برجام را لغو می کنی؛ ما که طبق عرف جهانی نشسته ایم و مذاکره کرده ایم و توافق کردیم و تو ناقض پیمان و عهدشکن هستی و بدجنسی می کنی.

وزیر دادگستری با اشاره به اینکه تغییر جایگاه جمهوری اسلامی ایران به سبب موضع اقتدار داخلی و حضور در عرصه های جهانی و بین المللی است افزود: این دست و پازدن هایی که آمریکا و برخی غربی ها ، اسرائیلی ها و عربستانی ها انجام می دهند دقیقا از موضع انفعال و ضعف است.

پورمحمدی گفت: وجهه شفاف جمهوری اسلامی ایران به عنوان وجهه ضد ترور، ضد خشونت و ضد ظلم برجسته است و آنها می خواهند این وجهه را خراب کنند و نقش و تاثیرگذاری ما را کاهش دهند.

وزیر دادگستری افزود: جالب است که به منافقین به عنوان منفورترین ، وقیح‌ترین، شکست خورده ترین و خبیث ترین جریان متوسل شده اند و این نشان می دهد که دستشان خالی است و اگر مستمسک و ابزار قوی تری داشتند حتما به آن تمسک می کردند.

پورمحمدی گفت: اینکه ناچار می شوند به منافقین رو آورند نشان می دهد که دستشان خالی است و این نشان دهنده اقتدار، پیروزی و موفقیت ملت ماست.

وزیر دادگستری با اشاره به اینکه جریان نفاق اکنون به عنوان جریان منفور ، خبیث ، لجن و ملعون در جامعه شناخته می شود افزود: اینها از ابتدای انقلاب، جنایت، ترور، خباثت و آدم کشی کردند و در جنگ همه نقشه های ما را لو می دادند و همه عملیات ها که با عدم توفیق روبرو بود تقصیر این منافقین بود.

پورمحمدی گفت: موشک باران ها و بمباران ها با آدرس و جاسوسی منافقین صورت می گرفت و در ادامه آنها علیه ملت ما عملیات نظامی کردند و با کمک صدام و غربی ها وارد خاک ما شدند و به قول خودشان آمده بودند پایتخت را بگیرند و تصمیم گرفته بودند ترور و تسویه خونین راه بیاندازند.

وزیر دادگستری افزود: منافقین به دست انتقام و مجازات ملت ما در یک دوره ای محکوم شدند و هنوز ملت ما مدعی اینهاست و اینها باید مجازات شوند و فکر می کنند می توانند از مجازات ملت ما فرار کنند و حالا به شکل مدعی، می خواهند خودشان را ظاهر کنند و دیگران هم می خواهند اینها را به اصطلاح تطهیر کنند تا اینها مدعی شوند؛ اینها چه کسی هستند که بخواهند از نظام و ملت ما سوال کنند؟ اول جایگاه خود را تعریف کنند؟

پورمحمدی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه انگیزه برخی داخلی ها از تطهیر منافقین چیست گفت: متاسفانه همان ساده لوحی و همان جهالت ها و گول خوردن هایی که در گذشته شاهد بودیم شاهدیم و امام بزرگ ما با هوشمندی از این ساده‌لوحی ها عبور و هشدارها و تصمیمات بجایی را اتخاذ کردند و ملت ما را به این جایگاه والا رساندند.

پورمحمدی افزود: منافقین جنایت کار باید پاسخ جنایت های خود را ببینند و هنوز ندیده‌اندو باید بقیه‌شان مجازات شوند.

وزیر دادگستری گفت: اینها فکر می کنند تحرکاتشان در دنیا آزاد است و ما حتما تعقیب خواهیم کرد و اجازه نمی دهیم هر کاری بخواهند بکنند.

پورمحمدی افزود: ما با قاطعیت راه امام و رهبری را تعقیب می کنیم و ملت ما پای آرمانهای انقلاب ایستاده اند و مگر قرار است از مبارزه با دشمنان ملت پا پس بکشیم.

وزیر دادگستری گفت: ‌نظام حقوقی و قضایی ایران و مبانی حقوق اسلامی ما کاملا شفاف است؛ ما باید پاسخ دهیم؟ آنها باید جواب دهند که چه جنایتی در حق ملت ما کردند؛ طبق همه اقدامات و نظام حقوقی اگر کسی حرفی دارد بیاید سوال و جواب حقوقی کند.

پورمحمدی افزود: این موجب ناراحتی و به بیانی شرم‌ساری است که عده ای بیایند و از منافقینی که هنوز جنایت هایشان بازگو نشده است و به سزای جنایاتشان نرسیدند در موضع اتهام کمک کنند و بستر اتهام زنی آنها را فراهم کنند.

وزیر دادگستری گفت:‌ حالا به قول معروف ملات زیرخاکی در بیاورند و نکاتی بیان کنند و ما راضی نبودیم نسبت به برخی افراد در گذشته ها در جامعه قضاوت هایی شود و امام با بزرگواری و ما به عنوان پیرو امام با سماحت از اینها گذشتیم تا جامعه به طمانینه و آرامش برسد و شخصیت هایی که سوابقی دارند و خدمت کردند حداقل، حرمت اجتماعی‌شان حفظ شود.

وی گفت:‌ ما هم از گذشته ها نمی خواهیم دوباره کالبدشکافی و قبرشکافی راه بیاندازیم تا بخواهیم پرونده های تاریخی و محاکمه های تاریخی به راه بیاندازیم هر چند که تاریخ، محاکمه خود را خواهد کرد.

پورمحمدی افزود: اتفاقی که این ایام افتاد نشان دهنده اقتدار، عزت و جایگاه والای ملت ما و نشان دهنده استیصال دشمنان نظام ماست و فکر می کنیم منافقین، خودشان را به میدان آوردند به هوای اینکه تطهیر شوند و دیگران از آنها بتوانند استفاده کنند اما باید بیایند، پاسخ دهند و مجازات شوند و ما این خط را با جدیت دنبال خواهیم کرد.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید