گزارش تلویزیون لبنانی اخبار الآن از تیرانا: مجاهدین دیگر به هدف نمی رسند و مبارزه شان به پایان رسید

0
931

گزارش تلویزیون لبنانی اخبار الآن از تیرانا: مجاهدین دیگر به هدف نمی رسند و مبارزه شان به پایان رسید

 پیوند رهایی، بیستم سپتامبر ۲۰۱۶:… افراد مجاهدین خلق آزادانه در تیرانا رفت و آمد دارند و می گردند ولی به هیچکس اجازه داده نمی شود که وارد اردوگاههایشان بشود. من نتوانستم با آنها در مقرشان دیدار کنم ولی با یکی از آنان در بیرون اردوگاه صحبت کردم: – شما اهل کجایید؟ – من ایرانی هستم از اپوزیسیون ایران. – آیا شما به آلبانی آمده اید تا در اینجا برای همیشه بمانید؟ – بله ما برای همیشه اینجا خواهیم ماند … 

لینک به منبع

گزارش تلویزیون لبنانی اخبار الآن از تیرانا (آلبانی):

مجاهدین دیگر به هدف سرنگونی نمی رسند و مبارزه شان به پایان رسید

خبرنگار: جنان موسی

انتقال منظمه مجاهدی خلق من بغداد الى البانیا بسبب خطوره الوضع فی العراق

https://youtu.be/SjeRiz2YcwI

در اقدامی پرابهام اعضای سازمان اپوزیسیون ایرانی مجاهدین خلق از عراق به آلبانی یکی از کشورهای بالکان در جنوب شرق اروپا منتقل شدند. آنها اکنون در اردوگاههایی دارای حصار و نرده در پایتخت آلبانی تیرانا زندگی می کنند.

خبرنگار ما خانم جنان موسی به آنجا رفت تا در مورد موضوع تحقیق کند و گزارش زیر را برایمان فرستاده است:

آنچه پشت سر من می بینید اردوگاه یا مقر مجاهدین خلق در تیرانا می باشد. من نمی توانم بیش از این به این اردوگاه نزدیک بشوم یا وارد آن گردم و افراد سازمان حاضر به گفتگو در داخل آنجا یا ظهور جلوی دوربین نیستند. آنها از اینجا به فروشگاه مجاور رفت و آمد دارند یا سوار اتوبوس شده و به مرکز شهر می روند.

ما اکنون در تیرانا پایتخت آلبانی فقیرترین کشور در اروپا هستیم که سه میلیون نفر جمعیت دارد ولی اخیرا اعضای سازمان ایرانی مجاهدین خلق هم به این جمعیت اضافه شده اند. به آنان اجازه داده شده که از عراق به اینجا بیایند تا در اردوگاههایی در اطراف پایتخت آلبانی در نزدیکی یکی از مراکز بازرگانی (فروشگاههای بزرگ) در تیرانا اقامت کنند.

جزئیات این قرارداد یا معامله ای که موجب خروج افراد مجاهدین خلق از بغداد و رفتن آنها به تیرانا شد هنوز اعلام نشده است. این ساکنان جدید تیرانا با رسانه ها صحبت نمی کنند و در اردوگاههایی محصور و دارای نرده ها و شبانه روز تحت حفاظت و نگهبانی زندگی می کنند.

افراد مجاهدین خلق آزادانه در تیرانا رفت و آمد دارند و می گردند ولی به هیچکس اجازه داده نمی شود که وارد اردوگاههایشان بشود. من نتوانستم با آنها در مقرشان دیدار کنم ولی با یکی از آنان در بیرون اردوگاه صحبت کردم:

– شما اهل کجایید؟

– من ایرانی هستم از اپوزیسیون ایران.

– آیا شما به آلبانی آمده اید تا در اینجا برای همیشه بمانید؟

– بله ما برای همیشه اینجا خواهیم ماند. البته تا سرنگونی رژیم ایران در اینجا می مانیم.

– آیا شما پاسپورت آلبانیایی دارید؟

– نه اصلا، به ما هنوز پاسپورت نداده اند. فقط یک برگه به ما داده اند.

– شما می توانید مسافرت کنید؟

– نه

– آیا به شما در آینده پاسپورت خواهند داد؟

– احتمالا بله… ضمنا حضور ما در اینجا تجربۀ جدیدی هم برای آلبانی است.

سازمان مجاهدین خلق یکی از نیروهایی بود که شاه ایران را در سال ۱۹۷۹ سرنگون کردند ولی به علت افکار کمونیستی اش اختلافاتی بین این سازمان و نیروهای اسلامی حاکم از زمان سقوط رژیم شاه تا امروز در ایران بروز کرده که به حد جنگ مسلحانه بین طرفین رسید.

به دنبال آن این سازمان به پاریس منتقل شد و از آنجا به عراق رفت. در عراق رژیم صدام حسین از آن حمایت کرد و به این سازمان کمک نمود تا مبارزه اش علیه رژیم ایران را ادامه دهد. تا همین چندی پیش افراد مجاهدین خلق در اردوگاهی در بغداد به نام لیبرتی سکونت داشتند ولی توسط گروههای طرفدار ایران در عراق مورد حملات مداوم قرار گرفتند که در نتیجۀ آن بسیاری از افراد این سازمان کشته شدند. آمریکا وقتی دید موجودیت آنها در خطر است تصمیم به بیرون بردن آنان از عراق گرفت. تنها کشوری که حاضر به پذیرفتن آنها شد آلبانی بود که متحد آمریکا در بالکان می باشد.

در این مورد ما با آقای الدو بومشی وزیر خارجۀ سابق آلبانی صحبت کردیم:

– ما جزئی از پیمان ناتو هستیم. آلبانی و مردم آلبانی در منطقه خیلی از فروپاشی رژیم کمونیستی و گسترش پیمان ناتو و نیز دخالت پیمان ناتو در کوزوو بهره بردند زیرا ما توانستیم کشور مستقل آلبانی را از نو تأسیس کنیم. از این رو ما مدیون غرب و آمریکا و کشورهای اروپایی هستیم و چون ما اکنون جزء این پیمان می باشیم پس باید با آنها همکاری کنیم. البته آلبانی یک کشور کوچک می باشد ولی با اینهمه ما در کارهای ناتو در عراق و افغانستان و در بوسنی مشارکت کردیم. از این رو ما باید به میزان توانایی مان همکاری کنیم. ما یک قرارداد بستیم که سرانجام همۀ افراد سازمان مجاهدین خلق که تعدادشان به سه هزار نفر برآورد می شود از بغداد به آلبانی منتقل شوند.

یکی از افراد مجاهدین خلق:

– اگر به ایران برگردم به راحتی مرا می کشند چنانکه با دوستانم چنین کردند. دوستانم در آنجا زندانی شدند و بسیاری هم کشته شدند.

خبرنگار: هرچند سازمان مجاهدین خلق به ادامۀ نبرد تا سرنگونی رژیم حاکم در تهران متعهد است، ولی مشکل به نظر می رسد که آنها به این هدف برسند زیرا آنها اکنون خیلی از ایران دور شده اند و این امر ما را وامی دارد که بگوییم نبرد و مبارزۀ آنها در حال حاضر به پایان رسیده است.

DURRES – MUXHAHEDINET IRANIANE MEK

https://youtu.be/QMF6vf417vI

مجاهدین خلق مرگ مسعود رجوی را اعلام کردندبا گذشت چند روز از خروج کامل مجاهدین از عراق از پیام شادباش !! مسعود رجوی خبری نیست

_______________________________________________________

ایران قلم: از پیام شادباش !! مسعود رجوی خبری نیست. چرا؟

با گذشت چند روز از خروج کامل اعضای مجاهدین خلق از عراق از پیام شادباش و پیروزی ، سنت همیشگی مسعود رجوی ، خبری نیست. این فاکت ها ناخودآگاه آدمی را به سمتی می برد که نکند حرف ترکی فیصل، نماینده ارباب جدید، درست است و  مسعود رجوی واقعا مرحوم شده است، وگرنه دلیلی ندارد که در این شرایط حساس تشکیلاتی مسعود رجوی نه پیام صوتی  بدهد و  نه تصویری.  جالب این است که حتی پیام نوشتاری نیز  در سایت های تبلیغاتی مجاهدین به نام وی منتشر نشده   و این موضوع را حساس و بی سابقه می کند. شاید هم به همین دلیل باشد که به سفارش مریم رجوی در رسانه های تبلیغاتی مجاهدین مطلبی منتشر شده است که عکس 30 سالگی مسعود رجوی را با  عبارت سوزناک که می توان از  آن عدم مسعود رجوی را تصور کرد، نوشته است

با گذشت چند روز از خروج کامل  مجاهدین  از عراق از پیام شادباش !! مسعود رجوی خبری نیست

ایران قلم ـ 14.09.2016

با گذشت چند روز از خروج کامل اعضای مجاهدین خلق از عراق از پیام شادباش و پیروزی ، سنت همیشگی مسعود رجوی ، خبری نیست. این فاکت ها ناخودآگاه آدمی را به سمتی می برد که نکند حرف ترکی فیصل، نماینده ارباب جدید، درست است و  مسعود رجوی واقعا مرحوم شده است، وگرنه دلیلی ندارد که در این شرایط حساس تشکیلاتی مسعود رجوی نه پیام صوتی  بدهد و  نه تصویری.  جالب این است که حتی پیام نوشتاری نیز  در سایت های تبلیغاتی مجاهدین به نام وی منتشر نشده   و این موضوع را حساس و بی سابقه می کند. شاید هم به همین دلیل باشد که به سفارش مریم رجوی در رسانه های تبلیغاتی مجاهدین مطلب سوزناکی منتشر شده است . در این مطلب در حالیکه مسعود رجوی 70 ساله است ـ مرحوم یا غیر مرحوم ـ عکس 32 سالگی او را با  حسرت و سوز که می توان از  آن عدم مسعود رجوی را تصور کرد، نوشته است :

چه کسی رمز عاشقی گوید؟ چه کسی جهان را کند تبیین؟

rajavi-masoud

از عبارت بت پرستانه و متوهمانه داخل عکس می گذریم.

اما از سوی دیگر می توان تصور کرد که مسعود رجوی ” مرحوم ” نشده است . محمد حسین سبحانی حدود یک هفته قبل از حروج کامل نیروهای مجاهدین از عراق در مطلبی تحت عنوان  پرداخت بدهی ” امپریالیسم ” به مجاهدین خلق نوشته بود:

” به نظر می‌رسد خروج  مسئولین ارشد مجاهدین خلق  و احتمالا  خود مسعود رجوی  از عراق،  هم‌اکنون در یک توافق پشت پرده با همکاری آمریکا و عربستان سعودی در حال اجراست و آمریکا قرار است بدهی خود به تروریسم را بپردازد . در همین ارتباط  در دو ماه گذشته ده‌ها نفر از مسئولین ارشد فرقه مجاهدین با اسم جعلی و خارج از روال و پروتکل کمیساریای عالی پناهندگان برای انتقال افراد از لیبرتی به آلبانی ، از عراق خارج شده‌ و مشخص نیست که در کدام کشور اروپایی یا آمریکا مستقر شده اند… در این شرایط نکته جدیدی به چشم می خورد ، اگر چه ترکی فیصل نماینده کارفرمای جدید مجاهدین خلق در 9 یولی گذشته در گردهمایی سالانه این گروه در حضور مریم رجوی، شوهر او مسعود رجوی را دو بار « مرحوم » کرد. اما این پرسش می‌تواند وجود داشته باشد که  آیا مسعود رجوی در بین لیست افراد این هواپیمای اختصاصی آمریکا  برای خروج از عراق نیست؟ به نظر می رسد که به این تناقض و پرسش ها باید مریم رجوی پاسخ دهد .”

بنابراین شاید دلیل اینکه مسعود رجوی پیام شادباش و تبریک برای هزاران پیروزی بعد از خروج کامل نیروهای مجاهدین خلق از عراق  نداده است این باشد که در حال در کردن خستگی سفر اختصاصی می باشد و قرار است بعد از جابجا شدن و تازه کردن نفس دوباره زنده شود.

————————————

ابراهیم خدابنده: مرحوم همیشه بیدار – قسمت دوم

آرشیو موضوع : مسعود رجوی

احسان بیدی: دیروز صدام ، امروز سلمان، فردا زیریک مشت خاک ناقابل

دیروز صدام ، امروز سلمان، فردا زیریک مشت خاک ناقابل  احسان بیدی، نجات یافتگان در آلبانی، (ایران آزادی، آلبانی)، نوزدهم سپتامبر ۲۰۱۶:… ولی دران شب رویایی ترکی فیصل امده بود که به همگان بگوید من صاحب اول واخر مریم رجوی وسازمان هستم وحتی به ارباب پیشین بگوید که من الانی رییس هستم.ترکی فیصل بخوبی واگاهانه …

از بغداد تا تیرانا، سه دهه دربدری مجاهدین

از بغداد تا تیرانا، سه دهه دربدری مجاهدین کیهان لندن، شماره هفتاد و هفت، هجدهم سپتامبر ۲۰۱۶:…  با خروج آخرین گروه از اعضای سازمان مجاهدین خلق از عراق، پرونده سی ساله حضور این سازمان در این کشور همسایه ایران بسته شد. سازمان مجاهدین خلق که پس از خروج رهبرانش از ایران در حومه پاریس مستقر …

ایران قلم: از پیام شادباش !! مسعود رجوی خبری نیست. چرا؟

 با گذشت چند روز از خروج کامل اعضای مجاهدین خلق از عراق از پیام شادباش و پیروزی ، سنت همیشگی مسعود رجوی ، خبری نیست. این فاکت ها ناخودآگاه آدمی را به سمتی می برد که نکند حرف ترکی فیصل، نماینده ارباب جدید، درست است و  مسعود رجوی واقعا مرحوم شده است، وگرنه دلیلی ندارد که در این شرایط حساس …

همایون کهزادی: وقتی که سمبه پر زور باشد

وقتی که سمبه پر زور باشد  همایون کهزادی، دوازدهم سپتامبر ۲۰۱۶:…  پس شعار اگر اشرف ایستادگی کند جهانی ایستادگی خواهد کرد چه شد. اگر کوه ها از جا بجنبند اشرف تکان نخواهد خورد چه شد. اصلا مگر از روز اول بخاطر سرنگونی رژیم به عراق نرفتند ومیگفتند که ما بخاطر این امده ایم که در جوار خاک …

ایران قلم:رجوی و پایان سه دهه تحلیل آبکی در عراق

قبل از اینکه گزارش بی طرفانه !! رادیو فردا در مورد ” سه دهه حضور رسمی اعضای سازمان مجاهدین خلق در عراق پایان یافت ”  را بخوانید به عکس های زیر توجه کنید که خود همه چیز را شفاف و عریان می کند. باید از رجوی فقط برسید پس چرا سی سال اشتباه و خیانت؟ پس چرا  …

ابراهیم خدابنده: مرحوم همیشه بیدار – قسمت دوم

مرحوم همیشه بیدار – قسمت دوم  ابراهیم خدابنده، انجمن نجات، ششم سپتامبر ۲۰۱۶:…  مشکل عربستان برای نزدیک شدن به سازمان مجاهدین خلق و حمایت علنی از آن سابقه تروریستی و خصوصا همکاری با صدام حسین و همچنین سابقه نقض حقوق بشر در خصوص اعضای خودش است. عربستان سعودی مایل است که با سازمان مجاهدین خلق …

ابراهیم خدابنده: مرحوم همیشه بیدار، مسعود رجوی

مرحوم همیشه بیدار  ابراهیم خدابنده، انجمن نجات، اول سپتامبر ۲۰۱۶:…  اخیرا با یک دوست قدیمی انگلیسی صحبت میکردم. در خصوص میتینگ مریم رجوی در بورژه پاریس در ۱۹ تیر امسال توضیح میدادم که مریم رجوی شعار “شیر همیشه بیدار” میداد و کمتر از نیم ساعت بعد ترکی فیصل مسعود رجوی را به “مرحوم” موصوف نمود. و …

بمب‌گذار دفتر نخست‌وزیری که بود و چه شد؟

چند هفته پس از انفجار نخست‌وزیری در شامگاه ۲۲ شهریور ۱۳۶۰ آیت‌الله املشی، دادستان کل کشور در تلویزیون حاضر شد و مسعود کشمیری را به عنوان عامل انفجار نخست‌وزیری معرفی کرد. آیت‌الله ربانی املشی گفت: «عامل انفجار نخست‌وزیری همان شخصی بود که نام او در بین شهدا برده شد و روز اول در کنار شهیدان عزیز، رییس‌جمهوری و …

کتمان فرار زبونانه، احتیاج به اینهمه پرگویی هم دارد!

صحبت از احتمال غروب دائمی ای است که  قرار بود با مرگ مسعود رجوی که طبق نظر مریم خورشید بخاطر اوست که نمایان میشود، جهان را بخطر بیاندازد؟! و باند او دراین مورد مهم ، هیچ نوع  وظیفه ی جوابدهی را بعهده نگرفته است!!! کسانی خود را ازجواب دهی درخصوص این موضوع معاف کرده اند که مسئله ی …

نامه سر گشاده به مسعود رجوی (شماره۳ ) – نشست های غسل هفتگی برای سرنگونی؟!

نامه سر گشاده به مسعود رجوی (شماره۳ ) – نشست های غسل هفتگی برای سرنگونی؟!  علیرضا نصراللهی، یاران ایران، پاریس، بیست و هشتم اوت ۲۰۱۶:…  آقای رجوی به نظر من اگه شما دست از این دیکتاتوری برمی داشتید و نیروهای خودتان را آزاد می گذاشتید،به خدا اگه حتیً یک نفر از آنها از شما جدا …

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید