اگر مجاهدین خلع سلاح نمی شدند اکنون در کنار داعش برای آمریکا می جنگیدند

0
591

اگر مجاهدین خلع سلاح نمی شدند اکنون در کنار داعش برای آمریکا می جنگیدند

ژئو پلیتیک نیو اتلس (ترجمه ایران دیدبان)، بیست و هفتم اکتبر ۲۰۱۶:… به احتمال زیاد اگر ایران و عراق موفق به خلع سلاح مجاهدین خلق نمی شدند؛ این گروه به مبارزان جنگ نیابتی آمریکا علیه تهران در دو سوی مرز ایران و عراق تبدیل می شد. در آن هنگام مبارزان مجاهدین خلق خشونت مسلحانه با حمایت آمریکا را علیه ایران و عراق و دوشادوش گروه های تروریستی تحت الحمایه آمریکا انجام می دادند … 

Can Albania deradicalise Mojahedin Khalq Rajavi cultCan Albania Meet its Obligations and De-radicalize an Influx of Terrorists into Europe

لینک به منبع

لینک به متن انگلیسی

جوزف توماس سردبیر نشریه ژئوپولیتیک نیو اتلس گفت:

اگر مجاهدین خلع سلاح نمی شدند اکنون در کنار داعش برای آمریکا می جنگیدند

ترجمه ایران دیدبان

new-eastern-outlookجوزف توماس سردبیر نشریه ژئوپولیتیک نیو اتلس در تایلند با انتشار مقاله ای در وبسایت نشریه برخط New Eastern Outlook نوشت آمریکا به طرز تمسخرآمیزی در مبارزه با تروریسم دو چهره دارد.

وی با اشاره به مقاله اخیر دانیل بایمن از موسسه بروکینگز که در آن گفته بود بسیاری از دولت ها در کشورشان هم از گروه های تروریستی حمایت می کنند و هم با آنها مبارزه می کنند، گفت: در حقیقت آمریکا بیشتر پشتیبان تروریسم است تا کشورهایی که بایمن ادعا می کند.

وی افزود: نه تنها آمریکا خودش درگیر پشتیبانی از تروریسم و در عین حال ادعای مبارزه با آن در سطح بین الملل بوده است که موسسه بروکینگز و بایمن هم به طور خاص و علنا خواستار حمایت مالی و آموزش و تسلیح گروه هایی بودند که جزء گروه های تروریستی دسته بندی می شدند.

توماس سپس به گزارش ۲۰۰۹ این مؤسسه با عنوان «کدام مسیر به ایران می رسد؟» اشاره کرد و گفت: این مؤسسه و دانیل بایمن در این گزارش سازمان مجاهدین خلق را که در آن زمان در فهرست گروه های تروریستی قرار داشت به عنوان گروه تروریستی نیابتی بالقوه معرفی کرد که می تواند علیه دولت تهران شورش کند و نهایتاً به سرنگونی آن بینجامد.

وی افزود: مؤسسه بروکینگز در گزارشش می پذیرد که بدون شک مجاهدین خلق به اقدامات تروریستی خود علیه اهداف سیاسی و غیرنظامی در ایران ادامه می دهد و خاطرنشان می کند که اگر مجاهدین خلق بخواهد گروه نیابتی موفقی برای آمریکا علیه ایران شود، باید از فهرست تروریستی این کشور حذف شود. نهایتاً هم مجاهدین خلق در سال ۲۰۱۲ از این فهرست تروریستی حذف شد.

این روزنامه نگار مستقر در تایلند ضمن اشاره به بهانه آمریکا از حذف مجاهدین خلق از فهرست تروریستی خود که کنارگذاشتن خشونت اعلام شده بود، ادامه داد که ناتوانی مجاهدین خلق در یک دهه پیش از تصمیم وزارت خارجه بر حذف این گروه از فهرست تروریستی، به خاطر تعهد ایدئولوژیک آن به مشی غیرخشونت آمیز نبوده است؛ بلکه به دلیل محدودیت های استراتژیکی بوده که توسط نیروهای امنیتی ایران و عراق بر این سازمان تروریستی قرار داشته است.

به احتمال زیاد اگر ایران و عراق موفق به خلع سلاح مجاهدین خلق نمی شدند؛ این گروه به مبارزان جنگ نیابتی آمریکا علیه تهران در دو سوی مرز ایران و عراق تبدیل می شد. در آن هنگام مبارزان مجاهدین خلق خشونت مسلحانه با حمایت آمریکا را علیه ایران و عراق و دوشادوش گروه های تروریستی تحت الحمایه آمریکا انجام می دادند؛ گروه هایی که در سراسر منطقه بخشی از جنگ نیابتی آمریکا علیه سوریه، روسیه و ایران را به راه انداخته اند.

_________________________________

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید