آنچه این بچه مرشد رجوی میگوید و مسائلی را که ترامپ مطرح کرده!

0
747

ما کاری نداریم که این بچه مرشد رجوی درمورد قبول کردن برجام ازطرف این باند تاچه حد راست و تا چه حد بیشتری دروغ میگوید!! فقط میتوان گفت که این ها ازعاقبت کار واهمه دارند و ازاین جهت است که به پرت وپلا گویی افتاده اند!درپاسخ این خوش خیالی هاوبه احتمال زیاد دروغگویی های سینا دشتیقسمتی از یک مصاحبه ی بعد از انتخاباتی ترامپ را ذیلا نقل میکنم: دونالد ترامپ روز سه‌ شنبه با سردبیر و هیات دبیران روزنامه «نیویورک ‌تایمز» مصاحبه ای یکساعته کرده و سیاست خارجی آینده امریکا را تشریح کرد. متن صحبت های ترامپ و پاسخی که به سئوالات داد در این نشریه منتشر شد که فشرده ای از آن را می خوانید:

آنچه این بچه مرشد رجوی میگوید و مسائلی را که ترامپ مطرح کرده!

ارسال شده از طرف  وحید اهری اصل ـ با تشکر از  ایشان ـ 26.11.2017 برابر با

   06/09/1395

سینا دشتی که مثل تمام مریدان رجوی قدرت تجزیه وتحلیل مسائل را ندارد ، حرفهای ترامپ درمورد برجام را که جنبه ی انتخاباتی وخراب کردن حزب دموکرات آمریکا داشت ، خیلی جدی گرفته ونوشته ای با عنوان سرگیجه‌ی رژیم و دلواپسان در رسانه های رجوی منتشر کرده که قسمت عمده اش را میخوانیم:

نتایج انتخابات آمریکا به‌طور غیر منتظره‌ای به انتخاب ترامپ انجامیدمواضع شدیداً انتقادى ترامپ به سیاست‌های رئیس‌جمهور اوباما در مورد رژیم ملایان و به‌خصوص برجام، اگرچه هنوز در لایه‌ای از دودودم تبلیغات انتخاباتى پوشیده است اما از همین الآن ترس رژیم از تغییرات عمده در این سیاست که بیانگر عملى پایان دوران طلائی اوباما براى رژیم ولایت‌فقیه می‌باشد، به‌خوبی قابل دیدن هست. مقاومت ایران البته با سیاست نه به مماشات و نه به جنگ خارجى، در کل برجام را به‌مثابه‌ی شکستى براى رژیم ولایت‌فقیه در یکى از مهمترین پروژه‌های استراتژیک خود، ارزیابى کرده و علیرغم بر شمردن نواقص این توافقنامه، به همان میزان که دندان اتمى رژیم کنده شده، از آن استقبال کرده و می‌کند. چرا که این توافقنامه در اصل یک شکست براى رژیم ولایت‌فقیه محسوب می‌شود. این از فرق اول مواضع مقاومت با مواضع برخى محافل جمهوری‌خواه در آمریکا، فرق مهم دیگر این است که محافل خاصى در امریکا و اروپا این توافق‌نامه را به پروانه‌ی گسترش همه‌ی روابط خود با رژیم جنایت‌پیشه، تعبیر کردند و در هواى بوى کباب، کاروان‌های تجار و سیاست‌مداران پیشکار به زیر عباى روحانى و خامنه‌ای، سرازیر شدند که البته تا هنوز نتیجه‌ای جز داغ شدن، شبه هوشمندان، نصیبشان نشده است. این گروه تحت عنوان حمایت از روحانى مودرات؟؟ در حقیقت خواستار این هستند که زیر بغل رژیم در شرایط فعلى بهر رو چوبى گذاشته بشود تا عظما و شرکا غش نکنند … “!

ما کاری نداریم که این بچه مرشد رجوی درمورد قبول کردن برجام ازطرف این باند تاچه حد راست و تا چه حد بیشتری دروغ میگوید!!

فقط میتوان گفت که این ها ازعاقبت کار واهمه دارند و ازاین جهت است که به پرت وپلا گویی افتاده اند!

درپاسخ این خوش خیالی هاوبه احتمال زیاد دروغگویی های سینا دشتیقسمتی از یک مصاحبه ی بعد از انتخاباتی ترامپ را ذیلا نقل میکنم:

دونالد ترامپ روز سه‌ شنبه با سردبیر و هیات دبیران روزنامه «نیویورک ‌تایمز» مصاحبه ای یکساعته کرده و سیاست خارجی آینده امریکا را تشریح کرد. متن صحبت های ترامپ و پاسخی که به سئوالات داد در این نشریه منتشر شد که فشرده ای از آن را می خوانید:

نیویورک‌تایمز: نظرتان در مورد نقش آمریکا در جهان چیست؟ ترامپ: خوب این سوال بسیار بزرگی است. نیویورک‌ تایمز: ما در 50 سال گذشته به عنوان یک موازنه ‌ساز جهانی عمل کرده‌ایم و برای موضوعات مختلف بهای زیادی پرداخته‌ایم، چون آن‌ها نهایتا در راستای منافع ما بوده‌اند. اما آنچه از شما شنیده‌ایم، اینست که به دنبال کاهش این نقش هستید.

ترامپ: من تصور نمی‌کنم که ما باید ملت‌ ساز باشیم. فکر می‌کنم قبلا این کار را امتحان کرده‌ایم و تصور می‌کنم که نتیجه‌اش عراق و افغانستان است.

نیویورک تایمز: منظورم این است که ممکن است که شما بگوئید که ما می‌توانستیم به جنگ داخلی پایان دهیم.

ترامپ: خوب؟ من فکر می‌کنم که رفتن‌مان به عراق یکی از بزرگترین اشتباهات تاریخ کشور ما بود. تصور می‌کنم که خروج ما هم، اشتباه صورت گرفت و پس از آن بسیاری اتفاقات بد رخ داد، از جمله شکل‌گیری داعش. ما می‌توانستیم طور دیگری از عراق خارج شویم. تصور می‌کنم که ورود ما یک اشتباه بسیار بسیار وحشتناک بود. اما درباره سوریه. سوریه مسئله‌ای است که اکنون ما باید آن را حل کنیم، چرا که در غیر اینصورت باید مدام و برای همیشه بجنگیم. دیدگاه من در مورد سوریه با همه متفاوت است. البته نه با همه، ولی با اغلب افراد. من باید به حرف‌های امثال «لیندسی گراهام» (سناتور) هم گوش بدهم که در مورد حمله به سوریه صحبت های خوبی می‌کرد. می‌دانید حمله به سوریه به این معنی است که انگار دارید الان به روسیه حمله می‌کنید، انگار دارید به ایران حمله می‌کنید؛ خوب چه به دست می‌آوریم؟ چه چیزی عایدمان می شود؟ من نظرات بسیار روشن و بسیار قدرتمندی در مورد سوریه دارم. تصور می‌کنم آنچه که رخ داده، چیز بسیار بسیار وحشتناکی است. به کشته‌ها نگاه کنید، فقط هم نه کشته‌های طرف ما، بلکه کل کشته‌ها. بهتر است آرتور (سولزبرگر ناشر نیویورک تایمز) به این شهرها نگاه کند، کاملا با خاک یکسان شده‌اند، مناطق گسترده‌ای ویران شده‌اند، آنوقت می‌گویند فقط دو نفر زخمی شده‌اند. نه اینطور نیست. هزاران نفر کشته شده‌اند. خب، من فکر می‌کنم این مایه شرمساری است. به طور ایده‌آل ما می‌توانیم کاری برای سوریه انجام دهیم. من با پوتین صحبت کردم و همانطور که می‌دانید او با من تماس گرفت.

نیویورک‌تایمز: آیا به دنبال طرح «ریست» در روابط با روسیه خواهید بود؟ (طرح کنترل استراتژیک روسیه)

ترامپ: بعد از اتفاقی که در گذشته افتاد (شکست طرح ریست در دولت باراک اوباما)، من نمی‌خواهم از چنین لفظی استفاده کنم. بسیار خرسند خواهم بود که بتوانم با روسیه کنار بیایم و فکر می‌کنم آن‌ها هم از اینکه بتوانند با ما کنار بیایند خرسند خواهند بود. این در راستای منافع دوجانبه ما خواهد بود. به هیچ وجه نمی‌خواهم پیشداوری کنم، اما به شما می‌گویم که زمانی که در طول رقابت‌های انتخاباتی هم می‌گفتند که دونالد ترامپ عاشق پوتین است و پوتین عاشق دونالد ترامپ، همان زمان در برابر هزاران نفر گفتم که این خوب نیست که واقعا با روسیه کنار بیائیم؟ خوب نیست که با هم با داعش مقابله کنیم؟ با گروهی که نه فقط خطرناک است، بلکه خیلی هم هزینه‌ زا است و اصلا نباید می‌گذاشتیم که شکل بگیرد. فکر می‌کنند کنار آمدن با پوتین چیز بدی است، اما من قویا معتقدم که اگر بتوانیم با روسیه کنار بیائیم، چیز خوبی خواهد بود. اینکه بتوانیم نه فقط با روسیه، بلکه با دیگر کشورها هم کنار بیائیم، فوق‌العاده خواهد بود.

نیویورک تایمز: در مورد سوریه، شما گفتید که ایده‌های بسیار قدرتمندی در آن دارید. اگر ایرادی ندارد، می‌توانید آن را برای ما توضیح دهید؟

ترامپ: فقط می‌توانم در این حد بگویم که ما باید به جنونی که در سوریه در جریان است، پایان دهیم. اگر بشود می‌خواهم از این بخش به بعد را غیرعلنی بگویم.

از این بخش به بعد، صحبت‌های ترامپ در مورد سوریه، به صورت غیرعلنی مطرح شده و در خبر نیویورک‌تایمز منتشر نشده است “.

بدین ترتیب وظیفه ی ملی هرفرد ایجاب میکند که با علم ویقین باین مسئله که قسمت عمده ی مشکلات ما با اتحاد عمل وکوشش زیاد خودمان حل خواهد شد ، قضاوت عجولانه ای درمورد تحولات جهان وایجاد سردرگمی درجامعه نکرده و از باند رجوی انتظار پیوستن باین اتحاد ملی را نداشته باشند!

وحید اهری اصل

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید