دیدبان حقوق بشر نسبت به ظهور رهبران پوپولیست در جهان هشدار داد

0
589

در این گزارش نسبت به محبوبیت احزاب سیاسی پوپولیستی در اروپا نیز هشدار داده شده و نوشته که نظام حقوق بشر که بعد از جنگ جهانی دوم به رسمیت شناخته و تثبیت شد، اکنون با ظهور رهبران پوپولیستی در خطر است. این گزارش روسیه، ترکیه، فیلیپین و چین را مثال زده است که رهبران قدرتمند آن به جای آنکه خود را در راس دولتی پاسخگو و قانون‎گرا معرفی کنند، خود را ضامن رفاه و امنیت معرفی می‌کنند. کنت راث، مدیر اجرایی دیده‌بان حقوق بشر گفت که سیاست‎های پیشنهادی دونالد ترامپ در دوران مبارزات انتخاباتی شامل ادامه شکنجه متهمان تروریستی، اخراج تعداد زیادی از مهاجران، نقض حقوق زنان و آزادی رسانه‌ها بود.

دیدبان حقوق بشر نسبت به ظهور رهبران پوپولیست در جهان هشدار داد

16.01.2017

دیدبان حقوق بشر نسبت به ظهور رهبران پوپولیست و عوامگرا در جهان هشدار داده و می‌گوید که ظهور آنها در آمریکا و اروپا نقش مهمی در زیر پا گذاشتن تعهدات به حقوق بشر داشته و به ترویج نقض حقوق بشر توسط رهبران خودکامه دامن زده است.

این سازمان در گزارش سالانه خود نسبت به مواضع دونالد ترامپ در طول مبارزات انتخاباتی‌اش هشدار داد و نوشته است که لفاظی‌های او در آن دوران “به نفرت‌پراکنی دامن زده است.”

در این گزارش نسبت به محبوبیت احزاب سیاسی پوپولیستی در اروپا نیز هشدار داده شده و نوشته که نظام حقوق بشر که بعد از جنگ جهانی دوم به رسمیت شناخته و تثبیت شد، اکنون با ظهور رهبران پوپولیستی در خطر است.

این گزارش روسیه، ترکیه، فیلیپین و چین را مثال زده است که رهبران قدرتمند آن به جای آنکه خود را در راس دولتی پاسخگو و قانون‎گرا معرفی کنند، خود را ضامن رفاه و امنیت معرفی می‌کنند.

کنت راث، مدیر اجرایی دیده‌بان حقوق بشر گفت که سیاست‎های پیشنهادی دونالد ترامپ در دوران مبارزات انتخاباتی شامل ادامه شکنجه متهمان تروریستی، اخراج تعداد زیادی از مهاجران، نقض حقوق زنان و آزادی رسانه‌ها بود.

او گفت که آقای ترامپ در لفاظی‎های خود در دوران مبارزات انتخاباتی‌اش مبانی “احترام و مساوات” را زیر پا گذاشت.

آقای راث در ادامه گفت که ترامپ و بسیاری دیگر از رهبران اروپایی برای دستیابی به قدرت سیاست‌هایی را پیش می‌گیرند که در آن زن‌ستیزی، نژاد‌پرستی و بومی‎گرایی اندیشه غالب است.

به گفته وی “همه آنها ادعا می‌کنند که نقض حقوق بشر در ازای داشتن مشاغل با ثبات و یا جلوگیری از حمله‌های تروریستی برای مردم قابل قبول است.”

ترامپ

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید