دست‌بند زدن به کودک پنج‌ساله ایرانی‌تبار در آمریکا

0
918

روزنامه “ایندیپندنت” ویدئویی از دیدار دوباره این کودک با مادر ایرانی‌اش پس از چهار ساعت بازداشت در فرودگاه دالس واشنگتن منتشر کرده که در آن مادر ایرانی فرزندش را غرق بوسه می‌کند و در گوش او به انگلیسی “تولدت مبارک” می‌خواند.مادر این کودک از گفت‌وگو با رسانه‌هاا خودداری کرد، اما سناتور دموکرات، کریس فن‌هولن، به رسانه‌ها گفت که این پسر پنج‌ساله شهروند آمریکاست و به همراه مادرش در مریلند زندگی می‌کند. گفته می‌شود او به همراه خانواده‌ای دیگر وارد آمریکا شده و همین موضوع شک ماموران را برانگیخته است.

دست‌بند زدن به کودک پنج‌ساله ایرانی‌تبار در آمریکا

دویچه وله فارسی – ​​​​​​​03.02.2017

ک کودک پنج ساله ایرانی‌تبار در پی حکم ترامپ، ساعت‌ها در فرودگاه دالس واشنگتن در بازداشت بود. کاخ سفید می‌گوید «این‌که تصور کنیم کسی به خاطر جنسیت یا سن‌اش تهدید امنیتی محسوب نمی‌شود، نادرست و گمراه‌کننده است».

در پی صدور فرمان ترامپ برای منع ورود مهاجران از ایران و شش کشور عمدتا مسلمان دیگر، یک پسر پنج‌ساله ایرانی‌تبار آمریکایی که به همراه بستگانش به آمریکا بازگشته بود، در حالی که ماموران به او دست‌بند زده بودند، بیش از چهار ساعت در بازداشت نیروهای امنیت مرزی آمریکا بود.

شان اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید، روز سه‌شنبه (۱۲ بهمن / ۳۱ ژانویه) در پاسخ به پرسش خبرنگاری پیرامون این اقدام سوال‌برانگیز نیروهای امنیت مرزی، این کودک پنج‌ساله را “تهدیدی امنیتی” خواند و گفت: «تصور این‌که کسی به خاطر سن یا جنسیت‌اش تهدید محسوب نمی‌شود، نادرست و گمراه‌کننده است.»

به گزارش روزنامه “ایندیپندنت”، این کودک پنج‌ساله شهروند آمریکا است و مادرش ایرانی است. او یکی از ۱۰۹ نفری است که در پی صدور فرمان ترامپ برای منع ورود شهروندان ایران، سوریه، عراق، سومالی، سودان، یمن و لیبی در فرودگاه‌های آمریکا ساعت‌ها در بازداشت بودند.

https://www.youtube.com/watch?v=2RBDy1cEV-Q

https://www.youtube.com/watch?v=2RBDy1cEV-Q

روزنامه ایندیپندنتویدئویی از دیدار دوباره این کودک با مادر ایرانی‌اش پس از چهار ساعت بازداشت در فرودگاه دالس واشنگتن منتشر کرده که در آن مادر ایرانی فرزندش را غرق بوسه می‌کند و در گوش او به انگلیسی تولدت مبارکمی‌خواند.مادر این کودک از گفت‌وگو با رسانه‌هاا خودداری کرد، اما سناتور دموکرات، کریس فن‌هولن، به رسانه‌ها گفت که این پسر پنج‌ساله شهروند آمریکاست و به همراه مادرش در مریلند زندگی می‌کند. گفته می‌شود او به همراه خانواده‌ای دیگر وارد آمریکا شده و همین موضوع شک ماموران را برانگیخته است.سناتور فن‌هولن این اقدام نیروهای امنیت مرزی آمریکا را ظالمانه و غیرقابل‌پذیرشخواند. برخی گزارش‌ها از دست‌بند زدن به همه بازداشت‌شدگان، از جمله این کودک پنج‌ساله خبر داده‌اند.اقدام دونالد ترامپ برای منع ورود شهروندان ایران و شش کشور دیگر با اعتراضات گسترده مردمی مواجه شده است. تا کنون دولت در پی فشارها پذیرفته تا ورود دارندگان گرین‌کارت (اقامت دائم آمریکا) و نیز شهروندان دوتابعیتی را از این قانون تبعیض‌آمیز مستثنا کند.

511445.jpg

کاریکاتور: ترامپ در حال بازجویی از کودک پناهجو (تصویر معروف کودک سوری که والدینش را از دست داد)

 

 

 

 

 

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید