آسوشیتدپرس: خرید سخنرانی لابیهای آمریکایی توسط فرقۀ رجوی با نرخ دقیقه ای 10 هزار دلار!!

0
617

جان گامبرل” گزارشگر “آسوشیتدپرس”، در گزارشی بر موارد بسیار زیادی از دریافت‌های مقامات دولت ترامپ و همچنین مقامات پیشین جمهوری‌خواه و دموکرات، نمایندگان و سناتورهای آمریکایی، انگشت گذاشته است که همگی آنان از سخاوتمندی‌های سازمان مجاهدین خلق بهره برده‌اند.الین چائو” وزیر حمل و نقل دولت ترامپ که چند روز پیش از سوی مجلس سنا تأیید صلاحیت شد، گفته که برای یک سخنرانی ۵ دقیقه‌ای در سال ۲۰١۵ در یکی از مجالس سازمان مجاهدین خلق، رقمی بالغ بر۵۰ هزار دلار دریافت کرده است.

آسوشیتدپرس: خرید سخنرانی لابیهای آمریکایی توسط فرقۀ رجوی با نرخ دقیقه ای 10 هزار دلار!!

پیوند رهایی ـ 06.02.2017

لینک به منبع

https://www.youtube.com/watch?v=xX-pPcTh_0Y&index=2&list=PLSqTPjn3ZVBvdit5qHC_Qp2_69seNTk4D

Rudi Giuliani with Maryam Rajaviانعکاس گستردۀ رسوایی مالی جدید فرقۀ رجوی در رسانه های بین المللی

درخواست 35 میلیون دلار غرامت از فرقۀ رجوی در آمریکا بابت خونبهای سرهنگ آمریکایی کشته شده در ایران در سال 1975

بی بی سی فارسی – یکشنبه 5 فوریه 2017:

وزیر حمل و نقل آمریکا و مشاور ترامپ برای سخنرانی از مجاهدین خلق پول گرفته‌اند

خبرگزاری آسوشیتد پرس در گزارشی که امروز یکشنبه ۱۷ بهمن 2017(۵ فوریه) منتشر کرده گفته است یک عضو کابینه دونالد ترامپ و دست کم یکی از مشاورانش از سازمان مجاهدین خلق، گروه مخالف حکومت جمهوری اسلامی، برای سخنرانی پول گرفته اند.

به گزارش این خبرگزاری، “الین چاو”، وزیر حمل و نقل دولت ترامپ تایید کرده که دو سال پیش برای ۵ دقیقه سخنرانی از شورای ملی مقاومت که بازوی سیاسی سازمان مجاهدین خلق شناخته می شود، ۵۰ هزار دلار دریافت کرده است.

در این گزارش گفته شده رودی جولیانی، مشاور آقای ترامپ و شهردار سابق نیویورک هم از این سازمان پول گرفته اما رقم آن اعلام نشده است. سازمان مجاهدین خلق سالها در فهرست “گروههای تروریستی” آمریکا بود، اما ۵ سال پیش از این فهرست خارج شد.

این تصمیم زمانی گرفته شد که هیلاری کلینتون وزیر خارجه دولت وقت آمریکا(باراک اوباما) بود و علت آن “عدم ارتکاب به اعمال تروریستی در ۱۰ سال گذشته” توسط سازمان مجاهدین اعلام شد

خبرنامۀ گویا:

افشای پول‌های پرداختی مجاهدین خلق به مقامات دولت ترامپ

رادیو فرانسه:

خبرگزاری “آسوشیتدپرس”، “فاکس نیوز” و بسیاری از رسانه‌های آمریکایی، امروز یکشنبه ۱۷ بهمن/ ۵ فوریه، گزارش دادند که یکی از وزرای دولت ترامپ و چند تن از مشاوران و نزدیکان وی به خاطر سخنرانی در محافل و اجتماعات سازمان مجاهدین خلق، مبالغ قابل توجهی از این گروه پول دریافت کرده‌اند؛ “رودی جولیانی” و “نیوت گینگریچ” از جمله مشاوران و نزدیکان ترامپ هستند که برای سخنرانی علیه ایران از سخاوتمندی‌های سازمان مجاهدین خلق سود جسته‌اند. “الین چائو” وزیر حمل و نقل کابینه دونالد ترامپ، اعلام کرده که سازمان مجاهدین خلق برای ایراد فقط یک سخنرانی ۵ دقیقه‌ای، به او مبلغ ۵۰ هزار دلار پرداخت کرده است.

جان گامبرل” گزارشگر “آسوشیتدپرس”، در گزارشی بر موارد بسیار زیادی از دریافت‌های مقامات دولت ترامپ و همچنین مقامات پیشین جمهوری‌خواه و دموکرات، نمایندگان و سناتورهای آمریکایی، انگشت گذاشته است که همگی آنان از سخاوتمندی‌های سازمان مجاهدین خلق بهره برده‌اند.

الین چائو” وزیر حمل و نقل دولت ترامپ که چند روز پیش از سوی مجلس سنا تأیید صلاحیت شد، گفته که برای یک سخنرانی ۵ دقیقه‌ای در سال ۲۰١۵ در یکی از مجالس سازمان مجاهدین خلق، رقمی بالغ بر۵۰ هزار دلار دریافت کرده است.

رودی جولیانی” شهردار سابق نیویورک و از افراد نزدیک به دونالد ترامپ و از مشاوران حلقه درونی وی برای ایراد چندین سخنرانی در محافل و مجالس سازمان مجاهدین خلق، مبالغ هنگفتی دریافت کرده است؛ او که یکی از مخالفان سرسخت جمهوری اسلامی ایران است دریافت پول از این سازمان را رد نمی کند و با توجه به اینکه از سال ۲۰۰۸ هنوز دریافت‌های خود را رسماً به اداره مالیات گزارش نداده است، میزان دقیق دریافتی او از این سازمان مشخص نیست.

دراین گزارش آمده است که تعدادی از مقامات پیشین سنا و دولت ایالات متحده آمریکا از جمله سخنگوی سابق کاخ سفید و مشاور کنونی ترامپ یعنی “نیوت گینگریچ”، برای سازمان مجاهدین خلق سخنرانی کرده‌اند که رقم‌های دریافتی برخی از آن‌ها برای این سخنرانی اعلام شده است؛ اما بسیاری نیز از اعلام مبالغ دریافتی در ازای این سخنرانی‌ها خودداری کرده‌اند.

در این گزارش تصریح شده است که هیچ قانونی در ایالات متحده آمریکا دریافت پول در ازای سخنرانی را منع نکرده، اما مسئله اساسی در این‌گونه روابط، موضوع نفوذ «یک گروه که پیش تر در فهرست سیاه سازمان های تروریستی قرار داشته» و اثرگذاری این گروه بر تصمیمات برخی از مقامات دولتی آمریکا را مطرح می‌کند.

پیش از این، یک دسته از مقامات سابق ایالات متحده آمریکا از جمله شخص “جولیانی”، اقدام به ارسال نامه‌ای برای دونالد ترامپ کرده بودند که طی آن از وی خواسته بودند تا اقدام به برقراری روابط، با شاخه سیاسی سازمان مجاهدین خلق کند.

در گزارش “آسوشیتدپرس” آمده است: پس از صدور فرمان دونالد ترامپ در جهت منع ورود شهروندان ایرانی به آمریکا و بالا گرفتن تنش بین دولت آمریکا و ایران، اعلام تحریم‌های جدید علیه اشخاص ایرانی در روز جمعه ٣ فوریه، و هشدار و تهدید ایران از سوی مقامات دولت ترامپ، سازمان مجاهدین خلق، دولت دلخواه خود در آمریکا را پیدا کرده است.

در این گزارش همچنین آمده است که ائتلاف بالقوه با سازمان مجاهدین خلق، آمریکا را در واقع به گروهی پیوند میزند که سوابق تاریخی بسیار مشکوکی دارد و این رویکرد بر خلاف منافع آمریکاست. در ادامه آمده است که سازمان مجاهدین خلق، گروهی است که از انقلاب اسلامی حمایت کرده و در اشغال سفارت آمریکا در تهران مشارکت داشته است. اعضای این سازمان، پس از ترک ایران به عراق رفته و با دشمن ایران یعنی صدام حسین که در حال جنگ با ایران بود، هم‌پیمان شده اند. در همین حال، جاسوسان این سازمان اسرار برنامه مخفی هسته‌ای جمهوری اسلامی را برای سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا فاش ساخته‌اند.

ایرواند آبراهیمیان” استاد دانشگاه سیتی نیویورک می گوید که مجاهدین خلق بر روی اسب برنده شرط می‌بندند. او گفته که اتحاد دولت ترامپ با سازمان مجاهدین خلق موجب تضعیف آمریکا می شود. با افزایش ارتباط بین سازمان مجاهدین خلق و مقامات دولت آمریکا، بدبینی و ترس ایرانی‌ها نسبت به آمریکا افزایش خواهد یافت.

رادیو فردا:

نامزد وزارت حمل‌ونقل آمریکا هزار دلار از مجاهدین خلق پول گرفته است

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز یکشنبه ۱۷ بهمن گزارش داد، نامزد پیشنهادی دونالد ترامپ برای وزارت حمل‌ونقل آمریکا و دستکم یکی از مشاوران او در برابر دریافت پول برای سازمان مجاهدین خلق ایران سخنرانی کرده بودند. به نوشته این خبرگزاری، خانم الین چاو وزیر پیشنهادی رییس‌جمهوری آمریکا، این هفته تایید کرد که سال۲۰۱۵ به خاطر پنج دقیقه سخنرانی در برابر شاخه سیاسی مجاهدین خلق مبلغ پنجاه هزار دلار دریافت کرد.

رودی جولیانی شهردار پیشین نیویورک نیز که در دولت ترامپ به عنوان مشاور انتخاب شده است، برای سخنرانی در گردهمایی‌های مجاهدین مبالغ نامعلومی از آنها پول گرفته است.

آسوشیتدپرس سازمان مجاهدین را این‌گونه معرفی کرده است: گروهی تبعیدی که پیش از انقلاب ۱۳۵۷ مرتکب قتل آمریکایی‌ها شد؛ بعد از انقلاب نیز برای حیات سازمانی‌اش از راه‌های فریبکارانه به گردآوری کمک مالی اقدام کرد؛ کسانی که برای آزادی رهبر زندانی‌شان خود را به آتش می‌کشیدند، و سازمانی که شاخه سیاسی آن پیشتر از سوی وزارت خارجه ایالات متحده به عنوان «یک فرقه» توصیف شده بود.

این خبرگزاری نوشته است، دهها تن از مقامات پیشین آمریکایی، از هر دو حزب جمهوریخواه و دمکرات، شامل نیوت گینگریج از روسای پیشین کنگره برای مجاهدین سخنرانی کرده و پول گرفته‌اند؛ برخی از آنها دریافت پول را تایید کرده و برخی دیگر سکوت را ترجیح داده‌اند.

به نوشته آسوشیتدپرس، هر چند دریافت پول امری ممنوع نبوده اما این پرسش را مطرح می‌کند که میزان نفوذ این تبعیدی‌ها بر دولت جدید آمریکا چیست.

این خبرگزاری یادآور شده که گروهی از مقامات پیشین آمریکایی شامل رودی جولیانی، ماه گذشته در نامه‌ای به ترامپ او را به برقراری گفتمان با شاخه سیاسی مجاهدین تشویق کردند.

آسوشیتدپرس افزوده است، در شرایطی که دولت ترامپ در روزهای گذشته مقررات محدودیت در ورود به آمریکا را شامل حال ایرانیان نیز کرد و همزمان ایران را «در مدار نظارت» قرار داد و تحریم‌های تازه‌ای را علیه ایران اعلام کرد، مجاهدین ممکن است بیشتر از قبل، از دولت ترامپ استقبال کنند.

به نوشته این خبرگزاری، با احتمال ایجاد یک اتحاد با مجاهدین، آمریکا خود را در کنار سازمانی قرار می‌دهد که تاریخی مناقشه برانگیز داشته، و با پشتیبانی کردن از انقلاب ایران و اشغال سفارت آمریکا در تهران در گذشته علیه منافع آمریکا موضع‌گیری و اقدام کرده است.

آسوشیتدپرس افزوده که مجاهدین بعد از گریز از ایران نیز هم‌پیمان نیروهای حکومت خودکامه صدام حسین در عراق شدند- هرچند که بعدها آنها بودند که جزییاتِ برنامه تا آن زمان مخفیِ هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را افشاگری کردند و رژیم ایران آنها را دشمن قسم خورده خود می‌بیند.

یرواند آبراهامیان استاد دانشگاه سیتی نیویورک به آسوشیتدپرس گفته است، از آنجا که ظاهرا مجاهدین روی «اسب برنده» شرط بندی کردند، حال می‌توانند به دستگاه دولتی ترامپ راه یابند.

اما پروفسور آبراهامیان که خود کتابی در مورد مجاهدین نوشته، افزوده است، دسترسی بیشتر مجاهدین به دولت ترامپ، آمریکا را تضعیف می‌کند؛ زیرا مردم بیشتری در ایران از هر اقدام آمریکا نگران خواهند شد.

آسوشیتدپرس یادآوری کرده که مجاهدین در برقراری رابطه با مقامات پیشین دولت‌های آمریکا و اروپا سابقه‌ای طولانی دارند؛ آنها را به سخنرانی در همایش‌های خود دعوت کرده و برای سفر و سخنرانی بسیاری از آنها پول خرج می‌کنند.

الین چائو همسر سناتور میچ مک کانل رهبر اکثریت جمهوریخواه در مجلس سنای آمریکا، سال ۲۰۱۵ در همایش مجاهدین در پاریس سخنرانی کرد و صندلی کنار دست مریم رجوی، که مجاهدین او را «رییس‌جمهوری منتخب» می‌نامند، برای او محفوظ نگاهداشته شده بود.

خانم چائو در گزارش مالیاتی خود به نهادهای ناظر آمریکایی (در آستانه احراز پست وزارت حمل‌ونقل در دولت ترامپ)، دریافت مبلغ ۵۰ هزار دلار را برای حضور سال ۲۰۱۵ خود در پاریس اعلام کرد؛ سال بعد نیز، ۲۰۱۶، مبلغ ۱۷ هزار و پانصد دلار دیگر را برای یک سخنرانی از شورای فرهنگی ایرانی- آمریکایی در میسوری که مجاهدین نیز با آن مرتبط است، دریافت کرد.

الین چائو به تماس آسوشیتدپرس در مورد سازمان مجاهدین پاسخی نداده است – همان‌گونه که رودی جولیانی نیز پرسش این خبرگزاری را بی‌پاسخ نهاده و کاخ سفید نیز هنوز به تماس آسوشیتدپرس پاسخ نداده است.

آخرین گزارش مالیاتی آقای جولیانی به زمان مناظره‌های جمهوریخواهان در سال ۲۰۰۸ باز می‌گردد که او ناکام شد؛ از آن سال تا حال این شهردار پیشین نیویورک الزامی به ارائه گزارش مالیاتی خود به نهادهای ذیربط نداشته تا معلوم شود که برای سخنرانی‌ها و حضورش در نشست‌های مجاهدین چقدر دریافت کرده است.

نیوت گینگریج، پنجاهمین رییس جمهوریخواه کنگره در سال‌های ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۹، در برابر مجاهدین سخنرانی کرده است؛ از جمله سال ۲۰۱۶ در گالا، در حومه پاریس در نشست بزرگ مجاهدین (در کنار یک مقام بلندپایه پیشین سعودی) حضور یافت- هر چند که روشن نیست چه مبلغی گرفته است.

محمد محدثین مسئول کمیته مناسبات خارجی در شاخه سیاسی مجاهدین در گفت‌وگو با آسوشیتدپرس از وجود مهره‌هایی در دولت ترامپ که حامی تغییر سیاست آمریکا در قبال ایران هستند، استقبال کرده است.

به گفته محدثین، مجاهدین بیش از هر چیز خواهان در پیش گرفتن سیاستی سختگیرانه‌تر در قبال ایران هستند که «جنایات رژیم علیه مردم ایران را بی‌پاسخ نگذارد».

اما آسوشیتدپرس با ذکر تاریخچه‌ای از شکل‌گیری مجاهدین خلق و فعالیت‌های آن در دوره‌های مختلف، نوشته است، «ثابت» شده که گروه‌های تبعیدی نمی‌توانند هم‌پیمانان قابل اعتمادی برای آمریکا در خاورمیانه باشند.

این خبرگزاری نمونه‌ای از عدم اعتماد به تبعیدی‌های خاورمیانه‌ای را در احمد چلبی تبعیدی عراقی ذکر کرده که با لابی‌گری قوی در میان دولتمردان آمریکا، و طرح ادعای دروغین اینکه حکومت صدام حسین جنگ‌افزار کشتار همگانی دارد یا ادعای نادرست اینکه عراق در لوای صدام حسین با القاعده در ارتباط است، کابینه جرج بوش را به حمله به عراق تشویق کرد.

البته هنوز نشانه‌ای در دست نیست که دولت ترامپ در صدد داشتن روابطی نزدیک با مجاهدین باشد.

آسوشیتدپرس یادآور شده، در حالی که مجاهدین برای خرید وقت مقامات پیشین آمریکایی پول می‌دهند، خانواده سرهنگ آمریکایی، جک ترنر، که در سال ۱۹۷۵ به دست مجاهدین در ایران کشته شد، درخواست دریافت ۳۵ میلیون دلار غرامت از ایران و مجاهدین به دادگاه ایالت کلرادو ارائه کرده‌اند.

بازماندگان سرهنگ ترنر برای درخواست خود این استدلال ساده را مطرح کرده‌اند که برخلاف آمریکاییان به گروگان گرفته شده (در سفارت آمریکا در تهران)، پدر این خانواده هرگز از بخت بازگشت به میان عزیزان خود برخوردار نشد.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید