بازتاب دلخوشی های کنگره ی آمریکا در سایت های رجویه!

0
786

من البته اطلاعی از اینکه ایران پولی به کسانی میدهد که مثلا سربازان آمریکائی را بکشد ، ندارم و چیزی درمورد حمایت ایران از طالبان – که نخستین کارش پس از بر روی کار آمدن کشتن دیپلمات های ایران بود درافغانستان – نشنیده ام و چیزی راکه بیشتر شنیده ام این است که ایران دربرابر حمله ی آمریکا ومتحدین به حکومت طالبان ، هیچ نوع کارشکنی درمقابل مهاجمین نکرد وگذاشت که طالبان بعنوان دشمن سر سخت اران، بدست دیگران بزیر کشیده شوند!

بازتاب دلخوشی های کنگره ی آمریکا در سایت های رجویه!

ارسال شده زا طرف آقای وحید اهری ـ با تشکر از ایشان ـ 16.02.2017

https://www.youtube.com/watch?v=XbhwoMsysHE&t=165s

این باند ضد میهنی بنقل از نشریه کنگره آمریکا مینویسد :

حکومت ایران که داعشی دیگر است، ۳۸ ساله شد؛ بیایید امسال را آخرین سال آن قرار دهیم... در ادامه این یادداشت ضمن ادعای پرداخت دلار توسط ایران در ازای کشتن سربازهای آمریکایی، آمده است: «اما چرا آمریکایی ها باید به این موضوع اهمیت بدهند؟ ایران به کشتن آمریکایی ها در عراق و افغانستان ادامه می دهد. صدها آمریکایی توسط ایران کشته شده اند... ایران در افغانستان به هر نیروی طالبان که یک سرباز آمریکایی را بکشد ۱۰۰۰ دلار انعام نقدی پرداخت می کردند و برای حملات بزرگتر نیز پول های بیشتری پرداخت می شده است …”.

این آرزوی پایان دادن به عمر حکومتی خاص ازطرف نیروی بیگانه ، نمونه ی بارز دخالت درامور آن کشور خاص است که برابر تمامی قوانین برسمیت شناخته شده ی جهانی جرم محسوب می شود ومعلوم میگردد که درکنگره ی آمریکا قانون جنگل حکمرانی میکند وسخنانی باین گستاخی مطرح میکند!

تعیین تکلیف هرحکومتی بعهده ی ملت آن کشور است وکسی حق دخالت دراین مورد راندارد و اگر حکومتی مانند آمریکا دراین نوع کار های مردم دخالت کند ، عاقبت بد فرجامی نصیب مردم این کشور میشود چنانکه در کشورهای موردتجاوز قرار گرفته ی عراق، افغانستان ، لیبی و شد!

من البته اطلاعی از اینکه ایران پولی به کسانی میدهد که مثلا سربازان آمریکائی را بکشد ، ندارم و چیزی درمورد حمایت ایران از طالبان – که نخستین کارش پس از بر روی کار آمدن کشتن دیپلمات های ایران بود درافغانستان – نشنیده ام و چیزی راکه بیشتر شنیده ام این است که ایران دربرابر حمله ی آمریکا ومتحدین به حکومت طالبان ، هیچ نوع کارشکنی درمقابل مهاجمین نکرد وگذاشت که طالبان بعنوان دشمن سر سخت اران، بدست دیگران بزیر کشیده شوند!

به مناسبات ایران وطالبان که میرسیم ، باید گفت که بازهم بی اطلاعم ولی میدانم که دربرابر حضور تدریجی داعش خطرناک تر از طالبان درافغانستان ، ممکن است ایران وروسیه اقدامات دیپلماتیکی را برای ضربه زدن به دشمن خطرناک تر انجام دهد واین کار از قواعد دیپلماسی است : ” گفتگو با دشمن دربرابردشمن خطرناک تر واستراتژیک تر “!

همچنین :

در یمن نیز موشک های ضد کشتی C-802 که ایران در اختیار حوثی ها قرار داده به سوی ناوهای جنگی آمریکایی و عربی شلیک شده است. ایران در سوریه نیز از بشار اسد حمایت کرده و همچنین در لبنان، حزب الله که تحت حمایت ایران است کنترل دولت را در دست دارد ” .

بفرض درستی این ادعا، این موشک ها دربرابر بمباران های هوائی وتوپ خانه ای عربستان وگاها آمریکا ، حکم اسباب بازیدارند وآنقدر هم که شایدوباید ، به دل نمی نشینند!

خواهید وخواهند گفت که حضور عربستانکه البته به نیابت ازطرف آمریکاست برای کنترل خلیج فارس – به درخواستدولت قانونی این کشوربوده است!

منهم درجواب خواهم گفت که رئیس جمهور این کشور حاصل دخالت عربستان وبه کنار گذاشتن رئیس جمهور قبلی آنبوده واینک نیروهای این رئیس جمهور اسبق ( صالح) درکنر نیروهای حوثی ها حضوری چشمگیر دارند!

علاوه براینکه رئیس جمهور فعلی یمن از سمت خود استعفا داده بود که عربستان این استعفا را نپذیرفته واین به معنی این است که در یمن حکومت قانونی وجود ندارد که عربستان وآمریکابدعوت آن به کشتار مردمیمن مبادرت ورزند!!

” … دولت ترامپ فرصتی بسیار بزرگ برای مقابله با ایران دارد. جمهوری اسلامی اکنون به میان سالی رسیده است و ایدئولوژی انقلابی آن در حال پیر شدن است... اکنون زمان افزایش فشار بر تهران البته با شیوه های حساب شده است. باید مشروعیت جمهوری اسلامی را درون این کشور و همچنین خارج از آن زیر سئوال برد. این اقدام باید با استفاده تمامی ابزار موجود، از برنامه های تلویزیونی و رادیویی که برای ایرانیان پخش می شود تا تهدید این کشور به استفاده از قدرت نظامی در صورت هر گونه حرکت تجاوزگرانه پیگیری شود. ترامپ برخلاف رئیس جمهور پیشین آمریکا، به نظر می رسد رویکرد دیگری دارد و در یکی دو سال آینده به رژیم ایران حمله می کند. این روزنامه افزود: حکومت شیعی ایران در منطقه مخالفان سنی زیادی دارد، عربستان بزرگ ترین رقیب ملایان به شدت از سیاست های منطقه ای تهران ناراحت می باشد. به نظر می رسد ترامپ برخلاف اوباما رویکرد دیگری دارد و در یکی دو سال آینده به رژیم ایران حمله کند “.

فرصت وشانس دولت ترامپ که هرروز ساز دیگری مینوازد ودلیل این ناهمسازی ها اختلافات داخلی هیئت حاکمه ی آمریکا و خارج شدن جهان ازنظام تک قطبی است ، کمتر ازاوباما بوده که هرکاری که توانست بکند کرد ولی نتوانست به ایران حمله ی نظامی بکند!

ترامپ هم درموضع گیری هایخود به اینامر که به ایران حمله خواهد کرد، اشاره اینکرده واگر هم می کرد، بلوف بیجایی شمرده می شد.

این همان ترامپ بود که با رئیس جمهور جمهوری خودمختار چین تایپه زنگ زد ورهبران چین درمقابلش موضع سختی اتخاذ نمودند وحتی پیام تبریک و ازاین حرف ها باو نگفتند وزمانی که ترامپ اوضاع را پس دید ، به وسیله ی وزیر خارجه اش ، پیام تبریک سال نو را به به سفیر چین در واشنگتن تسلیم نمود ونشان داد که قادر به اجرای تمام منویاتش نیست و کشتی را کشتی بان دیگری آمده ونام این کشتیبان جهان دوقطبی شده است!

درمقالب این هارت وپورت های کنگره ی آمریکاوباندرجوی که به عصای دست آن تبدیل شده ، نوشته ی زیر را – حتی باتحقق قسمتی ونه تمامی پیش بینی های این مصاحبه شونده ( اقتصاد دان آمریکائی ) نقل کرده واجازه نمیدهیم که باند رجوی آیه ی یاس خوانده وضمن دلخوشی دادن بیجهت به خود وفریب اعضای دربندش ، به رجزخوانی های تبلیغاتی بپردازد:

مثلث استراتژیک ایرانروسیهچین ترجمه نعمت بوستانی سایت خبریتحلیلی روسیه امروزمصاحبه تلویزیونی پرس تی.ویبا پای ئیندانشمند آمریکایی در رشته اقتصاد را منتشر کرد. پای ئیناقتصاددان دراین مصاحبه می گوید: سال های متوالی، ایالات متحده آمریکا همواره سیاست تفرقه بیانداز و حکومت کُنرا به عنون یک اصل اساسی در برخورد با دیگر کشورها ملاک عمل خود قرار داده است. اخیرا نیز در نظر دارد تا بین روسیه، چین و ایران جدایی ایجاد کند. دولت ترامپ طرح ریچارد نیکسونبرای جلوگیری از نزدیکی ایران به دولت های چین و روسیه (اتحاد شوروی وقت .م) را می خواهد پیش ببرد. در همین رابطه اخیرا معاون وزارت امور خارجه روسیه ریباکوفدر رابطه با سیاست های اخیر دولت ترامپ اعلام کرد: “دست ها از ایران کوتاه!. همکاری دولت های روسیه و ایران از جایگاه ویژه ای برخوردار است و طرح تفرقه بیانداز و حکومت کُنکیسینجر نمی تواند خللی در روابط دو کشور ایجاد کند“. وزیر امور خارجه روسیه سرگئی لاورفنیز چندی پیش اعلام کرد: ” واشنگتن و نو محافظه کارانحتی واقع گرا ها، باید با برداشتن یک گام به عقب رویدادهای گذشته را مورد باز بینی واقع بینانه قرار دهند“. این موضوع که ایران پایگاه هوائی نظامی خود در همدان را در اختیار بمب افکن های نیروی هوایی روسیه برای پرواز به سمت سوریه و بمباران مواضع تروریست ها قرار داد،نشان از یک برنامه استراتژیک طولانی مدت دارد. این وحدت راهبردی پیامی است برای سوریه، ترکیه، جمهوری خلق چین و حتی برای ایالات متحده آمریکا، عربستان سعودی، قطر، اسرائیل و سازمان نظامی ناتو. آنچنان که معلوم است، در روسیه و چین تحریم ها علیه خزانه داری آمریکا به پیش برده می شود. این دو کشور در زمینه پایان دادن به سلطه 44 ساله دلارهای نفتی آمریکا همکاری میکنند و با برنامه توسعه فروش نفت و گاز ارزش طلا، یوآن و روبل را تقویت می کنند. علاوه بر آن، با بی اعتباری اوراق قرضه، تهران و مسکو در یک همکاری مشترک همه جانبه، برنامه قرار داد ساخت و کشیدن خطوط لوله های نفت و گاز را پیش خواهند برد . پایان نقل قول

وحید اهری اصل

https://www.youtube.com/watch?v=dSagSOW-UIM

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید