پایان وقفه شش ماهه فعالیت بنیاد خانواده سحر

0
496

پیام تبریک “بنیاد خانواده سحر” به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۶ هجری شمسی (پایان وقفه شش ماهه فعالیت)ا 

بنیاد خانواده سحر، نوزدهم مارس ۲۰۱۷:… “بنیاد خانواده سحر” بعد از یک وقفه ۶ ماهه از زمان خروج کامل نیروهای سازمان مجاهدین خلق از عراق مجددا فعالیت خود را در جهت اطلاع رسانی به خانواده ها آغاز می نماید و تلاش دارد با توجه به محدودیت های متعدد، تا حد امکان خانواده ها را در جریان امور قرار دهد. امید است همیشه خبرهای خوب برای … 

لینک به منبع

پیام تبریک “بنیاد خانواده سحر”

به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۶ هجری شمسی 

“بنیاد خانواده سحر” آغاز سال ۱۳۹۶ هجری شمسی را به عموم ملت ایران، خصوصا خانواده های محترم و نجات یافتگان عزیز تبریک و تهنیت عرض نموده و سالی مملو از خیرات و برکات همراه با آزادی اسیران در بند فرقه رجوی آرزو می کند.

این بنیاد نزدیک به ۱۰ سال پیش در بغداد به منظور کمک به جداشدگان فرقه رجوی و همچنین خانواده های دردمند و رنج کشیده ای که مایل به برقراری ارتباط با عزیزانشان در درون فرقه بودند تأسیس شد و فعالیت خود را به یاری خدا و پشتیبانی خانواده ها آغاز نمود.

طی این مدت یک فراز شکوهمند تحصن نزدیک به ۴ سال مادران و خانواده ها در مقابل دروازه های پادگان اشرف را تجربه کردیم که نهایتا رجوی را مجبور به ترک اشرف و رفتن به اردوگاه لیبرتی، البته با این شرط که آنجا دیگر خبری از خانواده ها نباشد، نمود. انتقال ساکنان پادگان اشرف به اردوگاه موقت انتقالی لیبرتی گامی در جهت از هم گسستن بندهای مناسبات ظالمانه فرقه ای بود. بلندگو تنها وسیله ارتباطی خانواده ها با عزیزانشان بود که بسیاری با شنیدن همین صدا ها تصمیم به خروج گرفتند.

خانواده ها بعد از یک وقفه طولانی نهایتا توانستند خود را به اردوگاه لیبرتی نیز برسانند و جمعا در ۶ نوبت در مقابل دروازه های این اردوگاه تجمع نمودند که انعکاسات گسترده ای در داخل و خارج از عراق داشت. بار آخر تعداد آنان به بیش از ۲۰۰ نفر رسید که لاجرم رجوی را مجبور به خروج سریع و ناگهانی نیروهایش از عراق با کمک ارتش آمریکا کرد. رجوی، که قصد کرده بود نیروهایش را آنقدر در عراق نگاه دارد تا تک به تک به کشتن دهد، وقتی حضور خانواده های مصمم را در نزدیکی نیروهایش دید، خصوصا اینکه صدایشان به گوش عزیزانشان می رسید، تن به انتقال کامل آنان به آلبانی داد و تسلیم شد.

در تابستان گذشته، اعضای گرفتار در فرقه رجوی با خروج از عراق و انتقال به آلبانی، نه تنها به مکانی امن تر رفتند بلکه قطعا به درب های خروجی فرقه نیز نزدیک تر شدند چرا که با دنیای بیرون از فرقه آشناتر گشتند و شعار همیشگی “پیام ما امید – نوید ما آزادی” بیش از پیش قوت گرفت و شعله های امید در دلهای خانواده ها برای آزادی عزیزانشان زبانه کشید.

این روزها هفته ای نیست که شاهد جدا شدن یکی از عزیزان در آلبانی نباشیم و فی الواقع به این شعار همیشگی خود رسیده ایم که “اندکی صبر سحر نزدیک است”.

تاکنون حدود ۲۷۰ نفر از اعضای فرقه رجوی در کشور آلبانی از این فرقه جدا شده اند. برخی توانسته اند به کشورهای اروپائی بروند و برخی به ایران بازگشته اند و البته اغلب در کشور آلبانی در شرایطی نه چندان مطلوب به سر می برند و فرقه رجوی همچنان تلاش می کند به اشکال مختلف مزاحم زندگی عادی آنان گردد.

جداشدگان در آلبانی متفق القول هستند که روند فروپاشی فرقه از درون آغاز شده و سفرهای مریم رجوی و نشست های تشکیلاتی و داغتر کردن نشست های دیگ هم دیگر کارساز نیست. در میان جداشدگان افرادی دیده می شوند که سوابق طولانی با فرقه داشته و جزو مسئولین قدیمی به حساب می آیند.

اخیرا کمیساریای عالی ملل متحد برای پناهندگان طرحی را ارائه داده که مجددا با اعضای فرقه رجوی مستقر در آلبانی به صورت تک به تک مصاحبه داشته باشد که با مخالفت جدی سران فرقه مواجه شده است. این اعتقاد عمومی هر روز بیشتر قوت می گیرد که بسیاری در داخل سازمان بالاجبار نگاه داشته شده اند و اگر شرایط فراهم شود مایل به ترک سازمان می باشند.

همچنین افکار مردم آلبانی که ابتدا شناختی نسبت به فرقه مخرب رجوی نداشتند روز به روز با ماهیت و عملکرد این سازمان بیشتر آشنا می شود و اکثریت مردم و نمایندگان آنان با حضور چنین فرقه ای در خاک خودشان که توسط آمریکا به کشور آنان تحمیل گردیده مخالف هستند. حضور یک فرقه بسته در خاک اروپا که اعضای خود را همچون فرقه های قرون وسطائی به اسارت گرفته است برای هیچ کس پذیرفته نیست و این شرایط قطعا دوام نخواهد داشت.

“بنیاد خانواده سحر” بعد از یک وقفه ۶ ماهه از زمان خروج کامل نیروهای سازمان مجاهدین خلق از عراق مجددا فعالیت خود را در جهت اطلاع رسانی به خانواده ها آغاز می نماید و تلاش دارد با توجه به محدودیت های متعدد، تا حد امکان خانواده ها را در جریان امور قرار دهد. امید است همیشه خبرهای خوب برای خانواده ها داشته باشیم و دل آنان را به وصل ارتباط با عزیزانشان روشن نمائیم.

هیئت مدیره بنیاد خانواده سحر

با ما در ارتباط باشید

saharfamily@yahoo.com

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید