صفهای طولانی وبی نظیر مردم ، گویاتر ازهمه چیز بود!

0
653

صفهای طولانی وبی نظیر مردم ، گویاتر ازهمه چیز بود!

صابر از تبریز، امضاء محفوظ، ایران اینترلینک، بیست و یکم می ۲۰۱۷:… من که سال ها رای خود را درصندوق یکی از مدارس محل زندگی ام می ریزم ، معمولا ۲۰ دقیقه ازوقت ام را صرف این کار میکردم که این بار درهمان مکان بمدت ۲ساعت درصف رای دهندگان بودم! رجوی ها به صرفه ی خود ندیدند که تفسیر خبرگزاری های مختلف جهان را که میگفتند دراوقات قبل ازظهر ، فقط ۳۰درصد ازمردم ایران ، رای میدهند و۷۰ درصد آنها عصر ودراوان شب رای میدهند، منتشر کنند …

http://iran-interlink.org

صفهای طولانی وبی نظیر مردم ، گویاتر ازهمه چیز بود!

۳۱/۰۲/۱۳۹۶

فرقه ی رجوی شرمنده از تبلیغات گوش خراش چند ماهه ی بی حاصلش ، وشرمنده تر ازاینکه پول هنگفت و بی زبان عربستان را برای چسباندن چند ثانیه ای پوستر درگوشه وکنار خلوت کشور وعکس وفیلم گرفتن بادستهای لرزان ونمایش هزاران باره ی آنها در تلویزیون اش ، به هدر داد ، برای جبران مافات به دروغگویی – که این امر زشت درخصلت اش نهادینه شده – روی آورده ودرتفسیری با نام ” انتخابات! و رقم سازهای شگفت انگیز ” نوشته است :

” ۲۹ اردیبهشت در ساعت ۱۷:۱۷ دقیقه یعنی ۴۳ دقیقه پیش از آنکه زمان رسمی اخذ رای به پایان برسد، خبرگزاری ایلنا از قول فرهاد تجری در ستاد انتخابات کشور نقل کرد که «از صبح تا حالا ۲۰ میلیون شرکت کننده برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراها داشتیم “.

من که اغلب انتخابات جمهوری اسلامی را دراین ۳۰ سال نظاره گر بودم ، میدانم که ایرانی ها – مخصوصا طبقه ی متوسط که باکمی تساهل میتوان گفت که اکثریت مردم را تشکیل میدهند – درروزهای جمعه دیر ازخواب بیدار میشوند و اکثریت بزرگ همین طبقه واقشار مختلف آن ، ترجیح میدهند که از شهر خارج شده وصبحانه ونهار خود را دردامن طبیعت صرف کنند و بعد از قیلوله ای کافی ، زمانی بخانه می رسند که چیزی به پایان انتخابات نمانده و سبب  ایجاد صف های طولانی شده که بطور طبیعی اختلالاتی در برگزاری انتخابات برگزار شده ووزارت کشور مجبور به تمدید های مکرر وقت انتخابات میشود!

این قلم بدست رجوی ابدا ننوشته که این رای گیری تا ساعت ۱۲ تمدید شد وحتی بنا به گفته ی آقای مطهری ، شلوغی صف ها باعث شد که ده ها هزار نفر از مردم تهران موفق به دادن رای نباشند.

این عدم موفقیت در رسیدن بموقع به پای صندوق های رای ، درتبریز هم اتفاق افتاد و من عملا شاهد همسایگانی بودم که بعلت مشکلات روماتیسمی و آرتروزی ، تحمل ایستادن درصف ها را نداشته وبدون رای دادن به خانه برگشته بودند وهمچنین کسانی که به پیک نیک جمعه ای مالوف رفته بودند ودرترافیک گیر کرده ووقت انخابات را ازدست داده بودند!!

من که سال ها رای خود را درصندوق یکی از مدارس محل زندگی ام می ریزم ، معمولا ۲۰ دقیقه ازوقت ام را صرف این کار میکردم که این بار درهمان مکان بمدت ۲ساعت درصف رای دهندگان بودم!

رجوی ها به صرفه ی خود ندیدند که تفسیر خبرگزاری های مختلف جهان را که میگفتند دراوقات قبل ازظهر ، فقط ۳۰درصد ازمردم ایران ، رای میدهند و۷۰ درصد آنها عصر ودراوان شب رای میدهند، منتشر کنند!!

ادعایی که به تجربه، درستی آنرا تمام مردم ایران میدانند وبراین مسئله واقف اند که معمولا روستائیان اند که صبح خیز بوده وزودتر رای میدهند والبته روستائیان فقط ۳۰ درصدمردم ایران را تشکیل میدهند.

رجوی ها نخواسته اند خبر خبرگزاری رویتر را که درساعت ۱۱ شب اعلام نمود که برابر اخبار موثق ، حدود ۴۰میلیون نفر رای داده اند وآقای روحانی برنده ی انتخابات شده است ، نقل کنند!!

بازهم تفسیرهای فارغ ازواقعیت نحوه ی گذران روزهای جمعه درایران ومخصوصا شهرهای بزرگ :

” براساس زمان اعلام شده، رای گیری می‌بایست در ساعت ۱۸ به پایان می‌رسید. قابل پیش بینی بود که در ساعت باقی مانده به پایان رای گیری بر حجم افراد مشارکت کننده تا میزان زیادی افزوده نخواهدشد. به عبارت دیگر نتیجه نهایی مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری نظام مقدس! در  حول و حوش همان ۳۵ درصد که تا آن زمان اعلام شده بود باقی می‌ماند. اگر نظام مقدس! می‌پذیرفت که مشارکت در انتخاباتش فقط ۳۵ درصد بوده است به طور طبیعی باید اعلام می‌کرد که با بحران عدم مشروعیت مواجه است، یعنی حدود ۶۵ درصد از مردم رأی نداده‌اند”.

دراینجا با شیطنت تمام ، تمدید وقت تا ساعت ۲۴ اشاره ای نشده ورجوی ها فکر کرده اند که مردم باین سادگی این اراجیف را می پذیرند.

خلاصه اینکه اساس استنباط رجوی بر ۱۰ ساعت استوار است که این استنباط بخاطر تبدیل شدن ۱۰ به ۱۶ ساعت ، استلزام منطقی خود را براحتی ازدست میدهد!!

و:

” در ادامه خبرگزاری تسنیم در ساعت ۱۹:۵۸ دقیقه اعلام می‌کند: «تا ساعت ۱۹:۴۵ جمعه ۲۹ اردیبهشت حدود ۳۰ میلیون نفر در انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا شرکت کردند “.

این آمار درستی تفسیر من ازانتخابات ایران را که سی سال شاهد آن بوده و افراد زیادی از دوستان وفامیلانم دراقصی نقاط کشور بر امر انتخابات نظارت داشته ودارند، نشان میدهد .

بدلایلی که گفتم ، مردم ایران حضوری این شکلی درانتخابات دارند وفعلا گریزی ازآن نیست وراست آنست که ۷۰درصد آرا در شلوغی بعد از ساعت ۱۷ تا ۲۴ یا ۲۲ به صندوق ریخته میشود ومن بارها از مردمی که بخاطر چند ساعت صحرا نوردی ، مجبور میشوند تا ۶ ساعت درصف بمانند ، انتقاد کرده ام ولی  فعلا این توصیه های من، ره بجایی نبرده است!

شما که صف ایرانی های خارج ازکشور را در مراکز رای گیری دیدید، چرا حرفی دراین مورد نمی زنید؟

آیا گزارش آن خبرنگار ساکن ترکیه را نخواندید که مردم استانبول و آنکارا ، مات ومبهوت باین صف های طویل نگاه میکردند؟!

آیا شما تصاویر قهرمانان ملی ما را که درباکو بوده ودر المپیک کشورهای اسلامی شرکت کرده اند ، مشاهده نکردید که با چه غروری به صحنه ی انتخابات پیوستند؟؟

خوشبختانه ما حضور مردم درصف انتخابات درآمریکا ،انگلستان و… را که بسیار باشکوه بود دیدیم وشعارهای تحریم گرانه ی  شما وافراد حزب کمونیست کارگری را شنیده ومقایسه ای بین تعداد این شرکت کنندگان وتحریم گرها کرده وبه تحقیر شدن شما – که به هرحال هموطن هستید – متاسف شدیم!!

صابر

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید