راهیابی 415 زن به شوراهای محلی در استان سیستان و بلوچستان

0
896

حضور زنان در انتخابات شورای روستا در روستای ماخونیک در خراسان جنوبینتایج انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در مناطق مختلف ایران نشان می‌دهد که تنها در استان سیستان و بلوچستان، بیش از ۴۰۰ زن به عنوان منتخب مردم به شوراها راه یافته‌اند. به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، بر اساس اعلام علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان، در پنجمین دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۴۱۵ زن موفق به راهیابی به شوراها شده‌اند. این میزان از پیروزی زنان در انتخابات استان سیستان و بلوچستان بیش دو برابر تعدادی است که در دوره قبلی از راهیابی زنان به شوراهای این استان گزارش شده است. بر اساس اعلام استاندار سیستان و بلوچستان، در دوره چهارم شوراها ۱۸۵ زن در شوراهای شهر و روستای این استان عضویت داشته‌اند.

راهیابی بیش از ۴۰۰ زن به شوراهای محلی در استان سیستان و بلوچستان

حضور زنان در انتخابات شورای روستا در روستای ماخونیک در خراسان جنوبینتایج انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در مناطق مختلف ایران نشان می‌دهد که تنها در استان سیستان و بلوچستان، بیش از ۴۰۰ زن به عنوان منتخب مردم به شوراها راه یافته‌اند.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، بر اساس اعلام علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان، در پنجمین دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۴۱۵ زن موفق به راهیابی به شوراها شده‌اند.

این میزان از پیروزی زنان در انتخابات استان سیستان و بلوچستان بیش دو برابر تعدادی است که در دوره قبلی از راهیابی زنان به شوراهای این استان گزارش شده است.

بر اساس اعلام استاندار سیستان و بلوچستان، در دوره چهارم شوراها ۱۸۵ زن در شوراهای شهر و روستای این استان عضویت داشته‌اند.

در سخنان آقای هاشمی اشاره‌ای به تعداد کل اعضای شوراهای شهر و روستای استان سیستان و بلوچستان نشده، و همچنین مشخص نیست در کل کشور، چه تعداد از زنان در شوراهای شهر و روستا عضویت یافته‌اند.

در عین حال آقای هاشمی به مورد شهرستان خاش اشاره کرده است که در انتخابات شوراهای این شهرستان ۱۳۱ زن موفق به راهیابی به شوراهای شهر و روستا شده‌اند.

بر اساس آماری که پیشتر اعلام شده، در دو سال گذشته ۱۴ زن در مناطق مختلف شهرستان خاش به عنوان دهیار انتخاب شدند، و در حالی که تعداد نامزدهای زنان در انتخابات دور چهارم شوراها در این منطقه تنها ۳۳ نفر بود، این میزان در انتخابات اخیر به ۳۴۱ زن افزایش داشت.

در عین حال در روستای افضل‌آباد خاش که در شش سال گذشته از دهیار زن برخوردار بوده، تمامی ۱۰ نامزد دور پنجم انتخابات شوراهای روستا، زن بودند.

شهرستان خاش با ۱۷۳ هزار نفر جمعیت در ۱۸۵ کیلومتری جنوب زاهدان واقع شده است.

اصلاح‌طلبان در اصفهان و مشهد هم شورای شهر را فتح کردند

اما در شرایطی که آمار نهایی نتایج انتخابات شوراها در تهران، از راهیابی قطعی تمام اعضای فهرست امید، مورد حمایت اصلاح‌طلبان، به شورا خبر داد، گزارش‌های رسیده از مشهد و اصفهان هم حاکی از پیروزی نامزدهای این فهرست در این دو شهر بود.

در هر دو شهر اصفهان و مشهد که شورای شهر آنها ۱۵ عضو دارد، نامزدهای فهرست امید، مورد حمایت اصلاح‌طلبان، به شورا راه یافتند و این موضوع به این دلیل مهم است که در چند دوره گذشته شورای شهر در این دو شهر در اختیار اصولگرایان بود.

در شهر یزد هم اعلام نتایج انتخابات شوراها نشان می‌دهد سپنتا نیک‌نام، شهروند زرتشتی و عضو شورای چهارم یزد، موفق به راهیابی به پنجمین دوره شورای شهر شده است.

این در حالی که احمد جنتی دبیر شورای نگهبان، در جریان بررسی صلاحیت نامزدها در ابلاغیه‌ای خواستار رد صلاحیت نامزدهای اقلیت دینی در شهرهایی شده بود که اکثریت شیعه دارند. ابلاغیه‌ای که اجرای آن با مقاومت هیئت‌های اجرایی و نظارت روبه‌رو شد.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید