ایران فانوس : گاوی که شیر می دهد و جفتک می زند

0
736

گاوی که شیر می دهد و جفتک می زند

ایران فانوس، بیست و ششم می ۲۰۱۷:…  این همه تمهیدات و تهدیدات و ایران هراسی و مبارزه علیه تروریسم در عربستان و اسراییل، در حالی صورت گرفت که ساعاتی بعد روز دوم خرداد، در یک سالن کنسرت واقع در شهر منچستر انگلستان، یک حمله انتحاری از جانب عوامل داعش صورت گرفت که در اثر آن ۲۲ کودک و نوجوان کشته و ۶۰ تن زخمی شدند. همچنین، در حالی که دونالد ترامپ با رهبران ارتجاع رقص شمشیر می کرد و طالب دوشیدن شیر فراوان بود و قیمتش … 

https://www.youtube.com/watch?v=zv-Ij491Pb4

دونالد ترامپ نخست وزیر مونته نگرو را هل می دهد تا خودش در صف جلو بایستد

ترامپ شیخ سعودی تروریسم وهابیت فرقه رجوی فساداحیای ‘جاهلیت صدر اسلام’؛ واکنش ایران به حمله ملک سلمان و ترامپ

لینک به منبع

گاوی که شیر می دهد و جفتک می زند

ایران فانوس، ۲۶٫۰۵٫۲۰۱۷

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، روز ۳۱ اردیبهشت ماه وارد ریاض شد و در نشستی که با حضور رهبران ۴۰ کشور مسلمان برگزار شد، شرکت کرد و در آن جلسه به شدت ایران را مورد انتقاد قرار داد.

او گفت، می‌خواهم درباره ایران صحبت کنم که مسئول بی‌ثباتی درمنطقه بوده، ایران به تروریست‌ها آموزش می‌دهد. دهه‌ها هست که ایران آتش جنگ‌های فرقه‌ای را شعله‌ور کرده است.

دونالد ترامپ افزود، این کشور خواستار نابودی اسرائیل است. ایران خاورمیانه را بی‌ثبات کرده است. در سوریه شاهد آن هستیم. بزرگترین قربانیان رژیم ایران، خود مردم ایران هستند. مردم ایران به خاطر حمایت رژیم ایران از افراط گرایی دچار زحمت شده اند. همه باید کمک کنند تا ایران منزوی شود.

پادشاه عربستان نیز در اظهاراتی در همین نشست ایران را به صدور افراط گرایی اسلامی به جهان متهم کرد و در بخش دیگری از سخنانش گفت، رژیم ایران از زمان انقلاب خمینی در سال ۱۹۷۹ به طلایه‌دار تروریسم جهانی بدل شده است.

پیش از آن دو کشور آمریکا و عربستان سعودی چند توافق میلیارد دلاری در زمینه‌های مختلف به امضا رساندند، از جمله توافقی ۱۱۰ میلیارد دلاری تسلیحاتی.

فروش ۱۱۰ میلیارد دلار جنگ افزار به عربستان سعودی، شامل سامانه ضدموشکی تاد (THAAD)، چهار ناو جنگی، پنجاه فروند بالگرد ترابری شینوک، شصت فروند هلیکوپتر ترابری بلک هاوک، یکصد و پانزده فروند تانک آبرامز، سامانه های رادار، فن آوری مخابراتی و امنیت سایبری و هزاران موشک و بمب هدایت شونده از جمله این قراردادهای تسلیحاتی است.

دونالد ترامپ، همچنین سی موافقتنامه اقتصادی برای دویست و هشتاد میلیارد دلار فروش کالا و سرمایه گذاری شرکتهای آمریکایی در عربستان سعودی امضا کرد تا گام بزرگی در جهت تحقق وعده کارآفرینی و سودآوری بردارد که به مردم آمریکا داده بود.

دونالد ترامپ، در اولین سفر خارجی منطقه ای خود پس از ورودش به کاخ سفید ابتدا به عربستان رفت و روز دوشنبه ۲۲ مه (اول خرداد) وارد اسرائیل شد و ادامه سخنان ایران هراسی را نزد رهبران اسراییل تکرار کرد.

لینک به خبر (دویچه وله)

این همه تمهیدات و تهدیدات و ایران هراسی و مبارزه علیه تروریسم در عربستان و اسراییل، در حالی صورت گرفت که ساعاتی بعد روز دوم خرداد، در یک سالن کنسرت واقع در شهر منچستر انگلستان، یک حمله انتحاری از جانب عوامل داعش صورت گرفت که در اثر آن ۲۲ کودک و نوجوان کشته و ۶۰ تن زخمی شدند. همچنین، در حالی که دونالد ترامپ با رهبران ارتجاع رقص شمشیر می کرد و طالب دوشیدن شیر فراوان بود و قیمتش را از جیب دیگران حواله می کرد، کشور ایران درگیر دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بود که در آن بیش از ۷۰% مردم شرکت داشتند.

آدرس اشتباهی دادن از تروریسم و منابع مالی و ایدئولوژیک آن توسط رهبران آمریکا و اروپا و کشورهای منطقه، به آنجا رسید که یکی از اعضای حزب سبزهای آلمان به نام امید نوری پور در پارلمان آلمان، ریشه تروریسم و خطر را به رهبران آلمان گوشزد کرد و آنان را از دنباله روی از سیاستهای آمریکا در منطقه برحذر داشت و افزود،

„اروپا تنها زمانی می‌تواند در این صحنه نقش ایفا کند که روی دو محور حرکت کند؛ اول این که نگوید متحد استراتژیک ما در منطقه عربستان سعودی است و این ایران است که مشکل منطقه است. چرا که عربستان مشکل بزرگ‌تری است. این کشور حامی اسلام افراطی است. بنابراین ما باید در سیاست‌مان با هر دو کشور فاصله معینی را رعایت کنیم. به این معنی که به یکی اسلحه نفروشیم و برای مناسبات با دیگری شرط و شروط بگذاریم“.

لینک به خبر (دویچه وله)

واقعیت این است که مبارزه علیه تروریسم تا روحیه دادن و خط دادن به تروریسم و نان خوردن و استفاده ابزاری از تروریسم، دو موضوع کاملاً متفاوت است. اگر نشست ریاض مبارزه علیه تروریسم بود، داعش جرئت نمی کرد فردای آن روز عملیات انتحاری در منچستر انگلستان را اجراء کند.

عربستان سعودی، به دلیل زیاده خواهیهای ایدئولوژیک و پولهای باد آورده حاصل از فروش نفت سالیان درازی است که آشکار و پنهان از جنگ و خشونت در منطقه حمایت می کند و از تروریسم منطقه و جهان، آشکار و پنهان کمک مالی و ایدئولوژیک می کند.

این اولین بار نیست که عربستان سعودی با آمریکا قرارداد تسلیحاتی ۱۱۰ میلیارد دلاری می بندد و امنیت منطقه را ملتهب و با خطر مواجه می کند. عربستان سعودی، با خرید سالانه ۸۰ میلیارد دلار سلاح سعی در ناامن کردن خاورمیانه و ترساندن دیگر کشورهای منطقه را دارد. آنان سابقه طولانی در حمایت از جنگ را دارند. دهها میلیارد دلار حمایت از عراق بر علیه ایران در جنگ ایران و عراق، و سپس دهها میلیارد دلار در حمایت از آمریکا و بر علیه عراق و در راستای آزادسازی کویت و همین طور هر جا که جنگ و خشونت بود، انگشتان کثیف عربستان سعودی در میان بود و یا جنگ نبود، تمهیدات و تحریکات عربستان سعودی کارساز و محرکی قوی در راستای جرقه خوردن جنگ بود. آنان در حمایت از تروریسم ید طولایی دارند. حمایت از تروریستهای طالبان علیه افغانستان و القاعده علیه عراق و مجاهدین خلق علیه ایران و داعش علیه سوریه و همین طور حمایت از سایر تروریستها علیه کشورهای همسایه و از جمله یمن، در کارنامه جنگی و تروریستی خود دارند.

جالب اینجاست، مریم قجر، زنی که در اروپا ساکن است و دارد کار نیمه تمام همسر مرحوش را کامل می کند، این بار با وقاحتی غیر قابل باور برای ریاض پیام تایید و تشویق در ارتباط با جلسه سران کشورهای اسلامی را ارسال داشت و بر ایران هراسی آنان صحه گذاشت و به زعم خود مشروعیت بخشید. این زن تنها ایرانی است که اینچنین آشکار از دشمن در مقابل منافع ملی و مردم ایران، ایستاده و به کمک آنان شتافته است.

بر کسی پوشیده نیست، تمامی کشورهای غربی و عربی که مامن و ماوا جهت تبلیغات ایدئولوژیک و خشونت، برای عربستان سعودی و تروریستهای تحت الحمایه اش فراهم می کنند و به آنان سلاح می فروشند و از تروریستهای تحت الحمایه عربستان سعودی، آشکار و پنهان حمایت می کنند و از روی غرض و مرض آدرس را اشتباهی می دهند و خطر دیگران را زیاد و خطر عربستان سعودی را کم جلوه می دهند، در جنایات جنگی و تروریستی عربستان سعودی در منطقه و در جهان، سهیم و شریکند. جای هیچ شک و شبهه ای نیست.

آن سری که از تن جدا می شود، آن مردی که سوزانده می شود، آن دختری که به فروش می رسد، آن کودکی که آواره می شود و جهانی که با ناامنی و خطر مواجه می شود، سهمش تنها متوجه داعش و عربستان سعودی نیست، بلکه کشورها و نیروهای حامی عربستان سعودی نیز در این میان سهم و نقش دارند.

النهایه اگر این گاو شیرده شیر خوبی می دهد، باید دانست و فهم کرد که اولاً شیرش از خودش نیست بلکه از همین کشورهای خریدار نفت است و کسانی که طالب این چنین شیری هستند، ناچارند به گاو و گاوچه ها اجازه دهند تا اعتبار و حیثیت و امنیت شان را به مثابه زمین بی حاصل گاه و بی گاه شخم بزنند و جفتک پرانی بکنند.

کانون سیاسی/ فرهنگی ایران فانوس

 

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید