دو لابی‌گر پرنفوذ وکیل رضا ضراب می‌شوند

0
466

دو لابی‌گر پرنفوذ وکیل رضا ضراب می‌شوند

رادیو زمانه، چهارم ژوئن ۲۰۱۷:…  رضا ضراب، ۳۴ ساله در روز شنبه ۱۹ مارس ۲۰۱۶ / ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ در میامی دستگیر شد. اتهام او دور زدن تحریم‌های آمریکا به نفع ایران است. او که علاوه بر تابعیت ایران تابعیت ترکیه را هم دارد، از شرکای بابک زنجانی است. در معاملات رضا ضراب پای مقامات ترک هم در میان است و از این رو شخص رحب طیب اردوغان درگیر موضوع شده تا پرونده ضراب … 

جولیانی مریم رجوی رضا ضراب فساد مالی و تروریسمفاکس نیوز: علیرضا جعفرزاده نایب رئیس سازمان مجاهدین خلق شد (+ تلاش منافقین برای تبرئه رضا ضراب)ا

لینک به منبع

دو لابی‌گر پرنفوذ وکیل رضا ضراب می‌شوند

رودلف جولیانی، شهردار پیشین نیویورک، و مایکل موکاسی، دادستان کل پیشین آمریکا، اجازه یافته‌اند وکالت رضا ضراب، که در آمریکا زندانی شده است، بر عهده گیرند. این هر دو نفر از پشتیبانان دونالد ترامپ در رقابت‌های انتخاباتی بوده‌اند. آنان همچنین از لابی‌گران سازمان مجاهدین خلق در واشنگتن هستند.

زنجانی ضراب مجاهدین خلق روی جولیانی ایران ترکیه

رضا ضراب (چپ) با بابک زنجانی (راست) در دورزدن تحریم‌های ایران همکاری می‌کرد

رضا ضراب، ۳۴ ساله در روز شنبه ۱۹ مارس ۲۰۱۶ / ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ در میامی دستگیر شد. اتهام او دور زدن تحریم‌های آمریکا به نفع ایران است. او که علاوه بر تابعیت ایران تابعیت ترکیه را هم دارد، از شرکای بابک زنجانی است. در معاملات رضا ضراب پای مقامات ترک هم در میان است و از این رو شخص رحب طیب اردوغان درگیر موضوع شده تا پرونده ضراب بسته شود.

دستگاه قضایی آمریکایی ابتدا اجازه نداده بود که رودلف جولیانی و مایکل موکاسی وکیل رضا ضراب شوند. نگرانی از “تضاد منافع” دلیل این امر بود، چون آنان در عین حال وکالت دولت ترکیه و چند بانک آمریکایی را هم بر عهده دارند. اکنون آنان اجازه یافته‌اند وکیل رضا ضراب شوند، اما نه برای نمایندگی کردن او در دادگاه، بلکه برای لابی‌گری به نفع او.

اکتبر ۲۰۱۲، پاریس − مریم رجوی و رودلف جولیانی

این دو لابی‌گر که اکنون درگیر پرونده‌ای شده‌اند که حل و فصل آن به نفع دولت ایران است، همزمان به نفع سازمان مجاهدین خلق هم لابی‌گری می‌کنند. دونالد ترامپ که به قدرت رسید، ۲۰ نفر از مقام‌های ارشد پیشین آمریکا نامه‌ای به او نوشتند و خواهان پشتیبانی آمریکا از “شورای ملی مقاومت”، یک سازمان سیاسی مجاهدین خلق، شدند. جولیانی و موکاسی از امضاکنندگان این نامه بودند.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید