بزعم باند رجوی، جنبش رهائی بخش یمن ، ” کودتا ” ست !

0
914

بزعم باند رجوی، جنبش رهائی بخش یمن ، ” کودتا ” ست ! 

Cluster Munition Yemen MEK Rajavi Saudi Arabia3صابر از تبریز، امضاء محفوظ، ایران اینترلینک، نوزدهم اوت ۲۰۱۷:…  دولت عربستان به بهانه ی جلوگیری ازورود سلاح به یمن ، مانع رسیدن آذوقه ی کافی به مردم یمن بوده و هزاران نفر را براثر این محاصره ی سخت به مرگ محکوم کرده وکشته است ! هم اکنون صدها هزار نفر از کودکان  یمن به بیماری وبا مبتلا هستند و جهان متمدن غرب ، کاری نمیکند که آتش بسی درکار باشد وبه این نسل کشی بطور موقت هم که شده ، پایان دهد … 

Guliani Maryam Rajavi Mojahedin Khalq terroristsاگر رجوی این انرژی را بجای مزدوری و دریوزگی، برای مردم گذاشته بود

http://iran-interlink.org

بزعم باند رجوی، جنبش رهائی بخش یمن ، ” کودتا ” ست !

۲۸/۰۵/۱۳۹۶

یکی از دل مشغولی های فرقه ی رجوی ، مسائل یمن است تا شاید با کم رنگ کردن جنایات عربستان از یکسو و پرونده ی حقوق بشری درست نمودن برای ایران ازسوی دیگر ، فرجی درکارهای گره خورده اش بوجود آید!

یمن تا قبل از فروپاشی شوروی ازدوبخش یمن شمالی وجنوبی تشکیل یافته بود .

یمن شمالی درمدار امپریالیزم وارتجاع منطقه قرار داشت ویمن جنوبی از یک حکومت نصفه ونیمه ی مردمی برخوردار بود وشدیدا مورد تنفر جهانخواران !

عبداله صالح که دوست غرب وعربستان بود ، رئیس جمهور یمن شمالی بود که بعد از فروپاشی شوروی وبا کمک مداخله گرایانه ی جهان سلطه گر غرب وعربستان ، موفق به ضمیمه ساختن یمن جنوبی بر قلمرو فرمانروایی خود شد.

یمن که ازنظر ایجاد حکومت سابقه ی طولانی تری نسبت به عربستان دارد وازلحاظ فرهنگی بارها پیشرفته تر از عربستان ، قسمتی ازاراضی نفت خیزش مورد اشغال عربستان است وحوثی ها که  ساکن این حوالی هستند ، دارای سابقه ی مبارزاتی چند صد ساله برعلیه استعمار انگلیس هستند ، نقش بزرگی را در حیات اجتماعی- سیاسی یمن ایفامیکنند.

بدنبال حوادث طبیعی وگاها مشکوک  بهار عربی ، مردم یمن هم ( اغلب جنوبی ها و حوثی ها ) بپا خاستند که نتیجه ی اولیه ی این کار برکنار گردیدن عبداله صالح رئیس جمهور بدست عربستان و … وگماردن منصور هادی بجای اوبود که افاقه ننمود ومردم یمن دست ازمبارزه برنداشتند که این مبارزات ، استعفا وفرار رئیس جمهور اخیر قلابی را درپی داشت !

اما عربستان به نیابت از طرف مردم یمن؟؟!! این استعفا را نپذیرفت و این مستعفی وفراری، دولت درتبعید خود را درعربستان برپا نمود!

حوثی ها چهار امامی هستند وگفته میشود که این گروه شیعی ، نظرات نزدیک تری به سنی ها دارند تا شیعیان وبا این حال ایران متهم میشود که بعنوان کشور همسایه ای که کاملا نمیتوانست خود را از مهلکه کنار بکشد ، ازاین نوع شیعیان- که به سنی ها نزدیک ترند- حمایت میکندذ ودرعوض عربستان که تا خرخره درگیر مسائل یمن است ، مورد بازخواست واعتراض سلطه گران وباند رجوی که بشدت خود را به آنها چسبانیده ، قرار نمیگیرد!

درمقام مقایسه ، عبداله صالح که خود رئیس جمهور چندان مستقلی نبود ، اقلا سابقه ی حکومتی بیشتری داشت و حکومتش به نوعی از قانونیت برخوردار بود ومخصوصا ازطرف مردم کنار گذاشته نشده بود ، دارای مشروعیت کم وبیشی در مقایسه با هادی منصور علنا برگماری شده ازطرف دولت بیگانه است!

عبداله صالح هم جزو جبهه ای است که یمن عموما در تصرف آنها بوده وعمدتا با نیروهای عربستان میجنگند وهر از چند گاهی ، توسط هواپیماهای آمریکا هم بمباران میشوند که البته اعتراض چندانی هم باین نسل کشی انجام نمیگیرد!!

دولت عربستان به بهانه ی جلوگیری ازورود سلاح به یمن ، مانع رسیدن آذوقه ی کافی به مردم یمن بوده و هزاران نفر را براثر این محاصره ی سخت به مرگ محکوم کرده وکشته است !

هم اکنون صدها هزار نفر از کودکان  یمن به بیماری وبا مبتلا هستند و جهان متمدن غرب ، کاری نمیکند که آتش بسی درکار باشد وبه این نسل کشی بطور موقت هم که شده ، پایان دهد و …

درچنین شرایطی ، رسانه های باند رجوی مینویسد :

” عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور دولت قانونی یمن گفت تجربه رژیم ایران در کشورش شکست خورده و شکست خواهد خورد و مردم این کشور رژیم ایران را رد خواهند کرد. به گزارش اسکای نیوز رئیس جمهور یمن، در جلسه ای که در ریاض با تعدادی از مقامهای یمنی برگزار کرده بود گفت: نشانه های پیروزی بر شبه نظامیان کودتاگر حوثی در افق پدیدار شده و این شبه نظامیان بیرون رانده خواهند شد و نهادهای دولت یمن بازسازی خواهند شد “.

اولا درمورد کیفیت قانونی بودن ویا نبودن این دوست فرقه ی رجوی ، مختصری صحبت شد!

ثانیا شکست خوردن رژیم ایران چه ربطی باو که استعفا داده ومتواری شده ورئیس جمهور برگزیده ی یک کشور خارجی بوده ، دارد؟!

ثانیا ، معنی کودتا ” انقلاب کاخی ” بوده ومنظور آنست که قسمتی از حاکمیت برعلیه قسمت دیگر شوریده وزمام امور را دردست گیرد !

با این حساب چگونه میتوان حوثی ها را که قشر مهمی از مردم یمن هستند و درحکومت نبودند ، کودتا گر نامید؟!

فرقه ی رجوی که با اتهامات نوع ایرانی مربوط به این قبیل حوادث  آشناست ، میتوانست به این آدم ها ” شورشگر ” یا به تبعیت از شاه ” متجاسر ” مبگوید که باوجود نچسب بودنشان ،  بازهم بهتر از واژه ی ” کودتا ” ست !

صابر

—————————-

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید