دروغ بزرگ در تیرانا

0
659

گزارش عملکرد مرداد ماه فرقه رجوی، دروغ بزرگ و اهرمهای فشار (سه مطلب رسیده از تیرانا، آلبانی)

 بنیاد خانواده سحر، تیرانا، آلبانی، بیست و یکم اوت ۲۰۱۷:…  وقتی مریم رجوی به ناگزیر مجبور میشود مجددا به اینجا بازگردد، مسلما اوضاع وخیم تر از آنچیزیست که حتی من به شما گزارش داده ام. کسی که در این فرقه بت و تابو محسوب میشد و برای برگزاری یک نشست آنهم در ابعاد کلان همه می بایستی به نوعی منت او را میکشیدند، در روزگار فعلی کار بجایی رسیده است که نه تنها او منت کش نیروها شده بلکه … 

گزارش عملکرد مرداد ماه فرقه رجوی

مرداد ماه به اتمام رسید

نوشته ای از ایرج دادگر جدا شده در آلبانی
لینک به منبع

این مقاله گزارش عملکرد مرداد ماه فرقه رجوی مبیاشد تا شما خانواده های عزیز بصورت سرجمع تصویر حقیقی از وضعیت فعلی فرقه در آلبانی داشته باشید.

همانگونه که گام به گام به اطلاع شما رساندم، در این ماه فرقه رجوی در اوج عقب نشینی های پی در پی، علیرغم وارونه جلوه دادن قضایا و وقایع، بوده است. اما کوس رسوائی آن عالم گیر شده به نحوی که بلافاصله بعد از خیمه شب بازی ویلپنت از درون خودش موج ریزش نیرویی آشکار و عیان شد و این روند در این ماه اوج تازه ای بخود گرفت به نحوی که ریزش و اعتراض از بدنه به سطح فرماندهی نیز کشیده شد.

برخی از افراد حتی در سطوح خیلی بالا بدون اطلاع به سلسله مراتب کذایی اقدام به فرار از حصار فرقه نمودند. این موج به سطح زنان شورای رهبری نیز کشیده شده است و حتی در یک مورد یک نفر شجاعانه اقدام به فرار از فرقه با تمامی محدودیت ها و موانع شده است. نمونه ها آنقدر زیاد است که همانطور که قبلا به خانواده های محترم توضیح دادم ما از زمان عقب افتاده ایم و فرقه هم بدتر از ما کاملا گیج و منگ مانده است.

اکنون با پایان یافتن مردادماه و نگاهی دورتر به این ماه بخوبی در می یابیم که روند و جریان جدایی نه تنها پایانی ندارد بلکه هرچه جلوتر میرویم شتاب بیشتری می گیرد بطوری که ماه های آینده قطعا ابعاد گسترده تر و جدیدتری بخود خواهد گرفت.

وقتی مریم رجوی به ناگزیر مجبور میشود مجددا به اینجا بازگردد، مسلما اوضاع وخیم تر از آنچیزیست که حتی من به شما گزارش داده ام. کسی که در این فرقه بت و تابو محسوب میشد و برای برگزاری یک نشست آنهم در ابعاد کلان همه می بایستی به نوعی منت او را میکشیدند، در روزگار فعلی کار بجایی رسیده است که نه تنها او منت کش نیروها شده بلکه نشستهایی در ابعاد ده الی بیست نفره برگزار میکند و عملا به التماس افتاده است که حکایت از شکستن این تابو و این بت دروغین در اذهان نیروها دارد.

تمام تلاش فرقه براین است تا هرچه میتواند اخبار و رویدادهای درونی فرقه کمتر به بیرون درز پیدا نماید تا کمتر مایه آبروریزی این فرقه پوسیده شود. فرقه رجوی تردد به شهر را برای جلوگیری از درز خبر حضور مریم رجوی در آلبانی ممنوع کرد و حتی او بدون طی تشریفات گذرنامه ای وارد خاک آلبانی شد، اما این خبر خیلی زود به جداشدگان رسید که در سایت بنیاد خانواده سحر منعکس شد.

در همین رابطه همانگونه که قبلا گفتم بدلیل مخالفتها و اعتراضهای علنی نیروها مبنی بر نقل و انتقال از مقر فعلی به پادگان دورافتاده در کنار فرودگاه، فرقه به دست و پا افتاده و محل جدیدی را مد نظر خود قرار داده است. بالطبع وقتی مسئولین فرقه این مقاله را بخوانند آه از نهادشان بلند خواهد شد، ولی بهرحال مقصر خودشان هستند، ما که صرفا به دنبال زندگی معمول خودمان بودیم.

فرقه درصدد است که مقر هوایی متروکه نیروهای ناتو در کنار فرودگاه را که از قبل اشرف ۳ نامیده بود با محل دیگری در شهر دورس جایگزین نماید. لازم به یادآوری است که به این دلیل این محل را انتخاب کرده است که شهر دورس در کنار دریای مدیترانه واقع شده است و در واقع یک شهر ساحلی است که در مجاورت دریا می باشد و بدین گونه با فریب و دغل کاری میخواهد نیروها را راضی کند که تمامی تلاشها برای آسایش و رفاه نیروها صورت میگیرد و قرار است به جایی تفریحی بروند.

طبق خبرهای رسیده از درون فرقه رجوی در اینجا، اکنون علت متوقف شدن این جابجایی این میباشد که جای قبلی مورد پسند نیروها نبوده است. هر چند نیروهای معترض برایشان پر واضح است که این عملکردهای فرقه ناشی از روبه زوال رفتن آن میباشد و به قول خودشان هرکاری بکنند و هر تلاش مذبوحانه ای که انجام دهند دیر یا زود دارد ولی سوخت و سوز نخواهد داشت و شالوده فرقه از هم باز خواهد شد.

با این حال ما که دست از سر این فرقه پلید بر نخواهیم داشت. من می خواهم به خانواده های گرامی اطمینان خاطر بدهم و نوید بدهم که “. . . سحر نزدیک است”

ایرج دادگر (تیرانا – آلبانی)

دروغ بزرگ

نوشته ای از محمد هاشمی جدا شده در آلبانی
لینک به منبع

از آنجا که فرقه رجوی همه چیزش روی دروغ و استتار حقایق پیش میرود، اینبار بعد از ورود سناتورهای آمریکایی که برای ملاقات با مقامات آلبانیایی برنامه ریزی شده بود، در حاشیه این ملاقتها سرکرده فعلی این فرقه میخواست از آب گل آلود ماهی بگیرد.

دیدار سناتورها برای اطمینان از استقرار نفراتی که با فشار خانواده های اسیران این فرقه به آلبانی منتقل شده اند بوده است ولی چند روز پیش طبق اطلاعاتی که از داخل مناسبات بدستم رسید، سرکرده فعلی این فرقه یعنی مریم رجوی، در نشست با نفرات در تیرانا این دیدار را یک پیروزی بزرگ و در راستای سرنگونی نامیده است.

سرکرده این فرقه مدتهاست با موج نارضایتی و جریان ریزش نیرو روبرو شده و نفراتی که خواهان رهایی از اسارت در درون این فرقه هستند روز به روز بیشتر میشوند. مریم رجوی برای روحیه دادن به نفراتی که کمترین امیدی به وعده های پوچ و توخالی رجوی ها ندارند، و برای جلوگیری از ریزش بیشتر آنان، این ملاقات را علم کرده و آن را در راستای سرنگونی معرفی کرده است.

ما جدا شده ها که یک عمر در مناسبات بوده ایم خوب میدانیم که سرنگونی از اساس حرف مفت و وعده کشکی بیش نیست. رجوی هر ساله چماق سرنگونی را بالای سرمان می گذاشت و هر کس مخالف عملکرد او بود را به چوب لای چرخ سرنگونی گذاشتن متهم می نمود. ولی واقعیت این است که چون نفراتی که در داخل مناسبات گیر افتاده اند و از دنیای سیاست بیرون خبری ندارند و از دریافت اطلاعات از بیرون محروم شده اند و هیچ ارتباطی با دنیای خارج ندارند، مریم به خیال اینکه میتواند مثل گذشته سر نفرات را شیره سرنگونی بمالد این حرفها را زده تا از ریزش نیرو جلوگیری کند.

طبق خبرهایی که از داخل مناسبات بدستم رسیده الان هیچکس برای سخنان مریم رجوی تره هم خورد نمیکند و حتی آنها را به تمسخر می گیرند. افراد عموما به دروغهای او پی برده اند. ریئس جمهور مادام العمر خودخوانده، یا بهتر است گفته شود شوهر خوانده، تمام انرژی خود را برای جلوگیری از ریزش نیروها بکارگرفته است ولی باید به وی گفت این تازه شروع کار است. با دروغ گفتن نمیتوان از ریزش نیرو جلوگیری کرد و قطعا ملاقات با چند سناتور جنگ طلب که در آلبانی تجارت اسلحه دارند و این قبیل کارها نمیتواند باعث جلو گیری از ریزش بشود.

سرکلاف قطعا باز شده است و در آینده باید شاهد شدت گرفتن جریان جدایی نیروها از این فرقه بود.

جدا شده از تشکیلات رجوی در تیرانا – محمد هاشمی

توضیح: محمد هاشمی با حدود سی سال سابقه در فرقه رجوی، از جداشدگانی است که جدیدا به جمع ما پیوسته است. مقدم ایشان را گرامی می داریم و امیدواریم در آینده بیشتر از نوشته های ایشان استفاده نمائیم.

هرمهای فشار

نوشته ای از زینال شهیدی جدا شده در آلبانی
لینک به منبع

همیشه خانواده ها از ما می پرسند که چرا نفرات از این فرقه جدا نمیشوند و چرا این همه مکث ومعطلی دارند و چرا هر چه زودتر خودشان را رها نمی کنند. طبق خبرهایی که چند روزی است در محافل جامعه جدا شدگان شنیده میشود، سازمان مجاهدین خلق یا همان فرقه رجوی الان بخاطر ریزشهای مکرر نیروها، چماق را روی سر نفرات داخل تشکیلات بالا برده و محدودیت های بیشتری اعمال می کند. حالا می پرسید چطور.

این کا ر در چند مرحله انجام میشود. مرحله اول نشستهای مریم رجوی است که او الان تماما در آلبانی مستقر است و تمام کارهای خود در پاریس را رها کرده و نفرات را در دسته های کوچک جمع میکند و بدون فرماندهان نشست می گذارد که این کار قبلا سابقه نداشته است.

بعد از این که نشست میگذارد و تک تک با افراد خوش و بش میکند، از آنها تعهد میگیرد و نفری هم نمیتواند دست رد به سینه ا ش بزند چون دیگران را ترغیب می کند تا رویش فشار بگذارند.

بعد از نشست های مریم رجوی نشست های زهرا مریخی شروع میشود که در حال حاضر نفر بعد از مریم رجوی یعنی نفر دوم تشکیلات در آلبانی است. او هم با القابی همچون گوهران بی بدیل به مردها و نوامیس ایدئولوژیکی مسعود به زنها، آنها را به قولی بر سرشان شیره می مالد و وعده های سرخرمن می دهد تا چند روز دیگر در فرقه نگاه دارد.

نفراتی که این حرفها را قبول ندارند و باز میخواهند جدا شوند را به قرنطینه میبرند و آنجا هم به مدت یک ماه در ایزولاسیون مطلق نگاه میدارند. در این مدت هر روز برای آنها نشست میگذارند و وادار به گزارش نویسی و دیدن نوارهای سخنرانی های مریم رجوی می کنند که نهایتا مخ فرد مربوطه کاملا قفل کرده و اجبارا از تصمیم خود ابراز پشیمان می کند. آن هم بخاطر اینکه دست از سرش بردارند و بگذارند حداقل چند ساعت استراحت کند.

این کار همان مغزشویی به طریق فرقه ایست که در خصوص آن مطالعه کرده ام. بعد تازه به آنهایی هم که مقاومت می کنند و قبول نمی کنند و باز میخواهند بروند میگویند که پول جدا شده ها را هم سازمان میدهد نه کمیساریا و نه دولت اینجا. به او می گویند که کمیساریا و دولت اینجا توی دست ما هستند و اگر بخواهی بروی ما هیچ پولی به تو نمیدهیم واین نفرات را در منگنه قرار میدهند.

حال این نفرات چکار میتوانند بکنند و نفراتی که عمری در غار رجوی بوده اند چگونه می توانند کسب درآمد نمایند. آنان چطور میتوانند در دنیای بیرون که همه چیز هزینه مالی دارد طاقت بیاورند؟ اگر بخواهند بروند فرقه تهدید کرده است که پولی به آنها نمیدهد و این نفرات را در بلا تکلیفی قرار میدهد که موجب آسیبهای روانی در فرد هم میشود که سازمان هم نهایتا همین را می خواهد.

چون این نفرات دسترسی به جایی ندارند از حقوق پناهندگی خود مطلع نیستند و آگاهی از شرایط بیرون ندارند و نهایتا مجبورند تصمیم را به عهده فرقه بگذارند. حالا می شود فهمید یک نفر برای جداشدن از فرقه رجوی در آلبانی چه تضادهایی را باید حل کند و چقدر باید شهامت داشته باشد.

این اخبار جدیدی است که از داخل تشکیلات بدست آمده است و باید گفت که سازمان مجاهدین خلق همه چیز را با پول خریده که با دست باز بتواند اولیه ترین حقوق انسانی اعضای خودش را هم نقض کند. در این رابطه نه کمیساریا و نه وزارت کشور دولت آلبانی و نه هیچ کس دیگر پاسخگو نیست و همه چیز فقط به خود فرد جداشده بستگی دارد.

اما میتوان مانند بسیاری دیگر که جدا شده اند ترس را کنار گذاشت و به خود آمد و از لانه جهل و فساد رجوی خارج شد. فرقه رجوی قانونا حق ندارد مستمری پناهندگی کسی را قطع کند و جداشدگان تاکنون اقدامات حقوقی خوبی در این رابطه انجام داده اند که بزودی به نتیجه خواهد رسید.

لازم به ذکر است که ما جدا شده ها در آلبانی نمی گذاریم که نفری که از این فرقه مخوف نجات یافته است در اینجا عذاب بکشد. ما فرقه نیستیم بلکه انسان وهمدرد هستیم و قطعا به یاری رفقای خود خواهیم شتافت.

نفر جدا شده از فرقه رجوی در آلبانی – زینال شهیدی

با ما در ارتباط باشید:
info@saharngo.com

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید