وزیر خارجه آمریکا: حرف‌های دونالد ترامپ صرفاً نظر شخصی اوست، نه دولت آمریکا!

0
809

در پاسخ به این پرسش مجری تلویزیون که “آیا این ارزش‌ها، ارزش‌های رئیس جمهوری نیز هست؟”، تیلرسون فقط جواب داد: “رئیس جمهوری فقط از جانب خود سخن می‌گوید”… بعد از این که تظاهرات گروه‌های راست افراطی و نژادپرست در شهر شارلوتزویل (روز ١٢ اوت) به خشونت کشیده شد و یک زن ٣٢ ساله در هجوم اتوموبیل گروه‌های نئونازی کشته شد، دونالد ترامپ سخنانی ایراد کرد که جنجال بزرگی به راه انداخت. ترامپ از جمله گفت که مسببان خشونت‌ در هر دو جناح حضور دارند، همچنان که در هر دو جناح “آدم‌های خوبی” هم هستند. با توجه به این که وقایع شارلوتزویل با حضور گروه‌های نژادپرست سفید مثل کوک‌لوکس‌کلان و گروه‌های مخالف آنها رخ داد، سخنان ترامپ به عنوان دفاع از نژادپرستی تلقی گردید. بعد از این وقایع، رکس تیلرسون مستقیماً اظهار نظری نکرد ولی چند روز بعد در یک سخنرانی مقابل دانشجویان به شدت “هر گونه نژادپرستی و تعصب” را محکوم کرد. او در این سخنرانی از جمله گفت: “کینه‌جویی، ارزش آمریکایی نیست”.

وزیر خارجه آمریکا: حرف‌های دونالد ترامپ صرفاً نظر شخصی اوست، نه دولت آمریکا!

رادیو فرانسه – 28.08.2017

https://www.youtube.com/watch?v=zv-Ij491Pb4

رکس تیلرسون وزیر خارجۀ آمریکا در پاسخ به پرسش‌هایی پیرامون تبعیض نژادی و برخوردهای خشن در جامعۀ آمریکایی، تأکید کرد که کینه‌جویی و نژادپرستی از نظر دولت و ملت آمریکا غیرقابل قبول است. او در مورد سخنان جنجال‌برانگیز دونالد ترامپ بعد از وقایع خشن شهر شارلوتزویل گفت که سخنان ترامپ تنها نظر شخصی اوست.

رکس تیلرسون وزیر خارجۀ آمریکا که معمولاً از مصاحبه‌های مفصل با رسانه‌ها اکراه دارد در گفتگو با شبکۀ آمریکایی “فوکس نیوز” به دفاع از “ارزش‌های آمریکایی” برخاست و گفت هیچکس تردید ندارد که دولت آمریکا مدافع ارزش‌های ملت، یعنی آزادی و برابری انسان‌هاست.

در پاسخ به این پرسش مجری تلویزیون که “آیا این ارزش‌ها، ارزش‌های رئیس جمهوری نیز هست؟”، تیلرسون فقط جواب داد: “رئیس جمهوری فقط از جانب خود سخن می‌گوید”…

بعد از این که تظاهرات گروه‌های راست افراطی و نژادپرست در شهر شارلوتزویل (روز ١٢ اوت) به خشونت کشیده شد و یک زن ٣٢ ساله در هجوم اتوموبیل گروه‌های نئونازی کشته شد، دونالد ترامپ سخنانی ایراد کرد که جنجال بزرگی به راه انداخت. ترامپ از جمله گفت که مسببان خشونت‌ در هر دو جناح حضور دارند، همچنان که در هر دو جناح “آدم‌های خوبی” هم هستند. با توجه به این که وقایع شارلوتزویل با حضور گروه‌های نژادپرست سفید مثل کوک‌لوکس‌کلان و گروه‌های مخالف آنها رخ داد، سخنان ترامپ به عنوان دفاع از نژادپرستی تلقی گردید.

بعد از این وقایع، رکس تیلرسون مستقیماً اظهار نظری نکرد ولی چند روز بعد در یک سخنرانی مقابل دانشجویان به شدت “هر گونه نژادپرستی و تعصب” را محکوم کرد. او در این سخنرانی از جمله گفت: “کینه‌جویی، ارزش آمریکایی نیست”.

گذشته از وزیر خارجه، سخنان ترامپ اعتراض و مخالفت برخی همکاران خود را برانگیخت. طی هفتۀ گذشته، گاری کوهن، مشاور اقتصادی رئیس جمهوری نیز صریحاً گفت که دونالد ترامپ برای محکوم کردن طرفداران برتری سفیدپوست‌ها باید بیش از این تلاش کند.

https://www.youtube.com/watch?v=zv-Ij491Pb4

e14x3n2324hj_small.jpg

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید