عیسی آزاده : وحشت فرقۀ رجوی از ریزش نیرویی در آلبانی

0
445

وحشت فرقۀ رجوی از ریزش نیرویی در آلبانی 

 عیسی آزاده، پیوند رهایی، اول سپتامبر ۲۰۱۷:… بالاخره گرد و خاکی که فرقه در سایتها و تبلیغاتش برای به اصطلاح «شروع مرحله ای نوین و آغاز مرحلۀ تهاجم سیاسی» به راه انداخته بود، فرو نشست و مشکلات تشکیلاتی نفرات سرباز کردند بطوریکه امروزه اعضا به أنحاء مختلف تناقضات خودشان در رابطه با محقق نشدن وعده های فرقه مطرح می کنند تا حدی که این تناقضات به معضلات تشکیلاتی جدی برای …

لینک به منبع

وحشت فرقۀ رجوی از ریزش نیرویی در آلبانی

نوشتۀ عیسی آزاده از اعضا و فرماندهان قدیمی سازمان مجاهدین

بالاخره گرد و خاکی که فرقه در سایتها و تبلیغاتش برای به اصطلاح «شروع مرحله ای نوین و آغاز مرحلۀ تهاجم سیاسی» به راه انداخته بود، فرو نشست و مشکلات تشکیلاتی نفرات سرباز کردند بطوریکه امروزه اعضا به أنحاء مختلف تناقضات خودشان در رابطه با محقق نشدن وعده های فرقه مطرح می کنند تا حدی که این تناقضات به معضلات تشکیلاتی جدی برای فرقه تبدیل شده است و برای حل و فصل همین مشکلات تشکیلاتی است که مریم قجر بناچار راهی آلبانی شده و روی آنجا متمرکز شده است و حتی ملاقاتهای سیاسی اش را هم در آلبانی برگزار می کند. شخص مریم قجر به صورت مستمر با اسیران، جلسات شسشتوی مغزی را پیش می برد.

قبل از انتخابات امریکا و روی کار امدن ترامپ به همه نفرات در آلبانی وعده دادند که با روی کار آمدن ترامپ همه مشکلات سیاسی فرقه حل خواهد شد و نئومحافظه کاران باعث ایجاد جرقه و جنگ خواهند شد و زمینۀ قیام مردمی فراهم می شود و در کمتر از یک سال سرنگونی محقق خواهد شد. در همین رابطه همانند بیش از سه دهۀ گذشته که فرقه در عراق هر شش ماه یکبار وعدۀ سرنگونی می داد!! بر همان سیاق اینبار در نبود شخص رجوی این وعده های میان تهی را مریم قجر به اسیران داده است. اما با توجه به سرفصل هایی که فرقه تعیین کرده بود و خبری از جرقه و جنگ وقیام مردمی نشد، افراد در محافل درونی شان شروع به ابراز نارضایتی نمودند و به طرق مختلف مخفی و علنی لب به اعتراض گشودند و جلسات مغز شویی را به تمسخر گرفتند که فرقه به دلیل ترس از سرایت نارضایتی به همه لایه ها در تشکیلات سعی نمود با شل کردن یک سری از سخت گیری های تشکیلاتی که با همان سیاق عراق و اعمال دیکتاتوری و خفه کردن صدای اعتراض افراد در پیش گرفته بود کوتاه بیاید، بطوریکه اکنون کار به جایی رسیده که برای یک سری از افراد پایین ناراضی، ازدواج و تشکیل خانواده را به شرط اینکه هوادار فرقه بمانند را آزاد و حلال کرده است. اما برای لایه های تشکیلاتی قدیم و بالا همان سخت گیری های سابق را ادامه می دهد.

فرقه از همان ابتدای تمرکز سازمانی اش در آلبانی دنبال ایجاد یک قرارگاه بر همان سبک و سیاق قرارگاه اشرف عراق در آلبانی است تا با ایزولاسیون کامل افراد بتواند صد در صد همه را از جامعۀ آلبانی و هم چنین از دنیای مجازی تحت کنترل خودش دور نگهدارد، زیرا فرقه بشدت از ارتباط نیروها با مردم آلبانی وحشت دارد و مطلقا بجز افرادی که از فرقه جدا شده اند اجازه تماس با مردم را نمی دهد. در درون تشکیلات هم مانند عراق بطور مطلق ارتباطات نفرات را با دنیای بیرون قطع کرده و در مواردی هم که افراد برای کارهایی که فرقه تعیین نموده باید با انترنت کار کنند، ارتباطات اینترنتی را بشدت تحت کنترل قرار داده و مطلقا هیچ فردی اجازۀ تماس با خانواده  و یا خویشاوندان و دوستانش را با تلفن و اینترنت ندارد.

بر اساس اخباری داخلی که توسط دوستان جدا شده از آلبانی بدست ما می رسد الآن کار یک تا صد فرقه و تمام سران از مریم تا سایرین جلوگیری از جداشدن نیروهاست و در این راستا اکنون بیشتر وقت افراد در جلسات شستشوی مغزی سپری می شود. در کنار آن برای اینکه افراد حتی یک ساعت هم بیکار نباشند با انواع و اقسام کارهای پوشالی آنها را سرگرم می کند.

این کارها شامل آموزش زبان آلبانیایی و آموزش زبان انگلیسی نه برای یاد گیری و تسلط نفرات بلکه فقط برای وقت پر کنی افراد و هم چنین فعال کردن بخش اجتماعی که در عراق هم تعداد زیادی را سرگرم کرده بودند. که با استفاده از توییتر و فیس بوک وسایر برنامه های اجتماعی به اصطلاح مشغول دوستیابی و نیرو گیری در صفحات مجازی هستند.

یک سری از افراد را با دایر کردن کارگاههایی مانند نجاری و فلزکاری مشغول کرده است و یک بخش عمده از نفرات هم روزانه مشغول آماده سازی و پخت غذا و امورات پشتیبانی و لچستیکی می باشند.

تشکیلات فرقه در آلبانی هر گونه بیکاری را خیلی شدید تر از عراق مرز سرخ کرده است و مریم قجر از همۀ فرماندهان تعهد گرفته است که برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت جلوگیری از بیکاری نفرات تنظیم و تحویل دهند.

مریم قجر و معاون وی  فردی بنام زهرا مریخی  در یک نشست تشکیلاتی که فقط مسئولین قدیمی در آن حضور داشته اند اصلی ترین خطر را نه رژیم بلکه تشتت نیرویی و بقول خودش شیوع بیماری اپورتونیسم در افراد و هم چنین افراد جدا شده و خانواده ها عنوان کرده اند. و حول این خطرات کل برنامه های فرقه در آلبانی را تنظیم کرده اند.

برای پیشگیری این به اصطلاح خطراتی که فرقه را تهدید می کند راه کارهایی هم منظور کرده اند.

در رابطه با جلوگیری از ریزش، چندین جلسله برای لایه های مختلف در تشکیلات بر گزار کردند که هیچ فردی بدون سازمان و یا خارج از فرقه امکان حیات ندارد یا طعمه باند های مافیا می شوند و هر کس هم که بخواهد از فرقه جدا شود مسئولیت حل وفصل همه امورات زندگی اش با خودش هست (که این یعنی رها شدن یک انسان بدون یک سنت پول در البانی)  این حالی است که اتباع کشور آلبانی خودشان در اروپای غربی دنبال پناهندگی و کار سیاه می گردند.

در رابطه با چداشدگان و منتقدین هم همان رویه سخیف به اصطلاح شیطان سازی را در پیش گرفته اند و بدون کوچکترین ملاحظه ای به همۀ افراد در تشکیلات گفته اند که ما هر گناهی را می بخشیم الا ارتباط با جدا شدگان و منتقدین.

البته پر واضح است که چون جدا شدگان یک عمر در تشکیلات زندگی کرده اند تمام دجال گری ها و روش های کنترل ذهن فرقه را نقش بر آب می کنند و فرقه هم به همین دلیل از جداشدگان وحشت دارد.

در رابطه با خانواده ها هم که رجوی در همان عراق در یک جلسه صوتی اعلام کرد که خانواده یعنی زهر مهلک تشکیلات و یعنی کانون فساد و بدینگونه اب پاکی را روی دست همه ریخت وگفت یا خانواده یا سازمان.

بنابراین با توجه به این خطرات که در کمین فرقه هستند، در حال حاضر کار یک مریم قجر و تمام عناصر زیر دستش جمع و جور کردن تشکیلاتی نفرات در آلبانی است، ولی با توجه به اخبار بدست آمده وی در این امر موفق نشده و مشکلی جدی از نفرات حل نشده است. بنابر این باید منتظر باشیم که تق این وعده های بی محتوا هم در بیاید و باز هم تنش های تشکیلاتی شروع شود.

عیسی آزاده

————————–

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید