” میراث جاسوس‌ها ” کتاب تازه جان لو کاره منتشر شد

0
773

جان لوکاره، که در گذشته برای سازمان‌های جاسوسی بریتانیا کار می‌کرده، تاکید دارد به عنوان نویسنده‌ای شناخته شود که زمانی جاسوس بوده، نه جاسوسی که حالا رمان می‌نویسد. نزدیک به ۵۰ سال پیش، لوکاره با خلق داستان‌هایی که در اروپای دوران جنگ سرد ریشه داشتند به شهرت رسید. پس از سقوط کمونیسم در اروپا و پایان جنگ سرد، برخی فکر کردند شاید این نویسنده دیگر نتواند موفقیت کتاب‌های پیشین خود را تکرار کند اما، آثاری همچون «مدیر شب» و «باغبان وفادار» نشان دادند که لوکاره همچنان یکی از موفق‌ترین نویسنده‌های رمان‌های جاسوسی و جنایی است. محبوبیت آثار ادبی او باعث شده است که در دهه‌های بعد، بسیاری از نوشته‌های او برای ساخت آثار سینمایی و تلویزیونی اقتباس شوند. رمان “میراث جاسوس‌ها” شاهد پرداختن دوباره لوکاره به یکی از جالب‌ترین دوران تاریخ و از موضوعات مورد علاقه اوست.

میراث جاسوس‌ها’ کتاب تازه جان لو کاره منتشر شد

بی بی سی ـ 07.09.2017

میراثی از جاسوس‌هاحق نشر عکسAFP

تازه‌ترین کتاب جان لوکاره، نویسنده نام‌دار رمان‌های جاسوسی، امروز منتشر شد.

“میراث جاسوس‌ها” با حضور برخی از شخصیت‌های شناخته شده رمان‌های لو کاره اتفاق می‌افتد، و بازگو کننده داستانی معاصر است که رویدادهای تاریخی را مورد بررسی و بازنگری قرار می‌دهد.

پیتر گیلام، همکار قدیمی اسمایلی (شناخته‌شده‌ترین شخصیت رمان‌های لوکاره)، پس از بازنشستگی، زندگی در دهکده‌ای کوچک را انتخاب می‌کند که در آن به دنیا آمده بود. اما شرکت کردن در یکی ماموریت‌های موفق سازمان جاسوسی بریتانیا حالا برای او دردسر ساز شده است.

فرزندهای لیماس ( Leamas) و گولد ( Gold) که حالا بزرگ شده‌اند، قصد دارند با تسلیم دادخواستی کیفری، سرویس جاسوسی بریتانیا را مسئول کشته شدن والدین خود معرفی کنند. در مقابل، سرویس جاسوسی بریتانیا در نظر دارد با گردهم آوردن افرادی که در آن ماموریت مشارکت داشتند، ماجراهایی را که روی داده بود بازسازی کند و ببیند چگونه می‌تواند از خود در برابر این اتهام دفاع کند.

هرچند ماجراهای “میراث جاسوس‌ها” در زمان معاصر اتفاق می‌افتد، اما – مثل بسیاری از کتاب‌های نویسنده – داستان آن ریشه در تاریخ دارد. از این رو، “میراث جاسوس‌ها” حاوی بازنگری‌های نویسنده درباره تفاوت‌ بین ذهنیت غالب نسل‌های متفاوت درباره رویدادهای تاریخی است.

برای مخاطبان رمان‌های لوکاره، بازگشت شخصیت محبوب اسمایلی یکی از ویژگی‌های مهم این اثر جدید است. خواننده‌های آثار لوکاره که آخرین بار ۲۷ سال پیش، اسمایلی را در رمان “بندزن خیاط سرباز جاسوس” دیده بودند، در این رمان برای آخرین بار با او ملاقات خواهند کرد.

جان لوکاره، در گفت‎‌وگویی با بی‌‎بی‌سی درباره سرنوشت اسمایلی گفته است: “فکر می‌کنم وقتی که اسمایلی می‌میرد، آرزویش دست نخورده باقی خواهد ماند. فکر می‌کنم او در هنگام مرگ احساس می‌کند توقعات ناچیزی که برای خوشبخت بودن داشته، برآورده شده‌اند.”

جان لوکاره

جان لوکاره، که در گذشته برای سازمان‌های جاسوسی بریتانیا کار می‌کرده، تاکید دارد به عنوان نویسنده‌ای شناخته شود که زمانی جاسوس بوده، نه جاسوسی که حالا رمان می‌نویسد. نزدیک به ۵۰ سال پیش، لوکاره با خلق داستان‌هایی که در اروپای دوران جنگ سرد ریشه داشتند به شهرت رسید.

پس از سقوط کمونیسم در اروپا و پایان جنگ سرد، برخی فکر کردند شاید این نویسنده دیگر نتواند موفقیت کتاب‌های پیشین خود را تکرار کند اما، آثاری همچون «مدیر شب» و «باغبان وفادار» نشان دادند که لوکاره همچنان یکی از موفق‌ترین نویسنده‌های رمان‌های جاسوسی و جنایی است.

محبوبیت آثار ادبی او باعث شده است که در دهه‌های بعد، بسیاری از نوشته‌های او برای ساخت آثار سینمایی و تلویزیونی اقتباس شوند.

رمان “میراث جاسوس‌ها” شاهد پرداختن دوباره لوکاره به یکی از جالب‌ترین دوران تاریخ و از موضوعات مورد علاقه اوست.

الکس گینس
Image captionالکس گینس، شخصیت اسمایلی را در یکی از اقتباس‌‎های تلویزیونی آثار لوکاره ایفا کرد

 

 

آرشیو موضوع : کتاب

زهرا میرباقری : جاسوسی در فرقه تروریستی رجوی

زهرا میرباقری : جاسوسی در فرقه تروریستی رجوی

این فرقه که با شکنجه روحی و جسمی خانواده ها همچنان مانع دیدار عزیزان و فرزندانشان می شود، مطلع شدم که با تماس با خانواده های تشنه دیدار فرزندان با افراد پوششی و به ظاهرجدا شده ولی در واقع اسیر فرقه تلاش می …

سفر دور و دراز خودشناسیِ مسعود بنی صدر

زهرا میرباقری : جاسوسی در فرقه تروریستی رجوی

سفر دور و دراز خودشناسیِ مسعود بنی صدر   عاطفه نادعلیان، انجمن نجات، مرکز تهران، بیست و یکم اوت ۲۰۱۷:… سال ۱۳۷۵، وقتی من از سازمان مجاهدین فرار کردم، به خاطر این نبود که به سطحی از فهم و شعور و شناخت نسبت به خود و سازمان رسیده بودم که …

نقش جنگ ویتنام در آمریکای امروز از نگاه نویسنده کتاب “سمپاتیزان”

نقش جنگ ویتنام در آمریکای امروز از نگاه نویسنده کتاب “سمپاتیزان”

اهمیت کتاب “سمپاتیزان” صرفا به بازگویی و حکایت متفاوت جنگ ویتنام محدود نمی‌شود. این کتاب می‌تواند مبنایی برای قضاوت درباره نقش آمریکا در عراق، افغانستان و یا خاورمیانه قرار گیرد. و به‌ویژه در لحظه کنونی که تنش بین آمریکا و کره شمالی افزایش یافته است، موضوع کتاب به نوعی به رویدادهای جاری نیز پیوند می‌خورد. قهر انسان‌ها را تغییر …

علیشاه سلطانی: آیا مارکسیسم فاقد فلسفه است؟

علیشاه سلطانی: آیا مارکسیسم فاقد فلسفه است؟

      کارل کورش در این کتاب مدعی است که مارکس فلسفه را شکلی ازخود بیگانگی انسان میدانست که میبایست درمان میشد یا آنرا نوعی ایدئولوژی نامید. به ادعای” کارل کورش”، مارکس به فلسفه دیگر یا فلسفه جدید در مارکسیسم باورنداشت و ساده لوحی است اگر ما “امپریوکریتیسم لنین” و یا”آنتی دورینگ انگلس” رافلسفه مارکسیسم بدانیم. انگلس در کتاب “انتی …

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید